Hirdetés

Váratlanul OpenGL 4.6-ra ugrott az Imagination

A cég eddig OpenGL 3.3-at kínált maximum, de most egy trükkös megoldással szintet léptek.

Az Imagination bejelentette, hogy elkészítették az OpenGL 4.6-os API-t támogató eszközillesztőjüket, amelyet a partnereik mostantól elérhetnek. A vállalat korábban OpenGL 3.3-ig kínált támogatást, amit natív implementációval oldottak meg, de amióta a Vulkan is bekerült a képbe, azóta az erre vonatkozó fejlesztéseket jelentősen visszafogták.

Az OpenGL 4.6-ra vonatkozó támogatás nem is tekinthető natívnak, ugyanis az egész a Vulkan implementáción fut a Collabora Zink rétegét használva, ami az OpenGL hívásokat Vulkan hívásokká fordítja. Ez tulajdonképpen lehetővé tette, hogy az OpenGL 4.6 implementálását egy natív Vulkan meghajtóra.

A változással az Imagination két legyet üt egy csapásra. Egyrészt modernebb hátteret kínálnak az OpenGL-re, másrészt nem kell többet karbantartaniuk a natív OpenGL implementációt, elég a meghajtó oldalán a Vulkan API-ra koncentrálni. A cég partnerei a DDK Rel.23.1-ben kaphatják meg az új lehetőségeket.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés