Hirdetés
-
Hardverek pünkösdre
ph E-book olvasók, komponensek és perifériák kerültek hétvégi összeállításunkba.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
2024 - Íme a 21. héten megjelenő játékok listája
gp Az elkövetkező napokban érkezik végre a Senua's Saga: Hellblade II és az xDefiant.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz andrisbandi #261737 üzenetére
nekem 180 centivel és a gnóm lábaimmal (82cm) is az Lest adja.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #261749 üzenetére
furcsák ezek az érzések, a cube nuroad az egy merev váz, de nekem még 32-es külsővel is lehetne kicsit komfortosabb, jó lenne látni, hogy más mit mond kényelmesnek
a gravelek picit hosszabbak rövidebb stucnival és hosszabb láncvillával, az is stabilabb, mint az outi.
de a csepel után bármi idegesnek fog tűnni egy darabig.
[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
válasz andrisbandi #261748 üzenetére
Hmm érdekes. Mondjuk a kép szerintem alapból csalóka, mert farmerban tuti pár centivel kevesebbet lehet mérni, mint pl egy kantáros bringás gatyában, még betéttel együtt is. Azt hiszem talán pár éve mikor rá voltam kattanva ezekre a mérésekre próbálgattam is, hogy mennyire számítanak a különböző ruhák. Ekkor jöttem rá amúgy, hogy a bringám kicsi, mert anno rosszul mértem a lábhosszamat és az alapján vettem. Pontosabban azért kezdtem el újra méregetni magam, mert gyanús volt, hogy rossz a méret.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #261704 üzenetére
Nem beragad hanem a hajtás miatti terheléstől ami ráadásul a tengely végén nyilvánul meg, tekeredik a kerék ezért hozzáér a tárcsa a betéthez...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
peetie1
aktív tag
válasz Ringman #261735 üzenetére
Hát igen, váz kialakitastol is függ persze, de ha emelsz 1 centit, akkor kB 3 centivel hátrébb kerülsz, amit valószínűleg nem toleral már a térded. Én pl visszatettem a normál pozícióba a stoplit (nekem is hátrébb volt), így a képletnek megfelelő magasságot belőve most épp nem fáj semmi.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz peetie1 #261755 üzenetére
1 centi emeléstől akkor sem kerülnél hátra 3 (csak egyet) centit ha 45°-os lenne a nyeregvázcső szöge...vagy nem?!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #261756 üzenetére
1 cm függőleges nyeregemelés az kb 3 mm-es hátracsúszással jár ~73 fokos nyeregcsőszögnél.
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #261754 üzenetére
Ezt talán le lehet csekkolni érintőre vett betétekkel, a fékkart épphogy ráhúzva, a hibakor.
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Ringman
nagyúr
mit gondoltok erről a kerékszettről? [link]
ma rákérdeztem, nem hookless.32c-s külsőt rátennétek? papíron 25mm-es belső felniszélességhez van gyártói jóváhagyás, de ott 25 mm-esre a 28-as is rátehető.
-
Ringman
nagyúr
válasz Toobee #261761 üzenetére
néztem ezt is, de a hooklessel nem vagyok kibékülve ~4 baros nyomásnál, a zipp agyakról (pontosabban a csapágyakról) is vegyesek a vélemények.
icannél kb 700eur egy kerékszett, ruedascustomnál meg ugyenezzel az aggyal 950, dt swissel 1070eur.
az aivee agyak milyenek?
[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz Ringman #261762 üzenetére
Akkor húzd be az új Elite 1300 grammos szettet Nekem az tetszik a legjobban mostanság ár-érték arányban. Ameddig nem drágult meg ennyire a Scribe, azt vettem volna inkább, de most 303S, ha meg nem félsz a kinaitol akkor ugyanannyiért ott az Elite, ráadásul jóval könnyebb.
https://barbieripnk.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #261759 üzenetére
Minap légtelenítettem enyémet a hátsót (fejreállítva beesett a fékkar és azt nem szeretem) és mivel láttam nincs éppen középen a tárcsa hát odamozdítottam, szemre éppen tökéletesen középre a féktestet...hát öreg hiba volt, terhelésnél rendesen belesúrolt, így muszáj volt a régi jó módszerrel visszaállítani, lazít-ráfog-rögzít, mert a közép az itt a féknél sosem a közép.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Toobee #261766 üzenetére
plusz áfa? annyit nem szánok rá, még a nettót is sajnálnám.
zippről:
Faulty ZIPP 303s, what to check, and how to fix them. + ZIPP Wheel Bearings are destroying my brain.ez annyira nem meggyőző, de legalább cserélik, elvileg lifetime warranty van rá
-
IzI
senior tag
válasz lsebestyen #261769 üzenetére
Valójában nem szívesen adnék ennyit egy kerékpárért,de az indok az lenne,hogy több kerékpárt nem fogok venni az életembe,így 43 évesen.Akkor legyen hozzátéve az +200 és öröm és boldogság Ráadásul,feb-márc. környékén akarnám megvenni és akkor kétlem,hogy a merida akcióban lesz.Teljess áron meg,nem éri meg én szerintem. Most októberben lesz 1-1db L-es méretben
[ Szerkesztve ]
-
peetie1
aktív tag
válasz Hasaggymeg #261756 üzenetére
Hm akkor vmit elneztem, a matek az nem téved. En csak oda tettem a centit, kintebb húztam 3mm el, majd megneztem mennyit megyek hátra a nyergen ezzel a magassággal, és az kB 1 centi volt. De akkor ez a nyereg doles szöge/formája miatt lehet nálam?
-
bardi
aktív tag
Szerencsére engem is utolért a nyikorgás. Először azt hittem száraz a lánc, megkentem, de nem javított.
Ami fura, hogy nagy terhelésnél, akit mondjuk bírok 2 percig, nincsen hangja a biciklinek. Normál tekerésnél viszont marha idegesítő. Mivel kiállva és ülve is ugyan úgy csinálja, én a nyeregcsövet kizárnám. Most szétszedtem, a középcsapágy szépen forog, nem száraz. a váltógörgőben kicseréltem a csapágyakat, azok egyszer eláztak és beálltak, de azok se voltak vészesek kézben forgatva.
A váz forgáspontjait leellenőriztem, mind nyomatékra van húzva.
Mi lehet az, ami sima tekerés közben nyikorog, erősen tekerve meg nem?'92 Honda VFR 750
-
fulton
addikt
válasz andrisbandi #261742 üzenetére
Voltak fennakadások "olykor" keskeny csípőm van lábhoz képest. És persze hogy rövidek voltak rendre/korlátozott választék.
#261743dom1n0: nincs bikefitting. De legalább van egy normális "mérőketgyere" amivel magasság és belső lábhossz mérhető. Bár itthon is ezt mértem 0.5 cm difivel.
más: van itt lóvé. Míg ott dekkoltam és vártam, 2 en jöttek be, mindketten bő 1 milla feletti bicajjal távoztak. Egyik csóka, "sziasztok, a páromnak kéne egy cross tudtok valamit ajánlani? " aha persze, ő lenne az, pont jó a méret bla bla.. "aha jó lesz, akkor ezt kérném". paf. Szóval van itt kereslet, meg lóvé viszik.
[ Szerkesztve ]
-
válasz bardi #261773 üzenetére
Ez ilyen. Nekem legutóbb már elkezdett darálni is (kurva sotter, meg hogy mindennap esik, és felhordja a mocskot az útra), úgyhogy ma tekerés előtt megpucoltam, átkentem. Odafelé fasza, csendes volt, hazafelé megint elkezdte a nyikorgást, hazafelé félútra már a darálást is. Egyszerűen nem hiszem el, hogy 20-30 km alatt telehordja a hajtást minden szeméttel.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
fulton
addikt
válasz fulton #261775 üzenetére
Am oké teszt bringa volt, de az az első kerék ahogy forgott a meridán, hát az botrányos.
Ott a boltban néztem a féket, a se más mint egy jobb felni fék (száraz idő). Annyi hogy kényelmesebb, pl 1-2 ujjal kényelmesen húzhatod és lesz fékhatás. Ismereteim szerint ultegra di2 még jobb, tán a modulációja még finomabb.
A di2 váltókarja tetszett hogy olyan speckón feszes, nincs lötyögése, patikás.A TCR hajtva, csodák itt sincsenek, de az tény több potenciál lakozik benne, jobb cuccokkal és jól beállított pozival. Ez a "fekvő" érzet nagyon bejött haladás közben.
Már várom a több órás tesztet mi lesz a benyomás úgy.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz bardi #261773 üzenetére
Nem tudom milyen bringád van.
Nekem is volt többször ilyen:
Kormányszár is esélyes befutó lehet a vázban (nekem az is csinálta).
Lehet a stopli részről jön a gumis rész amiben a csavar helye van, én oda toltam kis tf2-őt, megoldotta. Pedálból is jöhet.
Nekem a hátsó villa papucstól is jött, ez volt ami pl terhelés fügvényében hol adta hol nem. Karbonpaszta a gyorszárhoz megoldotta egy életre.
Volt hogy a stucni volt a bűnös. (az csak zsírt kapott) megoldotta.
Középcsapágyat nézted, cseregcső csereg én is kizárnám. Láncot kented..
hirtelen ez jutott eszembe.[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Hacsak nem készülsz éppen meghalni, nem valószínű ~ugyanennyi további éved alatt ezzel maradsz...én már vettem néhány utolsó cuccot.
bardi...nyeregcső tulajdonképp kiállva is nyikorog6, továbbá pedál, hátsó kerék rögzítést is nézd meg. Ha meg össztelós akkor nem szóltam, ott sok minden nyikorog6.
peetie1...rosszul mérted, mondjuk pl. nyereg orrának vége-kormányszár kormánybefogásának közepét mérd. Nincs az a szögű váz, vagy formájú nyereg ahol annyit menne hátrafelé annyi emeléstől.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz lsebestyen #261781 üzenetére
cannondale egyes modelljei vannak félrefűzve, nem azzal kevered?
ill. giantnál egyes modelleken alapból hookless felni van.
-
IzI
senior tag
válasz Hasaggymeg #261780 üzenetére
11 éves jelenlegi trekking-em,amivel különösebb gond nincs.Az újnak minimum 15 évet ki kell birnia.Onnantól meg közel már a nyugdíj és bottal fogok járni
Meglátjuk. -
bardi
aktív tag
válasz parandroid #261776 üzenetére
Ha korábban csinált volna hasonló zajt, ilyen lenne, de ennél sokkal nagyobb retekben se volt még ilyen nyikorgás. Ma el se jutottam a porig, már aszfalton kezdte sajnos.
fulton: A kormánynak van egy kis hangja, de már régóta, azt ezért kizárnám. Kis forgatásnál nyekereg, de az nem zavar annyira, hogy kicseréljem. Sima taposó pedál van, de az mindkettő szépen forog.
andrisbandi: Na azt holnap megnézem, bár egy 24-es anya tartja a helyén, kitudja, lehet, egyszer az átütő tengely lelazult, azt mondjuk nem tudom hogyan, csak itthon vettem észre, hogy nem úgy áll a zár, mint szokott.
Hasaggymeg: Csak ugrálva rajta nem ad hangot, kizárólag tekerrés közben. Holnap majd kiszedem a nyeregcsövet, biztos ami biztos, végülis a forgáspont miatt terhelés alatt nyekereghet.
'92 Honda VFR 750
-
peetie1
aktív tag
válasz Hasaggymeg #261780 üzenetére
Valszeg totál hülyeséget mértem de a poén hogy így lett jó. 3mmt emeltem, 1 centit hoztam előre és baba. És ezt megcsináltam a többi bringán is mert minden nyereg tökig hátra volt tolva, így meg már értelmesen áll. A franc se érti
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #261754 üzenetére
Sajnos nem ez a megoldás, mert amikor hajtom, nem csinálja. Akkor kezdi el random, amikor nagy sebességgel kiállva lejtőzök, de kizárólag, ha a nehéz fokozatokra van váltva. Nagyon fura, nem értem
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
-
Tin
veterán
válasz peetie1 #261786 üzenetére
Srácoknak igaza lehet a méretekkel, de ez csak matek. Én pl. emeltem a nyergen centi felett, majd hátrébb is csúsztattam. Ha van fix megszokott pozíciód, ami jó, akkor működhet ez az emelem és csúsztatom annak megfelelően, viszont amíg még keresed a nyereg pontos helyét, simán lehet több jó pozíció is. Sógorom is keveset bicajozik, múltkor magyaráztam neki, hogy 2-3 centit kellene emelnie a nyergen, aztán elkezdeni csúsztatni a nyerget, és addig próbálgatni, amíg olyan érzés, mintha a bringa a teste meghosszabbítása lenne. Ott van, és érzed, hogy "ez az". Az a jó pozíció. Jó, én kezdő vagyok, szóval a tudományos részben hallgass a tapasztaltabbakra.
Mellesleg Fulton te se fogod tudni kitalálni az ekkora váltást ráüléssel, de remélem a váz méretében és az állíthatóságban szerencséd lesz, ahogy nekem, aztán majd cseszekedhetsz hetekig a beállításokkal, amíg végre érzed, hogy az jó. Aztán utána már nem fog érdekelni.
-
bardi
aktív tag
válasz Fifaisshit #261792 üzenetére
Platform pedállal nem csinálnak elvileg, csak patentpedállal.
'92 Honda VFR 750
-
haiduo82
aktív tag
Sziasztok!
Ez az Orbea Onna 20 mennyire jó bicikli kezdő hegyi kerékpározáshoz? Egyelőre ismerkednék csak a mountain bike-ozással a Bükk nem túl nehéz terepein. Nem ennyiért venném, hanem 270k körül. Köszönöm előre is.
"Együtt vagyunk senkik"
-
peetie1
aktív tag
válasz Fifaisshit #261792 üzenetére
Asszem lustaság a fő érv. Meg a büszkeség, be kell ezt tudni állítani egyedül is.
-
fulton
addikt
válasz lsebestyen #261781 üzenetére
Köszi h jelezted, igen ezeknek utána jártam, a giantnál csak az alap alu pr2 felnik horgosak, az összes mélyített felnijük horog nélküli, csak korlátozott külső tehető fel és csak tubeless max 70 psi vel.
Ha veszem és TCR, határozottan pr2 felnivel veszem, amit majd kesobb cserélek, hátsó agy am is cserés lesz de sztem az első is persze majd csak a felnivel együtt.Megjött ez a body Geometry talpbetét zöld színben hát bánom hogy nem rendeltem be a pirosat is kicsit fura de ha segít es oké lesz maradhat.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #261696 üzenetére
Mióta megvette a Fox a Marzocchit, azóta hozzábutították az olcsó villájukat? Ha jól emlékszem a régi Marzóknál is gyakori hiba volt, hogy kikopott a villaláb és kotyogott. Persze a nyílt olajfürdősök még mellé persze az olajat is eresztették.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #261704 üzenetére
Nekem múltkor a kellemes tekerésemet cseszte el szintén a súrlódó hang + berezonálás, ott a mecha tárcsaféken kellett elől állítani, mert beleért a tárcsa a betétbe és attól rezonált be. Rögtön sejtettem mi a hiba így egy 5-ös imbusszal menet közben állítottam rajta, meg is szűnt azonnal.
Hidrós féknél persze más a dolog, ott ha lassan mozog a dugattyú és lassan megy vissza, akkor tud beleérni a tárcsába. Ki kell tisztítani sajnos. Persze ha ez a hiba, mert más is tud lenni sajnos.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #261779 üzenetére
Na ezért is vettem nyomatékkulcsot. Mindent az előírt nyomatékra húzok (még a váltókar és a fék bilincseit is!). Mellesleg baromi kényelmes úgy szerelni, hogy a kulcs leold így nem kell figyelni, hogy a csavar elnyalódik. Párszor ellenőriztem utána kb. 1-2 hónap után és nem lazult ki semmi sem.
Ahogy Hasaggymeg írta, sokszor a váz nyeklik meg vagy a teló/villa lába csavarodik és annyi elég ahhoz, hogy beleérjen a tárcsa a betétbe. Persze minél merevebb egy váz, annál kisebb az esélye. Telónál meg a vastagabb becsúszószár (32+ mm) ami nem árt. Meg persze ne legyen nagyobb tárcsa fent, mint amit a gyártó előír. A másik ami lehet, hogy "lusta" a dugattyú (koszos) és nem megy vissza a helyére. Akkor jön a macerás tisztítás.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs