Nem mindig futtatható több GPU-n az Unreal Engine 4

Az Unreal Engine 4 jelzésű videojáték-motor nagyjából egy évvel korábban vált elérhetővé, ám túl sok PC-s programban még nem mutatta meg a képességeit. Ugyanakkor a kiadott demonstrációkkal sokan elvoltak, azonban manapság egyre többször felmerül az a kérdés, hogy miért nem működik ezeken az SLI és a Crossfire.

Utánajártunk ennek a kérdésnek és megtudtuk, hogy nem a grafikus meghajtókból hiányzik a támogatás, ugyanis erre figyel az NVIDIA és az AMD is. A gond inkább az, hogy az Unreal Engine 4-ben vannak olyan eljárások, amelyek nem futtathatók AFR elven működő több GPU-s rendszerrel. Ilyen például a rendszer speciális deferred leképzője, amely az új képkockák számításához számos, előző képkocka által létrehozott puffert újrahasznosít. Ez sokszor igen nagy, több száz megabájtos adathalmaz, amit mindig másolgatni kellene a grafikus vezérlők memóriái között. Persze nem ez az egyetlen, többek között számos készülő új effekt, mint például a temporális élsimítás is használhatatlan lesz az AFR elven működő több GPU-s rendszerekkel.

Ugyanakkor maga az Unreal Engine 4 támogatja az SLI-t és a Crossfire-t, de ehhez például az ultramobil eszközökhöz fejlesztett forward leképzőt kell használni PC-n is, illetve számos effektet le kell tiltani. Erre vonatkozóan egyébként vannak a mai grafikus eszközillesztőkben profilok, így ha egy fejlesztő a grafika butítása mellett dönt, akkor az Unreal Engine 4 képes kihasználni a több GPU-s konfigurációkat.

Az Unreal Engine 4 esetében egyébként mindig fontos kiemelni, hogy a fejlesztésért felelős Epic Games elsődlegesen az ultramobil piacra, illetve a független PC-s fejlesztők igényeire koncentrál, mivel a motorfejlesztéssel kapcsolatos iparági nézetek megváltozása következtében a nagy PC-s kiadóknak már nem tudják eladni a rendszert. Ennek megfelelően a több GPU-s technológiák kihasználására jelenleg nem fókuszálnak, mert a potenciális licencelők nem készítenek az Unreal Engine 4-gyel extrém technikai képességekkel megáldott játékokat, amelyekhez esetleg több GPU-ra lenne szükség.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés