Hirdetés
-
A mobilos témát keresni kell a Computexen, de akad
ma Nulladik és első napi összefoglaló, meg némi személyes vélemény a 2020-as csúcsmobilok kapcsán.
-
Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
it A spanyol közlekedési hatóság észrevette, hogy valaki adatokat próbált szerezni tőlük – lehet, hogy járművezetők millióinak privát adatait árulják online.
-
Computex 2024: perifériák az ASUS ROG fémjelzésével
ph A cég 50 gramm alatti, szénszálas burkolattal bíró egeret és decensnek látszó játékos headsetet is villantott a madzagmentes szegmensben.
-
PROHARDVER!
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
-
-
Topikgazda
válasz dzf007 #71602 üzenetére
Majd oszd már meg hogy nálad elfog-e térni a rendszer az eddig megszokott, idő előtt indított dispute-ok ügyében.
Nem sok ilyen ügyed volt ezek szerint, de hidd el nem véletlenül van ez alábbi kiírva a vásárlásnál
Ez is egy november 21-én vásárolt 13 munkanapos kézbesítési garanciás vásárlásEz a legkorábbi dátum a dispute indításra:
[ Szerkesztve ]
-
dzf007
aktív tag
-
jojoando
senior tag
Egyébként mi van ha egy vásárló aki elég sokat vásárol az Alinál, sokat panaszkodik? Pl az eladó nem indítja a csomagot, csak egy csomagszámot ad meg, vagy még elérni sem lehet az eladót, hogy megbeszéljék a dolgokat?
Mert egyébként csak értesítést kapok utána, ha az adott terméknél történik helyváltozás.
Hogyne bosszantana, mint a fenti esetekben is taglalják, hogy a beígért időre nem érkezik meg amit az oldal vállalt, vagy elakad, talán megsemmisült mondjuk balesetben valami? Ezt nem lehet tudni , viszont a z idő eltelte miatt lehet aggódni, nem?
Ettől hátrány nem érhet.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz dzf007 #71604 üzenetére
Akkor is áll a kérésem.
Viszont kíváncsiságból kérdezem mindenféle minősítés nélkül.
Ezek mivel úton vannak, egy részük itt van csak a 13 vagy 15 munkanap telt el és nem lett kézbesítve visszakéred a pénzt az a chat robot visszaadja akkor mi a szándékod a nem kifizetett termékkel?
Azt is vedd figyelembe hogy nem az eladó vállalta a 13, 15 napos kézbesítést, ami nem teljesült, ő elküldte az általad megvásárolt termékeket, de egy fia centet nem fog belőle látni mert meg sem kapja a vételárat. No ez biztos nem fogja ezt az AliExpress promóciót támogatni, vagy azt hogy magyar vevő vásárolhasson tőle mert a dispute-oknak van hártánya is.
Aztán az is előfordulhat hogy az AlIexpress "védi" magát és a túl sok dispute-t úgy hogy a termék már rendeletetési országban van, ezért fiók lezárással honorál.
És még egy a vámolás miatti csúszás vis major, szóval akár ezzel is elutasíthatják. -
sambenez
addikt
válasz dzf007 #71607 üzenetére
Akitől vásárolsz az nem egy milliárdos cég. Ha megjön a csomag és nem fizeted ki, az szimpla lopás. Tehát tolvaj leszel, pont olyan mint aki bemegy a közértbe és ellopja ami neki kell.
A csomag pedig jó eséllyel meg fog érkezni, csak kicsit türelmesebbnek kellene lenned, pláne ha látod, hogy a szállítás alatt van némi csúszás. -
Topikgazda
válasz dzf007 #71607 üzenetére
Az eladó nem tehet róla hogy az AliExpress nem kézbesítette neked a magyar logisztikai cég miatt 15 munkanapon belül.
Nekem nem természtes hogy őt büntettem hogy nem fizetem ki a termékét, amit elküldött nekem. Szóval az eladó szívatása tőlem távol áll, ha vétlen az ügyben.
Te meg másként látod, rendben. Ezen nincs mit tovább beszélni.
Egyszerűen valamilyen okból én képtelen vagyok így megközelíteni az ilyen problémát, igaz én maradi gondolkodásúnak számítok a mostani időkben.[ Szerkesztve ]
-
-
Topikgazda
Lehet hogy nincs értelme megemlítenem, de mi magyarok már kizártuk magunkat az AliExpress-en PayPal fizetésből, korlátozva lettünk az ingyenes visszaküldés terén, elkezdjük korlátozni magunkat a 13-15 napos kézbesítési garancián mert pár napot késnek, igaz többségében tartják ezt, elkezdjük korlátozni magunkat a Digitaling Store 3+ items from US $1.99 promócióban.
Miért is jó ez nekünk? -
vitezlejszlo
őstag
Sziasztok
Elolvastam az OP-t, csak a tapasztalatokra vagyok kíváncsi.
Aliról rendelt vackomat (65K HUF) vámkezeli a Pósta. Beküldtem amit kértek, de persze a vásárlásnál ott van hogy VAT included, de gondolom rá fogják számolni a vámot meg az áfát.
A kérdésem az, hogy ezek után ha megreklamálom az ALI-nál, hogy kifizettettlék velem még egyszer, akkor mennyire szokott ott simán átmenni ez a dupla áfás téma, és mennyire hamar utalják vissza? Vagy kötekednek?köszi
-
jojoando
senior tag
Ne haragudj, de hogy 6-8 nap alatt itt van egy termék jó esetben Kínából , és itt megy a kavar , hogy jelen esetben se a vásárló a hibás hogy vámolás után nem továbbítják pl ECS-t, de utána még +10 nap amíg a vásárló megkapja, ha megkapja és nem nyúlják le közben, ezt nem éppen rajtunk múlik. Ha nincs különösebb indok, ide senki sem írna a fentiekből, de sajnos ez a kialakult helyzet és nem tetszik.Valamit át kéne gondolnia a Cainonak, vagy aki ezt irányítja.
-
Topikgazda
válasz vitezlejszlo #71615 üzenetére
Kezdem azzal van-e a vásárlásnál számla letöltési opciód? Ha nincs akkor nettó árat fizettél.
Azután nézd meg a vásárlásnál a fizetési összesítőt, ha ott látsz - előjellel összeget és price adjustment szöveget, akkor nettó árat fizettél. Ekkor csak (esetedbe) a Magyar Posta szedi be az áfát.Ha ez az első kettő mondatban leírt dolgok nem teljesülnek (van számla és nincs pénz levonás) akkor az AliExpress-től az ott beszedett áfa visszakérhető, leírva az Összefoglalóban, de lehet hogy futnod kell plusz köröket az ügyfélszolgálatukkal.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz jojoando #71617 üzenetére
Nem haragszom de 13 munkanap vagy 15 munkanap amiről szó van, lényegtelen hogy mi mennyi ideig tart közbe. Mit nem lehet ezen megérteni?
Sehol nem említettem hogy te lennél a felelős, hanem azt említem hogy nem az eladó a felelős.
Ha sem te, sem az eladó nem felelős érte akkor nagyon egyértelmű hogy ki a felelős, miért kéne azt külön írogatnom?
Leírtam hogy ki biztosítja, így egyértelmű ha nem teljesül övé a balhé.
De ide ha ezerszer leírod akkor sem fog változni semmi. -
Recyclicator
csendes tag
A jövőben majd úgy "panaszkodom", hogy legalább másoknak hasznos vagy vicces legyen.
Még pár dolog :Igyekeztem eddig is, minél magasabb rátával rendelkező eladót keresni, vagy azt a szállítási módot választani, ahol a nyomkövetési szám az átvétel pillanatáig biztonságot adhat. (Persze, teljesen biztosra nem mehetek, így sem.) A kézbesítésig tartó katyavaszban, lehet a rendszerből adódó felépítményi gyengeség vagy üzemzavar. (Ezt elintéztem azzal, hogy legalább nem kell fizetnem már 500/800 Forintokat.) Ám ha, az emberi nemtörődömséggel kombinálódik, akkor kezdődhet a huzavona. Igazából, nekem eddig komoly ügyem nem volt. Az a pár meg, az én javamra dőlt el -jogosan,persze-. Figyelem, hogy a vásárlói védelem időhatárán ne kerüljek kívülre. Addig, meg nem kombinálok. (Megértem , hogy vannak akik már közben is aggódnak,) Volt, hogy a várlói védelem idejét is hosszabíttattam.
A tanácsolt parcelsapp, valóban a legjobb követésben. Nehezen szoktam meg persze, hogy az Ali rendszere "Megérkezett a célországba", avagy a "Vámkezelés megtörtént" ; Magyarországon levőnek mutatja, holott még Hollandiában van a küldemény.
(Az összefoglalót ismét elolvasom, hogy magabiztosabb legyek.)
A vágyak azonnali kielégítésére való igyekezet pedig , minimum szerencsét nem hozó.Pálinkában ázott májjal. Küllők közé szorult lábbal. Vajon meddig bírom , háton? Útközépen fekve, nyáron. P
-
batagy
őstag
Sziasztok!
A megrendelt termékeim közül van 1-2, ami nem jött be, vagy gyenge minőség, de amúgy nem hibás. Pl egy 4400 Ft-os bluetooth fülhallgatóról van szó. Amúgy már 1 hónapja jött meg.
Ilyen relatíve kisebb értékű , nem hibás esetekben van értelme és mód visszaküldeni terméket és elállni a vásárlástól?Vagy fölösleges belemenni ezekbe a processzekbe? Esetleg még károsíthatja is a Magyarország megítélését az Alin?
Lehet, hogy egyszerűbb meghirdetni az aprón és jónapot?
[ Szerkesztve ]
-
vitezlejszlo
őstag
Azt hiszem nincs számla letöltésim, legalábbis nem látok INVOICE vagy bármi hasonlót a termék mellett.. csak a track-et meg hogy megjötte.. de semmi egyéb.
Előjellel van price adjusmentem, de amikor vettem, akkor volt egy kupon, amitől lett ennyi az ára, amennyi. Tehát a kupon húzta le (azt hiszem) 83K-ról 65K-ra, persze VÉLETLENÜL pont egy áfányi ez a levonás, de akkor is kupon volt
Meg is van a link, ahol még az ÁFÁ-t külön ki is hangsúlyozzák, hogy benne van:Na most akkor mi van?
-
vitezlejszlo
őstag
válasz vitezlejszlo #71622 üzenetére
-
stomi61
tag
válasz vitezlejszlo #71623 üzenetére
De ott van pirossal, hogy leszedték a -17709,92 HUF áfát.
-
dzf007
aktív tag
Amit rendeltem choice termékeket nov. 23.-án holnap hozzák, amit 11.11 rendeltem azok 12 napja állnak a vámkezelés után...Valahol. Kicsit fura.. Nem?
-
vitezlejszlo
őstag
válasz stomi61 #71624 üzenetére
így értem, hogy az az áfa (ilyet se láttam eddig más termékemnél, hogy pont egy áfányit levonnak, vagy bármit, ami nem kupon vagy coin kedvezmény) de a linken meg az van (ami fentebb van) hogy ebbe benne van az áfa... és a kupon miatt van ez a kedvezmény nem azért, mert levonták az áfát
-
stomi61
tag
válasz vitezlejszlo #71627 üzenetére
Kemény 91 Ft kupon van levonva.
-
vitezlejszlo
őstag
válasz stomi61 #71628 üzenetére
Igen, de a végösszeg meg annyi, amit írnak a rendeljkinais linken, hogy annyinak kell lennie. Úgy értettem, hogy a kupon vont le ennyit, mert volt mellé Alis coinom is, amit magától lehúzott... De akkor most azt nem értem mit csinált az reklámozott kupon
Jó elengedem a témát, még így is jó árban van, csak akkor is felb*sz, hogy miért írták a linken áfásnak, ha nem az.
Köszi az infókat mindenkinek!!!4444[ Szerkesztve ]
-
kovacsdavid8
tag
10 dollár fölött vásároltam, hogy megkapjam a 15 napos garanciát, viszont az egyik csomag ECSCCA lett, laptopról december 27-30 érkezést ír, telefonról január 23-február 7. mikorra fog ez ideérni szerintetek? másik csomag express one. van ilyenkor csomagösszevonás?
más: aliexpress standard shipping esetén a magyar posta vs express one kézbesítések aránya nálatok változott mostanában? mert én elég sokat, elég sok helyen panaszkodtam, miután pár hónapja a drágalátos postának több mint 10 napba telt mire sikerült kiszenvednie a csomagomat a reptérről, mindezt kétnaponta telefonálgatás mellett. ha nem telefonálgatok szerintem még most is ott lenne az áru.... szóval, azóta csakis express one-hoz kerülök. mondjuk én nem vagyok ez a sztoikus, úgyse lesz jobb, nincs mit tenni, bele kell törődni a dolgokba típus, ha mindenki így fogná fel, soha nem változna semmi, és még mindig középkorban élnénk, lovas szekérrel vagy gyalog járnánk... én addig harcolok, addig megyek, amíg el nem érem, amit akarok! de most nem tudom, hogy a fáradozásaim következménye ez a pozitív fejlemény, vagy csak puszta véletlen, és mondjuk a posta leterheltsége miatt van. azon én is jót nevettem, mikor a 42 esztendős postafőni vagánykodik, hogy külföldre terjeszkednek...
[ Szerkesztve ]
-
stomi61
tag
válasz vitezlejszlo #71629 üzenetére
Mindig ott van, hogy ÁFA-s, csak fizetéskor az adott országnak megfelelő szabályok szerint (nálunk 150€ felett) levonják, mert afelett nem jogosultak a forgalmi adó beszedésére. Sajnos ilyenkor a jó lehúzós magyar hivatalok fogják ezt végezni.
-
Jar
tag
Hátha valakit érdekel, devizák pillanatnyi, nem késleltetett árfolyama: [link]
https://youtu.be/UL7yJtYR_kw?si=5II7Zro1GjkXewT3
-
vitezlejszlo
őstag
válasz kovacsdavid8 #71630 üzenetére
Nekem 99.9% express one hozza a csomagot, a 0.1% az a posta, amikor pont olyan cuccom jon, amit vamolnak (lasd fentebb )
-
Topikgazda
válasz vitezlejszlo #71622 üzenetére
Már leírták és én is írtam. A 2021 július 1-től érvényes szabályozás miatt az AliExpress azt lépte meg hogy a bruttó árak vannak a hirdetéseknél kiírva, annak megfelelően hogy mely országra van beállítva a szállítási cím. Így a vásárló azt látja hogy neki mennyibe fog kerülni. Ha a termék értéke nem haladja meg a 150 €-ot, akkor az AliExpress van kötelezve az áfa beszedésre.
Ha ennél több akkor két eset lehet, ha EU-s az eladó vagy a raktár akkor bruttó árat fizet a vevő.
Ha EU-n kívüli, tehát import áfa köteles a termék, akkor nettó áron kell eladniuk, ezért a kiírt bruttó árból levonják az áfa összegét a price adjustment tétellel és így lesz nettó árú, majd az itteni szállító cég szedi be az áfát, ekkor elméletben az eredetileg kiírt bruttó árba fog neked kerülni az adott termék.
Csak egy vámeljárás iktatódik közbe. A különbség az hogy ennek van díja, míg az AliExpress nem kér érte pénzt. -
Topikgazda
válasz kovacsdavid8 #71630 üzenetére
Még változhat, gondolom még nem az ide indító logisztikai központban van.
Aminél írva volt a 15 nap és ha volt érték feltétel az is teljesült azt nem a mezei Postával küldik mert azok biztos nem érnek ide 15 napon belül. -
Topikgazda
válasz dzf007 #71625 üzenetére
Rövid magyarázat. Az év 52 hetéből a 47. hét végefelé megvett és mondjuk a 48. héten elindított csomagod benne van abban az 600 millió csomagban ami egész évre (kivéve 1 hét) vetítve szállítanak a logisztikai cégek, posták.
A 11.11.-én vásárolt és a 46. héten szállított csomagod meg venne abban az 500 millió csomagba, ami csak erre a hétre koncentrálódott.
Éves viszonylatba mondjuk jön Európába 1,1 milliárd csomag, de nem mindegy hogy 51 hétre jut 600 millió ami heti 11,7 millió, vagy 1 hétre 500 millió.
11,7 millió <-> 500 millió
Olyan aki ezt normálisan fel tudja dolgozni az nem létezik a Földön. Az lenen fura ha nem válztozna semmi a kézbesítáési, szállítási vonalon, ha konstansnak tekintjük a munkát végző embereket és technikai eszközöket, kapacitásokat ilyen csomag mennyiség eltérés esetén csak a feldolgozási idő tud növekedni.
Nem pontos számok mert egy kicsivel több ennél. -
dzf007
aktív tag
válasz vitezlejszlo #71633 üzenetére
Nekem is a posta másnap egyből hozta, ami +399Ft volt a vámkezelés...
-
Jester01
veterán
válasz dzf007 #71640 üzenetére
Ha van egy bármilyen rendszered amit x átlagos terhelésre méreteztél és egy bizonyos időszakban ráengedsz 10x terhelést akkor az nem fogja bírni. Plusz repülőjáratot esetleg könnyebb indítani mint hirtelen felvenni mondjuk még száz futárt (már ha jármű egyáltalán van elég) vagy egyéb érintett dolgozót egy hónapra.
Bedobálják a raktárba a csomagokat, szerencsés esetben nagyjából időrendben fognak kikerülni de előfordulhat hogy pár darab kicsit tovább marad a kupac alján.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Jar
tag
Korántsem biztos, hogy magunkat zártuk ki a PayPal - es fizetésből. A korlátozások sem biztos, hogy kizárólag a magyarok hibájából történtek. Nyilván egy tőkés racionalizálja a döntéseit, ami nem éri meg, azt kivezeti. Azért az Ali is rengeteg gagyi árut forgalmaz jó profittal, sok esetben jogos a reklamáció, amit ha elfogadnak, az Alinál veszteségként jelenik meg.
Azt akarom csak mondani, hogy a valóság árnyaltabb, mint amilyennek látszik, részemről nincs mea culpa, önostorozás. Egyik felet sem kell félteni, beleértve magamat is. (Na ez mégis önostorozás lett.)
https://youtu.be/UL7yJtYR_kw?si=5II7Zro1GjkXewT3
-
tamas1985
aktív tag
A következő problémára kérnék segítséget, tanácsot.
Csomag eddig szépen közeledett felém, majd
2023-12-04-én ezt kaptam:
Ready for Pickup
Arrived at pick-up point. Package available for collection.
Ha jól értelmezem, akkor automatába lehet átvenni, ez rendbe is lenne, de hol, melyikbe, semmi nem jött róla.
Keresgéltem, ha jól látom akkor a foxposthoz kerülnek az ilyen csomagok, de az ő keresőjükbe ezzel a számmal nincs eredmény:
LS553281111NL
Tudnátok valami tanácsot adni, merre induljak el? -
sambenez
addikt
-
-
dzf007
aktív tag
válasz Jester01 #71649 üzenetére
Évről-évre tudják, hogy ez a szezon a legterheltebb... Nagyon sokan, már online kényelmesen rendelnek. Azt a rendszert, hálózatot is fejlesztik, ahogy ezt is tudják. De itt azt is mi várható minden évben, és csak növekedni fog. Pl. Több futárt alkalmaznak, volt már hogy nekem is jelölés nélküli csomagszállító hozta egy sima fehér furgon..
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs