- Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
- Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
- Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
- Fürge M.2 2230-as SSD-vel jelentkezett az IRDM
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
- Milyen notebookot vegyek?
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Asztrofotózás
Hirdetés
-
Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
ma A G85 külsőben és specifikációban is ígéretes.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az Amazon eurómilliárdokat hozna az olasz és az európai felhőbe
it A jelentések szerint Olaszországgal folytat megbeszéléseket az Amazon a több milliárd eurós befektetésről.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FRENK1988
veterán
Már megint újítanak a szabványokon....
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
erdoke
titán
Ma ismét nap van.
A legjobb aláírás a héten
-
Cathulhu
addikt
rendszerprogramozók jelenleg a DirectX 11 implementálásával foglalkoznak. Nyilván ez jelentős erőforrást igényel, míg az NVIDIA-nak ezt a feladatot még jó ideig nem kell napirendre tűznie
Mekkora igazság , így könnyű OpenGL-ben naprakésznek lenni
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Killing
addikt
A 3.1 meg lesz a ClosedGL
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
MODERÁTOR
De most őszintén melyik a fontosabb? DX vagy OpenGL? NVidia-nak nyilván utóbbi, ők nagyon benne vannak a nyílt forrású cuccok támogatásában. Valami egyensúly azért kéne, mert rengetegen használnak Windows-t, de mégsem csak az van a világon. Amúgy meg minek nV-nek DX-el meg Windows 7-el foglalkoznia, amikor értelmes kártyák nem tud adni hozzá.
Most hülye kérdés lesz, de jön bármiféle játék erre az új OpenGL-re, mármint még a 3.1-esre, hogy mindenképpen kelljen hozzá azonnali támogatás? Vagy én itthon mire tudom még használni ezt?<-ƘƘ->
-
rollins
őstag
Rage (?) vagy az újabb Wolfenstein alatt még opengl lesz, ha nem tévedek. Legutóbb meg Riddick Dark Athena motorja jött azzal, de lehet volt benne pár dx hívás. Mac osx meg linuxosok vagy más rendszerek (amik csak opengl h.w. gyorsítást használnak) használói örülnének, de sajna dx11 korában játékoknál nem fog nagyon labdába rúgni pc-n. De ott van Sony játékonzolján a OpenGL ES. (amúgy hogy a csudába csinálják hogy xbox360 játékot képesek portolni ps3-ra?, jahogy xbox360 nem dx -es speci környezet?, nem tudom, bocs hülye kérdésért)
Tervezésre, modellezésre meg sok helyen megmarad és járja az útját gondolom még sokáig az o.gl.[ Szerkesztve ]
-
Szerintem az utolsó mondatot már nem kellett volna hozzáírni a hírhez. Persze addig kell a tűzre rakni, míg van parázs.
Régen azért volt pár opengl-es játék, ma már csak egyel játszom, a többi mind directx-es.
Nem is tudom, hogy van e vajon termékeny jövője még az openglnek, legalábbis játékok terén. -
Killing
addikt
válasz antikomcsi #9 üzenetére
Játékok terén szerintem nincs, de pár egyszerűbb program még használja. Pl.:a Google Earth, de abban is van DX mód.
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
MODERÁTOR
-
aram01
nagyúr
DirectX 11 ? még a DirectX 10 se nagyon van itt
Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...
-
twollah
nagyúr
Valaki felrakta mar az uj drivert?
Mar hajnalban leszedtem, de nem volt kedvem szorakozni vele. -
leviske
veterán
Abu, gondolom már a DX11 beköszöntével esély sincs rá, hogy megjelenjenek OpenGL alapú játékok, mi?
-
Gave
addikt
Hat, ki mit tekint jateknak, nyilt szferaban sokkal kedveltebb az OpenGL. A "gyarosoknal" meg Carmack tuti motorjai, most id Tech 5 biztositja ,hogy lesz meg par jatek. Illetve asszem a tech 4 (doom3) engine-el is keszulgetnek meg jatekok.
Egyebkent meg tok jo ,hogy fejlesztik, de fejleszthetnek gyorsabban is.[ Szerkesztve ]
Here? For folks like us? Wrong city.., wrong people
-
Killing
addikt
-
malwy
senior tag
Valaki leírná az előnyeit az openglnek a dx-el szemben? A microsofttól, illetve windowstól függés hiányán kívül?
Előre köszönöm!
Malwy -
Abu85
HÁZIGAZDA
Kb. ezek az előnyök.
Az OpenGL-t igazából professzionális területen használják. Játékokban már nem igazán menő, inkább hátrány. Nyilván hasonló reformra volna szüksége, mint amit az MS meglépet a DX10-ben, de a professzionális alkalmazások területén betöltött pozíció ezt nem teszi lehetővé. Amúgy az OpenGL3.2, kvázi azt tudja, amit a DX10-10.1. De az egész rendszer kiterjesztés alapú, egyszerűbb a DX10-re dolgozni. Az átláthatóbb, lett mióta elvágták a régi DX-ekkel való kompatibilitást.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
tobal
tag
Én úgy vagyok vele, hogy mivel csak hobbista játékfejlesztő vagyok, és nem muszáj DX-ben programoznom, inkább OGL-ben programozok, hogy fusson a cucc linux alatt is. Bizony a profi játékfejlesztőknek, akik piacra dolgoznak, érdemesebb DX-ben fejleszteni. A szívemhez közelebb áll az ogl, de el kell ismerni, hogy játékfejlesztésre a dx a jobb. Annál is inkább, mivel a DirectX egy komplett API játékfejlesztéshez, az OpenGL pedig csak 3D-s grafikai API. Nagy különbség. (persze ogl-hez is van ilyen kiterjesztés, pl sdl)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kaptak is volna a tarkójukra ha újragondolják. A professzionális területen a játékfejlesztők érdekét nyilván semmibe veszik, nekik az a fő, hogy kompatibilis legyen minden. Így viszont nem lehet reformokat csinálni. Ez már így marad ...
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Sanyix
őstag
és pont azért nem terjed el, mert nincs rá játék és ezért nincs is rá játék.
De majd talán a szoftver render...
[ Szerkesztve ]
szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...
-
rollins
őstag
Mi kéne ahhoz, hogy egy olyan opengl legyen játékokhoz pc-re, ami nem vonszolja magával a régit? Pénz, MS csődje? Nvidia nem akar külön opengl-es rendszert pc-re, ha már így áll a helyzetük dx fronton? Kár hogy ennyire nem éri meg és ekkora az érdektelenség ennél a rétegnél. Szinte csak a Carmack csapat erőltette magát ezidáig, de már eladták magukat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Reformok. A fejlesztőknek tetszik a DX10 teljes kialakítása. Tetszik, hogy olyan rendszerre programozhatnak, aminek képességei feketén-fehéren papíron vannak, és vagy támogatja a gyártó mind, vagy nem DX10 kompatibilis a hardver. Ezek azok a dolgok, amiket az OpenGL-nél nem lehet megengedni, mert az egész visszafele kompatibilitás el lesz bukva, ahogy a DX9 sem kompatibilis már a DX10-zel.
Az NV-nek ugyanúgy fontos a DX, csak megpróbál olyan pozícióba kerülni, hogy a GPU piac ne vesszen el számára. Az, hogy lelassultak a fejlesztések egy érthető dolog, az NVIDIA egy cég, oda pakolja a pénzt, ahonnan több jön neki vissza. Jelen esetben ez a mobil szegmens.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
titán
Volt egy cég amelyik tervezte hogy megreformálja az OpenGL-t, és létrehoz egy saját szabványt: 3dfx. Bele is bukott...
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
veterán
Az OpenGL játékok terén jóval a DX10 elött már elbukott, és ehhez köze nincs a DX10 reformjainak, vagy a DirectX jóságának. Már a Quake 3 engine virágkora idején is kb. egyedüli jelentős engine volt csak ami OpenGL-t használt. DX-nek elég volt csak annyi, hogy az MS álljon mögötte, és ne legyen sokkal rosszabb mint az OpenGL, és úgy látszik ezt teljesítette. Kiváncsi vagyok hogy, ennyire egyeduralkodó lenne-e PC-n a windows, ha a játékok OpenGL, OpenAL és OpenCL támogatással jönnének ki...
schawo: 3dfx nem ebbe bukott bele, hanem abba, hogy egyrészt nem jó úton haladtak hardverügyileg, meg a konkurencia hazai pályán is megverte őket (OpenGL).
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem bukott el, csak az MS a shaderekkel olyan előnyt szerzett, ami már sokaknak elég volt az OpenGL elhagyására. A DX10 reformjai tették be végleg a kaput. Az lenyűgözte a fejlesztőket. Carmack is ilyen reformokat várt az OpenGL 3-tól, de aztán nem kapta meg, így csalódott.
A 3dfx-szel látom sok a tévhit. Ők a saját fejlesztésű Glide-ra gyúrtak ezerrel csak nem fogták fel időben, hogy a nyílt szabványok begyűrik őket. Mire reagálni tudtak volna késő volt. Gyakorlatilag ez megy most az NV-nél a CUDA-val, azzal a különbséggel, hogy a zöldeknek a CUDA nélkül esélyük sincs maradni.
Az OpenGL sose volt a 3dfx hazai pályája, egy nyílt és független szabványnál nincs ilyen.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Shaderek megjelenése elött is már a DirectX sokkal népszerübb volt, Carmack volt az egyetlen aki kitartott az OpenGL mellett, de mostanra rájött, hogy nincs értelme a szélmalomharcnak...
Sztem 3dfx kezdeti sikere a Quakenek és az OpenGL támogatásának volt köszönhető, a Riva128 ez elején nem is kapott OpenGL meghajtót, és késöbb sem remekelt OpenGL-ben aztán amikor OpenGL-es játékok jobban futottak a TNT-ken mint a voodookon megindult a lejtmenet...
Olyan könnyen leírod a zöldeket mindig...
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért a DX8 előtt még készültek OpenGL kódok is a játékokhoz. A DX8 volt az igazi fordulópont, azóta csak esik az OpenGL játékok száma.
Nem biztos, hogy érdemes csak egy játékra visszavezetni a sikereket. Mellesleg a Voodoo, akkor eléggé fejlett hardver volt, a Riva 128 még nem igazán kapta el. A TnT viszont már több szempontból is jobb volt. Jó hardverrel már a driveres támogatásnak is sok értelme van ... És feltört az NV.
Nem adnak okot optimizmusra. Quadro és Tegra folyik minden csapból, de a DX11 felől hallgatnak. Logikusan az integrált GPU-val szerelt procik 2011-es startja után a diszkrét GPU szegmens egy rétegpiac lesz, ahol még a másodhegedős szerepért is küzdenie kell az NV-nek. Ha én egyszer elérnék a cégemmel piac tetejére, akkor nem nagyon motiválna az alamizsnáért való küzdelem. Inkább átcsoportosítanám az erőforrást más piacba, ahol menő lehetek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Igen DX8 elött sok volt a Quake engine-es játék, de más nem nagyon...
Sztem az egész 3D gyorsítósdi a Quake1 -el indult, óriási különbség volt a szoftveres 320x240 és a voodooval hajtott 640*480 között, rohant is mindenki Voodoo1-et venni...
Én azt nem tudom, hogy az NV-nek hogyan sikerült a semmiből 1-2 generávió alatt, jobb OpenGL támogatást nyújtania, mint a rutinos 3dfx-nek...Sztem minden ott fog eldőlni, hogy az NV következő "nagyágyúja" hogyan fog szerepelni, utána majd könnyebb lesz találgatni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A legtöbb motor a DX mellett OpenGL módot is tartalmazott. A Quake az csak OpenGL volt. Most már más a helyzet, nincs alternatív API támogatás.
A 3dfx sem volt olyan pro. MiniGL driverrel oldotta meg a Quake támogatását is, ami csak a játék hívásait kezelte.
Megvárhatjuk, de a CUDA elterjedése nélkül már nincs esély. A drága kártyák a bevételek kis részét biztosítják. A nagy pénz az integrált és a 100-120 dodó alatti kategóriából jön, márpedig ezek nem fognak létezni, mert senki sem fog egy olcsó diszkrét GPU-t venni, amikor ugyanaz a teljesítmény ott van a prociban, gyakorlatilag ingyen. Nem véletlen a GPU piacra szánt bejelentések hiánya az NV oldalról.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
OpenGL support ment kb. a DX7-DX8 idejéig aztán annyi... Nem most már más a helyzet hanem, legalább 5 éve más...
Szted a PC-s játéknak lesz vége, vagy elég lesz a prociba integrál GPU bármire is?
Olcsó diszkrét GPU-t most sincs sok értelme venni, de ha esetleg vki játszani szeretne a gépén, akkor diszkrét GPU-ra még nagyon sokáig szüksége lesz. Meg persze ne felejtsük el a konzolokban lévő PC-s GPU származékokat sem... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól függ milyen CPU-t veszel. Minél drágább, annál jobb GPU-t kapsz. A vásárlók egy jelentős részének ez elég lesz. Ha nem, akkor az AMD vonalon lehetőséged lesz egy szintén AMD-s diszkrét kártyával a teljesítményt összeadatni. De ha ez nem így lenne, akkor is kevés lenne az NV-nek a rétegpiaccá visszaminősülő GPU szegmens lehetséges bevétele. Egyszerűen nem hozná vissza a fejlesztési költségeket. Persze a GPGPU vonal továbbra is fejlődik, így azoknak a lapkáknak lesz GPU-s variánsa. A probléma, hogy azok nem a PC-s grafikai igényekhez lesznek tervezve. Persze nyilván maga a piac annyit fog érni az NV-nek, hogy a professzionális kártyákat lehozzák a PC-be, ami alacsony költség és valamennyi kiegészítő bevételt termel.
A jövő konzoljai nem így fognak kinézni. A PS4 doppingolt Cell lesz, CPU-ba integrált RSX-szel. Az xBox-ról még nem tudni, de egy új AMD-s fejlesztésre, vagy a Larrabee-re tippelnék. A Nintendo meg elkötelezett az AMD mellett.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Lehet akármilyen jó az a GPU, ha a 128bit-es DDR3-as ramon kell osztozkodni a CPU-val, ez mindenképpen csak nagyon alap dolgokra lesz elég. Intel meg még nagyon messze van attól, hogy bármilyen játékos GPU-t letegyen az asztalra...
Egy 4890-nek 135GB/s memóriasávszélesség áll rendelkezésre egy Phenom II-nek meg 21GB/s és akkor még ebből nyúlna a GPU... Meg lehet azt csinálni mint a konzolokon, hogy közös gyors memória a GPU-nak és CPU-nak, csak abból 4-8GB többe kerülne mint az egész gép, vagy visszasülyedhetünk 1-2GB-ok szintjére csak az meg a programoknak nem lesz elég... Ezek a CPU-ba integrál GPU-k semmi másra nem lesznek jók, mint a chipsetbe integrál GPU kiváltására...GPGPU vonal meg közelebb áll szoftverrenderes jövőképhez, mint az ATI féle megoldások eddig...
-
Hebry
senior tag
Jó volt végigolvasni ezt a fórumtémát.
Szerintem a Larabbel-től nem kell olyan sokat várni, nem lesz annyival jobb, mint a amostani inteles cuccok. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ki mondta, hogy osztozni fog a CPU-val. Az alaplapra is lehet integrálni gyors memóriát AMD féle Sideportból indulj ki. Mellesleg lehetőség még a Tile-Based Rendering is, amilyen a Xenos, oda kevés, de extra gyors memória kell.
Mint mondtam a CPU-ba Integrált GPU-k is teljesítmény szerint lesznek osztályozva. A belépőszintű megoldások az alaplapi integrált piacot ütik ki., míg a középkategóriás lapkák a teljes 100-120 dollár alatti szegmenst. Ez a szegmens felel diszkrét GPU piac bevételeinek 60-70%-áért. Világos, hogy az Intel és az AMD fenntartja a diszkrét piacot, dobnak majd ki top megoldásokat, amik a hardcore gamereket célozzák meg. Azokat akik még nem léptek át konzolra.
Az NV az teljesen más tészta. Eleve nincs értelme a GPU piacba, akkora pénzt tolni, mint eddig, ha a bevételek 60-70%-a kiesik. Persze most lehet pár fanboy embörkével számolni, de ez maximum 3-4%. Ennyiért terméket sincs indítani, mert többe kerül a debüt pénz, mint amennyit be lehet szedni. A hardcore gamereket megcélozhatják, de külön erre a területre nem fognak fejleszteni, inkább a professzionális piac termékeit fogják marketinggel lehozni. Ez kis költség és hozhat értékelhető bevételt.
Az már most is látszik, hogy a GPU részlege az NV-nek leépül. A TWIMTBP stáb 70%-a a vezetővel a Tegrára fog dolgozni. Az asztali GPU piacért felelős merketing vezető a múlt héten hagyta ott a céget 11 év után. Ezek mellett az NV-s csapokból folyik a Tegra és a GPGPU, míg az asztali GPU-król semmi infó nincs. Sőt páran már azt is megkérdőjelezik, hogy van valami a tarsolyban. Nyilván logikusan átgondolva ennek van is alapja.Persze a GPGPU vonal lesz a szoftver render melegágya, de az első szoftver render motorok 2014-2015-ben jönnek. Addig a DX11 uralja a piacot és ez minimum 5 évet jelent.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Az AMD féle Sideport egy 32bit-es lófütty, ha óriásit lépnének előre Sideport terén, akkor is nagyon távol állnának a 256bit-es GDDR5-től. Meg semmi értelme sem lenne, mert nagyon megdobná az alaplap árát... (több rétegű, nagyobb nyák, feszültségellátásért felelős alkatrészek, stb) Xenos mellett is ott a nagyon gyors CPU-val osztott ram.
Mint mondtam a CPU-ba Integrált GPU-k is teljesítmény szerint lesznek osztályozva.
Ez világos, lesz office, meg low end gaming edition, de a középkategória csak a különálló VGA-tól fog kezdődni, ami szintén egy jelentős piac.Nagyon buta lépés lenne az NV-től, ha semmilyen ütőképes GPU-n nem dolgoztak volna az elmúlt időszakban, 3-5 évig még biztosan lenne keresnivalójuk a piacon...
TWIMTBP stáb megtette a dolgát, ott az új kihívás a Tegrával, az új DirectX-eknél elvileg nem kell majd annyira gyártóspecifikusan optimalizálni.
Az asztali GPU piacért felelős merketing vezető pedig nem végezte túl jól a dolgát az utóbbi időben, főleg az idióta tipusnevekre gondolok, de lehet csak nyugdíjba ment
míg az asztali GPU-król semmi infó nincs Okozott már párszor meglepetést az NV szóval sztem ki kell várni, hogy lesz-e meglepi vagy nem, addig bármi megeshet...Persze a GPGPU vonal lesz a szoftver render melegágya, de az első szoftver render motorok 2014-2015-ben jönnek. Addig a DX11 uralja a piacot és ez minimum 5 évet jelent. Kb. pont annyi ideig ki tudná húzni az NV még a DX11-es vonalon, onnantól meg előnnyel indíthatna a konkurenciával szemben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
- Sorozatok
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
- Fürge M.2 2230-as SSD-vel jelentkezett az IRDM
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- Sapphire Radeon RX 5600 XT 6GB GDDR6 192bit Videokártya
- Asus GeForce RTX 2060 SC GAMING 6GB OC GDDR6 192bit Videokártya
- Asus ROG-Strix Geforce 1060 OC 6GB Gddr6 256bit Gaming Led Videokártya
- Palit GeForce RTX 3060 12GB GDDR6 Dual Led 192bit Videokártya
- Palit GeForce RTX 3060 Dual 12GB GDDR6 192bit - Garancia: 2027-ig
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs