Az NVIDIA bejelentette, hogy mostantól szabadon elérhetővé vált a DLSS fejlesztőkörnyezete. Ez azért lényeges változás, mert korábban az érdeklődő fejlesztők csak akkor kaphatták meg, ha azt az NVIDIA is úgy akarta.
A fenti szabály alól csak a Unity és az Unreal Engine videojáték-motorok jelentettek kivételt, viszont az új rendszerben már elég az alábbi oldalra ellátogatni, és letölthető maga a fejlesztőkörnyezet, ami ezután integrálható bármilyen leképezőbe. Persze a felmerülő problémákat egyedileg orvosolni kell, az NVIDIA csak az eljárás beszerezhetőségét könnyítette meg. A Unity és az Unreal Engine esetében nem változik semmi, ott csak az implementációk frissülnek.
A DLSS 2.2.1 újítása még, hogy a fejlesztők mostantól beépíthetnek egy élesítő csúszkát a játékba, amivel a felhasználók igény szerint kezelhetik a DLSS eljárás homályosító hatását, emellett újítás még az automatikus expozíció alkalmazhatósága, ezzel pedig esetlegesen növelhető az alacsony kontrasztú jeleneteknél a képminőség.