Hirdetés

Vélemény: megosztja a fejlesztőket az AMD és az NVIDIA eltérő stratégiája

GameWorks, ahogy a fejlesztők látják

Az AMD és az NVIDIA üzleti és fejlesztők támogatására vonatkozó stratégiája egyre csak távolodik, és ez láthatóan nem csak ellentétes felhasználói látásmódokat szül, hanem a fejlesztőket is alaposan megosztja. Bár utóbbi réteg hallgatag próbál maradni, véleményük ettől még mindenről van, csak esetleg nem kürtölik világgá. Mindenesetre kellő utánajárással ezek kideríthetők.

Angelo Pesce, a Relic Entertainment korábbi motorprogramozója szerint a cégek felfogása különbözik, és az NVIDIA nem kínál hardverre vonatkozó dokumentációkat. Ezt a nézetet egy az egyben osztja Kostas Anagnostou, a Radiant Worlds vezető grafikus programozója is. Elmondása alapján az NVIDIA már több mint fél évtizede nem újította meg a fejlesztőknek publikusan elérhető GPU programozási segédletet, míg az AMD ezzel szemben dokumentálja a GCN architektúrát. Ennek hozománya, hogy azok a stúdiók, amelyek nem vesznek részt az NVIDIA partnerprogramjában, a GCN architektúrát már sokkal jobban ismerik, amire a konzolok is rásegítenek, így hatékonyabb kódokat képesek erre a hardverre írni. Timothy Lottes, az NVIDIA korábbi, illetve az Epic Games jelenlegi programozója szerint a fejlesztők azért választhatják a GCN-t, mert a remek publikus dokumentációk segítenek jobban optimalizálni a hardver alacsony szintű működésére.

A fentiek mellett nem meglepő, hogy a GDC-n minden alacsony szintű optimalizálásra kihegyezett előadás esetén a GCN architektúra volt célkeresztben, kiemelve Emil Persson lassan hagyománnyá váló alacsony szintű shaderoptimalizálási útmutatóját. A "miért?" ezen a ponton érdekes kérdés lehet. Talán, mert ez van a konzolokban is? Esetleg a fejlesztők nem akarnak figyelni a publikus dokumentációkat nélkülöző architektúrákra? Bart Wronski szerint a nyíltság fantasztikus, de a konzolban található hardver a domináns faktor, és ezzel egyet is lehet érteni, sőt az Ubisoft Montreal grafikus programozója úgy fogalmazott, hogy ha az NVIDIA továbbra is túl sokat titkolózik, akkor lábon lőhetik magukat. Elmondása szerint architektúrával kapcsolatos dokumentációk, publikációk, könyvtárak és sok más alapján az Intel például sokkal jobb náluk. A dokumentáció márpedig biztos számít, ha John Kloetzli, az NVIDIA partnerének számító Firaxis Games grafikus programozója saját bevallása szerint is csak azért dolgozik többet GCN architektúrára, mert az AMD-nek létezik rá publikus leírása.


[+]

Johan Andersson, a Frostbite motor atyja is formált véleményt a helyzetről, elmondása szerint az NVIDIA rengeteg tiszteletet vesztett a fejlesztők körében a GameWorks nevű „használhatatlan feketedoboz” miatt, amiről korábban mi is beszámoltunk. Kétségtelen tény, hogy a világsajtóban leginkább csak kritizálták a koncepciót. Mi is saját véleményt formáltunk korábban, de nem tartottuk annyira ördögtől valónak az ötletet, noha szabványos kódokat lezárni a fejlesztők előtt tényleg igen furcsa döntés. Erre utal a feketedoboz kifejezés is, hiszen a programozó nem módosíthatja, illetve rosszabb esetben nem is láthatja az NVIDIA kódját.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés