CES 2012: a Tegráról szólt az NVIDIA konferenciája

Az NVIDIA is megrendezte a saját kis rendezvényét a CES-en. A vállalat az elmúlt évben egy komoly bejelentéssel állt elő, melynek kapcsán kiderült, hogy a vállalat saját processzort tervez a készülő ARMv8 architektúra alapjaira. Idén ehhez hasonló, világrengető bejelentés nem történt, de Jen-Hsun Huang azért talált bőven témát. A vállalat elnök-vezérigazgatója alapvetően a Tegrára építette az egész előadást, azon belül is a Tegra 3-as SoC volt a fő téma.


[+]

A Kal-El kódnevű lapkát a vállalat az elmúlt év novemberében mutatta be, így alapvetően újdonságról nem lehetet beszélni, de kiderült pár érdekesség, amit a rendszer működéséről eddig nem tudtunk. Ez a DirectTouch technológia, ami a kapacitív érintőképernyőkkel kapcsolatos. Ennek a vezérlését a mai termékek esetében egy külön lapka látja el, ám ez a Tegra 3 esetében hanyagolható, ugyanis a négymagos rendszer különálló segédmagja ezt a feladatott el tudja látni. Maga a technológia nem jelent hatalmas áttörést, de a külön vezérlő kiiktatásával nőtt a rendszer reakciójának sebessége. Ez valószínűleg nem lesz ténylegesen érezhető változás, mivel a rendszer reakcióideje sok dologtól függ, de a külön vezérlő hiánya a fogyasztásra biztosan jó hatással lesz, és ez az adat már mérhető is. Drámai változásra persze itt sem kell számítani, mivel az érintőképernyők vezérlői tipikusan nagyon kevés energiát igényelnek.

Jen-Hsun Huang rátért az Android 4.0-ra és a játékokra. A vállalat meghívta a rendezvényre Jonathan „Fatal1ty” Wendelt, aki egy igazi legenda a PC-s játékosok körében. A feladata lényegében a Splashtop THD nevű alkalmazás bemutatása volt, mely egy olyan program, amivel a tableten játszhatóvá válnak a PC-s játékok. Ennek persze számos követelménye van. Egyrészt a Splashtop THD Tegra 3-as terméket igényel Android 4.0-val, míg a Windows 7-et futtató PC-ben kötelező, hogy GeForce VGA végezze a grafikai számításokat. Ez alapvetően nem technikai igény, hanem az NVIDIA által megszabott szoftveres korlátok, hogy más cég termékével ne működjön a rendszer.

A Splashtop THD-t lényegében telepíteni kell a PC-re és az adott táblagépre is. Innentől kezdve a tablet lesz a kliens, míg a számítógép a kiszolgáló feladatát látja el. A tablethez ezután már csak egy vezérlőt kell csatlakoztatni, ami lehet gamepad, vagy billentyűzet és egér párosa, és ki kell választani a futtatni kívánt alkalmazást. Utóbbit persze a PC-re telepíteni kell, hiszen a Splashtop THD csak így tud működni. A rendszer lényegében hasonló a számítási felhőhöz, csak éppen internethozzáférés nélkül. A PC és a tablet között ki kell alakítani egy vezetékes, vagy vezeték nélküli hálózatot, majd azon keresztül a tablet elküldi a beviteli adatokat a PC-nek. Utóbbi kiszámolja a végső képkockát, amit a hálózaton keresztül visszaküld a tabletnek. A minőség szempontjából némi kompromisszum itt is lesz, mivel igazodni kell a Wi-Fi hálózatok sebességéhez, és a képkockák tömörítése elengedhetetlen. Persze ez a tabletek apró kijelzőjén nem biztos, hogy észrevehető változást jelent. Természetesen a Splashtop THD-n keresztüli belső hálózatos játék nagyobb input lagot eredményez, mint ha a felhasználó közvetlenül a PC-n játszana, de alapvetően nem akkorát, mint amekkora büntetést az interneten keresztül lehet szerezni az OnLive, vagy a Gaikai használatával.


(forrás: SlashGear)

Szóba került még egy ASUS által tervezett 7,7 hüvelykes Tegra 3-as tablet, mely a hírek szerint 249 dolláros árcédulát kap. A megjelenésről sajnos még nincs pontos adat, mivel erről majd az ASUS fog beszélni, de a termék egyértelműen reakció a rendkívül olcsó Amazon és Barnes & Noble táblagépekre, melyek az exkluzív szolgáltatásokra helyezik a hangsúlyt. Az NVIDIA természetesen a Windows 8-at is nagyon várja, így hivatalosan is demonstrálták a rendszert, mely egy Tegra 3-as tableten futott.

Jen-Hsun Huang végül beszámolt a Tegra többi piacáról is, azaz továbbra is folyik az a projekt, hogy a SoC bekerüljön a legtöbb autóba. Jelenleg az Audi, a Tesla, és a Lamborghini épít a rendszerre.

Sajnos a Kepler architektúrára épülő GeForce-okról nem eset szó, így továbbra is hallgat az NVIDIA a rendszer képességeiről. Persze a CES még tart, így remélhetőleg az NVIDIA egy apró bemutatóval bizonyítja majd, hogy működik már az egyik VGA prototípusa.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés