Hirdetés

Véglegesítette a shader modell 6.7-et a Microsoft

Csupa hasznos fejlesztést hoznak redmondiak, amelyek már ki is próbálhatók.

A Microsoft bejelentette a shader modell 6.7 elérhetőségét, amely viszonylag sok újítással egészíti ki az aktuális, shader modell 6.6 által nyújtott lehetőségeket. Elsődlegesen ezek része lesz végre a fejlesztők által igen régóta kért raw gather, amely a jó ideje elérhető gather operációk továbbfejlesztésének fogható fel.

Az úgynevezett gather operációk önmagukban nagyon hasznosak, mert lehetővé teszik a mintavételezett elemek egyes csatornáinak lekérdezését. Mindez azonban egy rendszerszinten kontrollált folyamat, aminek a menetébe a fejlesztők nem szólhatnak bele, egyszerűen csak kinyerhetnek konverzión átesett információkat az adott textúrázócsatornából. A raw gather ezt a koncepciót viszi tovább a kontroll lehetőségével, így a fejlesztők konverzió nélküli, nyers adatokhoz is hozzájuthatnak, ami számottevően egyszerűsít az erőforrások kezelésén.

Fontos kiemelni, hogy a raw gather egy újonnan bevezetett erőforrás-korlátozáshoz kapcsolódik, amely a korábbi opcióhoz viszonyítva kisebb késleltetéssel, konkurens olvasás és írás támogatásával, illetve jobb párhuzamossággal működik. Ebből a szempontból hasznos dolog, hogy a DirectX 12 az új erőforrás-korlátozásával egyre jobban hasonlít a Vulkan API-ra, így még egyszerűbb lehet portolni az egyes leképezőket.

A fentieken túl a sample és load operációk is szabadabban lesznek használhatók, illetve lehetőség nyílik egyedi MIP szint definiálására a SampleCmp objektum esetében. Emellett az írható MSAA textúrák is megjelennek, ami csak a DirectX-ben számít új képességnek, valójában máshol már elérhető.

A wave terminológiát érintő kiegészítések között megjelenik a QuadAny és QuadAll, amelyek lehetővé teszik, hogy a quad lane-ek eredményeinek hatékony lekérdezését, míg a helper lanes függvény az összes wave operációval működni fog.

A fejlesztéseket a Microsoft beépíti a DirectX 12 Agility SDK új verziójába, amelyből már elérhető az előzetes csomag, illetve mivel maga a shader modell változik, így a legújabb DXC-re is szükség lesz.

A shader modell 6.7 várhatóan a következő nagyobb Windows 11 frissítésben válik hivatalossá, addig viszont a fejlesztők tesztelhetik.

Előzmények

Hirdetés