Hirdetés

Kiterjeszti a játékfejlesztők lehetőségeit a DirectX 12 Agility

A Microsoft új fejlesztőkörnyezete a legújabb képességeket viheti el a régebbi Windows 10 verziókra.

A Microsoft a DirectX 12 bevezetésével ugyan sokat segített a PC-s játékpiacnak, de mindig is problémát jelentett, hogy az új képességek a legújabb Windows 10 frissítésekhez voltak kötve. Ennek az elsődleges oka az volt, hogy a redmondiak rendszerszinten fejlesztették a saját explicit API-jukat, ami elméleti szinten nem jelent gondot, hiszen a Windows 10 frissítések ingyenesek, de a játékosoknak rá kellett szánniuk magukat arra, hogy ezeket telepítsék.

Jelen pillanatban a Windows 10 November 2019-es csomagja az aktuális DirectX 12 verzió alapja, és ennek a továbbfejlesztésének tekinthető a DirectX 12 Ultimate, amelynek a képességei a May 2020-as frissítéssel érhetők el. Ez azt jelenti, hogy minden DirectX 12 Ultimate cím kötelező érvényűen igényli legalább az egy évvel korábban kiadott Windows 10 verziót.

Tragédia ebből nincs, de ha a teljes képet nézzük, akkor nem mindenki vált a legfrissebb Windows 10 update-re. Jelen pillanatban is relatíve sok játékos használ még November 2019-es frissítéssel rendelkező Windows 10-et, ami a DirectX 12 Ultimate címek futtatása szempontjából kellemetlen. Ez pedig gond a fejlesztőknek, mert így a DirectX 12 Ultimate támogatásával potenciális vásárlóbázist veszítenek.

A Microsoft a fenti problémára reagál a DirectX 12 Agility SDK-val. Ez lehetővé teszi a fejlesztőknek, hogy felhasználják a legújabb DirectX 12 képességeket, méghozzá anélkül, hogy ez megkövetelné a felhasználói oldalon a legújabb Windows 10 frissítések telepítését. Persze a November 2019-es csomagra mindenképpen szükség van, de ez 2021-ben elvárható minimum.

Az első DirectX 12 Agility SDK a DirectX 12 Ultimate képességeit, illetve a shader modell 6.6-ot vezeti be. Utóbbi még nincs is beépítve a Windows 10-be, az érkező frissítés része lesz, de a fejlesztők enélkül is használhatják.

Azt fontos figyelembe venni, hogy a már kiadott játékokon a DirectX 12 Agility SDK nem segít. Ezt direkten kell támogatni a program oldalán, vagyis alapvetően arról van szó, hogy ami nem része az operációs rendszernek, azt az adott cím leszállítja, és onnantól használhatók az újabb képességek. Persze a kiadott, DirectX 12 Ultimate játékokat is lehet frissíteni, bőven elképzelhető, hogy érkezik hozzájuk egy olyan csomag, amely beépíti az Agility új lehetőségeit, és ekkor visszamenőlegesen a November 2019-es Windows 10-en is működni fognak.

Valójában a DirectX 12 Agility SDK fő célja a fejlesztések felgyorsítása lehet. Egyáltalán nem optimális, hogy félévente-évente a Windows 10 frissítésekkor érkeznek meg az újdonságok, mert ehhez igazodniuk kellett a fejlesztőknek is. Az Agility megjelenésével a Microsoft akármikor kiadhat egy új fejlesztőkörnyezetet, amibe beleraknak egy fontos képességet, és ezt a játékok azonnal támogathatják, nem kell várni az új Windows 10 verzióra. Ez különösen fontos az Xbox Series S és X konzolok mellett, amelyek számos olyan képességet támogatnak, amik még a saját API-jaikon sem kihasználhatók, nemhogy PC-n. A szoftveres háttér az Xbox szintjén folyamatos fejlesztés alatt ál, és az ide szánt újításokat az Agility SDK frissítéseivel azonnal át lehet majd menteni PC-be. Ez nagymértékben megkönnyíti a fejlesztők dolgát, hiszen az Xbox Series S és X konzolokra írt kódok PC-re is jók lesznek.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés