- Milyen monitort vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Gaming notebook topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen TV-t vegyek?
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
Hirdetés
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Syl
nagyúr
válasz KROK640 #32250 üzenetére
Persze hogy nem jut el odáig, hiszen abban a tudatban van, hogy a fotót feltöltötte a fosbúkra. Fel sem merül benne, hogy az előtte lementődik a telefonra. Én ezt nem tekintem "hülye a telefonjához" esetnek, pusztán csak tájékozatlanságnak. Valószínű senki nem mondta neki, hogy ez a folyamat hogyan zajlik.
Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.
-
KROK640
veterán
Én simán annak tekintem, hogy hülye.
De itt egy kicsit átíveltem is, mert vannak kedves userek (ez itt a topicban már úgyis pejoratív szó) akik szívesen hangoztatják, hogy ők hülyék/nem értenek a számítógéphez és a saját telefonjukhoz sem. Ez amikor már két éves a telefon eléggé gáz. Ennek egy külön "büszke" rétege, aki a kamera vízjelét sem képes kikapcsolni, annyira nem ért hozzá.Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
Syl
nagyúr
válasz KROK640 #32252 üzenetére
Azt nem tudod elképzelni, hogy nem hülye hozzá, csak nem érdekli? Engem például qrvára nem érdekelnek az autók, hány cm3 a motor stb. Tankolok bele és használom. Rendszeresen viszem szerelőhöz olajcserére meg javításra ha kell rajta valamit bütykölni. De semmi nem érdekel körülötte, amíg elvisz A pontból B-be.
Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.
-
-
KROK640
veterán
"Azt nem tudod elképzelni, hogy nem hülye hozzá, csak nem érdekli?" - áh, nem tudod én ilyen képzelet nélküli gyerek vagyok
De ez egyébként jó kifogás, hogy "nem érdekli". Ha én egy évben csak egyszer fürödnék mert "nem érdekel" attól még a környezetem ugyanúgy igénytelennek tartana, hiába magyaráznám, hogy nem is, csak nem érdekel.
Hiába nem érdekel az autód, attól még gondolom lehúztad a fóliát az ülésről, nem hagyod járó motorral a ház előtt nyitva, mikor este hazaérsz, tudsz róla, hogy kell neki olajcsere és van annyi eszed, hogy szerelőhöz viszed. Pedig "nem érdekel".Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
szebe
őstag
válasz KROK640 #32252 üzenetére
Ennek egy külön "büszke" rétege, aki a kamera vízjelét sem képes kikapcsolni, annyira nem ért hozzá.
Múltkor már hahun, nepper hirdetésénél is láttam, hogy a fél képet kitakarja az xy vízjel. Kabaré..."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
válasz KROK640 #32255 üzenetére
"mikor este hazaérsz, tudsz róla, hogy kell neki olajcsere"
Olvasd el Bacsis Szuzukis cikkét+kollega is volt úgy, hogy évekig nem cserélt olajat, mert fogalma sem volt. Szerencsére Ecotec-es Opel, így hamar megette az összes olajat, és a lámpa feltűnt nekiMutogatni való hater díszpinty
-
Diabolis
tag
Imádom, hogy az olajzabáló ecotec sztereotípiát. Jelenleg van itthon három, a négyhengeres GAstra egyszer "ette". Gyári, húsz éves tömítés cserélve, problem solved :D
Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.
-
vince
őstag
válasz Diabolis #32258 üzenetére
Ezek szerint van néhány gyári hibás példány, amelyek nem eszik az olajat
[ Szerkesztve ]
"Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal
-
-
szebe
őstag
válasz Diabolis #32258 üzenetére
A 20 éves Astrám nem ette az olajat, igaz csak 130k volt benne.
Meg amúgy az I-es Fabia manualban is azt írták, hogy körülményektől függően a 0,5l/1000km-es fogyasztás normális lehet. 16 éve az is problémamentes, annyi a "titok", hogy évente be van tolva a kötelező körökre, aztán kész.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
-
válasz TESCO-Zsömle #32264 üzenetére
Igen + a bizonyos motorjaik hajlama gyűrűtapadásra.
Semmi sem tökéletes, na.Mutogatni való hater díszpinty
-
bambano
titán
Az astra tragédiája az, hogy sokáig az volt a "területi képviselő" autó. Minden agyhalott managga azt kapott. A tipikus felhasználás az volt, hogy időpontilag késve beleült, beindította, és azonnal padlógáz, majd melegen leállította. Közben a rendes szervizre nem jutott idő. Ezen astrák mindegyike nagykanállal eszi az olajat.
Ezt a szerepet mára átvette a skoda octavia. Egyébként minden autó eszi az olajat, az ócska japánok is.
ha olyan barom vagy, mint én, hogy annak ellenére bejáratod az autódat, hogy a kotta szerint nem kell, és az irreális olajcsere periódust lefelezed, megfelelő olajjal, akkor az autó nem fog túl sok olajat enni.
Másrészt ha az autód nem "eszi" az olajat, azonnal vidd szervizbe, mert súlyos baja van. Ugyanis olyan nincs, hogy az olaj nem fogy. A lehúzó gyűrű alatt mindig marad olaj, ami elég, a mennyiség a kérdés. Ha ennek ellenére nem csökken az olaj szintje, akkor valami belefolyik az olajkörbe. Ha az autód két olajcsere közötti idő alatt max-ról min-re zabálja le az olajat, akkor pont jó.
Harmadrészt a hülye szervizek egy ideje már nem max-ig töltik az olajat, hanem a min-max közé félig. Mert ezzel is spórolhatnak. Szerintem hülyeség, de így azt hiheti a kezdő autós, hogy többet evett a kocsi.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
szebe
őstag
válasz bambano #32266 üzenetére
Min-max között mennyi a különbség a legtöbb autónál, 1 liter? Sok kicsi sokra megy végülis. Levegő/pollenszűrő cserét is szeretik elspórolni sokszor, aztán azok se nagy tételek.
Az meg már inkább bajosabb, amikor nem azt töltik bele olajból, amit kéne.az irreális olajcsere periódust lefelezed
Vagy harmadolod. Renault is 30k/24 hónapot ír, én inkább maradnék a 10k/12 hónapnál.
Aztán csodálkoztak, hogy a dci-k megforgatták a hajtókarcsapágyat...
Nem tudom mit szívtak pár gyártónál a 2010-es évek környékén, akkoriban valamiért nagyon elterjedtek ezek a csereperiódusok."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
blp85
aktív tag
"Nem tudom mit szívtak pár gyártónál a 2010-es évek környékén, akkoriban valamiért nagyon elterjedtek ezek a csereperiódusok."
A válasz egyszerű, a miénket vedd, mert kevesebbet kell költened rá, ugyan hamar megdöglik a motor, de akkor is...
Soha nem lesz olyan, amilyen volt, de úgy sem marad, ahogy éppen van. Már a jövő sem a régi. (Eginald Schlattner)
-
válasz bambano #32266 üzenetére
"Másrészt ha az autód nem "eszi" az olajat, azonnal vidd szervizbe, mert súlyos baja van. "
A normál olajfogyasztást hosszabb idő alatt veszed észre. Amikor eszi, az alatt azt érted, amikor komolyabb mennyiség fogy. Az Ecotec gyári fogyasztása meg valami 1L/1000km? Más autónál az már az "eszi"." és az irreális olajcsere periódust lefelezed, megfelelő olajjal, "
Igen, ez jó gyakorlat. A hosszú csere okát meg már megválaszolták... TCO, mármint az első tulajnak.
Az "örök" élettartamú váltóolaj meg ugyanez a marhaság. Ha nem is 10 ezrenként, de pár tízezrenként jó cserélni.Mutogatni való hater díszpinty
-
Lenry
félisten
Vagy harmadolod.
2018-ban vettük a legutóbbi céges furgonunkat, egy Transitot. ülünk a kollégával a Ford szalonban, értékesítő sorolja a tudnivalókat, közben belekérdezek:
- olajcsere-periódus?
- 60.000 km-enként vagy 2 évente
- WOT?!
- ezek már ilyen hosszúélettartamú olajak, simán kibírja, meg környezetvédelem meg blabla
összenéztünk a kollégával: te is 20.000-et hallottál, ugye? aha.
most van 200.000 az autóban, 20.000-enként cseréljük az olajat, el tudom képzelni hanyadik motorgenerálnál járnánk, ha még csak a harmadik olajtöltet lenne benne[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
blp85
aktív tag
Nekem teljes olajcsere átlag 15 000 km, mivel útközben úgyis töltök utána (szeretem, ha az olajszint maxon van...).
A váltó meg megoldja, mivel lassan csepegteti az olajat (a kocsi alatt nem áll tócsa, csak látni lehet, hogy ott, ahol a váltó van, hogy van valami bibi), akkor is után szoktam tölteni. A probléma az, hogy az egész motort minimum meg kellene billenteni, lehet a bölcsőt is le kellene szedni, illetve a váltót is le kellene venni (szétfűzni vagy hogy mondják), azért, hogy egy maximum 500 Ft-os szilentet kicseréljenek, hogy ne csöpögjön (a munkadíj kb. 100 000 Ft lenne, így amíg nem szeretném a váltót felújíttatni, addig ez marad /a kocsi lassan 22 éves/).Soha nem lesz olyan, amilyen volt, de úgy sem marad, ahogy éppen van. Már a jövő sem a régi. (Eginald Schlattner)
-
Így így
@blp85 : Környezetvédelem részét adnám, ha működne a hosszú csere. Aztán 30000 után vajon mennyit nő a kipöfögött korom mennyisége, ha már döglődik a moci?
Mondjuk ha amúgy jó az autó, én megcsináltatnám. A Fordon is megcsináltattam hasonlókat, amikor az is már 20 éves volt.@TESCO-Zsömle : Nemtom, de elvileg több autón is zárt, vagy macera, és megoldják... Most nyilván ha nem lehet, akkor nem.
Amúgy a legtöbb dolognak van élettartama; a kéttömegűnek is; ezt vásárláskor jó tudni és beárazni... Csak pl. a repülésben pontosan előírt, hogy mivel, mennyi óra után mit kell csinálni, autóknál vagy nincs, vagy nem tartják be, hogy hány km-enként kell karbantartani.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
blp85
aktív tag
Szerintem valamikor megcsináltatom, eléggé egyben van még mindig, és a minimalista elektronika, meg a csomó mindent otthon is meg lehet csinálni rajta nekem nagyon bejön.Mondjuk aki a váltót így tervezte, azzal nagyon szívesen kezet ráznék... Amúgy francia Clio II/II.
Ja, amúgy odafigyelek, hogy egyben legyen, mert a kocsi veszélyes üzem (bár pár embernek legfeljebb csak csattogós lepkét engednék vezetni).
[ Szerkesztve ]
Soha nem lesz olyan, amilyen volt, de úgy sem marad, ahogy éppen van. Már a jövő sem a régi. (Eginald Schlattner)
-
fatpingvin
őstag
válasz TESCO-Zsömle #32273 üzenetére
nem veszel ilyen járművet.
A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)
-
Én is így voltam.
A Fordot 2x törtem össze, 2001-től 2016-ig használtam, és 1991-es gyártású volt, sajnos nepperautó, sok kókányolással.
Ez alatt került kb. 3M-ba az üzemeltetése. (Ebből 600k az, hogy 2x újjáépíteni az elejét )
Ha ezt a pénzt összespórolom, akkor tudtam volna venni egy új Suzukit sok év múlva, vagy hitelre valamit 2001-ben, és akkor havonta egy jó kis törlesztő (A Fordra meg ugye nem rendszeresen költöttem.)[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
bambano
titán
válasz TESCO-Zsömle #32278 üzenetére
ja, meg megveszed a "legendás" toyotát, és kiderül, hogy pont ugyanannyira tartós, mint a legendásan ócskának hitt opel.
a prius meg egy vödör csavar egy rendes opelhez képest.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
az olajfogyasztást úgy veszed észre, hogy ráparancsolsz a szervizre, hogy mondják meg, mennyi olaj fogyott. ilyenkor az olaj leeresztése közben megmérik a mennyiséget. ezzel elvileg értesülsz arról, hogy mikor kezdi enni az olajat az autó.
az ecotec gyári fogyasztásáról nem tudjuk, hogy mennyi, nyilván nem 1L/1000km, azt tudjuk, hogy (helyesen) 0.7 l/1000km olajfogyasztás alatt a szerviz nem foglalkozik vele.Tehát ha 15 ezer kilométer után még maxon van az olajszint, akkor szét kell borítani a motort.
A váltóolajjal sem kellene találgatni, a pártízezer az erős túlzás. A gyártó megmondja a pontos előírást, nem az autó gyártója, hanem a váltóolaj gyártója, azt kell megtartani. 60-100 ezrenként elég cserélni, feltéve, hogy le tudod cserélni az egészet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
[link] értettek hozzá...
szaknyelvi szlengben: kábelpornóEgy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz TESCO-Zsömle #32278 üzenetére
Huhuuu
@bambano : "ja, meg megveszed a "legendás" toyotát, és kiderül, hogy pont ugyanannyira tartós, mint a legendásan ócskának hitt opel."
Melyik Tojó és melyik Opel? Mert nem mindegy. Arányaiban azért a japók tartósabbak mechanikailg, elektronikailag, a németek meg kasztniban. Meg hát amúgy is sokat számít a karbantartás, de azért vannak arányok.
Nekem is MkV Escortom volt, ami így szar elektronikailag, meg úgy... nem sok nyűgje volt, csak a villamosságisok nem értenek a szkóphoz, meg ahhoz, hogy hogy működik a motorvezérlés."ha 15 ezer kilométer után még maxon van az olajszint, akkor szét kell borítani a motort."
Így is van. Csak általában nem ez van.
A 0,7 meg lehet még jó is lenneVáltóolaj, igen, de attól még az "élettartam töltet" sok autónál bullshit
A szép kábelezés meg addig jó, amíg nem kell valamit még bekötni, vagy áthúzni máshova... Bár az gondolom adatközpont, ott nem sűrű a kötözgetés.
De ahol dolgoztam helpdesk cégnél, ott se nagyon kellett a switcheken dugdozni semmit. Itt most hetente kell.Mutogatni való hater díszpinty
-
bambano
titán
"A 0,7 meg lehet még jó is lenne": nem hinném.
ha 15 ezres szervizciklust számolnál, akkor egy 0.6L/1000km olajfogyasztás 9 litert jelent a ciklus alatt, vagyis kétszer lecserélnéd az olajat menet közben, a 30 ezres ciklus meg 18 litert. ennyi gázolajból is necces...a japókhoz: az astrám 24 éves, 22 éve van nálam (mondjuk nehezítő tényező, hogy az asszony jár vele ), a vectrám pont 20 éves és 18 éve van nálam, az insigniám meg a hatodikat tapossa. illetve van a rokonságban máshol is. nekem ez a személyes tapasztalat. ehhez képest amiket látok a neten, az alapján a toyota rosszabb. és persze a rozsda, a 2-3 éves mazda rondábban néz ki, mint a 24 éves astra rotfl.
a kábelezésre: ez a panel az épület többi részéből a gépterembe húzott kábelek rendezője, ezt nem bontják meg soha. a túloldalán van a dugdosás alapján felfejlődött ,,vízesés'' konfiguráció
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
válasz bambano #32284 üzenetére
OK, de Astrából miket látsz? Azok is rosszabbak, mint a Toyoták
Te karbantartod. Én is. Mi vagyunk a kisebbségOlyan állapotú Astrákat, Vectrákat látok, hogy sírok. Szétütni a japánt is szét lehet. Itthon meg ugye a megbízható autó=nem kell karbantartani. Nem is tartják. Aztán amikor már vége, akkor leszarozza.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Top cat
őstag
válasz bambano #32281 üzenetére
Ugyan má'. Ez az igazi.
-
bambano
titán
oké, csak belerak a priusba olyan motort, aminél kódolva van, hogy tönkremegy, tervezési hiba miatt. meg a yarisba.
és akkor kijön a javított verzió, 0.3 mm-rel nagyobb furat, és akkor jó. ezt elsőre nem tudták?oké, a régi dízel terepjárójukat Clarkson se tudta tönkretenni
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
-
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Milyen monitort vegyek?
- Okos Otthon / Smart Home
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Gaming notebook topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Steam topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen