- Gaming notebook topik
- Apple notebookok
- OLED TV topic
- Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
- SONY LCD és LED TV-k
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
Like a Dragon: Yakuza - Élőszereplős sorozat jön Amazonra
gp A premierre nem is kell sokat várni, már ősszel láthatjuk a végeredményt.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
ph A Strix Point kódnevű SoC APU lesz a cég első Copilot+ platformja.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zetor2000
senior tag
válasz ncc1701 #38697 üzenetére
A példa teljesen jó... és látom, te sem vagy a pénzed ellensége. 4ért vesz az ember Swiftet, nem e-UP féle Citigo.-t Teljesen mindegy. Marad zsebben 1 miller, amit el lehet verni, be lehet fektetni, akármi. De ha egy rendes akármit veszel használtan, azért ennyiből már lehet válogatni. És az nem kompromisszumos ennyire. Érted...
Igen, új verda esetén, ha környezetkímélő vagyok, veszek kicsi e verdát, és nem megyek a városhatár táblától messzebb, max tömegközzel. De lássuk be, nem életszerű, hogy mindenki ilyet vegyen, ennyiért, ilyen feltételek mellett. Pláne, hogy az akku megsemmisítése / reciklálása még nem megoldott... Annyira azért nem zöld az a kép...
Ha messze kell menni, akkor egy nem csalószoftveres dízel olcsóbb, és még fenntartani is az, szerintem. Még ha a motor jóval összetettebb, és rengeteg a meghibásodási lehetőség, akkor is. De a hazai árak teljesen jól szemléltetik:
Villanydodzsem 5 millertől indul, méretes Dácsia meg 3tól. 2 milleren mindenki elgondolkodik, hogy abbólrendesen be lehet baszniegy igazi nyaralás is belefér, családdal, haverokkal, kotkélla,Kóté Liliékkel. vagy költöd szervízre, másik autóra...
Nekem ez az, ami a nem mindegy. Ha ez a Citigo lenne 3-3.5 miller, akkor azt mondom, hogy a Dácsia bár nagyobb, de ezt nem kell szervizelni 250000ig, akkor ez olcsóbb, mert éjjel ingyen feltölt, költeni meg nem kell rá egyáltalán. Igaz, vidéki cuccolósnak nem ez kéne, de a pékségig, teszkóba menni okés. Igaz, a csomagokkal is variálni kell, de. De mivel egy rendes autót is kapni ennyiért, szerintem ez még "úri huncutság", mint valós alternatíva.
Amíg a Műhelypornóban a legalja 250E-ért vehető Seat akármire azt mondják, hogy még rádobsz 500at, és használható autód van, addig ez nem opció.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Samott
addikt
Salt Lake City -> Los Angeles 12 ora helyett 13 ora az ut. 70 perc toltessel. De annyit amugy is meg kell allni egy ekkora uton.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #38702 üzenetére
De ez egy Tesla. Érted. A kategória teteje, nem mindenki által elérhető verda. Ráadásul olyan opciókkal, amik javarészt csak a Tesla cuccaival kivitelezhetőek. Fastcherger és hasonlók. És Ámerika, ez meg itt a nagy büdös balkán észeknyugati része. Érted.
Itt ez úgy nézne ki, hogy Budapest (Debrecen, Miskolc, Szeged, stb.) - Bibione/Jesolo/ Róma / Barcelona / Lisszabon / Párisz / Stockholm.[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Samott
addikt
válasz zetor2000 #38703 üzenetére
Ja, akkor most ez a mentseg? Egyszer az, hogy mennyi ideig tart a toltes, aztan meg hogy draga? Mivel kezdtem? Hogy jelenleg masodik autonak valo az elektromos. Nem kell bizonygatni, hogy nem jo mindenre. De speciel van mar olyan elektromos amivel ezt is meg lehet csinalni. Varos koruli rohangalasra is van mar a korabban linkelt skoda. Annak mar az ara is kezd normalis lenni, persze meg dragabb mint a benzines. Meg. Es azzal nyilvan nem mesz kulfoldre.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #38704 üzenetére
Nem mentség, hanem a realitás. A Tesla nyomja a dolgát, mert tudja, hogy töltő nélkül nem ér semmit az, amit el akarnak adni. Ezért van annyi töltő, amennyi. Nézd meg, mennyi Supercharger van az USA-ban. És nekik az a fő piac, meg Kína. Ott is épül a hálózat, rohamosan. Európa nem túl nagy piac, eléggé megosztott - sok az ország, meg mégtöbb a szabályozó - ide nem is csinálnak annyi mindent. És egyik autógyártó sem. Nincs Porsche töltő, nincs Skoda töltő, nincs Volvo töltő, nincs Dacia töltő, nincs semmi.
Az, hogy egy másik univerzumban a Lajosmizse - Tallin távot 12 vagy 14 óra alatt lehet megtenni, kit érdekel? Itt az érdekel, hogy Putnok - Hejőbába miért annyi, amennyi, és merre kell menni, hogy legyen töltő.
Hát, ha második autónak kéne egy valami, akkor nem biztos (biztos, hogy nem) jönne szóba újonnan ez az 5milleres csoda. Akkor inkább a legalja Seat/Skoda/Dacia/Suzuki. A különbözeten meg lehet rágódni, mi legyen vele. Egy Yaris, vagy Kia/Hyundai akármi megvan a kétharmadából... mindegy.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
WiZARD
addikt
Nem vágyok Hajdúszoboszlóra. (de pl Sárvárra el tudok menni odavissza töltés nélkül)
Nem is mondtam hogy mindenkinek mindenre villanyautó a megoldás. Viszont páran azt sugalljátok hogy lényegében mindenre használhatatlan, ami nem igaz.
(#38697) ncc1701 inkább 5-ért elektromos Citigo, és többit befektetni
(#38707) zetor2000 az Ionity hálózatot az EU gyártók csinálják lényegében. Persze így is kisebb mint az európai SC hálózat asszem
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz FőDudu #38709 üzenetére
Ha sok pénzem lenne és befektetni akarnék, akkor töltőket (hálózatot) építenék.
Idővel megkerülhetetlenek lesznek, akár ma a benzinkutak.Van aki már elkezdte, és ír is arról, hogy milyen bürokráciával kell megküzdenie
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
FőDudu
addikt
válasz WiZARD #38710 üzenetére
Nyilvan nem fogja penztaroslorinc meg a mol engedni, hogy barki csak ugy hozzaferjen az emberek jovobeli kolteseihez ahogy ok akarnak
Evek ota ez megy, amire atlag ember kolt, abbol ok reszt kapnak.
Nevezzuk modern kori tizednek, egyhazi adonak, Ner tasgsagi dijnak - mindenbol naluk kot ki egy resz.Es ez elszomorito.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
Samott
addikt
válasz zetor2000 #38707 üzenetére
De latod hogy megint a mentsegeket keresed? Skodahoz is van tolto, minden nagyobb varosban minden nagyobb aruhaznak kotelezo toltot telepitenie a parkolojaba. Torveny. Ha naponta mesz videken 300+ kilometereket arra dizel valo. Nem villaynos. Most, meg.
Az hogy te nem engedhetsz meg magadnak egy masodik rohangalos autot 5 millaert meg nem azt jelenti hogy nincs ezeknek piaca. Nem mindenki gondolkoyik ugy mint mi, vannak csaladok ahol pont belefer egy masodik 5 millas auto. Csak eppen az eddig meg nem volt villanyos, most meg mar lehet.
Pont igy van a 20 millas teslaval is, van olyan aki 20 millioert vesz autot, most mar vehet villanyost is. Hacsak nem Munchenbe ingazik naponta akkor pont olyan jo mintha BMW-t venne. Vagy jobb.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
FőDudu
addikt
Mijia fogkefeje van valakinek?
Erdemes?Nekunk Oral B van (a forgofejes) - amelyikhez van szajzuhany is - gyereknek kellene valami elektromos. 2-3 havonta kap ujat, ideje lenne megallni egy strapabirobb darabnal.
Gondoltam hetfon ugyis berendelek par szirszart, lehet ilyen is johet.
https://www.gearbest.com/toothbrushes/pp_009966162679.html[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
hobizoli
nagyúr
válasz zetor2000 #38670 üzenetére
figyi mar arrol beszelj vmit, hogy amikor a videki benzinkut bezar este 22h-kor, akkor ejjel kettokor hol tankolsz a benzin/dizel akarmidbe, ami nem okoz pl 30km-s kerulot?
mert pl az EV toltoje az akkoris muxikez nem a iranytaxisoknak van kitalalva, hanem arra, aki a napi dolgait intezgeti
az atlag ember az nem megy egy nap 50-60km-nel tobbet, ezt meg BARMELYIK jelenlegi EV megugorja
ok a celkozonsege, nem a taxisok, meg nem a Bp-Debrecen-Szeged-Bp utvonalon jarkolos uzletkotok*, meg nem a operencias tengeren tulrol bejarosak, aki 150km-rol ingazik beaz osszes EV-nel elokerul egybol a lehetetlen kisarkitott peldazas, 100-bol 1 embert erinto dolgokkal, hogy az a kamion is majd azert lesz szar, mert nem megy el Bp-rol Glasgow-ba 2000+km-t tankolas nelkul
az nem qrva mind1, amikor egy seggel le sem vezethet annyit a pilota benne es mindenkeppen meg kell allnia, amikor koppra teletoltheto?
meg nem mintha belfoldi arufuvarozas nem letezne
nalunk reggel kirajzanak a tgk-k a túráikra, keso delutan kora este ott all a telephelyen bent az osszes
melyik megy kozben szerinted 600km-nel tobbet, amikor meg pakolnak is rola?
3 ora alatt lepruntyog a legtavolabbi telephelyre, ott leramoljak, fordul vissza, es orul ha visszaer emberi idoben
de egybol az volt a ellenpedla ott is, hogy hatde a mostani kamionba beletoltok 1200liter gazolajat, az kimegy azzal Dublin-g
ki nem szarja le?nekem lenne kulon erre a temara most elbaszni valo 18-20misim, mar itt allna a Model3 LR vagy a Performance
masfel-kethetente 1x kene ratolnom a toltore, es reggelre tele lenne, vagy melohelyen feltoltom, mert van ra kiepitett lehetoseg*azokat sem ertem miert van rajuk szukseg ennyire ~2020 korul...
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz Samott #38676 üzenetére
Ahamm. Odahaza mondjuk. Én most 6-20 kilométereket megyek, bele is férhet a villanyos, de este tűri megnézem a hetem és kitalálom mit lehetett volna. Anyósnál rendszeresen járunk, ott nem lehet tölteni, egy otthoni kor oda-vissza megoldható, de más nem annyira. Egyik legszűkebb keresztmetszet. Ma koncertre jövök, holnap villamospótlóval meccsre.
-
Samott
addikt
Ne faradj, akkor neked nem jo. En napi 40-50-et ingazok, nekem jo lenne. De a netto haromhaviba meg nem fer meg bele. De egy hasznalt ampera mar igen, csak nem birom raszanni magam. Annyira vicces, hogy a mostanihoz minden fillerekbe kerul.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
zetor2000
senior tag
válasz hobizoli #38723 üzenetére
Én nem ezt mondom, amit te. De.
Ha ma van autód, akkor megszokott, hogyha benzinkúton vagy, akkor ~10-15 perc alatt végzel. Ennyi idő alatt jut bele annyi üzemanyag, hogy elmenjen ~500-1000km-t. Ezt egy mai elektromos autóval nem tudod megtenni. És itt a baj.
A másik gond, hogy második autónak biztos jó, de második kocsira minek költsön az ember ennyit? Elég az elsőre, apa 5ös bömbijére...Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #38715 üzenetére
Nem azt mondom, hogy nincs piaca, hanem hogyha a támogatás nagyobb lenne ezekhez, akkor több fogyna, és hamarabb lenne az, hogy nem tudjuk hova tenni a rossz akkukat. Talán kevesebb CO2 jutna a levegőbe is, és talán élhetőbb lenne a világ - ez persze nem biztos.
De amikor második kocsit néz az ember, nem biztos, hogy újat keres, és nem biztos, hogy a kategória közepénél feljebb lő árban. Egy Swift / Yaris / Rio / i10-20 akármi előbb szembejön, mert olcsóbb...Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #38671 üzenetére
Múltkor beszéltem róla, meg Jahnónak ígértem is, aztán közbejött minden. De akkor most.
A közeli téren a boltok előtt van 6 db lassútöltő. Bárki tölthet, nincs megkötés. Kell fizetni a parkolásért és kell fizetni a töltésért.
Kell egy app a parkoláshoz, bár még van kártyás fizetésre is alkalmas (de nem érmés) automata a tér túloldalán. Egy óra ingyen van.
Másik app kell a töltéshez. Amíg ott áll a kocsi ketyeg a parkolás is. Itt nincsen esti és hétvégi ingyenes időszak. Mindig fizetni kell.
07-23: 5 SEK óránként
23-07: 2 SEK óránkéntA töltés ára 2,5 SEK / kWh
Nekem ez a legközelebbi töltő.
1100 méter gyalog. Túl lehet élni. Ha egyedül vagy otthon és nem két kisgyerekkel kell logisztikázni egyedül. Akkor viheted magaddal őket, amikor leadod a kocsit tölteni és amikor felveszed. Egyedül agglegényként nem téma.
-
npera
újonc
Jegyzőkönyv és kérjétek vissza a pénzt azonnal, amíg lehet. Ez jobb nem lesz, csak húzzák majd az időt, hogy rajtatok rohadjon.
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #38723 üzenetére
És ahol vidéken este 10kor zárva a kút, ott biztos van etöltő is :-) Mondjuk legtöbb kocsi kb. 100 kilométerrel előbb már enni kér. Annyi idő alatt idehaza jobb eséllyel futsz kútba, mint német autópályán. De lehet oda is érsz, haova kell. És B tervnek 100 kilométerre való benyát pár kólás palackban is hoznak. Néha nálam volt rettegés a hatótáv miatt, de még pont belefért.
-
Samott
addikt
válasz zetor2000 #38730 üzenetére
Ezt egy mai elektromos autóval nem tudod megtenni. És itt a baj.
Ertsd mar meg, ez nem baj, az elektromos nem igy mukodik. Nezd megAzon se sirankozol hogy a mobiltelefonod nem tolt fel 10 perc alatt. Pedig azt tobbet hasznalod mint a kocsid... hiszen raer ejszaka tolteni.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #38741 üzenetére
Ott is csak egyszer voltam. Éppen elég pár dolgot itt Pesten belül elintézni, aztán mennek a kilométerek. Amúgy Párizs kocsival jobban jött ki. Nem volt túl olcsó, de a helyi lehetőségek és környék bejárása, satöbbi miatt ez volt az ésszerűbb. Általában nem ezt szoktam emlegetni én sem, de éppen eleg a karácsonyi meg évi két család látogatás és hasonlók. Tatabánya esküvő, előtte/utána dolog. Na de majd hazaesve megírom, ma még csak 60 kilométert autóztam.
-
Samott
addikt
-
Phülöp
addikt
Van az a svéd kisautó, amit a múltkor említettem, de most nem jut eszembe a neve. Az is ilyesmi áron van, és ugyanúgy normál áramos töltőn ülhetne éjszaka, mint munkaidőben. Valami 150km-t tud egyébként, az nekem 2 napi ingázás.
Ha a cég adná, használnám, magam nem vennék ennyiért ingázós autót.Meg is van: Uniti, 7 millió forint.
[ Szerkesztve ]
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #38739 üzenetére
A mobilom pont rossz példa, mert elég gyorsan tölt... 10perc alatt belemegy a napi, fél-egy óra alatt 3 napi töltés...
A baj ott van, hogy ~100év alatt hozzászokott a társadalom, hogy 10-20 perc alatt végez a kúton, jóesetben heti rendszerességtől ritkábban kell kútra menni. Ezzel az új technikűval meg 2naponta... vagy be kell dugni otthon a falba a kocsit is.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen