- 3D nyomtatás
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Gaming notebook topik
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- OLED TV topic
- Projektor topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- GoodSpeed: Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók IV. - AMD Expo
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Hirdetés
-
[SoP] Konzolokra is megjelenik a Marvel Rivals
gp A következő zárt béta júliusban érkezik, ez már mindhárom platformon futni fog.
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Na, ez igazán abuista verzió lett!
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
savior
őstag
RX 570 videókártyával működni fog?
https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home
-
tibaimp
nagyúr
Miért nem nevezik már Dx13-nak például, ha ennyi változás jön, simán lehetne verziószámot ugrani. Sokkal egyértelműbb lenne a kompatibilitási lista is, melyik VGA család támogatja még, melyik már nem, stb.
[ Szerkesztve ]
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
TL;DR... jobb lesz.
#4 tibaimp : Hát ha minden képességet nem is, de az erőforrások dinamikus bekötését a GCN2+, az RDNA összes, a Turing összes, az Ampere összes, illetve a gen9+ biztosan támogatja. De szerintem, amire van TIER_3-as binding, arra rá lehet emulálni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
dabadab
titán
Itt lehet jelezni a fordítási hibákat? (Itt az eredeti)
Szóval új atomi (szintű nélkül) műveletek jönnek, egyrészt 64 bites integerekre, másrészt floatokra (magyarul: lebegőpontos érték, nem pedig lebegőpontos értékeket tároló erőforrás) olyanok, amik szimpla bitszintű összehasonlítást használnak, nem pedig rendes floating point összehasonlítást (vagyis gyakorlatilag simán intre castolják a floatot).
A packed math meg igazán most jelenik meg, eddig összesen egy darab művelet volt (dot product), az is egyébként 8 bites integerekre (signed meg unsigned változatban).
A wave-nél nem azt lehet megadni, hogy milyen méretűre forduljon le, hanem azt lehet megadni, hogy az adott compute shade mekkora wave mérettel kompatibilis és ennek eredményeképpen a driver vagy pont ekkora wave-et fog futtatni vagy hibát dob.
A Microsoft nem azt javasolja, hogy csak egy paraméter legyen meghatározva (ez így egyébként is teljesen értelmetlen mondat), hanem azt, hogy csak akkor adjon meg az ember ilyen korlátozást, ha tényleg csak egyetlen egy wave size jó a shadernek.DRM is theft
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A szintűt kivettem, ha ennyire zavar.
A lebegőpontos értékeket erőforrásokban tárolják.
Senki sem írta, hogy a packed math új.
Pont az a lényege, hogy ezt megadd, mert amúgy a meghajtó fordítójának szabad keze van benne.
Vagyis egy paraméter legyen meghatározva, hiszen egyetlen egy wave-méret jó a shadernek. Ha több is jó, akkor felesleges attribútumról van szó, hiszen a fordító jobban tudja, hogy mi a jó a hardvernek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
dabadab
titán
A szintűt kivettem, ha ennyire zavar.
Szerintem ha rosszul fordítasz valamit, az elsősorban téged kellene, hogy zavarjon.
A lebegőpontos értékeket erőforrásokban tárolják.
A fenéket.
Senki sem írta, hogy a packed math új.
De, én.
Amit te írtál, abból ugyanis az következik, hogy eddig is volt, csak éppen nem 8 bites intekre, ami viszont nem igaz.Pont az a lényege, hogy ezt megadd, mert amúgy a meghajtó fordítójának szabad keze van benne.
Ez nem a fordítóról szól.
Vagyis egy paraméter legyen meghatározva
Érted te azt, amit beszélsz? Egyáltalán, tudod, hogy mi az a wave?
DRM is theft
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát mik tárolják? Pufferben vagy textúrában vannak. Mindkettő erőforrás.
Packed math eddig FP16-ra volt. Int8 natív vagy mixed módban volt, de nem packedben.
Hát miről? Béláról?
Te tudod? Én azért jó négy oldalt írtam erről korábban. [link] - ettől az oldaltól kezdve.
Maga a meghatározás azért fontos, mert a modernebb hardverek, mint az RDNA, már nem csak egy wave-méretet támogatnak hatékonyan, hanem kettőt is. Arról a shader fordító dönt, hogy egy shadert hogyan fordít le. Viszont a shader model 6.6-től kezdve a fejlesztő megmondhatja, hogy a shader fordító 32 vagy 64 lane-es wave-et használjon az RDNA-n például. Más hardveren ennek sok értelme nincs, mivel a min és a max wave-méret megegyezik, de nyilván ez egy jövőnek szánt funkció, egyre több hardver lesz olyan, mint az RDNA, így hosszabb távon a multiprocesszorok többféle wave-mérettel is hatékonyan tudnak majd működni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
dabadab
titán
Hát mik tárolják? Pufferben vagy textúrában vannak. Mindkettő erőforrás.
Jézusom. Regiszterekről még nem hallottál? A buffer meg a texture-t senki sem emlegeti "erőforrás" néven. A resource-ok azok meg tök mások.
Packed math eddig FP16-ra volt.
HLSL-ben nem volt.
DRM is theft
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A mai GPU-kban statikus erőforrás-allokáció van, vagyis a regiszterek és az LDS tekintetében a shader fordító egyszerűen betöltet mindent. Ez a program oldaláról csak annyiban kontrollálható, hogy a regiszternyomást mennyire optimalizálják, de ennél direktebben ebbe nem tudnak beleszólni, nem elég okosak hozzá a mai hardverek.
Nem tudtam, hogy a Microsoft az senki. Köszi a felvilágosítást.
"min16float"
Az újabb HLSL verziókban már jól működik.
A régebbi nyelv, a 2019-es HLSL verzió előtt, amit még az FXC-hez terveztek ugyan kellettek trükkök, hogy ne 32 bites legyen az alignmentálás, de elég egyszerűen megoldható volt.
Kellett egy CPU-oldali kód, ami uintbe csomagolta a konstans és pufferadatokat, és ezek kezelhetővé váltak a GPU oldalán két sor kód beírása után. Másképp ugye aligha futott volna például a TressFX a játékokban, hiszen az exkluzívan packed mathot használt FP16-ra.
Ma már ezek nem kellenek, a Microsoft megoldotta ennek a támogatását trükkök nélkül is.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Aqua Computer Ultitube D5 200 PRO AKCIÓSAN
- Komplett asztali PC AcerVG240Y monitorokkal i5 8600K proci 32GB RAM GIGABYTE RTX 3060 12GB 750GB SSD
- Új Gamer PC i5 12400F/13400F/24Gb DDR5 5600Mhz/ RX 6700 XT 12Gb/500Gb M2 SSD/700W Bronz 2-3 Év gari
- IN WIN 909 Black Edition SZÉP ÁLLAPOTBAN NAGYON OLCSÓN
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest