Hirdetés

Csúszik az Xbox 360 processzorának ráncfelvarrása

Némiképp csúszik az Xbox 360 alapját képező processzor ráncfelvarrása – közölte iparági forrásokra hivatkozva a DigiTimes. Az eredeti terveknek megfelelően a Chartered Semiconductor 2007 első negyedévétől kezdve 90 helyett 65 nm-es csíkszélességű technológiával gyártotta volna a Microsoft számára a chipeket – a váltás azonban a hírek szerint néhány hónappal későbbre, 2007 közepére tolódik.


Forrás: Xbox360 Hacks

A gyártási eljárás fejlesztésével kisebb, kevésbé melegedő, energiatakarékosabb lapkákat lehet létrehozni, de ami a Microsoft szemszögéből a legfontosabb: lejjebb lehet szorítani a költségeket, s így az „áron alul” értékesített hardver veszteségét. A konzolok piacán bevett szokás, hogy a készülék eladásakor keletkező mínuszt a játékok forgalmával kompenzálják; a gyártástechnológia csiszolásával a hardver bekerülése egyes adatok szerint legalább 50 százalékkal csökkenthető életciklusa első öt éve alatt.

A Chartered és a Microsoft hivatalosan nem kommentálta az értesülést, és nincs újabb információ arról sem, hogy a redmondiak másik szerződéses partnere, a processzort kifejlesztő és East Fishkill-i üzemében ugyancsak gyártó IBM mikorra tervezi a 65 nm-re történő átállást.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés