Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz slick-adam #9014 üzenetére

    2011-es plazmákból csak a Samsung-ok tudták és azok is csak PC módba állítva.

    A PC-s VGA-k és így a konzolok GPU-i is RGB pixelekkel dolgoznak, így vagy RGB-t vagy YCC 4:4.4-et is küldhetsz ki belőlük úgy, hogy valódi tartalommal bír minden sub-pixel. (Ellentétben a Blu-Ray-eken YCC 4:2:0-be tömörített anyag van, így már az YCC 4:2:2 is csak interpolációval áll elő, ahogy nyilván a 4:4:4 is további nagyítás csupán.)

    Az RGB és YCC 4:4:4 jelből a legtöbb TV YCC 4:2:2-t csinál odabent (takarékossági okokból eldobja a chroma pixelek felét, mondván azok úgyis csak interpolálcióval kerültek oda korábban, de így gyorsabban tud számolni).

    A Samsung-oknak megy RGB-ből és YCC 4:4:4-ből is, hogy PC módban megtartanak minden sub-pixelt.
    Ugyanakkor a Samsung-ok ilyenkor letiltják a színkezelést. (Elkezdenek valódi RGB monitor szerűen funkcionálni, de a fapados fajtából.)

    A 2012-es Panasonic-oknak nem csak Game módban megy, hanem bárhol (nem limitálja a funkcionalitást, mint a Samsung-ok), viszont csak YCC 4:4:4 jelből, közvetlenül RGB-ből nem.

    Mondjuk inkább PC-n érdekes ez, ahol tényleg valódi 1080p60 jelet tud előállítani egy gyors VGA kártya.

    Játékkonzoloknál azért sokkal gyakoribb a 720p felbontás, így ott mindenképp lesz interpoláció és a 720p-1080p közti különbség nagyságrendileg nagyobb, mint az az elenyésző kis blur, amit a chroma pixelek eldobálása okoz.

    Bár igaz, hogy játszani is akkor jobb nagyobb képernyőn, ha 1080p-ben renderel a játék. Én el sem tudtam képzelni, hogy 720p-ben játszak, mikor a 3D-t próbálgattam az 51"-os Samun. (3D-ben nem megy még manapság az 1080p60, csak a 720p60 - mármint 60/60 mindkét szemnek...)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák