Az AMD hivatalosan is bejelentette a Radeon RX 7700 XT és 7800 XT jelzésű VGA-kat, amelyek az RDNA 3 architektúrát használják. Az új fejlesztések a Navi 31 és 33 kódnevű dizájnok közé ékelődő Navi 32-t használják, amely a TSMC 5 nanométeres eljárásán készülő GCD mellé négy darab 6 nanométeres node-on gyártott MCD-t kínál. Itt alapvetően a GCD az újdonság, amely 346 mm²-es kiterjedésű, így kedvezőbb gyártani, mint a nagyobb testvérét, de nincs is benne annyi feldolgozó.
A friss fejlesztések paramétereit az alábbi táblázat részletezi:
Típus | 7700 XT |
7800 XT |
---|---|---|
GPU kódneve | Navi 32 (1x GCD + 4x MCD) |
|
Architektúra | RDNA 3 |
|
GPU Game/Boost órajel |
2171/2544 MHz | 2124/2430 MHz |
CU-k száma | 54 |
60 |
Shader részelemek valós/effektív száma | 3456/6912 | 3840/7680 |
Textúrázó csatornák száma | 224 |
240 |
Blending egységek száma | 96 | 96 |
Pixel kitöltési sebesség | 244 GPixel/s |
233 GPixel/s |
Texel kitöltési sebesség | 569,9 GTexel/s |
583,2 GTexel/s |
Elméleti számítási teljesítmény (FP32) | 35,2 TFLOPS | 37,3 TFLOPS |
Infinity Cache | 48 MB |
64 MB |
Infinity Cache sávszélesség | 1995 GB/s |
2708 GB/s |
VRAM kapacitása |
12 GB |
16 GB |
Memóriabusz | 192 bit |
256 bit |
Effektív memória-órajel | 18 GHz |
19,5 GHz |
Memória típusa | GDDR6 | GDDR6 |
Memória-sávszélesség | 432 GB/s |
624 GB/s |
TBP fogyasztás | 245 W |
263 W |
PCI Express tápcsatlakozók | 8+8 tűs | 8+8 tűs |
PCI Express csatoló |
x16-os PCI Express 4.0 |
A kimenetek tekintetében a referenciamodellen egy HDMI 2.1 és három DisplayPort 2.1 található, a képességek tekintetében pedig az RDNA 3 dizájnnál megszokott funkcionalitás köszön vissza. A Radeon RX 7700 XT és 7800 XT szeptember második hetének közepén érkezik, rendre 449 és 499 dolláros áron.
Az AMD az új VGA-k mellett készül egy új grafikus meghajtóval is. Erről előjáróban annyit, hogy hozza a korábban beígért HYPR-RX-et, illetve újdonság lesz a Radeon Anti-Lag+, amely az Anti-Lag továbbfejlesztése. Sajnos ezek konkrét működését csak később lehet kifejteni, de a HYPR-RX lényegét már a linkelt hírben ecseteltük, az utóbbi eljárás pedig egyértelműen a késleltetés csökkentésére fókuszál.
A friss meghajtó újítása lesz még az AMD Noise Suppression enyhe továbbfejlesztése, ezen belül a jövőben már a munkát végző hardver is kiválasztható lesz, ha az adott rendszerben több kompatibilis részegység is található.
Az AMD a FidelityFX Super Resolution 3-at is elővette, amely idén elkészül, és tulajdonképpen három komponensből fog állni. Egyrészt adott maga a felskálázásért felelős rendszer, amit kiegészít a képkocka generálását biztosító Fluid Motion Frames technológia, illetve a késleltetést csökkentő Radeon Anti-Lag+. Utóbbi a grafikus meghajtóban lesz szállítva, tehát kötelező a Radeon hardver megléte az aktiválásához, vagyis kompatibilis Radeon VGA megléte nélkül csak a FidelityFX Super Resolution 3 eljárás felskálázásra és képgenerálásra vonatkozó fejlesztései érthetők el. Lesz még egy új, natív élsimító mód, ami gyakorlatilag egy temporális élsimításként működik a számolt felbontás csökkentése nélkül. További adalék, hogy a HYPR-RX később megkapja majd a Fluid Motion Frames technológiát, így ezt külön is aktiválni lehet a játékokra a meghajtóból.
A FidelityFX Super Resolution 3-at elsőként az Immortals of Aveum és a Forspoken című játékok kapják meg, de az AMD bejelentette, hogy később milyen címekre lehet biztosan számítani, illetve a partnerstúdiókat is közölte a cég.