A Unigine néven ismert videojáték-motorról sok olvasónknak a Heaven, a Valley és a Superposition nevű tesztprogram jut eszébe, de a rendszer sokkal inkább az ipari szimulációs feladatokra fókuszál, és relatíve sok érdeklődő licenceli ilyen célra.
A szóban forgó területen tehát megtalálták a számításaikat a fejlesztők, és pont emiatt nem éppen a tipikus fejlődési utat járja a programjuk, ami többek között meglátszik a DirectX 12 és a Vulkan API támogatásán is. Most azonban elérhetővé vált a Unigine 2.17, amely elérhetővé tette az említett két grafikus API-t, méghozzá stabilnak ítélt formában.
A bejelentéshez hozzátartozik, hogy az OpenGL API-t a mostani 2.17-es kiadás támogatja utoljára, a következő verzióból már kivágják az elavult leképezőt. Ez valószínűleg fog némi fennakadást okozni a licencelők körében, de a Vulkan API-ra relatíve könnyen áttérhetnek, hiszen ez elérhető ugyanazokon a platformokon, ahol az OpenGL hozzáférhető volt. Ezt a vállalat minden bizonnyal azért jelenti be előre, hogy a partnereik fel tudjanak készülni a váltásra.