Az NVIDIA DLSS technológiája eleddig Windows operációs rendszerhez volt kötve, de már egy ideje dolgoznak rajta, hogy a Steam Play rendszeren keresztül is bekapcsolható legyen az eljárás, és most sikerült is megoldani a gondokat, ugyanis a Valve kiadta a Proton 6.3-8-as frissítést, amely már képes megfelelően kezelni az említett felskálázási módszert.
Természetesen az új Proton magát a fejlesztői munkát nem helyettesíti, a DLSS-t ugyanúgy be kell építeni az említett címekbe, de most már a funkció működéséhez szükséges alapok a Steam Play platform alatt is elérhetők, konkrétan a DirectX 11 és 12 API-t használó, DLSS-t natívan támogató játékokban.
Fontos kihangsúlyozni, hogy a DLSS aktiválásához mindenképpen úgy kell beállítani a Protont, hogy a PROTON_ENABLE_NVAPI opció 1-es értékkel térjen vissza, emellett a dxgi.nvapiHack paraméter legyen kikapcsolva. Utóbbi ugye arra szolgál, hogy a GeForce-okat a rendszer Radeonnak hazudja, ami számos játék problémamentes futtatásához fontos, de ha egy DLSS-t használó címről van szó, akkor az említett beállításnak nem szabad aktívnak lennie. Linuxon ezeket viszonylag egyszerű manuálisan paraméterezni, tehát némi kényelmetlenségen kívül sok gondot nem fognak okozni.