Hirdetés

nVidiotizmus: GeForce FX teszteredmények

Ha hinni lehet a Creative-nek és az nVidiának (újabban egyébként nem), akkor 4 héten belül már szállítják az első GeForce FX, alias NV30-as kártyákat a boltokba. Persze csak a nagy és erős Creative lesz az (mondják ők), aki ezt megteheti, noha más források szerint minden kártyát az MSI-nél gyártanak (mondják ők), és különben is (mondjuk mi)..

A lényeg a lényeg (ezen tautológiánál egyébként sokkal okosabbakat a remek kommunikációs készséggel megáldott, erre szakosított, három dimenziós pr kollégák sem tudnak kifacsarni a mostanában amúgy is egyre inkább izzadtságszagúvá váló, görcsös akarás közepette), hogy soha ekkora faksznit még nem csaptak olyan (igazából) jelentéktelen dolgokból, mint például egy GeForce FX megjelenés. Pontosabban bemutató. Pontosabban csak papíron bemutatás. Legpontosabban csak papíron bereklámozás. Szeretnénk most mi is eme hisztériát fokozni, mert azért a rendelkezésre álló statisztikákból tudjuk, hogy a PROHARDVER!-t olvasó olyan, aki megklikkelget bármit, ami nVidia, ATI, netán AMD (az Intel bulvár-ázsiója elég alacsony újabban, de ezt nem tőlünk hallottátok!). Ugyanakkor az sem titkolt szándékunk, hogy némileg komolytalanná tegyük az efféle híreket, hiszen azok.

Tehát: a Maximum PC-nek sikerült egy szupertitkos laboratóriumban egy Alianware gép prototípusából egy béta GeForce FX kártyát (FX 5800? FX 5800 Ultra? Nem tudjuk meg..) az nVidia felügyelete mellett "tesztelnie". Nem is mondanánk semmit, a használt 1600x1200-as felbontás, 32 bites színmélység, kikapcsolt anizotropikus szűrés és 2x FSAA még viccnek is rossz egy ilyen vasnál (hacsak a GeForce FX nem egy olyan vas.. mármint olyan, ahol be kell érnünk ennyivel), ha annak maximális teherbírását vizsgáljuk, és csak találgatni lehet, hogy az nVidia miért nem engedélyezte a memória-sávszélességet jobban gyötrő, mondjuk 6x FSAA és 16 mintás anizotropikus szűrés használatát ugyanezen felbontásnál. Főleg annak fényében, hogy a GeForce FX a "bejelentéskor" napvilágot látott pr anyagok után kapásból el lett könyvelve, mint az FSAA-t "teljesítményveszteség nélkül használó", illetve "csúcsszuperhatékony anizotropikus szűrésszörny" csodamasina.

Valami büdös. Azért a számokat leírjuk, lehessen spekulálni. Úgy is ez volt a piacvezető nVidia célja.

GeForce FX

Quake3 Demo001, 1600x1200 2xAA: 209fps
UT 2003 Asbestos, 1600x1200 2xAA: 140fps
3DMark Game4, 1600x1200 2xAA: 41fps

Radeon 9700 Pro

Quake3 Demo001, 1600x1200 2xAA: 147fps
UT 2003 Asbestos, 1600x1200 2xAA: 119fps
3DMark Game4, 1600x1200 2xAA: 45fps

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés