- iPad topik
- OLED TV topic
- Milyen asztali médialejátszót?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen RAM-ot vegyek?
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Dell notebook topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Projektor topic
Hirdetés
-
Már elérhető a Star Wars: Hunters
gp A próbaverziók és a régiós tesztek után végre befutott a teljes változat.
-
(Újra)indítjuk a PH! YouTube-csatornáját
ph Jó pár éves kihagyás után, a Computex örömére elkezdjük a videós tartalmak gyártását is.
-
Hetedik generációs Gorilla Glass készült a középkategóriának
ma A Gorilla Glass 7i képesésgei igazodnak a megnövekedett képátló és készüléktömeg jelentette kihívásokhoz, de kedvezőbb árú, mint a Victus üvegek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Az az autós média, ami egyszerre riogat azzal, hogy milyen szörnyű, hogy már csak SUV-ot lehet kapni, majd írja le, hogy az aktuális német prémium SUV milyen kívánatos és menő?
Egyébként a kisautóval az a baj, hogy amire eredendően jó (városi rohangászás, rövid utak kevés cuccal), arra ideális esetben a tömegközlekedés lenne a célszerű megoldás.
De egyébként van egy csomó kisautó és kompakt ötajtós, főleg az utóbbiból még a prémium szegmensben is... aki akar az tud kicsi, nem crossover autót venni.[ Szerkesztve ]
-
elmepocok
tag
A jelenlegi kisautók sem kisautók, egy Polo akkora, mint egy 4-es Golf.
A valóban kicsi városi autók eltűntek vagy sokkal nagyobbak lettek, de a teljesség igénye nélkül Twingo, Aygo/107/C1, C2, Ka, Ypsilon, Punto, Mito, Fiesta mind mentek a levesbe, szépen lassan hal ki a kategória, pedig a valódi megoldást a károsanyag kibocsátásra és élhető városokra inkább ebben kellett volna meglátni.
Talán a Kia/Hyundai és a Fiat tartja még a frontot a tényleg kicsi kisautóval, meg most talán az elektromos átállással egy-két alternatíva visszatér, természetesen sokkal nagyobb méretben.Érdekes módon annak idején egy Twingo vagy Ka megjelenésekor azt vitték úgy, mint a cukrot, mert akkor annak volt jó a marketingje és az volt trendi. A kedvencem legutóbb az Aygo volt, amiből csináltak menő crossover Aygo X-et és hirtelen másfélszer annyiba került, hátul ugyanúgy billentős ablakkal.
Szóval igen, a legtöbben azért vesznek crossovert, mert a gyártók azon keresnek több pénzt, csak ügyesen elültették a vásárló fejében, hogy ezzel valójában ő jár jól és divatot csináltak belőle.Ettől függetlenül biztos, hogy van, akinek tényleg ez a legjobb megoldás és érzi a valóban létező előnyeit, de ez a töredéke azoknak, akik megveszik.
-
válasz elmepocok #154 üzenetére
mind mentek a levesbe, szépen lassan hal ki a kategória, pedig a valódi megoldást a károsanyag kibocsátásra és élhető városokra inkább ebben kellett volna meglátni.
Azért azt is kell látni, hogy ezek az autók nagyon kompromisszumosak... persze, anno a Trabanttal is lement a család a Balatonhoz nyaralni, de azért valljuk meg, senkinek sem hiányzik az a korszak. Mennyivel kényelmesebb legalább egy kompakt méret, ha már kettőnél több ember ül benne, főleg csomaggal. Az olcsó kicsi autókkal csak azt érnénk el hosszabb távon, hogy még több autó lenne a városban... ha valóban csökkenteni akarnánk a kibocsájtást és élhető várost akarunk, akkor ahhoz nem kisautó kell, hanem elérhető, komfortos, gyors és olcsó tömegközlekedés, meg autómentes zónák. -
cucka
addikt
válasz elmepocok #154 üzenetére
Kisautó alatt a B szegmenst szokás érteni, pl. Polo.
Az ennél kisebb autók valóban kikoptak. Egyszerűen nem tudják elég olcsóra megcsinálni őket úgy, hogy pénzt is keressenek vele.A törésteszt ugyanaz kisautóknál is (és senki se vesz nulla csillagos autót), a kötelező EU-s biztonsági felszerelés ugyanaz, és a co2 büntetés is ugyanaz.
Amit régen meg tudtak csinálni a gyártók, hogy olcsók legyenek ezek az autók, azt ma már nem tudják megcsinálni. -
Itt most általánosságban nagyvárosról beszéltünk, itthon meg abból nincs túl sok, szóval igen, nagyrészt marad Pest.... vidékre meg minek a kisautó? Mármint oda bőven jó egy kompakt, és akkor legalább országúton meg autópályán sem érzed magad mozgó útakadálynak, ha át kell ugrani a szomszéd faluba / városba...
-
Persze, de ettől még az sem igazán jó megoldás, hogy a városokba minél több, kisebb autót zsúfolunk be Ha többen tömegközlekednek, akkor több hely marad az utakon azoknak, akiknek valóban fontos az autó (és persze, ettől még nagyon nem jó a trend, hogy mindenki ötméteres városi terepjárókkal járkál a belvárosban).
-
-
Rive
veterán
Értem én, hogy mi a fő gondolat, csak a környezetvédelem meg úgy általában eléggé át van fertőzve a 'kalapácsom van, mindent szögnek nézek' jellegű egyoldalú nagyotmegmondásokkal.
A fejlett tömegközlekedés egy oldala a dolognak. És akkor még ott van egy rakat dolog a biciklitől a kölcsönkocsin keresztül a futárszolgálatokig...
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
cucka
addikt
Igen, a lényeg, hogy a városban a közlekedési kapacitás a szűk keresztmetszet, ugyanazt az utat használja az autó, a busz és a bicikli, ugyanazt a parkolóhelyet foglalja a bérautó, a magánautó és a futár.
Ez nem környezetvédelmi kérdés, sokkal inkább közlekedésszervezési és városüzemeltetési.
Környezetvédelmileg maradjunk annyiban, hogy ha átülsz egy Golf-ból egy Polo-ba vagy akár egy elektromos ID3-ba, akkor te személyesen nem tettél semmi érdemlegeset a környezetvédelemért.
-
elmepocok
tag
Itt látszik az általános szemléletmódbeli különbség, hogy az évtizedes beidegződések és sulykolás mennyire be van épülve a ti gondolkodásotokba is és alapvetésként tekintetek rá.
Nem azt mondom, hogy kizárólag kicsi autók létezzenek, de azoknak a térnyerését kellett volna jogi szabályozókkal elősegíteni, ehelyett a cucka kolléga által is leírt szabályozás egyszerűen kontraproduktív és a különböző előírások csak ellehetetlenítik ezt a szegmenst és tolják a gyártók számára gazdaságosan gyártható járműméreteket felfelé. Ez egyszerűen rossz, nem kellene törvényszerűségként tekinteni rá, lehetett volna másképp is.
A tömegközlekedés és autózás pedig nem szétválasztható, mindkettő kell a boldogsághoz. Nem úgy működik, hogy jó a tömegközlekedés, akkor kevesebben lesznek az úton, úgyhogy akármekkora autóval járhatok, meg nem is úgy, hogyha kisautókat lehet kapni, akkor többen járnak kocsival akkor is, ha jó a tömegközlekedés.
Mi van például akkor, ha a jelenleg városban közlekedő sofőr 4,5 méteres autó helyett 3,5 méteresben ül 95 százalékban egyedül? Naponta 300 ezer autó megy be Pestre csak az agglomerációból, az 300 ezer méterrel több hely az utakon és párhuzamos parkolásnál. Mi van akkor, ha a város szélén le lehet rakni az autót és kulturált módon, 20 perc alatt át lehet szelni a várost vonattal vagy metróval? Nyilván sarkított példa, de ugyanannyi ember kisebb helyen elfér, még ha növekszik is az autók száma. Egyébként amúgy is növekszik több olyan okból kifolyólag, amit lehetne kezelni.A kényelmi szempont teljesen jogos, senki nem sírja vissza a Trabantot, de már régen nem Trabantokról van szó, hanem bőrbe varrt Alfa Mitoról, ahol már ez sem igazán szenved csorbát. Amúgy meg, hogy miért kellene vidékre kisautó, azért, mert kisebb helyet foglal, kevesebbet fogyaszt, kevesebb káros anyagot bocsát ki és kevesebb hulladék marad utána. Lehet, hogy akkor nem önvédelmi eszközként és forgalmi akadályként kellene gondolni az autóra, mert kevésbé kellene attól félni, hogy 2 tonna átmegy rajtad, ha nem járna boldog-boldogtalan 2 tonnával. Európa lakosságának 75 százaléka városokban él, azért van azon a fókusz.
Bocsánat a hosszért, de legalább most kiadhatom magamból
-
8th
addikt
"vidékre meg minek a kisautó?" Miért elképzelhetetlen az, hogy valakinek nincs igénye nagyobb autóra? Ha valaki egyedül autózik vagy épp nincs még gyerekük akkor mi a francnak vegyenek nagyobb autót?
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
-
cucka
addikt
válasz elmepocok #164 üzenetére
A törvényi szabályozás az egyik oldala a sztorinak, a vásárlói igények változása meg a másik.
Bezzegrégen egy olcsó kisautóban kurblis ablak volt, nem volt benne sem klíma, sem ABS, de még központi zár és szervokormány sem.Manapság ilyen autót nem lehet eladni.
Még Daciából sem, ott van full fapad klíma nélküli alapmodell, de lényegében csak papíron, a vevők már abból is a jobban felszereltet veszik.
#167elmepocok
Ez így nem teljesen igaz.
Tavaly európában több VW T-Roc-ot adtak el, mint Golfot.
És több Tiguant, mint Polo-t.Ott van mindegyik a szalonban, bemegy a vásárló és bármelyiket veheti. És hát ezeket veszik.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz elmepocok #167 üzenetére
Részben; az igények egy részét a gyártók teremtik és a marketing próbálja lenyomni az emberek torkán... aztán vagy sikeres lesz az adott dolog, vagy nem. Ott van pl az érintőgomb + érintőképernyő; azt is nagyon szerették volna a gyártók, de most mégis úgy tűnik, hogy van igény a fizikai gombokra és el is kezdték őket visszacsempészni.
-
elmepocok
tag
Az okozattal magyarázod az okot.
Több mint egy évtizede hallgatja mindenki, hogy neki crossover kell, az igény már kész, nyilván fogyni fog.Az extralistának inkább az autó árához van köze, mint méretéhez. Ha nem lehet a fapados kisautót eladni, akkor olyat kell gyártani, amit el lehet.
Csak ha futólag belegondolsz, hogyha 10-15 évvel ezelőtt belekerülnek a károsanyag kibocsátási normarendszer szabályai közé olyan kitételek is, amelyek a kibocsátási flottaátlagot súlyozzák mondjuk bizonyos önsúly, hossz vagy alapterület értékekkel és a gyártókat érdekeltté teszik a abban, hogy kisebb autókat (is) gyártsanak, akkor most teljesen más világban élnénk és minden földi jóval felszerelt kisméretű luxusautókkal lennének tele a szalonok, azokat szeretnék eladni, mert azután kapnak kedvezményt és keresnek vele pénzt.
Az, hogy kisebb méretű autóért a vásárló nem ad több pénzt, sok évtizedes kondicionálás eredménye. Ez alól is vannak mondjuk kivételek, Miniért például adnak sok pénzt. -
nagyúr
Mi két gyerekkel is tök jól elvagyunk a 4 méteres kisautóval. Sőt, évente kétszer eljárunk vele hosszabb külföldi nyaralásra. Jó, olyankor a csomagokkal kicsit logisztikázni kell de hála égnek a feleségem nem akarja elvinni a fél lakást (nem vicc egy rakat családosnál hallom hogy bármekkora autót képes az asszony megtölteni).
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
veterán
válasz elmepocok #164 üzenetére
A főváros szélén sok helyen van P+R parkoló, de 350 ft-ba kerül egy napi parkolás, míg a cégautósok nagy részének a cég irodaháza alatt ingyenes a parkolás, persze, hogy beautóznak a cégautóval a városba.
Hasonló a helyzet, mint konnektoros hibridekkel, hiába ad a cég konnektoros hibrid autót a dolgozóknak, otthon nem töltik a 230V-os hálózatról, mert azt nem fizeti a cég, a tankolt benzint pedig igen
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
válasz Napfénysüti #172 üzenetére
Az eredeti hsz-ben, ahonnan ez a szál indult, a "kisautó" alatt az A szegmensről volt szó (Twingo, Aygo, stb). Gondolom ti se ilyennel mentek négyen nyaralni... (bár van olyan ismerősöm, aki egy kistáskával hetekre elutazott, szóval biztos nem lehetetlen )
-
bambano
titán
válasz Napfénysüti #172 üzenetére
Nekem az a bajom a nagyon kis autókkal, hogy rendszerint nincs bennük rendes motor. Azt meg nem szeretem, hogy autópályán halálra kell forgatni és nem marad tartalék...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
spirit007
senior tag
Azon az 50-es listán kb. 3db "kis" autó van: Fiat 500, Panda, Aygo
A többi, régebben kis autónak számító járgányok már rég megnőttek és egy szinttel fentebb (kompakt) vannak.
megdöbbentő pl, hogy az 'F' Corsa minden irányban nagyobb és nehezebb, mint anno az 'F' Astra... -
válasz spirit007 #177 üzenetére
Az autó hízás egyébként egy szükséges dolog, a biztonság miatt. Mai autók ebben nagyon jók. Továbbá az új autóknak a légellenállása is sokkal jobb, mert ennek optimalizálásához már elég jó a technika. Fogyasztás szintén, stb. Szóval a mai kompakt SUV (pl Corolla Cross) simán jobb tud lenni bármilyen 15+ éves kisautónál.
Légellenállás városon belül annyira nem számít, ott a SUV fogyasztásra hasonló, viszont nagy problémája, hogy nem látsz, s ha valaki felkenődik az autódra, nagyobb eséllyel hal meg. Városon kívül a SUV jelentősen többet fogyaszt, főleg autópályán nagy 130-nál. Tehát a SUV sehol nem jó. Persze lehet úgy is fogalmazni, hogy de hát városon belül az útakadályokon könnyebb vele átmenni, városon kívül meg a földútakon jobb. Előbbi szerintem nonszensz szempont, utóbbi viszont abszolút valid.
Azt se felejtsük el, hogy a SUV-ok miatt egyre komolyabb fekvőrendőrök kellenek.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
spirit007
senior tag
válasz Napfénysüti #172 üzenetére
Én is 12 évig húztam egy 3 ajtós Punto 55 -tel ...idő közben +két gyerekkel...a második volt 3 éves mikor eladtam.
De az erős költői túlzás lenne, hogy annyian jól elvoltunk benne -
-
spirit007
senior tag
Nekem közel hat éve egy Vitara (1.6 GL+) és minden irányban tökéletesen kilátni belőle.
A súlya 1075Kg, a fogyasztásáról annyit, hogy a feleségem 2019-es 1.0 ecoboost Fiesta -jától 3dl-el több az átlaga.
Én pl. azért választottam, mert a kompakt mérete minden igényemet kielégíti, viszont nincs a porba ültetve mint a legtöbb C szegmens autó, így nem gond a rossz utak, kimenni a telekre (földúton), vagy pecázni az ártérre.
A ki-be szállás is sokkal kényelmesebb az emelt magasság miatt, és az 5. ajtóba sem vertem még be a fejem pakoláskor.
Amikor vettem, annyiért (4.1M) csak az esztétikai elvárásaimat alulról karcoló Duster jöhetett volna számításba, ráadásul viszont mire "élhetőre" lett konfigurálva elérte a 4 misit árban.
És a japán technikában azért jobban bízok ... vagy ha letámasztom a parkolóban azért vissza szoktam pillantani az autóimra... szóval nem baj ha nem rút!
Autópályát egy évben max. 4-5 alkalommal használok, akkor meg nem halok bele a magasabb fogyasztásba.
Nyilván ha a pályázás prio lenne akkor egészen más autót veszek.
Volt is a csőben akkoriban egy K Astra csak a normálisabb (1.4T) motorral egy lila csokival többe került volna mint a Vitara, és akkor kompromisszumos lenne a telek + peca... -
Fogyasztás szintén, stb. Szóval a mai kompakt SUV (pl Corolla Cross) simán jobb tud lenni bármilyen 15+ éves kisautónál.
Egyébként pont ezért is fura, hogy miért megy az általános sipákolás a mini- és kisautókról (és itt most megint nem arról van szó, hogy járjon mindenki 5 méteres SUV-val). Az a plusz 10-20 centi lábtérben és csomagtérben sokat dob a használhatóságon, minimális hátrányokkal. Persze van akinek ez nem kell és neki tényleg elég a szupermini, de azért szerintem egyértelműen látszik, hogy a tipikus európai vásárló inkább a nagyobbakat keresi, és ez nem valami sötét gyártói összeesküvés, hanem egyszerűen azokra van nagyobb piaci igény, mert az egy-kétszemélyes belvárosi használatot leszámítva minden téren használhatóbbak, minimális felár mellett... -
nagyúr
-
válasz Napfénysüti #188 üzenetére
Pont itt van mellettünk egy ilyen új Fiat, én szerintem konkrétan nem férnék bele, nem hogy hátra, de talán még előre sem Vagy ha előre mégis, akkor lábbal rendelkező ember tuti nem ülne be mögém... de amúgy meg 3.5 méter és olcsó is, szóval a tökéletes városi autó és most is kapható...
-
Az a plusz 10-20 centi lábtérben és csomagtérben sokat dob a használhatóságon, minimális hátrányokkal.
Ez nagyon autófüggő ám. Szándékos is lehet a gyártó részéről. De a vezetőülésbe egyébként nem kell lábtér, nem fekve vezetünk... Azonos autónál is lehet nagy különbség, pl Astra H-nál a csapotthátú és a kombi között nem kis különbség van hátul a lábtérben. A tengelytáv is hosszabb kb 10 cm-rel. Más autóknál nem tudom hogy van ez, de nem lepődnék meg ha hasonló lenne.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
bul07
nagyúr
Azért a magyar utak sokszor kínzás menni személyautóval, SUV azért jobban bírja
Néha van szerencsém hajtani egy
Ford Ranger 3,2 v6 208le, dízel, majdnem teljesen full extrás
Hát eszméletlen élmény, egy járdaszigetet meg se érezMajdnem olyan magasan ülök mint egy személyautó teteje, én csak 187cm vagyok és rendesen felfelé kell másznom beszállásnál
Engem személy szerint rettentően fáraszt alacsony autót vezetni, nem látni át a többi autó felett
Na meg lemászni az alacsony autó ülésébe, beülésnél a térdem magasabban van mint a ülés( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
veterán
Van a családban egy Audi A5-ös, utazni kényelmes benne, de kiszállni egy rémálom
Most állok új autó vásárlása előtt, legszívesebben egy Toyota C-HR-t vennék, de az asszonynak jobban tetszik a VW Taigo.
Szóval valószínűleg én is a topik szégyenpadjára kerülök rövidesen
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
szabonagyur
félisten
válasz Donki Hóte #196 üzenetére
Olyan nincs, hogy jobban tetszik egy SUV, ezt olvashattad, hogy csak be beszéled magadnak
Vegyél rendes nagy kombit vagy egyterűt, csak az az igazi autó, az fog keveset fogyasztni.
Új CHR tetszik nekem is Taigo se rossz.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
tboldi
nagyúr
Sokan írtátok, hogy nagyobb hasmagasság meg könnyebb ki-beszállás... Ehhez nem kell SUV vagy crossover, apám Suzuki WagonR-e is tudja, az egyetlen autó a családi flottában, ami alatt nem kell görnyednem az aknában, amikor olajat cserélek, illetve a 194 centim ellenére cilinderrel is beülhetek.
-
"...nagyobb hasmagasság meg könnyebb ki-beszállás..."
Nyugdíjas autót nem veszek!
Az SUV városban évente 1-2 havazós napon előnyös. Ezért nem veszek. A városon kívül nem helyettesíti a valódi offroad járműveket.
De legalább parkolni is körülményesebb velük. Nincs az a parkolás támogató rendszer, amelyik beparkolna olyan helyre, amibe fizikailag nem fér be a jármű.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs