Hirdetés
-
Like a Dragon: Yakuza - Élőszereplős sorozat jön Amazonra
gp A premierre nem is kell sokat várni, már ősszel láthatjuk a végeredményt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
it Az Arm arra készül, hogy a windowsos piac átalakulása közben 5 éven belül megszerzi a PC-s piac 50 százalékát.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Igen, de itt nagyon fontos megjegyezni, hogy az igények (ízlés) nem feltétlenül a fogyasztók sajátja, hanem simán lehet ízlés és igényformáló maga a gyártó is. Az USA erre nagyon jó példa, bár ott még az elcseszett állami szabályozás (illetve annak hiánya) is jól kiveszi a részét ezekből.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz szabonagyur #102 üzenetére
És milyen autók pontosan? Nem minden SUV rosszabb fogyasztású, mint bármelyik szedán...
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz szabonagyur #104 üzenetére
És gondolom az egyik max 5, a másik meg 15+ éves. Habár a 10 liter az nagyon durván hangzik, ott valami baj lehet, mert a 22 éves focusom nem eszik ennyit városban, kb 8.5 liter körül elvan BP-en.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Rive
veterán
...elvileg a károsanyag-kibocsájtás minimalizálása és a hatékonyság növelése lenne a cél; miközben ezek a nehéz, megemelt, levegőtoló autók népszerűek. ...
És akkor tegyük hozzá, hogy ezek miatt a tankok miatt minden, tanknál kisebb járgányból sokkal kisebb a 'kilátás' minden egyenes útszakasznál bonyolultabb helyzetben: sokan már csak azért is tankot vesznek, hogy ne érezzék lenyomva, beszorítva magukat - meg, hogy legyen valami értékelhető belátásuk egy összetettebb kereszteződésben...
Nameg, hogy az átlagtonna növekedésével minden kisebb járgány biztonsági szintje esik.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Snoop-y
veterán
En nem divatbol vettem hanem bele kell fernie 2 komplett hokifelszerelesnek vagy versenyszankonak turabotnak anyamtyukjanak is. Kenyelmes ki es beszallni valamint meg halad is
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Én azt nem értem, hogy most mindenki a SUV/crossovereket szidja, mert az legalább olyan divat, mint maga a SUV/crossover... viszont pl a feleslegesen erős, nagy motoros utazószedánokkal, vagy kupékkal miért nincs baja senkinek? Tehát a városi crossover megeszik egy literrel több benzint mint a normál kompakt, és az már maga a pokol, de pl a 3 literes benzines prémium szedán az látszólag tök ok. Arról nem is beszélve, hogy a majdnem öt méteres szedán vagy kombi ugyanúgy "több parkolóhelyet helyet foglal", mint egy átlag crossover... én nagyon azt látom, hogy megy a hőbörgés, mert van egy könnyű célpont, miközben a valódi probléma máshol van.
-
Mert abból van egyre több, a sokliteres autó az relatíve ritka. USA felé haladunk a nagy autókkal. Nem az a probléma, hogy létezik a SUV / crossover, hanem hogy szinte már csak az van. Normál autók meg alig.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Hát nem tudom, azért akad jó pár... az autók méretei is szépen nőnek, a SUV divattól függetlenül, ami szintén problémákat okoz. A legtöbb gyártó azért kínál még nem SUV modellt, szóval azért az nem igaz teljesen, hogy nincs más választás... aki akar, tud mást venni. De ettől függetlenül tényleg jó kérdés, hogy miért lett ennyire divat. A kényelmesebb beszállás és a magasabb üléspozíció sokaknak kényelmes, illetve ugyanakkora hossz mellett picit nagyobb lesz a csomagtér, ami szintén előny. Én fogyasztásban nem látok akkora difit, hogy az érdemben befolyásolna bármit (aki kétnaponta megjárja a Budapest - Münchent az persze más történet). A rosszabb menettulajdonságok (pl kanyarodás) az átlagos sofőrnek nem igazán számítanak. Igazából a divat hatást félretéve is tök logikus, hogy népszerűek.
[ Szerkesztve ]
-
USA felé haladunk a nagy autókkal.
Voltam az USA-ban, az elején egy Camryvel, aztán egy Expedition volánja mögött utazgattunk... amikor hazaértem egy-két napig kb be voltam szarva itthon akár taxiban, akár a saját Ceedem volánja mögött... a sok kisautó egymás seggében cikázik össze-vissza, minimális követési távolsággal... ehhez képest kint sokkal nyugodtabb volt minden. Szóval én nem bánnám, ha afelé mennénk, csak lennének nagyobb parkolóhelyek és szélesebb utak
(#111) bambano: Majd a Musk rakéta-Teslája...
[ Szerkesztve ]
-
Akkor betalált nálad a marketing, hogy nagy bunker kell a biztonsághoz. Sajnos ironikus módon az csak biztonságérzetet ad, ami miatt nem félsz, így több a baleset. USA-ban már 10+ éve növekszik a lakosságarányos halálos autóbalesetek száma. Mondjuk az EU-ban is elkezdett az utóbbi években...
USA-t azért gondold át, ott általánosságban horror a közlekedés, mert minden autóra van tervezve, de autóval is rossz. Persze vannak kivételek, de nem sok.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Snoop-y
veterán
-
Egyébként nem, egy Kia Ceed kombim van, idén cseréltem a korábbi modellről, nekem itthonra tökéletes.
Én a Nyugati parton utazgattam főleg, de teljesen jó tapasztalatom volt még a nagyvárosokban is. De nyilván nem éltem ott, szóval nem akarok általánosítani.
Viszont az tény, hogy ezeknek a nagy és erős alvázas SUV-oknak megvan a saját hangulata, én megértem, hogy népszerűek.
A statisztikát nézve: ezek a nagy SUV-ok kinn már 2010 előtt is népszerűek voltak... nem lehet, hogy valami más áll a háttérben?
-
Leginkább a vonatszerű magas hűtőrácsos autókkal van baj, mert nem lehet kilátni. Kutatások szerint ennek a magasságának pár centis (!) csökkentésével is drasztikus változás lenne elérhető. Most hirtelen nem találom.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
Na igen lehet a Passat baromi kényelmes de a be/kiszállás probléma. De az egyterüeknél ez sincs Venga/IX20 nem földre ülős. Max pumpálsz picit a magasságon.
Az egyterű mint kategória viszont kvázi kihalt. Nincs más csak a SUV/Crossover. És ld USA a SUV/Crossover már a kiskocsi kategóriát is megette. Nincs már Toyota Yaris se. kb a parkolóméretek mentik meg az EUt attól, hogy itt is mindenhol csak SUV legyen.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Ez valóban súlyos probléma, de azért ma már szinte az összes ilyen kocsiban van elöl radar, meg vészfékező, meg körbekamerázás, úgyhogy én nem lennék meglepve, ha majd ez a trend újra csökkenni kezdene.
Nekem személyesen kétszer jutott az eszembe, hogy SUV kéne:
- régebben az egyik parkoló kihajtón rendszeresen leért a kocsi alja, ha nem figyeltem... aztán elköltöztünk onnan és nem volt probléma, de azért időnként belefutok hasonlóba.
- az istenhátamögötti vidéki félig földút, én gyökkettővel megyek a Ceeddel, le talán épp nem ért sehol, de szétrázott minket... aztán az egyik ismerős crossoverével mentünk ugyanarra, 30-40 körül jóformán fel sem tűnt, hogy szar az út... ha ilyen helyeken járnék rendszeresen, nem gondolkodnék a dolgon. -
8th
addikt
Imádom ahogy megmagyarázzák. Mennyivel egyszerűbb lenne azt mondani: mert az tetszik.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
nagyúr
Egyetértek. Én is gondolkodtam hogy hova lehet racionális döntés egy ilyen emelt hasmagasságú autó és tényleg inkább ott van tényleges haszna ahol rossz az út. Telekre járni vagy isten háta mögötti falvakra, tanyára menni érthető választás.
Városban szerintem semmi előnye nincs.Arra az egyre amúgy baromi kíváncsi lennék hogy a gyártók miért a SUV-ok mellett döntöttek, miért ennyire azokat nyomják más kategóriák kárára? Ennyire tetszik az embereknek?
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
cucka
addikt
Az USA-ban általában véve egyáltalán nem horror a közlekedés.
Vannak nagy forgalmi dugók, de azok mindenhol vannak.Viszont sokkal könnyebb, pihentetőbb ott vezetni, minden az autós közlekedésre van kitalálva. Drasztikusan kevesebb szabály van, az ottani KRESZ kb. egy óra alatt megtanulható. A sebességek kisebbek, a követési távolságok nagyobbak, és az utad 90-95%-a autópályán, vagy autópálya méretű utakon történik.
Persze, ennek van árnyoldala is, de a lényeg, hogy 100-ból 100szor inkább közlekednék autóval Amerikában mint Európában.
-
cucka
addikt
válasz Napfénysüti #123 üzenetére
miért ennyire azokat nyomják más kategóriák kárára? Ennyire tetszik az embereknek?
Igen, ennyire tetszik az embereknek.
Meglepő lehet, de az autógyárak azt gyártják, amit az emberek megvesznek. És az embereknek tetszik a SUV, és hajlandóak érte többet fizetni, ezért ezt fogják gyártani.A legtöbb SUV amúgy egy sima személyautó, pár centivel megemelve, amitől jobb-kényelmesebb használni. Én nem értem, mi ez a nagy picsogás miattuk.
[ Szerkesztve ]
-
A legtöbb SUV amúgy egy sima személyautó, pár centivel megemelve, amitől jobb-kényelmesebb használni. Én nem értem, mi ez a nagy picsogás miattuk.
Dehogyis, nem pár centi emelés van. Lásd pl Corolla vs Corolla Cross. A sima 1305 kg, az emelt meg 1535 kg. 7 cm hasmagasságkülönbség van (13.5 vs 20.5 cm), de a Cross 20 centivel magasabb összesen. Stb. Tök más az egész. Ja és Corolla kombihoz hasonlítottam, a rakodótér méretének összevetése is vicces.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
nagyúr
Mondjuk ha anynira erőltetik hogy lassan mást nem is lehet válaszatni meg van lőve az ember.
De akkor csak az vásárlók ízlését nem értem, egy kezemen meg tudnám számolni hány SUV néz ki jól. Most így hirtelen az Alfa Romeo Stelvio ugrik be ami pofás és nem valami gnóm a formája.Més que un club!
-
válasz Napfénysüti #123 üzenetére
Arra az egyre amúgy baromi kíváncsi lennék hogy a gyártók miért a SUV-ok mellett döntöttek, miért ennyire azokat nyomják más kategóriák kárára?
Mert jó a marketing. Manapság az autó kb önvédelmi eszköz, a SUV-ok erre a feladatra sokkal szimpatikusabbak. Lásd bejegyzés...
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Rive
veterán
-
válasz Napfénysüti #123 üzenetére
A gyártókat a profit érdekli, azt gyárták és árulják nagy mennyiségben, amiből a legtöbbet el tudják adni...
Nekem pl a leérős kihajtó (egy szervízútról), ahova jól jött volna a crossover az pont városban volt... de pl agglomeráción is több helyen van földút, aztán azok nyilván utána be fognak menni a városba is...
-
bambano
titán
válasz Napfénysüti #123 üzenetére
"a gyártók miért a SUV-ok mellett döntöttek": mert a hagyományos autók piaca régi, beállt piac, ott nem nagyon tudsz semmivel nagyot gurítani.
a suv meg nemrég még teljesen új piac volt, ott gyártóként azt hazudtál, amit akartál, és senkinek nem tűnt fel, hogy a profitrátádat felsunnyogtad az égbe.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
-
Rive
veterán
Rémlik az a testtartás, ahogy a gyakorlatlan vezető a magához ölelt kormánykerékkel, az ülésből kiemelkedve kukkol ki a szélvédőn, csak egy kicsivel nagyobb látótér, rálátás reményében?...
Akár csak öt centi felfele ugyanez az illúzió, hivatalos változatban./// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
válasz szabonagyur #136 üzenetére
Nem én forgatom, hanem épp te mazsolázol.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
veterán
-
cucka
addikt
Jó, hát maga a karosszéria 13 centivel magasabb. Hűha. Nekem az nem tűnik olyan jelentősnek. Ha Escalade-el járnának az emberek, akkor még megérteném a pampogást.
A kombinak meg azért nagyobb a csomagtere, mert hosszabb az autó.
Hidd el, a gyártók elég jól kimérték ezt, hogy mekkora csomagtér az "elég nagy". Ahogy azt is tudjuk, hogy ha magasabb a karosszéria, akkor nagyobb lesz a térérzet, mert más az üléspozíció.
Én értem, hogy tök ellenszenves aki kiad egy csomó pénzt egy böszme X5-ös BMW-re, és a masszírozós bőrfotelben magasról szarik rád és az út királyának érzi magát. Na de pont egy Corolla Cross az ellenszenves?
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Napfénysüti #127 üzenetére
Lehet mást választani még most is. Amióta bejöttek a SUV-ok, ott áll egymás mellett a normál autóval a szalonban, bejön a vevő, és megveszi a SUV-ot.
Az autógyártó azt gyárt, amit megvesznek az emberek.
A Stelvio meg nagyon szép meg jó, csak a kutya se veszi meg. Tudom, az egész internet meg az autós sajtó a Giuliára meg erre nyálazott, de hát az autóbuzik azok egy hangos kisebbség.
Cégeknél a finanszírozás, a flottás szolgáltatások és az élettartam költség számít. Magánszemélyeknél pedig meglepő módon a család női tagjainak a véleménye. (És nekik más szempontjaik vannak, pl. általában alacsonyak és emiatt nem látnak ki rendesen egy lapos építésű autóból)
Na amikor a hülyék írják a cikkeket a totálkárra, pont erről nem olvasol. Vagy ott a speedzone, a szakma legjobb autós újságíróival, és amikor a finanszírozás kalkulátort reklámozzák, akkor látod, hogy igazából fingjuk nincs arról, hogy hogyan vesznek valójában autót a vásárlók, mi a különbség a lízingek között, mennyi a jellemző önerő, stb.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Ráadásul a Corolla Cross a szedánnál rövidebb, a hatchbacknél meg kemény 8 centivel hosszabb, úgyhogy a parkolóhely-igény miatti sippogás sem állja meg a helyét... Az X5-öt meg akkor már a sima 5-ös kéne hasonlítani, ami szintén nem kicsi. főleg az aktuális modell. Persze a súly és a magasság valóban nagyobb a SUV-oknál, ezzel nehéz vitatkozni
-
cucka
addikt
válasz Napfénysüti #143 üzenetére
Az egyterűek egyszerűen kimentek a divatból. 20 éve mindenki ilyet akart, ha kell ha nem, ugyanúgy, ahogy most mindenki suv-ot akar.
Nekem a kedvenc autóformám, mert szeretem, ha van térérzet, és nem a padlón ülök egy sötét gödörben, meg hogy nem a fülemnél van az autó övvonala és kilátok minden irányba rendesen.De hidd el, egy autógyártónak tök mindegy, hogy az acéllemezt SUV vagy egyterű formára préseli, nekik ugyanannyiba kerül. Azt gyártják amit vesznek az emberek.
[ Szerkesztve ]
-
-
cucka
addikt
Távol keleten kedvelik őket, luxuskategóriás buszként is. Amerikában még vannak, de régen ott is népszerűbbek voltak.
De amúgy az amerikai egyterűek nagyon nagy autók. Egy Kia Carnival vagy egy Honda Odyssey az konkrétan akkora, mint egy X7-es BMW, ami már az európai utakon nevetséges méretűnek tűnik.
-
cucka
addikt
Yaris, Corsa, 208, Citroen C3, Fabia, Polo, Swift, stb stb
Árulnak kisautókat, nem tudom, ezt honnan vetted.
Az más kérdés, hogy az autók drágák lettek, egy normálisan felszerelt kisautó 8 millió, annyi pénzért azért nem tapossák le egymást a vevők ezekért.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazon Kindle
- Politika
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Tippmix
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Battlefield 2042
- További aktív témák...
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs