Hirdetés

A DLSS-sel is vegyíthető az AMD Software-be épített képgenerálás

Ehhez persze egyedi konfiguráció szükséges, de lényegében a Windows képes kezelni a helyzetet.

Október elején tettük fel egy hír címében azt a kérdést, hogy vegyíthető-e az alkalmazásba és az AMD Software-be épített képgenerálás? A válasz az volt, hogy igen, ugyanis egy FidelityFX Super Resolution 3-at támogató játékban aktiválható képgenerálásra ráengedhető az az AMD Software-féle Fluid Motion Frames technika, így lényegében a már eleve megnövelt képkockasebesség növelhető tovább.

Persze az AMD ezt a módot nem igazán ajánlja, ugyanis egyik technikát sem arra tervezték, hogy egymás mellett működjenek, de papíron kompatibilisek egymással, tehát működnek párhuzamosan is.

A QuasarZone a fentieknél továbbment, és feltette a nagy kérdést: a képgenerálást is biztosító DLSS 3-mel működhet-e az AMD Software-be épített Fluid Motion Frames? A linkelt teszt alapján a válasz egyértelműen igen. Itt is hasonló a helyzet a fentebb leírtakhoz, bár egyik technikát sem tervezték úgy, hogy egymás mellett működjenek, de a jelenleg biztosított szoftver- és hardverkörnyezet lehetővé teszi a kompatibilitást. Persze a gyártók minden bizonnyal nem javasolják majd az efféle konfigurációkat, de a lényeg az, hogy megoldható.

(forrás: QuasarZone) [+]

Persze nagyon fontos tényező, hogy amíg a FidelityFX Super Resolution 3 és a Fluid Motion Frames kombinációjához elég egyetlen GPU-val rendelkezni, addig a DLSS 3 és Fluid Motion Frames társításához szükséges egy GeForce és egy Radeon VGA az adott gépbe. Ráadásul ezeket úgy kell bekötni, hogy a kijelző a Radeonra csatlakozzon, míg logikai szinten az elsődleges GPU a GeForce legyen. Itt már látszik a működés alapja, ugyanis a modernebb Windowsok jól kezelik a több GPU-s környezetet, még eltérő gyártó esetén is. Emiatt lehetőség van arra, hogy az egyik GPU elkészítse a képkockát, majd azt az operációs rendszer átmásolja a másik GPU memóriájába, ahonnan már egyenes út vezet a kijelzőig.

A működést tekintve tehát arról van szó, hogy az adott szoftver a DLSS 3-mal biztosítja a megfelelő, számolt és generált képkockákat, majd azokat az adatmásolások után az AMD Software kezelésbe tudja venni a Fluid Motion Frames technikával, további képkockákat generálva. A koncepció előnye, hogy Radeonból nem feltétlenül kell gyors hardver, ugyanis ez nem végez valós képszámítást, pusztán generálást, ami valamennyivel kedvezőbb az erőforrásigényt tekintve. Ergo egy relatíve olcsó Radeon RX 6600 is megfelelhet a célnak. Csak a számítási teljesítményt tekintve jó lenne a Radeon RX 6500 XT is, de nagyobb felbontású képek esetén elég sok adatmásolás történik, ahol a négysávos PCI Express 4.0-s összeköttetés limitáló lehet.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés