Hirdetés

Csak a sugárkövetést elemző 3DMark teszt érkezett

Az újdonság ingyenes lesz a 3DMark Advanced és Professional Editiont birtokló felhasználók számára.

A korábban Futuremarkként ismert, de ma már UL Benchmarks néven futó cég bejelentette, hogy egy új teszttel egészült ki a 3DMark. Ez frissebb grafikus vezérlők sugárkövetésre vonatkozó teljesítményét elemzi, de olyan formában, hogy alapvetően csak a metszésvizsgálatra, illetve a bejárásra vonatkozó futószalaglépcsők domináljanak.

A 3DMark friss modulja gyakorlatilag minimalizál minden alternatív feladatot, a jelenet teljesen statikus, így a BVH gyorsítóstruktúra nem frissül, illetve csak elsődleges sugarakat lő ki, amelyek koherensek egymással. A leképezéssel járó munkálatok egészen vissza vannak véve, viszont az utófeldolgozás szempontjából van mélységélesség effekt, amely sugárkövetéssel dolgozik. A 2560x1440 pixeles alapértelmezett felbontás mellett 12 mintavétel történik pixelenként, legalábbis alapbeállításon. Ennyi mintára azért van szükség, mert a tesztből hiányzik a denoiser algoritmus, így erőből kell megoldani azt, hogy a végeredmény szép legyen. Nem mellesleg pont az a lényeg, hogy a kompatibilis hardverek képességeit a határra helyezze, ahhoz pedig eleve nem árt sok munka.

[+]

Magát a tesztet távolról sem becsülnénk le, mert az ilyen szintetikus méréseknek megvan a maga haszna, de azt mindenképpen kiemelnénk, hogy a sugárkövetés ennél azért bonyolultabb. Egy játékban biztosan lesznek másodlagos sugarak, garantált, hogy nem statikus a jelenet sem, és nem mellesleg egy csomó egyéb, kifejezetten megterhelő számítás fog futni a multiprocesszorokon. Ilyen formában azért az új 3DMark teszt leginkább arra jó, hogy megmutassa a GPU-kba beépített, sugárkövetésre való rendszer nyers erejét, amit aligha lehetne jobban mérni, de egy valós játékban nem biztos, hogy ugyanezt fogjuk látni.

A hardveres követelmények szempontjából igazából processzorból és rendszermemóriából nem szükséges erős konfiguráció, gyakorlatilag megfelel a Windows 10 futtatásához szükséges minimum szint, viszont a grafikus vezérlő tekintetében csak a legalább 6 GB VRAM-mal rendelkező, DXR 1.1-es implementációval felvértezett rendszerek felelnek meg. Ez azt is jelenti, hogy szükség van a Windows 10, idén megjelent májusi frissítésére, az tartalmazza ugyanis azt a DirectX Raytracing kiegészítést, amin a program fut.

A frissítés a 3DMark Advanced és Professional Editiont birtokló felhasználók számára ingyenes lesz, de csak akkor, ha a birtokolt licenc 2019. január 8-án vagy később lett megvásárolva. Amennyiben ez nem így van, akkor az alábbi oldalon elérhetők licencfrissítési konstrukciók.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés