Az NVIDIA elkészítette a DLSS 2.3-as verzióját, amely az eljárás nagy problémáin igyekszik javítani. Itt különféle grafikai problémákra kell gondolni, amelyek tipikusan az AI felskálázásra vonatkozó algoritmus működéséből erednek.
A vállalat szerint két területen várható javulás, többek között csökken a szellemképes hatás a mozgó objektumok környékén. Erre már a DLSS 2.2 is fókuszált, de a mozgásvektort alkalmazó algoritmusba ez a tényező bele van kódolva, tehát teljesen eltüntetni nem lehet, minimalizálni viszont igen. A másik tényező a részecskeeffektek jobb kezelése, ugyanis az AI felskálázási eljárások tipikus gondja, hogy nem igazán tudják, hogy nem kell több részecskeeffektet berajzolni a képkockára, aminek a következménye az lesz, hogy időnként megszúrják ezekkel az új képet, holott nem ez a cél. Ez is egy olyan mellékhatás, amivel együtt kell élni, de a mértékét lehet csökkenteni, amire tesz is kísérleteket az NVIDIA.
A szellemképes hatás csökkenése az új DLSS verzióban [+]
A DLSS 2.3-at ugyanúgy direkten be kell építeni a játékokba, ahogy a korábbi verziókat, és a vállalat szerint az alábbi játékok támogatják, vagy támogatni fogják a jövőben:
- Baldur's Gate 3
- Bright Memory: Infinite
- Crysis 2 Remastered
- Crysis 3 Remastered
- Cyberpunk 2077
- Deathloop
- DOOM Eternal
- Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition
- Jurassic World Evolution 2
- Marvel's Guardians of the Galaxy
- Rise of the Tomb Raider
- Shadow of the Tomb Raider
- Sword & Fairy 7