Hirdetés
-
Az otthoni irodákba költözne be az AOC 100 Hz-es monitora
ph A cég Type-C-s modellje Full HD-nél magasabb felbontást ígér, és a kontrasztja sem gyenge.
-
Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
gp A PlayStation 4 és Xbox One változatok automatikusan frissülnek az új kiadásra.
-
Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
ma A megszokott konstrukciót, vagyis pedálszenzort és hátsó agymotort kínál a Touroll, nincs benne semmi rendkívüli, de kedvező az árfekvése.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Na, sok volt a matek, bontok még egy sört!
Erre koliban volt egy mondásunk, sőt valakiknek az ajtajára ki is volt írva: "dont drink and derive".
Szabad fordításban kb az, hogy ne igyál és matekozz egyszerreKempinget és BMX-et leszámítva síkon sosem az a baj, "hogy elfogy a fokozat", hogy tudnék még pörgetni, de nem nincs hova váltani.
Az én mászósra kiosztott 26"-os bicajomon 50-55Km/h között fogy el a fokozat, tehát leghosszabb fokozatban 50-55Km/h körül már nem tudok olyan gyorsan kalimpálni a lábaimmal, hogy bele tudjak hajtani.
Ez az 50-55Km/h értelemszerűen kizárólag masszív lejtőn tud összejönni. Addig amíg nincs masszív lejtő hanem síkon haladok, addig nem hogy a leghosszabb, hanem még a második leghosszabb fokozat sem fogy ki (26" kerék, 44fog elöl, 12-36-os kazetta hátul). Tehát síkon nem az a probléma, hogy nem tudok hosszabb fokozatra kapcsolni, hanem hogy nincsen elegendő teljesítmény a lábamban, hogy az egyre növekvő légellenállás legyőzésére.
Ha most fognám hót ugyanezt a hajtást a 44-es tányérral és a 12-36 kazettával és átraknám a 26"-os bicajomról egy 29-es bicajra, akkor a nagyobb kerékátmérő miatt minden fokozatom egy picit meghosszabbodna (egészen pontosan a 29"-es és a 26"-os kerekek sugarainak arányában). Ez azt jelenti, hogyha ugyanakkora pedálfordulattal tekernék ugyanabban a fokozatban, akkor mindig a két kerék sugarának arányával lenne gyorsabb a nagyobb kerekű bicaj.
Nagyon durva számpéldával élve legyen a két kerék átmérőjének aránya körülbelül 29/26= 1,115
(ez persze igazából csak a két felni átmérőjének az aránya, ha gumi is van a felniken, akkor a méretek aránya ennél is kisebb)Tehát ugyanabban a fokozatban (ugyanazzal a hajtással) a 29"-es bringa 1,115x gyorsabban menne
DE
ez az 1,115x-ös szorzó a sebességre nincsen ingyen. Ha 1,115-szörös sebességet kell tartani, akkor:
-(1)A mechanikai (lánc, gumi) súrlódás kb 1,115x akkora hajtási teljesítményt fogyasztana el (igazából inkább többet) de nagy sebességnél még lényegesebb:
-(2)a légellenállás 1,115^3 (=1,386x) szor akkora lesz, min a 26"-os bringán ugyanazon a fokozaton ugyanazzal a pedálfordulattal. (igen, az arányosság nem négyzetes, hanem köbös)Na és akkor itt jön a fontos felismerés, hogy az igazán szűk keresztmetszet mindig az ember izomereje:
Nem azért nem tudok úgy menni bicajjal mint egy
1000-essportmotorral, mert hiányzik az áttétel, vagy rossz pedál van fent a biciklin, vagy mert nincsen motorjogsim, hanem azért mert gyenge vagyok, mert kevés a fizikai teljesítményem: kevés a Watt a lábamban. És ezt a kevés Wattot csak sok munkával lehet kicsit feljebb tornászni. Hiába raknék a bicajomra nagyobb 29"-es kereket (annak is megvan a haszna, de nem ebben) hiába raknék rá több meg másabb sebességkiosztást, az nem változtatna a Wattokon érdemben.Nah, szóval az ugyanolyan fokozatkiosztású 29-es meg a 26-os bicajok gondolatpéldájára visszatérve, az lenne a megoldás, hogy a végsebesség a 29-essel is kb ugyanott lenne (bőven +/-1Km/h hibahatáron belül(!!!)), csupán eggyel vagy kettővel könnyebb fokozatban hajtanám.
Egyébként amikor kijöttek a 29-es bicajok, egyből jöttek hozzájuk az újfajta -kiosztásban hozzájuk igazított- hajtókarok (40 fogasok a 44 helyett ha jól emlékszem). Szóval ha csak a kerék méretén meg a fokozatok hosszán múlna, hogy mennyivel lehet tekerni, akkor 32"-os kerekeken tekernének 70-fogas hajtókarral emberek
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mavic 3 Pro Fly More Combo (RC PRO)
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest