- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen egeret válasszak?
- Gaming notebook topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- GoPro Topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Dell notebook topic
Hirdetés
-
Két projektorral bővül az Acer Vero család
ph A lézeres elven működő és 4K felbontást kínáló környezetbarát egység a HL68 családba érkezik.
-
Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
ma A múlt héten még csak jelezték, hogy színvariáció(k) várhatók, a legfrissebb előzetes viszont már informatívabb.
-
Premier előzetesen a Rocket Rumble teljes kiadása
gp A végső verzió PC mellett konzolokon is elérhet lett a napokban.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Biqci
aktív tag
válasz Beus0726 #190971 üzenetére
Szerintem felvehetnéd a listára a Volvo C70-et is. Alul Focus, felül Volvo, de 3 részes tetővel, ami sokkal jobb mint a kétrészes. Nem annyira ormótlan hátul, mert kisebbre össze lehet csukni a tetőt. Nameg benne van egy fasza öthengeres motor, ami a legjobb nemcsak az itt felsorolt listról, hanem úgy általában egy kiváló motor
Tehát konkrétan Volvo C70 2,4[ Szerkesztve ]
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Beus0726 #190971 üzenetére
Volvo C70. [link]
EOS nem olyan jó motorikusan és a tető is hajlamos beszarni, már pedig ha az beszarik akkor garantálom, hogy te is...
Opel Astra TT jó, a tető nem bajos de ha mégis akkor a javítása nem olyan drága, viszont a 1,8-as motor elég vérszegény bele mert nagyon nehéz az az autó.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Beus0726 #190971 üzenetére
Költségek szempontjából szerintem nyugodtan lehet pénzügyi tartalékot képezni a tető felújítására, előbb vagy utóbb mindegyikkel lehet baj, jobb a békesség. Szoktak lenni ezeknek külön szakértőik, vásárlás után érdemes lehet csak megelőzés miatt egy karbantartásra elvinni ilyen kabriós valakihez.
Amikkel szerintem motorikusan nem sok kockázat van:
Focus: 1.6 100-101 lóerő
Astra: 1.8
Megane: 1.6Egyébként az Eos esetén 1.4 TSI 122 lóerős motor lenne még jó, keveset fogyaszt, viszont számolni kell drágább fenntartással (vezérlés csere húzósabb tétel a többihez képest, és jellemző még a szívó oldali koksz lerakódás, erre a sűrített levegős dióhéjas szórás a megoldás, de az is időigényes, így szerviztől függ, mennyibe kerül, szűk százast arra sem árt elkülöníteni vásárlás utánra, de ezt esélyesen csak egyszer kell elvégezni, amíg birtokban van az autó.
Peugeot: 2006-tól kezdték bevezetni a kockázatosabb Prince kódnevű motorokat, 308-ban már csak olyat lehetett kapni. Itt hasonló a helyzet, mint VW esetén, csak kevesebben foglalkoznak vele, drágábban jön ki az egész. Viszont egy 307cc a facelift időszakból (2005-2008) 1.6 110 lóerős régebbi fajta motorral szerintem hasonlóan megbízható szerkezet, mint a fent nevezett 3 típus, de ha erősebb kell, 2.0 motorokkal is lehet nézni.
Konklúzió: szerintem is Volvo C70 2.4
[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz Beus0726 #190976 üzenetére
A Focus tetőről nem tudok mit mondani, de általában a Focusról igen. A CC-be benzinesből ha jól tudom csak az 1,6-os és 2,0l-es motort tették. A kisebbik jó, de ide gyenge, sokkal nehezebb az autó mint a sima verzió. A 2,0l-es Mazda származású és szereti falni az olajat (sz 1,8-al karöltve) ha sokat futott. Plusz, hogy ne legyen egyszerű az élet, kettős tömegű is van benne, valamint elérheti a szokásos Focus nyűg, az elektrohidraulikus kormánymű meghibásodása. Ja persze, szeret rozsdás lenni. Amúgy jó autó a Focus, de nem hibátlan.
Szerintem ilyen általános recept nincs. Minden szitu más. Lehet sok méter benne, de ha jó gazdája volt és rendszeresen hosszú távon használta jobb választás lehet. De ez már olyan szakállas megállapítás...
Látatlanban első talán a tető, (persze ha s motor beindult, nem köpi az olajat-vizet, nincs kilyukadva az alja-sárvédő-küszöb) ami kizáró lehet, ha nem működik. Olyan mint a klíma "csak fel kell tölteni" szöveg. Ha nem megy ott kell hagyni. Mivel nem vagy szakértő/látnok, nem tudod eldönteni, hogy mi a baja. Az egyik ismerősömék vettek egy Megane CC-t pár éve. Nem volt annyira patent a tető, a C oszlopokon lehetett látni valami furcsa szimmetrikus karistolást. De amikor megvették még úgy-ahogy ment. Azt mondta a srác, hogy majd ő megcsinálja, mert mindenhez is ért. Aha... Egy ujjamon meg tudom számolni, hogy hányszor használták utána a tető-nyitó gombot..."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
válasz Beus0726 #190999 üzenetére
Szerintem kabrióba dízelt venni borzasztó ötlet. Míg fenn van a tető talán elmegy, de ha lehajtod és azt a kerregést kell hallgatni... Itt a szomszéd házban az egyik fickónak van egy Audi A4 dízel kabrió. Hát inkább nem mondok semmit. Pedig nekem is dízel van, egy Accord, (amit városban gyakorlatilag nem használok, arra van más) de egészen más egy kombiban, mintegy nyitott tetejű autóban.
De úgy általában. Mivel rövidebb távokra használnád és relative fiatal autót szeretnél, ezekbe már benne van minden, ami igazán fel tudja borítani a családi költségvetést. Inkább a kúton fizess többet, mert ez legalább kalkulálható, mint a szervízben szembesülj egy tragikus összeggel.
Ismered a mondást ugye, hogy nem évjáratot veszünk. Ha ilyen kocsik jönnek képbe, (mindegy milyen okból) akkor alaposabban szemügyre kell venni őket, de meg lehet venni. De vagy veszel újonnan egyet, ami sokba kerül de legalább feltételezheted, hogy egy darabig nem kell rá költeni (ami nem mindig igaz, a másik topikban vannak többen is, akik eléggé elégedetlenek az újonnan vásárolt kocsival), vagy bevállalsz egy ilyen időset. De nem fog a 13 éves autó másnapra széthullani, csak mert elérte ezt a kort..."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
válasz Beus0726 #191004 üzenetére
Amúgy tudom, hogy keménytetőset keresel, de szerintem a piacon a legszebb klasszikus formájú cabrio a bmw 1-es (most már 2-esnek hívják a coupet és a cabriot) sorozata. Kicsi, arányos, szép, az újak még modernek is, és mindegyikhez van normális benzinmotor. A vászonnal meg szerintem sokkal kevesebb a szívás, mint a keménytetővel. Annyi, hogy gépi mosóba nem mehet, meg sokévente lehet, hogy cserélni kell. De még mindig jobb, mint egy túlkomplikált keménytető, és az autónak is autóformája marad tőle. Nézd meg szegény focust, vagy astrát, mit műveltek vele, konkrétan egy multipla-tulaj is sírva röhög, ha meglátja. A másik, amin én elgondolkoznék, az a Golf, szintén egészen pofás cabrio verzióban.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Beus0726 #191008 üzenetére
Konkrétan arra, hogy bűn ronda mind a kettő.
Két otromba gnóm, nem csoda, hogy az utóbbi években el is tűnik a piacról ez a keménytetősdi. Egyszerűen nem tudják megoldani, hogy egyszerre legyen megbízható, praktikus, és valahol hunyorítva ne olyan autóra hasonlítson, ami kombinak készült, aztán a soron valahol rádőlt egy présgép, és akkor már úgy hagyták. Talán az Eos az egyetlen kivétel, de az sem véletlenül szűnt meg, egyszerűen nem érte meg gyártani.Amúgy meg kérdezz meg keménytetős kabrió tulajokat, hogy ők vennének-e megint ilyet, illetve nézd meg, hogy megtették-e. Gyanítom, hogy ebben nemigen lesz különbség a vászontetőhöz képest.
Az aggályaidat amúgy megértem, kabriot a németek is általában időszakos rendszámmal veszik (itt van olyan, amivel áprilistól októberig használhatod csak az autót), télen garázsban áll. Vandalizmus ellen meg olyan biztosítás kell, ami erre fizet, más megoldás sajnos nemigen van.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
zoo8800
veterán
válasz Beus0726 #191008 üzenetére
Pár hónapja vezettem egy Focus2 kabriót, az 1.6-os benzines motorral.
Komoly baja nem volt (illetve de: összetörték), cserébe eléggé lomha, nem túl takarékos, és a tető minden porcikája ad ki valami hangot, ami főleg nyöszörgés. A Golfomhoz képest a szélzaj is jelentős. Hátul a helykínálat jelzés értékű.rip and tear, until it is done
-
zolee3000
tag
válasz Beus0726 #191054 üzenetére
Nekem ugyan nincs személyes tapasztalatom (egyszer vettem használt autót kereskedésből, de mivel csak 1,5 éves keveset futott etc. volt, nem vittem el szervizbe csak helyben nézettem át szakemberrel), de az olvasottak alapján nagyon eltérő, hol mekkora a hajlandóság a szervizben való átnézetésre. Mondjuk azt szokták mondani, hogy ahol nagyon húzódoznak vagy elzárkóznak tőle, azt érdemes is passzolni. Nyilván macerásabb a kereskedés, mert nekik nem csak az az egy autó van (mint a magánszemélynek) és ezért "drágább az idejük", érthető, hogy miért nem örülnek neki, ha el kell vinni az autót valahova és végigvárni a vizsgálatot, ami után nem is biztos, hogy megveszed az autót. Szerencsésebb eset a márkaker, mert ott ugye ált. szerviz is van helyben, más kérdés, hogy mennyire objektív az ott kapott vélemény.
Eredetvizsga az átíráshoz fog kelleni, semmi jelentősége csak egy plusz költség, amivel vásárlás után még terhelnek szvsz.
-
zoo8800
veterán
válasz Beus0726 #191178 üzenetére
Egy 4 hengeresnek azért szebb hangja van, finomabban tud járni. Bár szerintem a BMW 3 hengeres motorjáról elég nehéz megmondani, hogy csak 3 hengeres.
Van még a dologban egy kis idegenkedés az új technikától, meg ugye a férfiak a méretes dolgokat szeretik, nem az ilyen pici dolgokatrip and tear, until it is done
-
-
veterán
válasz Beus0726 #191178 üzenetére
Mert V8 kell, ha az nincs, akkor 6 henger kell, ha az sincs, akkor jó lesz az 5 henger, aztán végül a 4.
A tápláléklánc legalján jön a 3 hengeres. 🤗Rosszabb a járáskultúrája a kevesebb hengernek, a spórolás miatt csökken a hengerszám.
Vannak még a vicces 2 hengeresek: kipolszki, Trabant, Fiat 500 alapmotor.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Beus0726 #191219 üzenetére
Van olyan változat ami városi, illetve rövid távra(20-25 km) is jó és nem kell félni hatalmas javítási költségtől?
Ja, amiben nincs kettős tömegű lendkerék, turbó, DPF. Általában 20+ éves dízelek tudják ezt, pl SDI Modern dízel nem bírja a sok rövidtávot, nem erre lett kitalálva. -
oliwire
őstag
válasz Beus0726 #191219 üzenetére
Ahogy tboy93 is írta előttem, régi SDI dízel bírja.
Én is sokáig kerestem új autót magamnak, túrtam a netet, jártam a kereskedéseket, de Magyarország a dízel kombik országa, Dunát lehet rekeszteni ezekkel a kocsikkal.
Nekem is főleg városi hadműveletekre kellett az autó, de szerettem volna viszonylag fiatal autót. Így nálam hybrid (főleg plug-in) vagy benzines jöhetett volna szóba.Városi üzemet, főleg a hidegebb motorhőfokkal való utazást talán ilyen sorrendben bírják az autók jobban:
1. elektromos
2. (plug-in) hibrid (pl. Toyota HSD, de ez inkább hajtáslánc, mint önálló motor)
3. szívó-benzin (pl. Ford Ti-Vct)
4. szívó dízel (pl. SDI)
5. turbó-benzin (pl. Ford Ecoboost, TSI)
6. turbó-dízel (TDI, TDCI)Természetesen nem ismerek minden típust, ez a sorrendet a fórumok hosszabb tanulmányozásával írtam, és általánosságban. Minden motortípusból van jobb és rosszabb konstrukció, de egyik fő tényező tud lenni, hogy mennyire volt gondosan karbantartva az évek során.
-
nagyúr
válasz Beus0726 #191239 üzenetére
Turbo benzinben is lehet gpf, dmf, ugye a turbo, hasonlo koltsegekbe verheti magat az ember mint a turbo dizelnel. Hibrid is attol fugg, hogy milyen motorral van parositva az elektromos resz. Lehet az el. hajtas mellett turbodizel vagy sima szivo benzinmotor is... En utobbival neznek hibridet, pl. TOYOTA Prius. Egy sima szivo benzinmotor elektromos hajtassal kiegészítve egeszen kulturalt menetdinamikaval rendelkezhet, mikozben relative olcson fenntartható. (Opel Ampera sem rossz)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Beus0726 #191239 üzenetére
Kicsit azért eltúlozzuk a dízelek városutálatát. Ha (ex has) havonta meg van járatva városon kívül a dízel, akkor azért bírnia kell, a modernebbeknek is. Meg ha már bemelegszik (Budapesten esélyes), akkor utána már a város sem gond. (A részecskeszűrő-tisztulás miatt viszont dízellel _kell_ városon kívül is menni bizonyos időközönként.) Azért elég sok dízel mászkál a városokban is...
Csak városozni tényleg nem éri meg a dízel. Nem is praktikus: Lassan melegszik fel (=> fűtés jelzésértékű), és büdös.Ha dízelt akarsz városba, akkor valami olyat néznék, ami egyszerűbb: Kettőstömegű és részecskeszűrő nélkülit. Ebből vannak viszonylag újabbak is. (A környezetvédelmi normák miatt ezek gyengébbek általában, de városba elég lesz.) Például a Peugeot/Citroen 1.6 HDI dízelei (a Fordnál ugyanez 1.6 TDCI néven fut) közül a 90 lóerő körüliek ilyenek. Az szerintem városba sem annyira vészes. És ott van a mindenki által dicsőített 1.9 PDTDI. További információkkal molnarpeter topictárs tud szolgálni.
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz Beus0726 #191246 üzenetére
Kollégám egy Opel Tigra kabriót vett, 1.8-as benzines motorral, rendes állapotban vette, és elégedett vele. Abban gondolkoztál?
Szerk.:
Ilyesmit vett, csak neki a rádió fejegység kicsit komolyabb benne, érintőképernyős, meg mélynyomó van a csomagtartóban.Linkelek pár hasonlót:
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Beus0726 #191246 üzenetére
BMW 320: az E93 széria első éveiben még talán kapható volt az M47 kódjelű dízel, az egy megbízható motor szerintem. Pár évig készült részecskeszűrő nélküli változat, én olyat mernék részlegesen városi használatra is venni, de nem tudom, hogy létezett-e ilyen, utána kéne nézni - az biztos, hogy a sima szedán és kombi karosszéria készült az említett motorváltozattal.
VW Eos esetén a 2.0 PDTDI motorok közül a 140 lóerős, részecskeszűrő nélküli BKD motorkód ajánlottnak mondható.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Beus0726 #196075 üzenetére
A D3 és D4 motorok 5 hengeres, Volvo motorok, míg a 136 lovas verzió csak egy 4 hengeres Ford motor.
Városi használatra nem erőltetném egyik dízelt sem, kivéve, ha hétvégente beletekersz legalább 200 kilométert egyhuzamban városon kívül.
A tető mechanikát nagyon meg kell nézni, ennyi idősen már lehetnek vele gondok.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
Doki16
addikt
válasz Beus0726 #196075 üzenetére
Csak és kizárólag C70 jöhet szóba?
Egyik motor sem lesz jó városozásra. Ha mindenképp ez a Volvo kell akkor célszerű lesz keresni egy egyszerű benzines verziót belőle. A dízel nem fogja szeretni a sok rövid távot, persze a benzines sem, csak egy fokkal jobban elviseli. Dízel kevesebbet fog enni, de jó eséllyel hamarabb megkotlik, a benzines meg lefogja enni a gatyádat.
Tudom, hogy megint ezzel jövök, de pont a te felhasználásodra találták ki a PHEV-et.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Beus0726 #196091 üzenetére
Az 5 hengeres dízel elég szépen szól dízel mércével nézve. A sok rövid út nem tesz neki jót de ha odafigyelsz pár dologra akkor vállalható (gyakori olajcsere és időnként meghajtod hogy a a DPF szűrőt tudjon tisztulni). Persze ettől még lehetnek költséges kiadások, nyilván drágább a javíttatása/karbantartása mint egy egyszerűbb benzinesnek.
#nincsbennetarcsi
-
Doki16
addikt
válasz Beus0726 #196168 üzenetére
VW-ről tudok nyilatkozni. Az 1.4 TSI-ből csak a 122 lovas verziót szabad megvenni. A te általad keresett évjáratban még láncos lesz. Arra kell odafigyelni, hogy ne csörögjön hidegindításkor. Cserélni kell majd a vezérlést 100-120k km után és akkor jó lehet. Kokszosodni szeret még, de az manapság már nem olyan nagy probléma amit ne tudnának gyorsan orvosolni.
Sportfutómű meg olyan, hogy csak sokan bepipálják aztán nincs is benne. Az személyesen fog kiderülni.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
grizlisandor
addikt
válasz Beus0726 #196300 üzenetére
VW Jetta 1.4 TSI-ről tudni kellene, hogy mikori gyártmány és hány lóerős.
2014 előtt főleg a 122 lovas az ajánlott, de sajnos ezek "nem az örök élet meg egy nap" láncos vezérlésű motorok, amik szeretnek nyúlni, így vétel után, ajánlott a csere, hacsak nem volt igazoltan cserélve benne.
2014 után a 1.4 TSI-k már szíjjasak, elvileg Jettából 2 féle volt, azok már jobb motorok. -
molnarpeter
nagyúr
válasz Beus0726 #196322 üzenetére
Ha az eladó részéről lehetséges elvinni szervizbe, akkor egy "maszek" márka specialista műhelyt keresnék a közelben, vagy ha nincs, akkor a márkaker is jó lehet (ott talán annyival több infót kaphat az ember, hogy vezetett szervizkönyv esetén stimmel-e a következő aktuális futás alapján a km óra állása)
Vagy ha nem lehet elvinni, akkor helyben is vizsgál néhány szakember, ilyen az autovizsgalat.hu, autozseni.hu, autorevizor.hu mondjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen