- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Nyomtató topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Gaming notebook topik
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hobby elektronika
- Milyen notebookot vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
A Sony szerint Japánon kívül is hódíthat az anime
it A Sony Pictures Entertainment szerint a növekedésük elsődleges hajtóereje a Crunchyroll lesz, ami egy anime-streamszolgáltatás.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
ma Kémfotókon csodálható meg az S24 Ultra vonásaival érkező hajlítható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Integra
titán
amennyire jól nyomják gpu terén, annyira szenvednek cpu terén.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
gfefe
őstag
Na várom már, hogy mi sül ki ebből és melyik game lesz ami érdemlegesen ki is fogja használni... A baj, hogy ez még mindíg sok idő amire vmit kihoznak...
DOWNLOAD ██████████████ 105%
-
.mf
veterán
Az opencl nagyon jó hír, evvel gyakorlatilag a havok (és az intel és az amd) megnyerte a havok vs physx fizikai gyorsító háborút (tehát ezt a physx-et felvásárló nvidia bukta. Viszont mivel az opencl nagyrészt a CUDA for C-n alapul, ezért elég gyorsan fognak tudni alkalmazkodni).
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-
No-kia
őstag
végre egy egységes api, cuda-t sztem lasssan ellehetne feledni, hajrá ati-amd
Nokia 500 | Ford Sierra 2.0i | Dell N5010
-
Hakuoro
aktív tag
Nem rossz, de mennyi erőforrást használna el egy egész játék "fizikai" alapokra helyezése?
[ Szerkesztve ]
-
Ez már valami, de messze nem elég...
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az új Havok kompatibilis a régivel, így a játékokat csak fel kell patchelni, és alkalmazható is a GPU-s fizikai gyorsítás.
Elvileg majd érkeznek nagyobb DLC-k, amik fel is turbózzák a fizikát. Előzetesben a Half-Life 2-ről és a Max Payne 2-ről beszéltek. Azt még nem tudni, hogy OpenCL-lel, vagy Stream SDK-val jönnek.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
tsii_H
tag
sztem iszonyat jo. ez vezet valahova, es az egyertelmuen a pozitiv irany!!! csak igy tovabb. az meg hogy ez mennyi eroforrast zabal, arra tokeletes valasz az amit az elottem szolo adott, miszerint mire ez beindul, addigra fejlodik is a technologia. a szabad technologiakban van a jovo. openCL-t mindenhova. ezt kene nyomnia az nvidianak is a cuda-t meg lehuzni a klozetten, mert az tuti hogy nem veszi ra a tobbieket hogy tamogassak. hosszu tavon biztos jobban jarnak ha nem allnak ki az AMD meg az Intel ellen. ha a Larrabee is berobban erositeni a radeonok melle, az pedig az intelt ismerve nagyot fog utni, akkor nem sokan fogjak valasztani a cudat mint API-t, es igeny hijan bukta lesz. tudom az nvidia azer megis csak az nvidia nem holni kispalyasok, de az intel meg intel! mondom mindezt ugy hogy egyebkent en szeretem az nvidiat, tehat nem fikazni akarom oket, de mindenkinek jobb lenne egy kozos szabvany. nekik is, es foleg nekunk is.
-
félisten
"Azt még nem tudni, hogy OpenCL-lel, vagy Stream SDK-val jönnek."
Ezt nem értem.
A Stream SDK alternatívája az OpenCL-nek?
Vagy ezek különböző rétegek? Melyik van melyik alatt/felett melyik van közelebb a hardverhez?Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Stream SDK az ami a Radeonhoz közelebbi, de az OpenCL is fekszik a HD Radeonnak, mivel Vec4 utasításokat oszt ki.
Annyi a lényeg, hogy ha az OpenCL-re alapszik a program, akkor minden OpenCL kompatibilis karin futni fog, míg a Stream SDK csak az AMD kártyáin futtatható.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
zsirfecske
addikt
ez szép. értelmes irány
-
Hunter2
addikt
Az Ati megoldása fog futni Nvidia kártyákon?
-
félisten
Ja, értem. Ennek tudatában miért jönne Stream SDK-ra?
Ha az nV karik is tudják az OpenCL-t, akkor azokon is megy a Havok, nem?Ja, még egy dolog: ezek szerint a Havok véglegesen bekerül az OpenCL-be? Ki fogja ezentúl fejleszteni? Az intel? Az AMD ezek után is fizet érte licenszdíjat az intelnek? Vagy eddig sem fizetett?
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
-
szacsee
nagyúr
Nem csodálkoznék azután amit NV művelt, hogy AMD beintene és akadályozná valamilyen módon a működést Geforce-okon, ha fizikai akadálya nincs is...
Itt arra gondolok, hogy NV megvonta a PhysX támogatást olyan párosításnál, ahol ATI VGA felel a képért, Geforce pedig a fizikáért. Talán olyan jól állnak, hogy megengedhetik, hogy aki physx-nek venne csak NV VGA-t az inkább ne tegye?
Ezek hülyék...
t72killer: Ingyen, ha Geforce VGA a képmegjelenítő is... különben nem műkszik. (újabb meghajtóknál tiltotta le)[ Szerkesztve ]
-
Vico87
tag
Ez érdekes helyzetet idéz elő, kíváncsi vagyok az Nvidia lépésére. Ugyanis ha a Havok OpenCL alapon fut a GPU-n, akkor a GeForce-okon is megy, így végülis az Nvidia "ingyen" kapott gyorsítást Havokra. A PhysX-et ugyan csak GeForce kártyák tudják hardveresen gyorsítani, de szoftveres üzemmódban egyenlő vetélytársa a Havoknak, sőt eddig ugye a GeForce-os gyorsítási lehetőséggel egy kis előnye volt. A teljes PhysX csomag dll formában ingyenes, csak ha source-kódot is akarsz, akkor kell (asszem elég sokat) fizetni az Nvidiának.
-
jozsi
tag
Ez igen az AMD kin*alja rendesen a fejlesztők valagát, így is kell Hajrá ATI...
ABU a Max Payne 2 már egy voodoo 2-esen is elfutott a 3. részre gondoltál sztem...
Keresek: e6600 dobozos, számlás, garós processzort. Van egy inno3d 6600-osom 256 mb-os AGP-s by ''razor91''
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha érdekli őket hosszabb távon a PC-s GPU piac, akkor jön a Physx is OpenCL-re. Ellenkező esetben borítékolható, hogy a fejlesztők a támogatottabb megoldást fogják választani.
A Physx az teljesen ingyenes. Senkinek sem kell fizetni semmit. A Havok az fizetős ... többféle konstrukció létezik attól függően, hogy milyen igények vannak a fejlesztők részéről.jozsi: arra a Voodoo 2-esre igényt tartok. Egyébként Max Payne 2-t mondtak. többet nem nyilatkozhatok ... kérem kaccsojjaki.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ja ... igen a forrásért már pénzt kérnek.
Tom, hogy van az NV-nek is ilyen analizáló eszköze. Majd ha az is komolyabb változáson megy keresztül, akkor belecsempésszük egy hírecskébe.
jozsi: Mondom, hogy a Max Payne 2 lesz támogatva ... bár lehet, hogy a három is ilyen lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Devid_81
nagyúr
Ez most kicsit megint olyan, mint az AM2-3 kompatibilitás.
Megint alkotnak, és nem rossz irányba!
Várjuk ki a végét szerintem...
-
schwartz
addikt
PerfStudio 2.0 nevű szoftvercsomagot is, melynek segítségével a fejlesztők az eddigieknél könnyebben tudják majd analizálni a DirectX 10.1-es API-ra épülő programkód működését.
Ez pontosabban mit jelent? (gyakorlatilag)
If he dies, he dies.
-
negyedes
addikt
hi!
Kicsit hulye vagyok a GPU-hoz, elmagyarazna valaki, hogy mit jelent a fizikai gyorsitas? Van kulon proci ami vegzi a szamitasokat vagy micsoda? Elnezest a tudatlansagomert.
Valamikor lattam egy cikksorozatott a VGA-rol, de sehol se talalom(felepites, mukodes vagy valami hasonlo). Emlekszik ra valaki?
Három dolog biztos az életben: az adó, a halál és az adatvesztés. - Baráth Gábor
-
J03Y
tag
Na végre a Havoc-ot is lehet majd hardveresen gyorsítani.
-
orbano
félisten
a GPUk a grafikai számításokon felül alkalmasak a fizikai számítások hatékony gyorsítására is (hasonló az algebrája mindkét rendszernek). ergo a fizikai gyorsítás azt jelenti, hogy egy játék fizikai számításait (dinamika, részecske-effektek, ütközések, ruhák, kötelek szimulációja, szél, stb) a CPU helyett a GPU végezze.
az egész történetben most az a lényeg, hogy a számításokat nem a programozónak kell kitalálnia, hanem használhatja a Havok-ot, ami olyasmi API, mint a DirectX a grafikára. A programozóknak egy ilyen Havok-szerű API akkor a legjobb, ha a számításokat teszőleges hardveren el tudja végezni. Ha pl. nem támogatná csak az ATI kártyákon való számolást, akkor szerencsétlen programozónak kellene keresnie egy másik API-t, amire újra le kellene prograoznia a fizika rá eső részét, ha azt akarja, hogy egy nVidia kártyán, vagy éppen a proceszoron számolódjon. és nyilván akarja, mert minél több embernek el akarja majd adni a játékot.A vér nem válik VAZZE!™
-
addikt
ez nem jozsi-nak:
az milyen fini lenne, ha egy köv generációs alaplapi VGA-val megkombózott 4***-es kari képes lenne úgy együtt működni, hogy ha desktop van meg 2D akkor az alaplapi a képfelelős a másik meg aluszik mert akkor van neki az alvó ideje ;)... aztán beröffen a game, és a képet a 4***-es szupi cucc készítené, míg az alaplapi fizikázna egy kicsit... na milyen? túl sokat akar a szarka? sztem sajna igen, de talán 2011 környékére sikerül ezt is elérniük... persze addigra talán már nem is 4***-es karik leszenk az alaplapra integrálva...[OFF]ez már annál inkább jozsi-nak: ebben nincs voodoo2 amiben meg főleg t&l nincs
amúgy egy voodoo2 "SLI"-vel még doom3-at is láttam futni(youtube-on talán?csak az istenért nem találom már), csak már nemtom hol
MINIMUM SYSTEM SPECIFICATIONS1Ghz PIII/Athlon or 1.2Ghz Celeron/Duron processor
32MB AGP graphics card with hardware transform & lighting support
256MB RAM
1.5 GB hard drive space
Windows 98/ME/2000/XP
DirectX 9.0
Keyboard and mouse[/OFF]Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
nortsen
aktív tag
Ez az egész csak reklám az OpenCL-nek.
Mivel szépen lassan megjelenik hivatalosan is az API implementációja mindkét kártyához, így tulajdonképpen az csinál fizikai gyorsítást aki akar. Nem kell Havok, PhysX, mert lesz egy valag más pl. Newton, ODE, Bullet, stb. akik ugyanúgy lépni fognak. Olyan lesz ez mint a cégek 3D motorjai, lesz egy valag belőlük, és azt használod amire pénzed van, pl Bullet, ODE ingyenes...
Én az OpenCL-t várom nem a Havokot.Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
syC
addikt
Érdekes, mintha kicsit fáziskésésben lenne atinéni..
•
-
mephi666
nagyúr
nekem az egész physix dologról még mindig a sok évvel ezelőtti cellfactor ugrik be... már ekkor is úgy láttam, hogy több nyűg lesz vele, mint amennyit nyerünk... azóta se esik le az állam egyik fizikai demonstrációtól sem, mert úgy érzem túl van magyarázva az egész... addig minden fejlesztőcsapat a saját fejlesztéséhez a fizikával is foglalkozott... (aztán lettek jobb/rosszabb végeredmények) most jó dolog, hogy van ilyen egységesített fizikai rendszer (havok&physix), amit akármi alá lehet dobni egyszerűen, csak hogy kártyaspecifikus, az a nagy szívás... :S nem hiszem el, hogy nem lehetne egységesíteni, hogy vagy a cpu vagy pedig a vgpu végezze a számításokat... inkább 2felé húznak...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert a Stream SDK az Radeon szuperskalár egységeinek megfelelően fordítja a kódot. Az OpenCL vec4 utasításokkal dolgozik ... ez nem igazán ideálisak egyik gyártónak sem, de mindenképp előnyösebb a Radeon felépítésének. Az NV féle CUDA például skalár utasításokat formál.
Bici: A Havok-ot a felvásárolt csoport fejleszti továbbra is. Az Intel ritkán szól bele a rendszer működésébe, csak azt pénzt zsebeli be, amit a licenszelők fizetnek.
gfefe: A CrossFire használata ingyenes mindenkinek ... annyi a kikötés, hogy a CF kompatibilisnek fejlesztett rendszert az AMD bevizsgálja és csak akkor kap CF Ready matricát, ha megfelelő a működése. Ilyenkor a támogatás bekerül a következő driverbe és megy is a CF.
Az NV és az Intel két különböző technikát nyom (Physx és Havok). Mindketten tudják, hogy egyedül semmit sem érnek, így küzdöttek az AMD támogatásáért. Az AMD pedig a Havok mellé állt. Igazából a Physx-et is támogatnák, ha az NV kiszakítani a CUDA-ból.nortsen: Pontosan ... de a Havok elég jól működő rendszer, így a fejlesztési idő szempontjából megéri megvizsgálni, hogy érdemes-e licenszelni. Persze borítékolható, hogy a nagyobb programozók az új motorjukba saját rendszert fejlesztenek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
negyedes
addikt
Nem emlekszik senki arra a ciksorozatra akkor a VGA-rol?
Három dolog biztos az életben: az adó, a halál és az adatvesztés. - Baráth Gábor
-
Psych0
őstag
Az ok, hogy van már cl.h, de mikor fog ez működni. Gondolom vga oldalról várni kell egy kompatibilis driverre, de cpu oldalon mi fogja összekötni az apit a hardverrel. Talán a Micrfosoft kiad egy libet a headerekhez. És mikor? Arra gondolok, hogy attól még, hogy a vga gyártók ülnek, valamit ki lehetne adni, hogy cpu-n lehessen gyakorolni. Ha hülyeség maga a kérdés is, akkor örülnék, ha valaki felvilágosítama erről.
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
Sanyix
őstag
durva vagy, bár jellemző pár emberre is ez. AMD vezeti az eladási listákat gpu-ban -> még több hónap után is "jaaaj az amd-nek nagyon rosszul áll a szénája" "jaaaj csődbemegy"
Már vagy két hónapja kint van a processzora, ami legalább olyan erős mint a core2, de inkább jobb, de "jaaaj annyira szenvednek szegények cpu terén". Az i7 meg senkit sem érdekel, mert normális ember olyat nem veszszövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...
-
L3zl13
nagyúr
Szurkolok az AMD-nek, de jelen esetben sokkal inkább érdekel, hogy valamelyik megoldás eléggé elterjedt legyen ahhoz, hogy a fejlesztőknek megérje kihasználni.
Aki hülye, haljon meg!
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS GeForce RTX 2070 Super Turbo 8Gb
- Hibátlan - PALIT Geforce RTX 2060S Super Dual 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Új - SAPPHIRE AMD Radeon RX 7900 XT Nitro+ Vapor-X Gaming OC 20GB GDDR6 - 2027ig bolti garancia
- PowerColor Red Devil RX 7900 XTX 24G-E/OC 24GB GDDR6
- PNY GeForce RTX 3060 12GB VERTO Dual Fan (3 év garancia)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs