Hirdetés

Ellenjavall egy létező kiterjesztést a frissített Vulkan API

Az 1.1.81-es verzióval egy fontos vitára tett pontot a Khronos Group.

A Khronos Group tavasszal jelentette be a Vulkan API 1.1-es verzióját, de a szokásos kisebb frissítések folyamatosan érkeznek, és most is egy újabb verzió futott be

Az 1.1.81-es specifikáció azonban rendhagyónak számít, ugyanis a formaságok mellett egy korábban felvett gyártói kiterjesztést tesz ellenjavallttá. Nevezetesen az NVIDIA egyik első kiterjesztéséről van szó, ami VK_NV_glsl_shader néven mutatkozott be, és már a megszületésekor vita tárgya volt. A Khronos Group és az NVIDIA álláspontja azóta is ütközik a témában, ilyenkor pedig az ellentétek megvitatása sokáig elhúzódhat.

A Khronos Group azonban nagy nehezen döntött a kérdésben, így hivatalosan is ellenjavallják a VK_NV_glsl_shader kiterjesztés használatát. Ez technikailag azt jelenti, hogy ha egy fejlesztő erre épít, akkor érdemes kivennie a programjából, mivel akár az NVIDIA meghajtójából is eltűnhet majd idővel, ami az adott alkalmazás futtathatóságát veszélyezteti a GeForce-okon. Ugyanakkor szerencse, hogy nincs olyan ismert Vulkan projekt, amely az említett kiterjesztést használja, de a háttérben annyi fejlesztés zajlik, hogy az alig ismert programok között lehet, hogy találni ilyet. Mindenesetre a Khronos Group üzenete egyértelmű, a Vulkan API egyetlen shader nyelvet fogad el közvetlenül, az pedig a SPIR-V. Az már kis túlzással mindegy, hogy a SPIR-V-t milyen magasabb szintű nyelvből generálják a fejlesztők, erre rengeteg alternatíva van.

Különösebben az NVIDIA számára sem fontos a VK_NV_glsl_shader megtartása. Régen azért volt hasznos, mert a kezdeti Vulkan implementációjuk helyenként az OpenGL meghajtóra alapozott, ma viszont már eléggé másképp működik az eszközillesztőjük.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés