Hirdetés

Két szabványos kiterjesztéssel bővült a Vulkan API

Az 1.1.76-es verzió a kijelzőkezelés bővítésére, illetve a rajzolási parancsok hatékonyabb generálására fókuszál.

A Khronos Group tavasszal jelentette be a Vulkan API 1.1-es verzióját, de a munka nem áll le, ugyanis elérhetővé vált a legfrissebb verzió, ami, apróbb frissítéseket kínál.

Az 1.1.76-es specifikáció két kiterjesztéssel bővíti a rendszert:

  • VK_KHR_draw_indirect_count: Az AMD egy korábbi, ugyanilyen nevű kiterjesztésének szabványosított verziója. A képességek tekintetében nincs különbség, az újítással az alkalmazás meghatározott számú rajzolási parancsot generálhat és futtathat a processzor beavatkozása nélkül. Ez kvázi a DirectX 12 API ExecuteIndirect metódusának Vulkan API-n belüli megfelelője.
  • VK_KHR_get_display_properties2: A Google és az NVIDIA által benyújtott fejlesztése a kijelzőkezelési lehetőségeket bővíti a korábbi, VK_KHR_get_physical_device_properties2 kiterjesztéshez igazodva. Elsődlegesen a VR headsetek szempontjából lesz hasznos.

A teljesen szabványos újításokhoz a gyártók hamarosan hozzák a megfelelő meghajtókat, amelyekbe implementálják az említett két kiterjesztést, de minimum az utóbbit.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés