Hirdetés
-
Alig néhány nap múlva jön a Silent Hill Transmission előadás
gp A műsor alatt a készülő játékok mellett az új film részleteibe is kapunk betekintést.
-
Mindent vitt 2024 elején a Galaxy S24 Ultra (Androidon)
ma Kolosszális kamerafrissítéssel készül a Samsung, de van, amit visszatart az S25-nek.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
"De vannak olyan programok, amelyek annyira rosszul vannak megírva, hogy maga a GameWorks effekt jelenti a minőséget,"
ezek a programok vajon érnek annyit hogy a grafikára vonatkozó felük kicsit optimalizáltabb legyen? gondolom, ha a grafikai rész bénán van megírva, akkor máshol is lesznek ocsmányságok. vagy a konzolportoknál áll fenn a nagyobb veszély (és ott feltételezni lehet, hogy a játék többi része normálisabban van implementálva)?
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
félisten
Én inkább úgy értelmezem ezt a dolgot, hogy amely fejlesztő cégnek nincs kapacitása mindent maga írni, anak jól jön az nV csomag, akiknek meg van, azoknak felesleges.
A probléma valahol a kettő között van. Szívesen felhasználnák a GW scomagot, de azért szeretnének belepiszkálni.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Marauder
csendes tag
Ha ez így megy tovább, és minden játékot maximálisan akarunk élvezni, akkor nem lesz elég vagy 1 Nvidia, vagy 1 AMD vga, hanem mindkettőből venni kell...
-
addikt
sztem egyértelműen az van oda írva, hogy aki ért hozzá annak csak korlátozó, aki meg csak maszatolna, azt meg nem hagyja nagy hülyeséget csinálni. nah, de aki maszatolna, az a GW-n kívüli részen is vacak kódot fog összetákolni, nem?
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
félisten
Én nem jó / rossz fejlesztőre bontanám a dolgot, hanem tőkeerős és csóró cégre.
Nem hinném, hogy ha valami rosszul van megírva, akkor 100%, hogy a fejlesztő buta, csak valszeg a vezetőség döntései (túl sok változtatás, sietség, tesztelés hiánya, stb.) nem tették lehetővé az igényesebb munkát.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
őstag
Nekem ezen cikk alapján az Nvidia nagyon széllel szemben pisál.
Eleve, hogy a fejlesztő elől zárjunk el lehetőleg mindent, majd adjunk neki valami fekete szart, hogy az majd optimalizálja a programját. Így max valami közepes teljesítményű cuccok születnek, hiszen mindegyik program végén ott van a kis fekete dobozuk, amit nehogy azt higgyük, hogy a 'bölcsek köve'. Én nem hiszem, hogy a legjobb programozókat, modellezőket, grafikusokat... stb játékfejlesztőket Nvidia alkalmazná, erre a célra.Ez az egész nézet innovációellenes. A fejlesztőt segíteni kell, mert végül is ő írja azt amiért megveszik a kártyánkat ergo enni ad nekik.
AMD ATI példája szimpatikus adjunk meg minden segítséget a fejlesztőknek, hogy kimagasló munkák szülessenek.
OFF bekapcs---
Bár csak VGA drivert is jól csinálnák végre....
OFF kikapcs---“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway
-
kpal
veterán
jó pár éve nem volt ilyen gond.
-
addikt
nem írtam, hogy rossz a fejlesztő, de ha összecsapottan dolgozna (határidő sürgeti, kevesen vannak etc.) A modulban, akkor nagyon valószínű, hogy B modulban is.
[ Szerkesztve ]
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
Meteorhead
aktív tag
Őszintén szólva nem is értem, hogy miért kell a shadert elzárni a programozó elől. Ha lenne rendes dokumentáció, akkor egyébként is nyílvánvaló lenne, hogyan kell optimális kódot írni NV hardverre. Doksi sincs, és belsős kód sincs, amiből kiderülne.
Ezzel szemben van clFFT és clBLAS amit a gonoszok nyílttá tettek, és nemhogy látod hogy mi történik a motorháztető alatt, bele is piszkálhatsz. cuBLAS meg cuFFT megint egy hasonló feketedoboz.
Azt valaki meg tudja mondani, hogy mennyire interfészelhetők ezek a fekete dobozok? Mennyire tisztán lehet egy WaveWorks-ös compute shadert teszem azt linkelni saját shaderekhez?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Meteorhead #13 üzenetére
Korlátozottan. De az le van írva, hogyan kell írni a motort, hogy a GameWorks jól működjön vele, és a többi shaderre is van leírás.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
addikt
miért az hol szerepel, hogy GW-re gyorsabb/könnyebb fejleszteni, mintha egy hozzáértő GW nélkül fejlesztené le? (lehet, hogy így van, de ez a cikkben nem szerepel)?
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
haxiboy
veterán
Röviden a lényeg : " Itt már a dokumentáció hiánya nem számít, csupán a fejlesztők oldaláról kell egy alapvető bizalom, hogy az a shader, amit az NVIDIA biztosít, tényleg a lehető legjobban fut a hardvereken. "
KB úgy lehet ezt elképzelni hogy
if videocard = GTX Titan
{
fps = unlimited;
visuals = maxed;}
else
{
fps = random();
visuals = low;}
A titán helyére tessék beilleszteni az éppen aktuális csúcskártyát...
[ Szerkesztve ]
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
félisten
Én úgy értelmezem a cikk ide vonatkozó részét, hogy a GW csomag előre létrehozott shadereket / effekteket, stb. tartalmaz. Zacskós-effekt. Vagyis csak be kell kötni, nem kell megírni.
Ha tévedek, javítson ki valaki.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
addikt
sajnos még ebben az esetben is lehet olyan, hogy a "csak be kell kötni" az annyi ideig tart, mint megírni a sajátot. főleg ha hiányos a doksi ahhoz, amit be kell kötni. (így aztán jó sokáig kell próbálkozni, hogy hogy is és éppen mist akarsz bekötni, hogy azt kapd, amit szeretnél)
de mélyebben én se értek a 3D programozáshoz.
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
lexandro
tag
Az a gond, hogy ha GW-re epited a munkad, akkor az NVidia donteseitol fugg a fejlesztes/uzletmenet es nem tudni, hogy egy adott dolgot meddig/hogyan supportalnak.
Kisebb cegkent, nincs sok valasztasod e teren.
Tokeeros cegkent a sajat FW hasznalatakor bar nagyobbak lehetnek a direkt koltsegek, de te kontrollalhatod annak minden aspektusat, nem kell fuggened masok release/patch ciklusatol. A sajat termekciklus definialasa pedig hozhat olyan anyagi elonyoket, amik boven tulmutatnak a szabvanyos rutinkonyvtar hasznalatan (raadasul a sajat FW-be egy wrapperrel barmikor beepitheted ha akarod, aztan lecserelheted a sajat, hatekonyabb megoldasodra kesobb)
Majd a piac eldonti melyiket preferelja
Robi
-
Frigo
őstag
tl;dr
AMD jó , NVIDIA gonosz -
veterán
-
oraihunter
aktív tag
Nem baj. Én drukkolok az AMD -nek. Így legalább ők jól fognak kijönni ebből.
oraihunter felhasználónak 381 pozitív és 0 negatív értékelése van a fórumon! Ha sürgős, akkor az adatlapon a telószám (06-30-293-42-53), de számkijelzés nélküli hívást már 21-éve nem fogadunk!
-
Sir Ny
senior tag
"A dokumentáció márpedig biztos számít, ha John Kloetzli, az NVIDIA partnerének számító Firaxis Games grafikus programozója saját bevallása szerint is csak azért dolgozik többet GCN architektúrára, mert az AMD-nek létezik rá publikus leírása."
ahol publikus == John Kloetzli hozzafer?
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. Hiába NV partner a Firaxis, dokumentáció nélkül nagyon nehéz alacsony szintű optimalizálásokat végezni.
Ezeket éri el GCN-re: [link], [link], [link]
Ezek kellenének neki az NV-től is, csak a Fermire, Keplerre és Maxwellre nincs. Nem tud mit csinálni, ha nem kap világos képet a hardver működéséről.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Tikakukac
titán
Az AMD stratégiája az, hogy a mobil szegmensben az emberek idegrendszerét tönkretegyék letölthetetlen és elérhetetlen driverekkel, okádék optimalizálásokkal és hasonlókkal. És mivel olcsó és elég sok noti átállt AMD-re így szívok is minden új géppel, aztán meg mindenki más még 5-10 hónapig mire lesz értelmes driver és minden fut.
Na ha ez rendben akkor utána jöjjenek ezek a csodadolgok.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Tikakukac #26 üzenetére
Letölthetők és elérhetők, csak nem mindegy, hogy milyen Intel driver van mellettük. De ha ezekre nem akarsz figyelni, akkor a full AMD konfig esetében nem kell semmit bűvészkedni, vagy a két driver kompatibilitására törekedni.
Ezzel nem tudnak egyébként mit csinálni, mert kiadnak egy frissítést a muxless átkapcsolásra, és arra kell egy kompatibilis Intel driver is. A speckókat elküldik az Intelnek, de azt nem tudják, hogy ők mikor frissítenek. Rengeteg ilyen probléma van a mai notikkal. Jellemzően a gyártók mixelésének kerülését javaslom, ha kiemelten fontos, hogy mindig friss legyen a driver. Esetleg muxed notit kell venni, amiben az IGP letiltható.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Stormer5811
csendes tag
Hát srácok.. Szar világ jön az NV-re..
Most nem akarom azt mondani, hogy én megmondtam de én megmondtam...
Nem azért mert megmondó ember vagyok, hanem azért mert teljesen logikus.Ez már abban a pillanatban eldőlt amikor kiderült, hogy a PS4 és az Xbox One is GCN-t fog használni. Nem csak, hogy GCN-t de még Jaguar alapú processzort is..
Első felvonás:
A Mantle előtt is teljesen egyértelmű volt, hogy a GCN-nek sokkal jobb a programozhatósága mint az NV rendszereinek.
Nyilvánvaló volt, hogy ha sikerül az AMD-nek magára vonnia a piac figyelmét elkezdik kiismerni a GCN működését az AAA címeket hozó fejlesztők ráébredve, hogy innovatív és tartható a vonal amit képvisel. Amit természetesen támogatnak is ha jobb eladásokat akarnak kihozni a játékaikból egy-egy szebb innovatívabb grafikai elemmel.(Tress-FX, és anno az Nvidia is ugyan ezt tette a PhysX-el)
Ennek következtében egyre több erre a platformra optimalizált produktum jelenik majd meg.Be is következett......
Második felvonás:
Jött a PS4 és az Xbox one. Két elég izmos gép, amibe bele kell sajtolni ugyan azt amit a náluk 3x erősebb PC-kbe. Erre volt jó a GCN, és erre jött nyaklevesként a Mantle amit eddigi értesüléseim szerint a DICE-os bandával együtt fejleszt(ett) le az AMD.
Egyre több GCN optimalizált kód épül be a motorokba, hogy minnél jobban kihasználható legyen a konzolokba épített hardware. Ezáltal sokkal több FPS csikarható ki a kis AMD kártyákból, mégtöbb örömet okozva a játékosnak. A GCN-es konzolra profin megírt kód, valószínűleg ugyan úgy működik majd a Mantle PC-ken is egy kis változtatással, mivel ugyan azt a CPU-t és GPU-t tartalmazzák csak szarabb hozzáférési felépítésben. A végeredmény mindenesetre látványos lesz a jelenleg elterjedt DX-hez képest.
NV-re maradnak a hagyományos HLSL eljárások ami jónéhány játéknál nem okoz látványos visszaesést.. Eleinte..De amint elkezdenek kitolódni a Mantle valódi határai (amik jelenleg kordában vannak tartva a DX határain belül így nincs értelme teszteket nézegetni róla ) a DirectX nem lesz versenyképes már.
Talán a DirectX 12. Na de kérem.. Nekik lesz hozzá egy DICE-uk? Megint lefejleszt valamit sutyiban a mikrofos ami még csak nem is hardware specifikus így esély sincs rá, hogy labdába rúgjon egy GCN+Mantle kombóval szemben.. Abban épp az a lényeg, hogy adott Hardware-hez a lehető legjobb kihasználhatóságot biztosítja.És végül a harmadik felvonás:
Így is alakult. Ez a cikk is arról tanúskodik, hogy a GCN+Mantle sokkal szimpatikusabb a fejlesztők számára. Ment itt a spekuláció, hogy van-e értelme az Nvidia zárt rendszerének, és hogy kinek lehet jó. De olvastatok olyan visszajelzést bármelyik komoly fejlesztőtől, hogy tetszene neki az Nvidia jelenlegi munkássága?
Itt vége is. Az NV-nek dobnia kell valami kevésbé parasztvakítót, amivel visszahízelegheti magát a fejlesztők körébe, különben marad nekik a brute force és az ő VRM-ük is lángolni fog akárcsak a piros fekete gyártóé.
Az AMD túl erős stratégiát dobott.. Nagyságrendekkel erősebbet. Már csak a felhasználókat kell meggyőzni arról, hogy jelen állás szerint egy AMD konfig jelenti a jövőt. Ezt majd elintézik a következő 3 év AAA címei. De senki ne vásároljon be csak emiatt!Semmi sem biztos.. Minden valószínű.. van ami Kevésbé valószínű.. és van ami Nagyon valószínű..
Ebben az esetben az utóbbi érvényes. Nagyon valószínű, hogy a fent leírtakhoz hasonló dolgok zajlanak le pár éven belül.Véleményem szerint:
Idelye volt már egy forradalomnak![ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Stormer5811 #28 üzenetére
A GDC-n Johan Andersson véleményezte a DX12-t. Nem jelentett be támogatást, de amit elmondott abból arra következtetek, hogy megcsinálja. Szóval a DICE hozzáállása nem gond. Igazán nagy különbség a DX12 és a Mantle között nincs. Sok fejlesztőtől hallom, hogy a két API majdnem teljesen megegyezik.
Tim Sweeney egyértelműen az NVIDIA-t támogatója. Azt nem tudom, hogy ebben mennyire van benne, hogy az Epic brutális pénzhiányban van, de miután eladták a Gears of War licenceket biztos lett annyi pénzük, hogy túléljék ezt a krízist.
Az NVIDIA koncepciója a PC-only címek, az MMO-k és a mobil játékok megnyerése. Erre nagyon jó a GameWorks. Szerintem itt sikeres is lesz, mert független, pénzhiányban küzdő fejlesztőkről van szó. A többire nem koncentrálnak annyira.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Tikakukac
titán
Nagyon erősen vitatkoznék. A 8850M és 8870M-es Inspironok 1-2 hónapja kaptak végre olyan drivert amivel rendesen futnak a játékok, a magyarországi megjelenés idejében konkrétan a Delles emberke aki ki lett mellém rendelve is széttárta a kezét, hogy hát na, ez ilyen. És 2-3 játék konkrétan játszhatatlan volt, amblokk ki kellett őket hagyni a listából.
Az új M230 és M265 dettó egy merő rémálom, 2 napig szórakoztam velük, mire sikerült olyan drivert találni (AMD oldalán a link nem vezetett sehova, automata installer behalt satöbbi) amivel lefutott a 3dmark error nélkül és epilepsziás roham mentesen is képes volt mindent kirajzolni. No és az fps sem 5-6 volt végre (in memorian 8850M Far Cry 3).Vagy én vagyok béna. Vagyis 3-an, mert 5 gépen is szoptunk ezekkel, függetlenül. AZ NV ezerszer kulturáltabban működik minden oldalról.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Egon
nagyúr
válasz Stormer5811 #28 üzenetére
Hosszú távon platformosodást jósolnak az okosok. Namost, van még egy piaci szereplő, egy kis pitiáner, porbafingó garázscég, valami Intel vagy mi... Lehet hogy mire az általad vázolt rémálom kiteljesedne, ehhez nekik is lesz 1-2 szavuk...
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Tikakukac #30 üzenetére
Csak miért ilyen? Miért működik a rendszer Intel IGP nélkül? Igazából a probléma, hogy nem fejlődik a Catalysttel az Intel grafikus drivere. Ha fejlődne, akkor működne, mert például full AMD-s gépekben semmi gond, ahogy muxed letiltott IGP mellett sincs.
Az automata installer, ami ellenőrzi, hogy az adott notebook támogatott-e. Aztán ellenőrzi, hogy az Intel driver kompatibilis-e. Majd letölti a drivert. Ha a két ellenőrzés egyikén nem megy át a rendszer, akkor nem engedi letölteni a drivert.
A Delles emberke meg ne tárja ki a kezét, hanem különítsenek el pénz a supportra, és engedélyezzék az AMD-nek és az Intelnek, hogy támogathassák a Dell notikat. Könnyű a partnerekre mutogatni, de valójában a Dell spórol.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Intel akarja a platformosítást a legjobban. A WDDM 2.0-ban vannak olyan funkciók, amelyek nem feltétlenül követelnék meg az IGP-t, de az Intel nem akarta támogatni máshogy, így végül dedikált GPU-val nem fognak működni. Nekik az a jó, ha a dedikált GPU-k kihalnak, és akkor az IGP-kkel lesz csak verseny.
Az NVIDIA és az AMD a platformot IGP-s CPU és dedikált GPU mellett képzelik el.Pontosan az a baj, hogy az Intelnek van a piaci részesedése miatt a legnagyobb szava, és egyszerűen nem implementálhat olyat a WDDM 2.0-ba az MS, amire ők azt mondják, hogy nem fogják támogatni. Kétségtelen, hogy a GAB látja a GPU-k kivégzését, mint az Intel üzleti célját, de az MS-nek törekednie kell az alapvető funkciók szabványosítására.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Egon
nagyúr
Az NVIDIA és az AMD a platformot IGP-s CPU és dedikált GPU mellett képzelik el.
Ez nekem új, mintha eddig más mantrát nyomtál volna. Egyrészt volt a PCI-E lassúsága, közösen írható-olvasható memória stb., amik az APU-k hajnalát (és a dGPU-k alkonyát) vetítették elő. Másrészt ha megfelelően működik/skálázható stb. az IGP-s CPU és dedikált GPU páros a jövőben is, akkor miért is nem nyerne (illetve késett el) az Intel az nV felvásárlásával?!?
[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A grafika jól leválasztható része marad a feldolgozásnak. Vannak szituációk, ahol hasznos az IGP, de ez nem általánosítható (még).
Az APU ott kerül elő, hogy alapvető szimulációs feladatokat nem lehet átrakni a dGPU-ra a késleltetés miatt. Ez probléma, de ettől az APU+dGPU konfigurációk nagyon jól tudnak működni, ha a dGPU round tripet nem igénylő feladatokat kap.
Nyerne csak nem most. Ha 2007-ben megvették volna őket, akkor simán monopólium lenne. Ha mondjuk holnap veszik meg őket, akkor vagy az Intel összes fejlesztését kell eldobni, és ARM-ra váltani, vagy az NVIDIA esetében kell eldobni az ARM-hoz tervezett architektúrákat. Együtt csak 5 év múlva tudnának válaszolni a mély integrációra. Jelenleg mindketten maximum 2 évre vannak ettől, tehát a felvásárlás ma már hátrányos.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Szerintem teljesen jól értelmezed, ezek konzerv effektek, olyan cégeknek, akiknek nincs kapacitása sajátot csinálni, de szeretnének mondjuk tüzet. Szépen leveszik az NV polcáról a kész effektet, ami lehet nem olyan jó, mintha saját maguk csiholták volna, de jobb mint a semmi. A GameWorks nem a DICE-nak szól, akik megcsinálnak mindent házon belül...
Tikakukac: AMD-nél minden probléma csak user error lehet...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Stormer5811 #28 üzenetére
ugyanezeket pepitában végighallgattuk a VLIW5-ös architektúra megjelenésekor, a DX10.1 megjelenésekor, a GCN első inkarnációjakor, a DX11.1 kapcsán, és a Mantle-lel. az nVidia látványos bukása eddig mindegyik esetben elmaradt. ráadásul a GTX750Ti alapján az látszik, hogy nem akarnak versenyezni a GCN programozhatóságával. vajon ez azért van, mert hülyék, vagy azért, mert határozott elképzelésük van a piac következő éveiről?
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Ghoula
senior tag
És azért azt se felejtsük el, hogy minél hardver közelibb lesz a programozás,és a fejlődő gyártástechnológiának köszönhetően egyre erősebb gpu-kat tudnak majd integrálni a cpu mellé, el fogunk jutni arra a pontra, ahol a nagy dög monolitikus gpu-k kora le fog áldozni.
Rövid távon persze a feladatok megosztása lesz a jövő az igpu és a dgpu között, de ha azt nézzük, hogy a konzolok nyers teljesítménye messze van a mostani pc-kéhez, de bonyolult api-t nélkülöző, direktebb programozással el lehet érni egy közel pc-s grafika/tartalom( ide értem pl a fizikai szimulációkat, lásd Fifa) szintjét, néhol meg is haladni azt.Nem lesznek a pc-k konzol szintre degradálva, de hosszú távon valahol ez a kettő találkozni fog, és a platform önmagában képes lesz elfuttatni a szoftvereket, dgpu nélkül.
Mint ahogy régen a lebegőpontos egység integrálódott a cpu-ba, most ugyanez történik, csak a gpu-val.
És integráció alatt HSA-t értem, de még inkább annak egy továbbgondolt verzióját.Nv ugyanezt az irányvonalat követi, csak ők ARM-el. Az, hogy őket az Intel kizárta az x86-ból, az nagy érvágás volt annó, a platformosításban ezért jó le is maradtak, nem véletlen, hogy bukták a jelenlegi konzolokat.
Hogy ők a dobozos effektekkel jelenleg a kis költségvetésű fejlesztőknek kedveznek, az nem egy rossz dolog, rengeteg költséget meg tudnak ezzel spórolni. Jelenleg..., de az Nv hozzállása abból a szempontból lehet hátrányos a platformosítást nézve, hogy a zártság miatt ami őket jellemzi, bizonyos szoftverek nem lesznek elérhetőek az ő platformjukon, és persze ez visszafele is igaz lesz.
És jelen állapotban, ahol mindkét konzol a másik cég architektúráját támogatja, nyílt a hardverük működése, a fejlesztők joggal fogják emiatt ezt választani, már csak a konzol-pc átjárhatóság miatt is. És ezzel nem fogják behozni a lemaradásukat, sőt.... De ahogy látszik, nem is feltétlen ezt a szegmenst célozzák meg, lásd Tegra, Maxwell architektúra.Én valahogy így képzelem el, aztán lehet nem lesz igazam.
szerk:
@gbors: Persze, hogy nem hülyék ők, látszik mi az irányvonal, de amíg kipörög az elmúlt X év fejlesztése, és még tejel ez a piaci szegmens, addig nem fogják futni hagyni.[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
Hogy hogyan működik IGP nélkül nem tudom, mert default az Intel. Legalábbis egy ideje már nem lehet biosban tiltani VGA-t így alapból megkapod az Intelt és cső. Aztán szenveded fel az AMD-t. Full AMD-s gép ritka holló, szerintem 1 ha volt eddig nálam a köbö 100-ból.
Hogy ki a buta, szintén nem tudom. Intel or AMD. És ki hibázik dettó kérdés. Az, hogy napokat van a szervizben gép mert nem lehet feltelepíteni a drivereket, mert restartra eltűnik, nem vált, lehal stb. az valamiért AMD kiváltság. Kivétel NV SLI, azért ott is vannak dolgok.
Meg akkor mindenki spórol. Lenovo is. Mert ott sem mézeskalács a helyzet. Sokat mondd a helyzetről, hogy új AMD grafikás gépnek 3 vinyóval esek neki, míg az elsőre megy a driver és indulnak a tesztlek a másikról tükrözöm a harmadik elbukottra az eredeti image-t. Arányaiban egy geforce karis gépre negyed annyi ha nem kevesebb idő megy el driverezésre mint egy ilyen partyra. Ez gond. Az idegrendszeremnek is.
Loha: Na ja, de még mennyi user error és mennyi gépen
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
DaGuardian
tag
Abunak minden hétre kell írnia egy Nvidiát ekéző cikket, különben nyomást érez a homloka mögött.
Erre egyébként van egy sokkal hatékonyabb módszer, amely tevékenység erősen kötődik a szaporodáshoz. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz DaGuardian #41 üzenetére
Először olvasd el a cikket, aztán írj véleményt. Én speciel védem a GameWorksöt, mert lehet jóra is használni. Az ekézést a felsorolt fejlesztők végzik. Nyilván nem személyes, csak jelenleg az NVIDIA nem szolgálja az igényeiket, ami nem tetszik nekik.
Tényleg vannak olyan stúdiók, amelyeknek nincs a hátuk mögött mondjuk egy EA, ahol egy szóra zsebbe nyúlnak, és kirántanak onnan akár egymillió dollárt is. Számukra a GameWorks egy olcsó lehetőség.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Tikakukac #40 üzenetére
Igazából a gyártó a buta. Az Intel és az AMD közösen dolgozik azon, hogy a Catalyst frissítésekre legyen új Intel driver is. A probléma forrása, hogy ha a gyártó enged is telepíteni gyári AMD drivert, a gyári Inteleket már nem engedik. Ha ezt engednék semmi gond nem lenne, viszont az ügyfél a noti gyártója, és ő dönti el mi lesz.
Egyszerű egyébként a dolog. A Lenovo és Dell gépeket kerülni kell, ha gyártókat mixelik. A HP nagyon jól áll ehhez. Ők engedik a gyári támogatást az Intelnek is. Hivatalosan erről nem beszélnek, de ha háttérben megkérdezed az Intel szoftvereseit, akkor ők is a HP-t ajánlják. Pont azért, mert engedi a gyártó, hogy ezekre a problémákra reagáljanak. A Dell és Lenovo gépeknél is tudnának rá reagálni, de az említett két cég nem engedi meg.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
leviske
veterán
A Ubisoft-os emberke szavaiból jól következtetek arra, hogy a DX12-ig gyakorlatilag nem csinálnak semmit?
"Timothy Lottes, az NVIDIA korábbi, illetve az Epic Games jelenlegi programozója"
Ez meg sok mindent megmagyaráz...
-
Tikakukac
titán
Ha ez így megy akkor már csak 2 gondot kell megoldani.
Az egyik: a dilettáns szokásaikat amivel képtelenség elérni az új kariknak a dirvereit. Egészen vicces, hogy így a linkek körben utaznak, tehát ki van írva az M265-ös driver, kattintasz, az behozza a kariválasztót, amiben nincs ott a kártyád (mekkora poén), de oldalt van egy link, ami megint az elejére dob. Állati móka És ha fel is ment a valamilyen driver és azt hiszed már megy a dolog és frissítenél, akkor (NV-vel ellentétben) mit kínál fel? A support/download szekciót. Ami megint rotakapa szinten pörög a semmibe. Ez atomfail.
A másik: ha kilőjük a Dell és Lenovo gépeket akkor kb. marad a nagy semmi. Mert a HP igencsak tesz magasról az igényekre, a kínálat olyan szegényes, mint hajléktalannak a ruhatára. Tehát akkor a HP is buta, nem is kicsit, csak ők már a hibát is kizárják azzal, hogy nem gyártanak elég nagy választékban. A belépős HP-k meg olyanok is, tehetnek egy szívességet...
Ez az igazi biturbó szopóroller.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Mardel
őstag
Az a baj, hogy az amd drivereit felrakva mar nem elerheto a valthato grafikus rendszer, ahol be lehet allitani, hogy melyik program melyik vgat hasznalja, leellenorizni is picit maceras, hogy egyaltalan a dvgat hasznalja-e. Azert egy laptoptol vagy a drivereitol elvarhato lenne az out of the box mukodes.
Az intel driveret meg ugy kell beleganyolni (workaround) a win 8.1-be, mert a telepitesnel ezt irja [link]
De a legfobb bajom nem is ez, hanem hogy ez a dgpu egy fo$.
Unreal engines jatek jol mukodik, de egy dx 9-esben mar a menuben van 10 fpsem, az intel igp meg megy rendesen, de akkor nem vettem volna dgpus gepet. [link]
Nemtudom, hogy ez a kozos osszedolgozas hogy zajlik, de tobbet olyan laptopot nem veszek amiben eltero gyartotol szarmazo igp es dvga van az is biztos.
[ Szerkesztve ]
Ennél többet nem kell tudni. Csak azt, hogy a víz nedves és kék az ég. Meg hogy a vérapó mindig a helyén van és egyre erősebb.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Tikakukac #45 üzenetére
[link] - Ide a főoldalról két kattintással jutottam el. Nehéz ennél egyszerűbbre tervezni. Maximum ki lehetne rakni a főoldalra, de szerintem a két kattintás vállalható.
Szabad választásod van, hogy supportot erősen támogató gyártóttól veszel, vagy nagy kínálatra mész.
(#46) Mardel: Erről nem tehetnek. Az AMD és az Intel együtt frissíti a drivereket. Jön új Catalyst arra jön új Intel driver. Ha utóbbi nem rakható fel, akkor előbbi sem lesz jó. Erről írunk már jó ideje, hogy ha full supportot akarsz, akkor gyártókat ne mixelj.
Az összedolgozás az relatíve jól működik. A gond ott keletkezik, hogy a notebookgyártó az AMD drivert engedi telepíteni, míg az Intel drivert nem. Ahogy a te esetben is. A Lenovo az igazi bűnös.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
A cikkben szembeállítod a GameWorksöt azzal, hogy a GCN-t jól dokumentálja az AMD, amikor ezek 2 külön problémára válaszok.
Egyrészt az NV esetén egyelőre nincs szükség jó hardver dokumentációra, mert amíg a DX12 meg nem jelenik, addig úgysem férnek hozzá a GPU-ikhoz a fejlesztők alacsony szinten, és utána sem biztos, hogy szükség lesz rá.
Másrészt az NV stratégiája az, hogy a fejlesztő írjon optimális nem gyártóspecifikus DX11-es kódot, küldje el megjelenés előtt az NV-nak az alfát/bétát, aztán ha szükséges, az NV megjelenésre készít optimalizált drivert, ha esetleg vmi nem feküdne a kódban a Keplernek.
Harmadrészt az AMD nagyon rendes, hogy mindent jól dokumentál, de eltitkolni úgysem tudná mint az NV, mert aki az új konzolokra is fejleszt, kénytelen lesz megismerni a GCN-t.
Most mégis milyen véleménye legyen a nem célközönségbe tartozó, AMD logós Johan Anderssonnak, amikor az NV a BF4 vizéhez hasonlóan látványos vizet (WaveWorks) osztogat a partnereinek?
Aztán, hogy a GameWorks fekete doboz, mert a Frostbite 3 meg open source ugye? -
Mardel
őstag
Az intel drivert kerulo uton, de fel lehet tenni.
Az amd honlapjarol letoltott driverekkel van gondom mert az oldaluk vagy azt irja, hogy a laptop gyartojatol szerezzem be a drivert ami jo ha fel evente frissul, vagy ajanl egy beta drivert amiben meg nincs benne a valthato grafikus rendszer beallitas. Csak a lenyeget hagytak ki a driverbol.
De valahol ok maguk is leirjak, hogy a kevert rendszerhez nem biztositanak drivert, azt keressuk a noti gyartonal.
Szoval errol sem csak a Lenovo tehet.
[ Szerkesztve ]
Ennél többet nem kell tudni. Csak azt, hogy a víz nedves és kék az ég. Meg hogy a vérapó mindig a helyén van és egyre erősebb.
-
pakriksz
őstag
laptopok hulladékok ahogy a gyártóik is, nem valók játékra. Drágák, mindig spórolnak a hűtéssel, túlmelegszenek, visszavesznek a tempóból (vagy kigyulladnak ), na meg a laptopot összerakó gyártónak köszönhetően állandóak a driverproblémák. Ez nem újdonság, én kb 2000 környékén szoptam először pár órát laptopos driverekkel, és azóta ez semmit sem változott. Aki nem tud elszakadni az emailektől, stb kommunikációtól, vegyen okostelefont/tabletet és hordozza azt, és mellé ha kell teljesítmény, desktop gépet otthonra/munkahelyre...
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- MG5 menetpróba
- Robot fűnyírók
- Gyúrósok ide!
- Samsung SmartTag2 teszt
- LEGO klub
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen