Jövőre 299 dollárért is árulhatnak Tegra 3-as tableteket

Nagyjából két hete mutatkozott be az NVIDIA Tegra 3 jelzésű SoC, melynek paramétereiről részletesen beszámoltunk. Egyelőre csak egyetlen tablet alapoz a termékre, de ez csak ideiglenes állapot. Az NVIDIA ugyan nem fedheti fel a Tegra 3-ra épülő újdonságokat, de elmondták, hogy 2012-ben számos tablet érkezik még, illetve csúcskategóriás okostelefonokra is lehet számítani. Jen-Hsun Huang, a vállalat elnök-vezérigazgatója azonban nagyon optimista, és meglátása szerint pár negyedéven belül 299 dollárért is árulhatnak Tegra 3-as tableteket. Ez a feltételezés jól hangzik, és nem is kivitelezhetetlen. Sőt, lassan mindez szükségszerű lépéssé válik, ha a gyártók tartani akarják a lépést a szolgáltatás tekintetében jelentős előnyt kovácsoló Apple, Amazon és Barnes & Noble trióval.

NVIDIA Tegra 3 SoC
NVIDIA Tegra 3 SoC

Az NVIDIA szintén reagált a Tegra 3 IGP-jének teljesítményével kapcsolatos eredményekre. A vállalat szerint a népszerű GL Benchmark 2.1 képtelen meghatározni a termékek játékokban mérhető sebességét, így a heise online eredményei nem általánosíthatók.


(forrás: heise online)

Az említett weboldal konkrét méréseket közölt a Tegra 2, a Tegra 3, illetve a különböző verziójú Apple A5 SoC-ok grafikus teljesítményéről. Ebből kiderült, hogy a Tegra 3 kétszer, illetve két és félszer gyorsabb az elődnél, ami elég jó eredmény, de az iPad 2 helyenként jelentősen elhúz a PowerVR SGX 543MP2 konfigurációval. Hasonló eredményeket jósoltunk meg a Tegra 3-ról szóló hírünkben, ahol is megjegyeztük, hogy az Apple A5 és a Samsung Exynos 4210 IGP-je nagyon erősnek tűnik, így a Tegra 3 csak akkor lehet jobb, ha az adott program erősen épít a négy processzormag erejére. Ellenkező esetben kisebb, vagy komolyabb vereség az eredmény. Tulajdonképpen az alkalmazott IGP-k számítási kapacitását és egyéb képességeket figyelembe véve semmi meglepő nem történt. A PowerVR SGX 543MP2 konfiguráció unified shader kialakítása jóval hatékonyabb, mint amit az új ULP GeForce alkalmaz, ráadásul órajelenként 32 utasítás végrehajtására képes a rendszer. Ezzel szemben a Tegra 3 felépítése órajelenként 4 vertex és 8 pixel shader operációt tud, ami sok termékhez képest elég jó, de az Apple A5 SoC IGP-je ellen egyértelműen kevés. Tulajdonképpen ezen a piacon az ARM és az Imagination Technologies aktuális fejlesztései sebességelőnyt élveznek, ráadásul hamarosan érkezik a Qualcomm is az Adreno 225-tel, mely megfelelő órajel mellett az Apple A5 IGP-jével is felveheti a versenyt, vagy akár le is hagyhatja.

A mobil piacon elterjedt GL Benchmark 2.1 persze főleg a grafikus mag erejét méri, és a processzor oldaláról minimális terhelést fejt ki, akárcsak a PC-s piacon ismert 3DMarkok. Ebből a szempontból igaza van az NVIDIA szóvivőjének, és nyilván az említett tesztprogram hatványozottan hátrányos a Tegra 3 számára, hiszen az NVIDIA az IGP drasztikus erősítése helyett inkább a processzormagok megsokszorozására gyúrt. Ez lényegében tudatos koncepcióbeli eltérés, hiszen a vállalat már elkészítette a PhysX motor androidos verzióját, mely nem képes GPU-s gyorsítás használatára, így a számítások sebessége a processzormagok számától, és azok összesített erejétől függ.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés