- Bemutatta első Snapdragon X-re épülő notebookját az ASUS
- 30 TB-ot meghaladó HDD-ket demonstrál a Toshiba
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Apple asztali gépek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- iPad topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Hardverek pünkösdre
Hirdetés
-
Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
ma Megnéztük, hogy tényleg okosóra lett-e a Huawei fitnesz karperecéből.
-
Konzolokra is megjelenik a The Glass Staircase
gp Alig néhány nap múlva PlayStationre, Xbox-ra és Nintendo Switch-re is elérhető lesz a program.
-
Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
it Az USA-ban bepereltek egy AI-céget, mert a vád szerint ellopták a színészek hangjait, majd AI segítségével a saját céljaikra használták azokat.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ixion77
őstag
válasz abw6291 #251783 üzenetére
"Ezek alapján nem tűnnek rossznak "
"Címkék: promóció""Mégis mi baj lehet velük / mik a minimum belépő modellek amiket már érdemes lenne megvenni?"
Igazándiból semmi. A 30 éves biciklik is használhatók ha rendben vannak tartva. Kicsit kevesebb élményt ad, de ugyanúgy elvisz A-ból B-be. Olyan, mintha Ferrrari helyett Opelt vennél. Nem az való versenysportra, de simán a Balatonhoz lemenni ez is bőven elég. Sőt, még a Zsiguli is, ha karban van tartva. Kicsit zajosabb, kicsit lassabb, de anno is jó volt, most is az.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
dom1n0
senior tag
Nem tudom volt-e téma már, de nemrég jött meg a magped sport 2 mágnespedálom ( https://www.magped.com/shop/magped-sport2/?lang=en ), bátran javaslom azoknak akiknek gyengébb a bokájuk, vagy kicsit félnek az spd-től hogy nem tudják időben kiszedni a lábukat, ezekre ez nagyon jó alternatíva (nem olcsó sajnos.)
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz werszomjas #251801 üzenetére
Gondolom mind ilyen, ha egy szimmetrikus pedálnak az egyik oldalára súlyt teszel. És rendesen forog.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
flash-
veterán
válasz Zoliwrc #251774 üzenetére
inkáb outi, én terepen (főleg a trekkinggel ami most jelenleg a terepre használt kétkerekűm) a 2000et nem tudom hány óra alatt bírnám, mondjuk közepes intenzitással sokáig birok menni de a terep az nem az általában
6030D :
köszi, erről még nem hallottam, jól hagnzik!én magamnak ezt dobdam össze úgy tervnek hirtelen, hát ezzel is elleszek pár órát ,tempón kéne maradni az első felében legalább és akkor szerintem nem lesz gond
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Fall-N
veterán
válasz Citroware #251758 üzenetére
Az a közös, hogy egyik sem érdekel. Tőlem lehet 3 millió is, ha már eBike, akkor valami komolyabb gyártó. Ez a Husqvarna sem a láncfűrész és kerti gépek cégtől van, csak birtokolják a névhasználati jogot.
Csomagtartó miatt extra béna mindkettő, így igazi #elektromugli (Copyright ©️) bicikli.
-
Fall-N
veterán
válasz f4lcon #251780 üzenetére
Attól függ. Manapság inkább anodizálják az alu becsúszót, az olcsóbb (lásd arany és ezüst bevonat). A DLC drága, óraiparban is megkérik az árát.
Igazság szerint a króm is jó és tartós tud lenni az acélon, csak vigyázni kell rá. Csak persze nehéz a tömege és nesze ott lesz a 2-2,5 kilónál a teleszkóp.
Sok használt telót néztem, sokan nem vigyáznak rá és mély karcos az alu becsúszó. Azzal már meg is van pecsételve a teló eladása, mert nagyon nem éri meg megvenni. Egy drágább teló felső része (váll + becsúszók) ott vannak a 100ezer Forintnál.
stickermajom: az tényleg adná!
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Fall-N #251807 üzenetére
Engem annyira nem izgat, hogy néz ki, már a színe is eleve rossz, de nincs más választás. (az a kék jobb lett volna)
Összességében még így sem annyira rossz, élőben még jobb volt.Csomagtartó nekem mindenképpen kellett, volt is téma korábban, hogy nem szeretem ahogy kinéz, de sajnos nem lehet könnyen fel-le szerelni, ezért a Cube Nuroadon is mindig rajta lett volna. Ott már megbarátkoztam a gondolattal, ennél már nem is zavart, sőt, örülök, hogy már gyárilag rajta van. (meg a többi kiegészítő is, amit más bringához külön kéne venni)
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Egy karbon
Volt egyszer -
Toobee
veterán
válasz 6030D #251814 üzenetére
Valamelyik reggel láttam egy "gyönyörű" aluvázas Pinarellot Koskormány, GX AXS, utcai Conti gumik, rugós nyeregcső, Suntour villa. Végül beszéltünk pár szót, azt mondta Pinarello matricát tudott jó minőségben venni. Gondolom minden bringás akar egy kis Pinát a bicajra.
https://barbieripnk.hu/
-
fulton
addikt
Tegnap találtam egy gyonyoru orbea orszagutit aminek patent volt L ben a geója, tengelytáv stack es felsőcső hossz is, megorultem, aztán láttam egy * ebike pedig tenyleg pazar kis gép. Ha ezeknek tudnak ilyen geot akkor orszaguti kerekparoknak miert eroltetik...mit számitana az a 1 cm +....erthetetlen
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz fulton #251819 üzenetére
Figyu rengetegen használnak évek óta terepen karbon bicókat. Nem nagyon szoktak azért azok így maguktól elpattanni.
Alu vázak is törnek ám arra is lehet találni képeket. Sőt emlékszem régen a Marzocchi villák törtek folyamatosan és azzal tele volt a net.Szerintem kicsit túlgondolod, hogy biztos a karbon a szar és a Csepel mennyivel jobb
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Csokicsibesz #251822 üzenetére
Nem azért csak belebotlottam ebbe a cikkbe gondoltam belinkelem reakciókra. Korábban itt a fórumba is nagy karbon ellenességet olvastam, hogy tört nem vennétek bár azóta biztos sokat fejlődött.
De igen, én pl szívesebben használnék alu felnit mint karbont.[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz flash- #251806 üzenetére
Ha szeretsz lefelé jobb úton menni, akkor a Visegrád felé menő karikát alakíts nyolcassá. Azaz ha mondjuk Szentendre felől indulsz el, akkor Pap-rétig menj az erdészeti úton, ott viszont fordulj balra, és menj ki a Pilisszentlászó előtt lévő autóparkolóhoz, és onnan menj le az országúton Lepence-Visegrád felé, felfelé megint az erdészetin Pap-rétig, és utána megint menj ki a parkolóhoz, és fordulj Szentendre felé. Illetve ha itt a számok 10-90-ig a sorrendet jelölik, akkor az elejét és a végét kell változtatni (Szentendre felől az erdészeti úton Pap-rét, utána ki a parkolóhoz és irány Pilismarót, és a legvégén megint Pap-rét, parkoló, Szentendre.
A Pap-rétre vezető utak néhol elég rossz állapotban vannak, rossz rajtuk lefelé menni, emiatt érdemes ezeket a változtatásokat megcsinálni. Némileg hosszabb lesz, de nem jelentős.
Állítólag a Királykúti nyeregnél lévő utat felújították, de azóta még nem jártam arra.
-
FireKeeper
nagyúr
válasz fulton #251811 üzenetére
érdekes, villanyak általában felül a stucninál szokott törni. vázból van csomó opció (acél, alu, titán), felniből is vannak jó alu opciók, de manapság már elég ritka a nem-karbon villa. pedig ott pont fontos lenne, mert ha az törik, 100% a bukás.
látom ezt a kínai dolgot nem lehet elengedni szinte kivétel nélkül mind az, csak más matrica kerül rá meg gyáranként más a minőségellenőrzés.
[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
flash-
veterán
válasz Friczy #251826 üzenetére
óhh köszi, na ebbe még nem is gondoltam bele, igen hát lefele jobb a jó az út valóban
na akkor megnézem bár lefele nem vagyok sajnos jó,súlyomhoz képest sose voltam lefeléken toplista első tizedének környékén sem,50 felett én már nem merem dönteni jobban be csak kicsit, valószinű nincs meg a technikám(és nem is lesz ezt talán Attiléknak is motorral tanítják legalábbis valami kommentátor es-en ezt mondta talán Atiékról)amúgy amit tudok hogy ezek a felújitott részek,sajna pap rétre vezető tényleg gatya de ami nekem furább volt amikor tavaly mentem arra giro-ra hogy hiába volt száraz idő,csúszott ott lentt gondolom a hajnali pára még megrekedhetett vagy nemtom nem volt már korán rajt után volt ugye
fulton:
valamennyire valószinü használatfüggő is a dolog, van egy futár yt videója, mondta hogy alatta max 1-2 évet bir az aluvázas is(oké lehet hogy sok minden közrejátszik hogy eleve használtat vesz, és ő adja meg a kegyelemdöfést az ezer wattjaival), nála mind törik, én 93 kilósan izomból kiállva nyúzom akarbonvillás aluvázas outit, de a st telós trekkinget is 110 kilósan nyúztam, egyik se nyeklett volna alattam vagy tört volna, de mondjuk nem is tudok akkora wattokat mint egy akesz versenyző, hiába tehénkedek rá a gépre izomból az gondolom közel sem akkora terhelés mint aki könnyebb de erősebb,láttam már karbon scott addicte-t is törni hajtókarnál (az is akesz versenyző) de a legtöbb carbon user akit ismerek problémamentesen használja.[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #251829 üzenetére
Ha ő nem tudja eltörni a karbon bringáját a belenyomott wattokkal te sem kell félj.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Hasaggymeg #251830 üzenetére
az ilyen törések szerintem csak és kizárólag tervezési/gyártási hiba és/vagy hibás összeszerelés miatt történhetnek meg. nem kéne hogy faktor legyen a bringás ereje.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
flash-
veterán
válasz Hasaggymeg #251830 üzenetére
áh nincs félelmem én ettől még messze vagyok
sajna még nem tudtam carbonra váltani, tényleg mijet ami jó iylen használt 300-400 körül amin nem leharcolt öreg groupset van? nekem a willierek felsőcsöve ahogy hajol nem tetszik, az kilőve, ennyiért más meg nemtom van e ami jó is de gondolom minden gyártónak az alap kategóriás carbonja az nem egy nagy eresztés talán speci alleznek a carbon megfelelője, a mostani allez nekem bejön geoja nem az a comfort de mégis birom rajta
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #251819 üzenetére
Ez hülyeség. Karbon sokkal erősebb is tud lenni, mint az alu. Attól függ mennyi a szénszál - gyanta aránya. Minél több a szénszál, annál erősebb. Mivel a terhelés irányára lehet tervezni a karbonszövetet, így még sokkal ellenállóbb tud lenni, ahol kell. Az is baromi nagy előny, hogy egy karbon váz egy darabból van gyártva (monocoque), addig minden fém csövekből épül fel, amit heggesztenek vagy régen keményforrasztottak. Ezek a varratok potenciális gyengepontok. Általában nem is a cső maga törik el, hanem a heggesztésnél.
Múltkor pont szóba került, hogy a kormányokat hogy gyártják. Az alut hajlítják, húzzák így gyengül. Ezt ellensúlyozza a cső vastagsága a stersszpontokon (plusz hőkezelés). A karbon kormányt pedig a hajlított sablonban készítik és a szálirány is lekövetni az ívet, így sokkal erősebb.
A mai technikai színvonalon egy karbon egyértelműen jobb, de vannak olyan fejlett alu vázak is, amik ugyanúgy jók, "csak" nehezebbek és drágábbak, mint egy másik olcsóbb aluváz.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz FireKeeper #251832 üzenetére
-
válasz flash- #251833 üzenetére
Vázban pont nem nagyon van eltérés az olcsóbb-drágább karbon gépek között. Orbea Orca M10-M30 ugyanazzal a vázzal megy, csak ahogy rákerül egy jó kerékszett, meg egy komolyabb, pláne elektromos váltás, úgy megy fel az ár sokezer euróval. Meg cockpit, nyeregcső más a komolyabb modelleknél, azok sem filléres cuccok. Nyilván a hajtókar, meg talán a központi agy is komolyabb ezekben.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
MPowerPH
félisten
válasz fulton #251825 üzenetére
Ez mind butasag. Kezdve a karbon felnivel. 1240g -os a karbon kerekszettem, MTB -re. Na most az mar latott par dolgot, es koszoni jol van. Es oriasi a kulonbseg az aluhoz kepest. Elobb valtanek karbon kerekszettre, mint karbon vazra. Elmondani nem lehet, ra kell ulj, es menni kell vele, hogy erezd.
Annyi, hogy outinal felnifekhez nem vennek karbon kereket, csak tarcsahoz.
Don't Tread On Me
-
David_DD
tag
válasz ZolkoW #251765 üzenetére
Lekötelezel, de budapesti vagyok. Ettől függetlenül nagyon köszönöm a felajánlást
A fémreszelőre énis gondoltam, de nem gyengítené meg túlzottan a szerkezetet? Azért egy jó fél centit kikéne reszelnem belőle oldalirányba...
Nem is az hogy a gyárból ilyet kiengednek, hanem a forgalmazót se kimondottan értem. Direkt úgy kértem, hogy összeszerelve szeretném átvenni, azért ez feltűnhetett volna nekik. Mindenesetre írtam nekik egy emailt, hogy nincs e véletlenül ilyen alkatrészük elfekvőben, teljes nyeregcsöveg venni felesleges lenne. Látom h pl [amazonon] árulnak ilyet külön, de hazai kis szervízek webshopjában rendre csak nyeregcsővel együtt látom. A környékbeli kisebb szervízek meg mára már bezártak
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz parandroid #251837 üzenetére
Ha jól emlékszem orbea országútid van. Ezeknél élethossz gari van a vázakra, vagy hogy van náluk?
Szek: közben látom vázakra élettartam[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Ezt a hülyeséget. Lockinvisible. [link] Csepel találmány.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Ha már volt róla szó, tudnátok néhány tippet adni felszereléshez - öltözékhez, ha az a cél, hogy a lehető legkevesebb izzadtsággal jussak el A-ból B-be?
Tehát gondolom minél jobban szellőző kellene mindenből, de ezen felül ha tudtok valamilyen útmutatást adni pontos típusokat illetően, örülnék neki.
-
flash-
veterán
válasz parandroid #251837 üzenetére
talán a specinél láttam egy táblázatot hogy náluk 3 kategória van és mind más kicsit, komolyabb az s-works ha jól emlékszem de ugye súlyban is eltérnek meg merevségben is akkor csak van különbség de nyilván igazad van annál amit mondtál,
valami Torayca is rémlik mint carbon anyag ott is van T700,T800,stb, de hogy mi mi meg pontosan mi a különbség ne kérdezzétekilyen kis infó leírásnak ezt találtam
[link][ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
fulton
addikt
Mik a vélemények, a gravel váz van olyan kenyelmes mint egy endurance váz? Netán kevésbé merev..
-
jjeahh
nagyúr
Mai tubeless és szerviz történet: haver aszondja akar tubelesst. Mondom jó, rakjuk össze... jaj nem, ő nem foglalkozik, majd megcsinálják a szervizben. Mondom én tubelesst sosem mernék szervizre bízni, mert ezer helyen elszúrhatják, de a haver legyint, hogy ő nem tököl, erre való a szerviz. Ma mutatja a haver a képet, hogy a gumija lapos, menjek segítsek kideríteni mi a gond. Felpumpálom a gumikat, víz alá dugom, mindkét szelep mellett ereszt. Szétszedem, 10-20ml tej volt benne . Újraragasztom a szalagot, öntök friss tejet bele, összerakom, a szelep mellett még mindíg ereszt. Szétszedtem, kidobtam a pcsába a Force márkájú szelepeket, raktam bele alis kínait, gorilla tape szalaggal, 120ml tejjel, hadd szóljon. Azóta tökéletes. Végül összesen több munka volt vele, mint ha én csináltam volna meg az elejétől, azonnal tökéletesre .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Because
őstag
Kicsit mintha kotyogna a RS Recon villám, ez normális? (nem igazán tudom összehasonlítani)
jjeahh:
A Sunrace kazin előjött a terhelés alatti váltásprobléma, jövőre kap egy Shimanot a bicó, legalább meg tudom mondani a különbséget
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Netfone
- Bemutatta első Snapdragon X-re épülő notebookját az ASUS
- Padavan firmware
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- EAFC 24
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- PlayStation 5
- 30 TB-ot meghaladó HDD-ket demonstrál a Toshiba
- Háború Izraelben
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen