Hirdetés

Sokáig készülnek az ATI GPU-i a fizikavizsgára

Hosszú hónapokig, de az sem kizárt, hogy egy teljes évig (vagy akár még tovább) kell várniuk az ATI Technologies által gyártott grafikus processzorokra épülő videokártyák tulajdonosainak arra, hogy a rendszerükbe épített GPU-k erejét a megjelenítés gyorsítása mellett a játékprogramok fizikájának számítására is felhasználhassák. Az ATI videokártyákkal rendelkező felhasználók egy részének csalódást jelentő hír egyenesen a kanadai vállalat legfelsőbb vezetőjétől származik; Dave Orton vezérigazgató egy tegnapi konferenciabeszélgetésen tett említést róla, hogy a technológia bevezetésére a fejlesztési fázis elhúzódása miatt csaknem egy évet kell még várni. A dedikált fizikai processzort (PPU) előnyben részesítő Ageia közben már piacra bocsátotta saját PhysX rendszerét.


Fizikai számítás az ATI-nál: egyelőre csak papíron mutat jól

A kanadai vállalat korábban lényegében úgy állította be saját (amúgy a Havok eljárására alapozó) fizikai számítási technológiáját, hogy az lényegében már hónapok óta piacon van, hiszen a bonyolultabb grafikus processzorok minden átalakítás nélkül – pusztán megfelelő eszközmeghajtó-támogatással – képesek fizikai számításokat végezni. Minden jel szerint az ominózus eszközmeghajtó fejlesztése húzódik a vártnál jóval tovább, erre utal legalábbis, hogy az ATI már az idei Computex alkalmával komoly hangsúlyt fektetett a saját fizikai számítási modelljének népszerűsítésére, akkor azonban elsősorban a hardverek, illetve a különböző (aszimmetrikus) CrossFire-konfigurációk bemutatására helyeződött a hangsúly.

Bár a Computexen Radeon X1900 videokártyákkal szemléltették a rendszert, a piac gyors változása miatt egyelőre még az sem tűnik biztosnak, hogy az egy év múlva megjelenő, fizikai számításokra felkészített eszközmeghajtók támogatni fogják az addigra már alighanem kifutó jelenlegi csúcsszériát.

  • Kapcsolódó cégek:
  • ATi

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés