Hirdetés

NVIDIA: PhysX-támogatás OpenCL platformon is?

A múlt héten megrendezett Game Developers Conference kiállításon rengeteg új információ derült ki a grafikus processzoron történő fizikai gyorsítás lehetőségeiről. Az AMD bemutatta az új Havok rendszert, míg az NVIDIA a PhysX SDK APEX kiterjesztésével kontrázott. Mindkét technológiáról elégedetten nyilatkoztak a fejlesztők, azonban a Havok sokkal nagyobb figyelmet kapott, mivel egy nyílt és független GPGPU API-ra, az OpenCL-re támaszkodik.

Erre reagálva az NVIDIA gyorsan átgondolta stratégiáját, amit Nadeem Mohammad nyilatkozata is alátámaszt, miszerint a vállalat komolyan fontolóra veszi az OpenCL teljes mértékű támogatását, ennek megfelelően a PhysX elérhető lesz minden OpenCL-t támogató grafikus processzoron. Ugyanakkor megjegyezte, hogy a CUDA platformmal jelenleg rendkívül elégedettek a fejlesztők, így a zöldek saját fejlesztésű GPGPU API-ja továbbra is elsőbbséget élvez.

Az AMD egyelőre nem reagált a friss fejleményekre, de a vörösöket elsősorban a CUDA platform esetleges elterjedése zavarja, a PhysX-et minden bizonnyal támogatni fogják. Az persze borítékolható, hogy hivatalosan a Havok mellett foglalnak majd állást.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés