- Milyen notebookot vegyek?
- Androidos tablet topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Újabb "merénylő" érkezett a Thermalright megbízásából
- Nyomtató topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gaming notebook topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Nagyobb lesz az új Oppo Pad
ma A nagyobb kijelzővel és Snapdragon 8 Gen 3-as szettel készülő Oppo Pad 3 errefelé majd OnePlus színekben várható.
-
Mozgásban a Kill Knight
gp A mai nap folyamán érkezik egy kipróbálható demó PC-re, így megnézhetjük végre hogy fest élőben a játék.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pikari
addikt
rm -rf /benchmarks/unigine
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
vicze
félisten
"Vulkan API-ra relatíve könnyen áttérhetnek, hiszen ez elérhető ugyanazokon a platformokon, ahol az OpenGL hozzáférhető volt"
Android vagy iOS eszközök hány %-ka támogatja egész pontosan? -
Kansas
addikt
Saccra amennyi a legújabb Unigine-t...
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
Amúgy az Android v10-től natívan supportálja a Vulkan-t, az iOS meg tavaly óta a Metal-ba wrappelve MoltenVK-n keresztül, előtte meg natívan volt támogatva azon a platformon is..
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
Az alapvetően az eszközgyártók sara akkor - az Android elvileg előírja a Vulkan supportot, v10-től nem opcionális...
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Pikari
addikt
Ez konkrétan az android követelményeinek a félreértése, amivel különféle oldalakon már évtizedekre visszamenőleg dobálóznak. Kell vulkan library bele. CSAKHOGY ez az initben visszaadhat egy jó kis return NULL-t is, ugyanis ténylegesen működnie már nem kell. Ez a legtöbb ,,az android ettől meg ettől a verziótól ezt meg azt a képességet támogatja'' szintű technológiára is vonatkozik. DE ha esetleg úgy döntenek majd a szoftverfejlesztők, hogy elkezdik széles körben használni, akkor sem feltétlenül lesz hardveresen gyorsítva. Dzsunka gyártók sokszor egész egyszerűen az opengl ES-t is mesával oldják meg mind a mai napig.
[ Szerkesztve ]
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Kansas
addikt
De ettől se az OpenGL nem lesz jövőbe mutatóbb, se a Vulkan nem lesz rosszabb.
Az OpenGL egy kihaló állatfajta amit a rajta szocializálódott indie fejlesztők tartanak életben még ideig-óráig, nem tudok olyan mainstream játékról vagy akár 3D modellező programról, ahol az lenne az elsődleges grafikus API(azokat a programokat nem véve tekintetbe, amiket még a Vulkan megjelenése előtt/környékén adtak ki és azóta vannak támogatva).
Az OpenGL a múlt, a Vulkan a jelen, a jövőt meg majd meglátjuk...Amúgy meg hadd ne a dzsunka gyártókból induljunk már ki. Aki tőlük vesz hardvert az ennek vagy a tudatában van, vagy nem játszani veszi a vasat. Az meg aki profi tervezőprogramokat akar mobilon/tableten használni, esélyesen olyan apró niche hogy akár el is lehet várni tőle, hogy tudja, melyik eszközt vegye meg ami kiszolgálja ilyen irányú ingerenciáit, és ne legyen tényező az API-k jövőbeni terjedése/használata szempontjából.
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Pikari
addikt
Tisztelem a véleményed erről, de hadd fejtsem ki én is erről a véleményemet akkor.
Egyrészt, egy 3D apit komolyan elsajátítani nem két nap, hanem éveket kell beleölnöd ahhoz, hogy komolyan ki tudd használni.
Másrészt, szerintem nem az számít, hogy mi mennyire jövőbe mutató, mi mennyire modern, mi fog egyszer majd rohadt nagyot szólni. Hanem azt, ami itt van, ami adott, aminek 100% körüli támogatottsága van már 2 és fél évtizede szinte minden platformon. Már persze ha létezik ilyen alternatíva. És jelen esetben igen, létezik: ez az OpenGL.
És ezt nem csak rövidtávú érvként hozom fel az opengl védelmében, hanem hosszú távú érvként is. Miért gondolom ezt? Azért, mert lehetséges (lehetséges, tehát nem azt mondom, hogy okvetlenül így lesz), hogy mire a vulkan ténylegesen elterjedne szó szerint mindenhol, addigra rég lecserélik valami tök más dologra, és döglött macskaként fogják elhajítani az eddigi kezdeményeket. És ez a rizikó túl nagy. Ha majd a vulkan támogatás is annyira alapvető lesz, mint most az opengl, túléli az első évtizedét úgy, hogy nyomot hagy az informatikában (nem csak sokadlagos renderer lesz), akkor majd érdemes komolyabban foglalkozni vele.
Amúgy az openglt már 20 éve folyamatosan temetik, konkrétan 2003-tól kezdve folyamatosan ugyanilyen hülyeségeket olvasok róla, aztán azóta egyre inkább csak nőtt a renoméja, idővel lettek normális linux driverek, a microsoft beadta a derekát, és félt akadályozni az openglt, végleg meghódította a telefonokat, kézi kütyüket. Sokáig él az, akinek a halál hírét keltik. Hasraütésre az OpenGL-ben a mostani állás szerint van legalább egy 50 év még. A vulkanban mennyi van? Ki tudja.
Nyilván a vulkan fejlett, és gyors. De 10 év múlva mennyire lesz gyors az akkori új hardvereken, főleg, ha paradigmaváltások is bekövetkeznek, és az eddigi megoldások szuboptimálisak lesznek? Mi lesz akkor a vulkannal?
[ Szerkesztve ]
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
hapakj
aktív tag
Azért temetik 20 éve mert már akkor is szar volt.
Senki nem használja már az OpenGL-t. A Vulkan kifejezett high level egyébként az igazi hw specifikus low level apikhoz képest, szóval 10 év múlva is megállja majd a helyét ahogy a D3D11 megteszi mai napig.
Bár én már most hasznát látnám egy Vulkan 2.0-nak ahol kigyomlálnak néhány legacybb dolgot és törik a kompatibilitást, ne essenek mégegyszer az OpenGL által elkövetett hibába. -
Pikari
addikt
Azért temetik 20 éve mert már akkor is szar volt.
Trollkodni próbálsz, de igazából komoly igazságot fogalmazol meg. Amikor az opengl kidugta az orrát az odvából először 97 tájékán, már akkor is helyből 3x lasabb volt, mint a glide. De még a dx6 is köröket vert rá. Mégis ezek közül csak az opengl élte túl. A glide a voodoo5-el kipusztult, a dx6 talán a win7 vagy a vista érkezésével végezték ki. Egy api több annál, hogy mennyire gyors...
Az igazság az, hogy a vulkan nem az opengl, hanem inkább a dx12 riválisa.
Senki nem használja már az OpenGL-t.
Google playen, app storeban, stb, összesen olyan 1.8 millió játék van, ami opengl alapú. Vulkanra hány játék létezik? 40? Javaslom az aláírásom áttanulmányozását, mielőtt ilyen magvas gondolatokat osztasz meg.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
hapakj
aktív tag
Kiváló . Már amikor megjelent már 3x lassabb volt mint a konkurens api ami képes volt fejlődni a szoftvertechnológiával
De az OpenGL-t ne a DX6-al hasonlítsuk már hanem a DX-el, mint platform (DX 6-7-8-9-10-11) Az OpenGL-nek is vannak verzió, amik elég radikális változásokat vezettek be és más megközelítést az API használatával kapcsolatban: 1.x, 2.1, 3.x. A 3.0 nem is követeli meg hogy kompatibilis legyél a 2.1-el. Szóval Kb semmi értelme arra hivatkozni, hogy elég egyszer megtanulni. (nem, nem az, sose az). Az OpenGL ES meg megint teljesen más tészta.
Uh, együnk szart 1.8 millió légy nem tévedhet . Bocs én inkább játszok a minőségi 40 AAA játékkal, mint az 1.8 millió pay to win vacakkal.
Igazad van az aláírásoddal kapcsolatban, tökéletesen illik rád -
Pikari
addikt
A direct3d6 nevezetű api, meg a direct3d10 nevű api, stb, teljesen külön apik, semmi közük nincs egymáshoz azon kívül, hogy ugyanúgy hívják őket. Még csak nem is hasonlítanak egymásra. Csak DX7-ig bezárólag volt átjárthatóság közöttük.
Az OpenGL az egy db api, ugyanaz, mint 1996-ban, és úgy lett továbbfejlesztve, hogy az extensionrendszeren keresztül kapott új képességeket az idő előrehaladtával (pl multitextúrák, vertex array, vbo, vertex és pixel shaderek, npot, stb). A mobil változat pedig a desktop változat csökkentett habzású változata, ami a desktopon elérhető featurek kb 10%-át tudja (hogy ne legyen annyira heavyweight, és jobban passzoljon a mobilok lasabb hardveréhez). Openglre úgy írsz programot, hogy megnézed, milyen extensionokat támogat, és ami nincs támogatva, azokat nem használod. Az opengl 3 megköveteli, hogy kompatibilis legyél az opengl 2-vel - az opengl 3 core profil az, ami nem követeli meg, hogy kompatibilis legyél az opengl2 extensionjaival, mivel az ogl3 core profilos inicializáció eldobja a régi extensionokat és a régi ballasztokat abban a reményben, hogy így talán nagyobb teljesítményt érhetsz el a kisebb driver overhead miatt. Attól még a hagyományos opengl inittel ugyanúgy 1/2/3 akárhány extensionjait is megkapod (ezért core profilt inkább az újabb mobilos gamek pc-s átirataihoz szoktak használni).
Részben igazad van arról, hogy a mobilos játékok nagy része kacat, de az elmúlt években rengeteg fantasztikusan jó játékot adtak ki androidra. Javaslom, hogy próbálgass ki néhányat, lehet, hogy sokkal jobban fognak tetszeni majd, mint a mostani játékok, amikkel játszol.
[ Szerkesztve ]
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
kristofk91
újonc
Azért ne keverjük össze a jelenleg futó OpenGL 4.5-6-ot a legacy 1.0-val. Senki nem használja, aki normális sebességgel akarja használni az API-t.
A modern OpenGL és a Vulkan között a bootstrapot leszámítva nincs lényeges különbség. -
hapakj
aktív tag
válasz kristofk91 #19 üzenetére
Igen én is arra akartam célozni, hogy attól még hogy valami tákolmány módon technikailag tényleg "egy" API, attól még a gyakorlatban és ha hatékonyan akarja használni az ember ez baromira nem így van.
Kb ilyen már a C++ is. Nehéz azt mondani, hogy a C++98 meg a C++23 ugyanaz a nyelv lenne, mert nagyon más paradigmák szerint érdemes benne fejleszteni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Horgász topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Milyen notebookot vegyek?
- Honor Magic V2 - origami
- Diablo IV
- Androidos tablet topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Android másképp: Lineage OS és társai
- Újabb "merénylő" érkezett a Thermalright megbízásából
- További aktív témák...
- Eladó 13"-es MacBook Air M2 (8/256), iCentre garancia + készülékbiztosítás 2026.03.09-ig
- iPhone 14pro max 256gb 2025.02.04ig Gari!!
- AMD Ryzen 5 5600X BOX - Új, bontatlan, 3 év garancia - Eladó! 48.000.-
- Dell Latitude 9430 2-in-1, 14" QHD+ IPS 360 érintő -500nit-, i7-1265U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, gar
- ThinkPad T15 Gen2 15.6" FHD IPS i7-1185G7 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv., gar
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs