Hirdetés

Hamarosan megérkezik a FurMark 2.0

A program béta verzióját már tesztelhetik az érdeklődők.

A FurMark régen rettegett programnak számított, mivel egyszerűsége okán igencsak képes volt leterhelni a GPU-kat. Olyannyira, hogy a cégek szoftveres trükkökkel védekeztek az ellen, hogy az adott hardveren a legjobb hatékonysággal fusson. Persze nagyjából másfél évtizede már inkább hardveres vagy félig hardveres megoldások igyekeznek védeni a grafikus vezérlőket a túlterheléstől, így alapvetően a FurMark már nem jelent olyan jellegű gondot, mint korábban, de azért a GPU-kat ettől még képes relatíve erőteljesen leterhelni.


[+]

A fejlesztést végző Geeks3D most úgy látta, hogy ideje továbblépni, így bejelentették, hogy még ebben a hónapban megérkezik a FurMark 2.0. A program fő célja nem változik, de alapos ráncfelvarrást kap. A legnagyobb újítás, hogy elérhető lesz a Vulkan API támogatása, ami azért kritikus, mert az OpenGL gyakorlatilag halott. Lassan a gyártók is megvonják mögüle a terméktámogatást, így pedig az OpenGL meghajtók sem igazán fejlődnek, ami egy maximális terhelésre törekvő programnak rendkívül hátrányos.

A Vulkan API egy logikus lépés a jó irányba, hiszen gyakorlatilag az OpenGL utódjának számít, az iparág felkarolta, ráadásul nagyon aktívan frissülnek a különféle implementációk is. Természetesen maga az OpenGL mód megmarad, de nagymértékű fejlesztést érthető okokból nem fog kapni.

A Furmark 2.0 a fentieken túl integrálva tartalmazza a GPU-Shark és a GPU-Z eszközöket. Maga a program egyelőre béta formában érhető el a Geeks3D Discord szerverén.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés