Hirdetés

HP ProCurve: az új kihívó

Új kihívó

Az Európát, a Közel-Keletet és Afrikát magában foglaló régióban a hálózati eszközök, ezen belül is az Ethernet switchek piacát illetően érdekes jelenségek tanúi lehettünk az elmúlt évben.

A Gigabit Ethernet kapcsolók teljes piaci forgalma 2004 utolsó negyedében mintegy 27 százalékos növekedést mutatott a megelőző évhez képest; ezt az értéket két vállalatnak sikerült túlszárnyalnia: a Cisco Systems és a Hewlett-Packard is 30 százalék fölött teljesített. Ha megnézzük a 2004 utolsó negyede és az azt megelőző negyedév közötti különbséget, azt tapasztaljuk, hogy míg a negyedéves átlagos növekedés – a Dell’Oro Group adatai szerint – 7 százalékos volt, addig a Cisco enyhe mínuszba került, a HP-nál azonban itt is valamivel 30 százalék fölötti volt a növekedés, ami egész évre vetítve egyenletesebb teljesítményt feltételez.

A piaci részesedési adatok alapján az év végén a következő sorrend állt fel: Cisco, HP ProCurve, Nortel, Enterasys, Foundry és Extreme. A mezőnyt jelentős előnnyel vezeti a Cisco, bár 55 százalék körüli előnye kicsivel 50 százalék alá apadt. A Nortel 5-6 százalék körül stagnál, a 3Com 11 százalék körüli részesedése nagyon kicsit gyarapodott, a HP azonban az év derekához képest mintegy 5 százalékkal, 17 százalékra küzdötte fel részesedését.

A Gartner által 2004 novemberében közzétett „bűvös négyszög”, amely a telephelyi LAN-ok piacának résztvevőit kategorizálja, ugyancsak a HP számára hozta a legfontosabb előrelépést. A felmérésben a konvergencia, a biztonság, a redundancia/megbízhatóság és a mobilitás szempontjait vizsgálták. A négyszög vízszintes tengelye azt mutatja, hogy egy vállalat mennyire van tisztában a piaci igényekkel, illetve mennyire van felkészülve arra, hogy ezeket az igényeket kielégítse, míg a függőleges tengelyen azt mérik, hogy az adott cég képes-e stratégiáját átültetni a gyakorlatba.


Forrás: Gartner Research

Az adott piaci szegmensben ugyancsak a Cisco a vezető szereplő – rendelkezik jövőképpel, és megbízható módon végre is tudja hajtani. A legtöbb vállalat abban a csoportban található, amelynek tagjai egy-egy meghatározott piaci területet szolgálnak ki (niche players); a Foundry például a nagy teljesítményű, nagy portsűrűségű rendszerekre koncentrál, míg a 3Comnak a legutóbbi időkig csak a kis- és középvállalkozások igényeihez szabott, kevésbé skálázható termékei voltak. Ebből a csoportból került át a HP a kihívók kategóriájába, ami azt jelenti, hogy a megcélzott piacon mind hatékonyabban képes terjeszkedni, akár a versenytársak kárára is.

A Gartner jellemzése szerint a HP ProCurve eszközei – ha nem is minden vállalati hálózat számára jelentenek használható alternatívát – a vállalati hálózatok szükségleteinek legalább 80 százalékban megfelelnek, miközben áruk a versenytársak hasonló megoldásainál gyakran több mint 30 százalékkal alacsonyabb is lehet. A vállalat határozott útitervvel rendelkezik eszközei funkcionalitásának bővítésére, és – így az elemző – ott kell hogy legyen a lehetséges beszállítók listáján, ha ötezernél kevesebb állomásból álló helyi hálózatba akar invesztálni egy cég.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • HP

Azóta történt

Hirdetés