- Formálisan megjelent a Microsoft felskálázó eljárása
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- 1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Így építsd a billentyűzeted!
- Micro Four Thirds
- Milyen egeret válasszak?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Egérpad topik
Hirdetés
-
Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
it Elon Musk tervei szerint egy szuperszámítógéppel szolgálják majd ki az xAI Grok chatbotjának következő verzióját.
-
Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
ma A múlt héten még csak jelezték, hogy színvariáció(k) várhatók, a legfrissebb előzetes viszont már informatívabb.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
őstag
válasz humax #139899 üzenetére
Városban van igazán elemében a hibrid. Dízelnek nem igazán eleme. Szóval sok autópályára én dízelt, sok városra hibridet vennék.
Én nem nagyon hallottam róla hogy sok lenne az akkuprobléma, inkább megbízhatóságukról híresek a hibridek.
Japán autók fő hátránya Európaban inkább az hogy kevesebb a választás, van pár feleszereltség de külön extrákat nem lehet venni. Míg a németeket extránként lehet konfigurálni.
De legfontosabb hogy olyat vegyél ami tetszik (még ha dízel is).
-
roberto211
őstag
válasz humax #139899 üzenetére
Német autó beutessel rendelkező emberkék mondják ezt.. Én specko előbb vennék valami franciát újból mint németet de helyedben ennyi pénzért már Japánt vennék. . Új lexusok elég jók ahogy itt említették de én megneznem a lexus kistesóját Toyotát is.. Picivel olcsóbb de ugyanolyan jók kb, ..
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
SzlobiG
félisten
válasz humax #139897 üzenetére
Német fronton Q5, Q7 a Q3-as egy vicc szvsz. BMW-be meg X3, X5. 10-15 milla között ezek főznek, mosogatnak és feltételezem, ha ennyiért nézelődsz, akkor a szerivezre is futja szóval én simán egy 3.0 dízelt néznék. Esetleg még ott a mercinek az ML széria nagyon jók azok is.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz humax #146972 üzenetére
SUV kategória eléggé telített sok a választási lehetőséged. Pár így ötletszerűen:
Mazda CX3/CX5
Mitsubishi ASX/Outlander
Subaru XV/Forester
Nissan Qashqai/Xtrail (bár ez már félig francia)
Suzuki Vitara
Lexus NX300hVW Tiguan
BMW X1/X3
Audi Q3/Q5Azért Volvo XC60/90-et se vetném el... Elég sok minden belefér ebbe a keretbe.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
alázógyík
őstag
-
footy
addikt
válasz humax #146972 üzenetére
Tuti kell a SUV? Ertem en hogy trendi, de autopalyazni felesleges. Sokkal jobb arra egy kombi(a csaladi kirandulasokhoz) C-klasse vagy egy 3-er BMW, A4 esetleg ISLexus.
En is utalom a diesel kerepelest, de autopalyan nem hallod es a fogyasztas mas dimenziokban mozog a dieselnel es benzinesnel. (Foleg ha megis a SUV mellett maradsz.)(#146974) Qru
Az XC60-at csaladhoz nem vennem. Rettenet kicsi hely van benne hatul.[ Szerkesztve ]
-
sasa134
addikt
válasz humax #146982 üzenetére
Ezek prémium autók, prémium fenntartási költségekkel.
Ha ragaszkodsz a benzinesekhez, és kizárjuk a hibrid Lexust (mi a gond a hibriddel??.), akkor sztem Merci GLC.
VW/Audi TSI-ket (nagy TSI-ket, mint a 2 lityis) nem mernem ajanlani. X3-at sem ezekkel az uj turbos motorokkal.Szoval Merci, szerintem.[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
-
_q
addikt
válasz humax #146984 üzenetére
Ez kicsit kezd a totalcaron többször is olvasható kérdésre emlékeztetni. 13 Millióért autó, de ne fogyasszon sokat, ne legyen szervizigényes, jó áron el lehessen adni. Nem köteketek, de ha 13 millió forint van egy autóra, akkor a szervizelés és fogyasztás kérdés miért zavar? Ha meg zavarnak a költségek, akkor nincs 13 millió forint rá. Ez csak az én véleményem és csak azért írom, nehogy úgy járj, hogy most kikalkulálod és belefér a 13 milliós kocsi, de a végén rájössz, hogy nem számoltál sok más költséggel is.
Egyébként szintén totalcaron volt olvasható egy cikk, leírták, hogy pont a drágább/prémium felé tartó autók ára csökken a leggyorsabban és legjobban a használt autó piacon.
Én egy újra kalkulációt javasolnék neked, mert nekem az az érzésem egyre inkább, hogy nem biztos, hogy mindenre gondoltál és tényleg semmi kötekedés nincs bennem, ha rosszul gondoltam akkor elnézésed kérem és válassz a neked szimpatikus 13 milliós kategóriából.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
nagyúr
válasz humax #146995 üzenetére
Ez nettó butaság azok részéről, akik ezt mondták. Hibridet újonnan venni megéri, pár éves használtan is. Akkuk manapság cellánként cserélhetőek, a 2 milliós csere kamu, nem igaz, vagy teljes komplett cserére, de olyat meg csak az csinál, aki hülye.
Én simán vennék TSI vagy turbós benzinest, újonnan is, 5 évig hibamentesen fogod használni, vagy a garancia fedezi. Nem látni napi szinten ilyeneket lerohadva az út szélén, bezzeg anno igensok lada volt kitört kerékkel a felvonális szélén...
Ilyen ársávban azt venném, amelyik tetszik, a tutit megmondani nem lehet. Egy hibrid sem fog sokkalta kevesebbet enni (RX pl) városban, mint egy turbóbenzines Q5 vagy X5, vagy GLEMinél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
#16514048
törölt tag
-
BigBlackDog
veterán
válasz humax #147003 üzenetére
tudóm> tudomA turbónak nem az a lényege, hogy erősebb lesz a kocsi. Ha röviden össze akarnám foglalni (a polgári autókban használt turbókat), akkor egy technológiai eszközként említeném, amely a motor nyomatékkarakterisztikáját alakítja át. Igen, tudomásom szerint fogyasztásra is jótékony hatással van, illetve alacsonyabb fordulaton lesz a "nyomatékhát" a szívóbenzines motoroknál magasabb fordulaton jellemző nyomatékcsúcshoz képest. Viszont +1 hibaforrás, +1 váratlan költségforrás (nyilván új autóknál, értelmes használat mellett azért nem ez a jellemző).
Nem vagyok szakmabeli, azért remélem nem írtam nagyon blődséget.
-
i-sti
senior tag
-
-
nagyúr
válasz humax #147409 üzenetére
Ha személyesen mész be, engednek, ilyen autóknál sokat!
A KIA Sportage nem ez a szint, gyorsan vesd el, ha eddig X5-ben gondolkoztál. Vagy egy X5 árából kijön 2 Sportage
Akkor már inkább a Sorento, vagy Hyundai Tucson/Santa Fe (Grand)15ért szerintem egy X3-at kapsz nem rossz felszereltséggel.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz humax #147409 üzenetére
Listaár általában magasabb, mint amennyiért eladják az autókat, például hirdetnek új Lexus NX-et 13 millióért is. Kérj ajánlatot sok kereskedőtől, és utána a legolcsóbb ajánlattal kérdezd őket körbe újra, hogy látszódjon, melyikek a drága kereskedések, és ki tudja annál is olcsóbban adni, így a végén a legolcsóbban tudod elhozni az autót. Egy összegben, vagy finanszírozással vásárolnád? Ha gondolod, írj nekem egy üzenetet.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz humax #147439 üzenetére
Fáj a derekad, esetleg veseköved van és szeretnéd kirázatni a kemény SUV futóművekkel, vagy miért ragaszkodsz mindenáron ehhez?
Másfél-két millió ft árelőnye van egy 3-as Touringnak az X3-hoz képest, 9 millió környékéről indul, 6-7 milliónyi extrából azért már szép kocsit össze lehet rakni, és semmit nem vesztesz praktikumban, ellenben komfortosabb, autószerűbb járműved lesz, aminek a fenntartási költségei is alacsonyabbak.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz humax #147439 üzenetére
Érdemes alkunál finanszírozással kezdeni, mert akkor a kamat egy részét megkapják, így alacsonyabb árat tudnak neked mondani. Aztán ha engedtek az árból, utána érdemes csak jelezni, hogy ennyiért egy összegben is megvennéd A lexus.hu-n meg tudod nézni a promóciós árakat, ott is 2 milliós engedmények vannak. Fenntartási költségek szempontjából a Lexus lenne a legjobb, nem fogyaszt sokat (spritmonitor szerint az NX300h átlagosan 7,45 litert eszik 100-on), és megbízhatóbb, mert nincs turbó, common rail befecskendezés, bonyolult váltó (akár kettőstömegűvel), a regeneratív fékezéssel pedig a fékeket is kevésbé koptatja. Szerintem próbálj ki egyet, mert ez a leginkább logikus választás. A hibrid hajtásra külön szervizprogram vonatkozik, 10 éves koráig garanciális marad a hajtáslánc, ha az 1 év/15000 km ciklust betartják az ellenőrzéssel (14 ezer Ft alapból, karbantartás mellé kérve 7 ezer, más márka ennyiért nem szokott semmilyen garanciát hosszabbítani). Lóerőben 160-170 már elég szerintem, hogy tudj előzni, amikor kell.
[ Szerkesztve ]
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz humax #147463 üzenetére
Hány km-t menne egy évben az autó?
A Lexus hibridje az egyszerűsége miatt tartós, még ha szokatlan is a fokozatmentes váltó, és az akkupakk tartóssága is bebizonyosodott az első Prius óta - ritkán van vele baj, egy-egy cella cseréje pedig nem nagy összeg. A 200t 6 sebességes automatájáról nincs infóm, de mondjuk az és a hibrid 5 alkatrészből álló váltója közül egyértelmű, melyik az egyszerűbb szerkezet. Turbós motor lévén ha hosszú életű feltöltőt szeretnél, ügyelni kell az indításnál és méginkább a leállításnál a korai kopást megelőzendő.
S-tronic=DSG=duplakuplungos
Mercedes esetén a 4 hengeres dízelnek sokak szerint csúnya a hangja, de nem ismerem annyira a konkrét típust.
A BMW-nél a 2 literes dízel vezérműlánca tud elkopni, ha zörögni kezd, nagyon meg kell bontani, mert hátul van rajta a vezérlés.
Hagyományos automatáknál hosszú távon számolni kell az olajcserékkel is, meghálálják. -
szabonagyur
félisten
-
molnarpeter
nagyúr
válasz humax #147467 üzenetére
Gyakorlatilag amire számíthatsz hosszabb távon:
-Q5 S-tronic váltó
-X3 N47 dízel vezérműlánc cseréje
-NX évi 144000 Ft fix kiadás pluszban
Ha 10+ évre tervezel, és sok km-re, akkor kérj a fentiekről árajánlatot, aztán tedd a várható költségeket Excel táblába. 150 ezer km-es futásig választanék az Audi/BMW közül, felette jönnek a rizikós dolgok, amik nincsenek a Lexusban. Mivel egy sima fék és időszakos szerviz simán lehet 200.000 Ft tájéka, a dízelek dolgai és a külön hibalehetőségek együtt már el tudnak vinni többet is, mint amit alapból megspórolnál az adón. Vagy ha már céges autó lenne, kérj ajánlatot flottás üzemeltetésre, akkor fix költség havonta,
nem ugrik be plusz javítási számla. -
Qru
MODERÁTOR
válasz humax #147827 üzenetére
Szabad alapos átvizsgálás után.
Egyik sem rossz, a 6 gangos tartósabb konstrukció a 7 gangos meg sokkal könnyebb és kisebb vele a fogyi.Tiptronic az egy kézzel is kapcsolható hagyonányos automata váltó a dsg/stronic pedig egy robotizált kézi váltó.
Igen.Igen.
Attól függ mire használnád az autót. Városi használathoz pl nem olyan ajánlott a dízel.#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz humax #147826 üzenetére
Flottás üzemeltetésnél havidíj van csak, és a futamidő végén tudod esetleg megvenni az autót magadnak, ha akarod, de addig nincs a neveden, és nem lehet egy összeget letenni érte, általában azért választják a cégek, mert addig tudják máshol forgatni a tőkét.
DSG-hez és az N47 vezérműlánchoz annyit tennék még hozzá, hogy változó gyakorisággal fordulnak elő a bajok, kb. 150-250 ezer km körül jelentkezhetnek általában. Sűrűbb karbantartással elodázható, de egyiket sem mondanám teljesen elkerülhetőnek. DSG/S-tronic esetén egyfelől a kuplungnak lehet baja (kopás vagy kettőstömegű), vagy a mechatronika is elromolhat. Szerintem inkább Tiptronic, ha van rá lehetőség, Audinál ez csak 3.0 vagy nagyobb motorral elérhető. -
humax
senior tag
válasz humax #148642 üzenetére
Magyarországon 6 eve hogy nem vezetem
külföldön voltam, olyan országnagya ami benzin nagyon olcsón volt ,,, őt csak benzin kocsit vezetem , dízel nincs is, csak automata kocsik vannak, stb,,
azért nehéz lenne hibrid vezetniElnézést kérek a rossz magyar írásomért, külföldi vagyok
-
molnarpeter
nagyúr
válasz humax #148641 üzenetére
A legnagyobb különbség az akku mérete/kapacitása és a váltó. A Lexus rásegítő akkuja alig pár km-re elég, a villanymotor is gyengébb (67HP), illetve csakis fékezéssel vagy lassítással töltődik, a váltó pedig fokozat nélküli. A GLC-ben nagy akku van, ami 20-35 km hatótávra elegendő - hőmérséklettől és felhasználási módtól függően (városban így napokig nem kell benzint égetni), a villanymotor 116HP-t tud, konnektorról fel tudod tölteni (4-5 óra konnektorról, vagy ha van 400 Volt, akkor 2 óra kb, éjszaka otthoni garázsban bőven megvan), és hagyományos 7 fokozatú automata van benne. Az otthon töltéssel szerintem sok időt meg tudsz spórolni, illetve fogyasztást is nagyban csökkenteni tudod vele, mert nem kell külön elmenni benzinkútra (kerülővel), kivárni a szabad helyet, bemenni a pénztárhoz, kiállni a sort, fizetni, aztán folytatni az utat), hanem otthon megállva csak csatlakoztatod a töltőt, és indulás előtt lehúzod, illetve árammal olcsóbb 1 kilométert megtenni, mint benzinnel. A zöld rendszám ugyebár nem adózik, és Budapesten, valamint sok vidéki nagyvárosban is a legtöbb fizetős zónában ingyen lehet parkolni vele (nem kell foglalkozni automata keresgélésével vagy telefonos parkolással). Ahol van (ingyenes) töltő, ott szokott lenni szabad parkolóhely is, csak a csatlakozótól függ, tudsz-e élni az ingyen áram lehetőségével. Itthon egyelőre nem nagyon vannak fizetős töltők.
Szubjektív, de azért a Mercedes jobban is néz ki szerintem[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Formálisan megjelent a Microsoft felskálázó eljárása
- Renault, Dacia topik
- Autós topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- 1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Linux - haladóknak
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Így építsd a billentyűzeted!
- OTP Bank topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest