Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
it Az USA-ban bepereltek egy AI-céget, mert a vád szerint ellopták a színészek hangjait, majd AI segítségével a saját céljaikra használták azokat.
-
Rövid videón a Black Myth: Wukong
gp A sokak által várt játék a tervek szerint autusztus végén debütál PC-n és konzolokon.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
SteveAd
tag
válasz Hasaggymeg #203665 üzenetére
+1 a BikeINN-re. Eleg vegyeseket irnak roluk (ertsd: rengeteg negativ velemeny trustpiloton es tarsain), ezert kisse aggodva rendeltem toluk par hete egy olyan cuccot ami csak naluk volt, raadasul remek aron. 2 nap alatt megerkezett (4-5 fuvarozot lehet valasztani fizeteskor, kb. egy ezressel volt dragabb a GLS, jo valasztas volt a 2 napos szallitas fenyeben). Ja, es Paypal, termeszetesen, ami tenyleg ad egy kis extra biztonsagot ha gond lenne
-
SteveAd
tag
válasz Hasaggymeg #208646 üzenetére
Nem kell fogoval harcolni (meg is karcolhatja az adaptert, sajat tapasztalat). Beledugod a tengelyt kivulrol az adapterkupakba 1-2 cm-re, majd ferden belefeszitve szepen kiemeli az adaptert (kvazi erokarkent hasznalod a tengelyt).
Ja: a tarcsafekes oldalon le kell venni eloszor a tarcsat termeszetesen
[ Szerkesztve ]
-
SteveAd
tag
válasz jjeahh #213829 üzenetére
Tavaly nyaron hasznaltam Speed&Race 2,25 kombot. Nagyon gyors, konnyu es jo tapadasu gumik. Csak ajanlani tudom. 120Tpi, szoval kenyelmes is, defektem sem volt vele (tubeless). Amugy a Vittoria thaifoldi gyaraban megy a bergyartas.
A Cross gumijukrol vegyesek a velemenyek a nemet Wolfpack forumon. A Race inkabb ajanlott -
SteveAd
tag
válasz Toobee #230198 üzenetére
Az MW7-esem 43-as, a regi MW81-esem 44-es. Szoval az MW-es garantaltan jo lesz meretben (igazabol meg az egy merettel nagyobb MW81-es is mintha egy picit passzentosabb lenne), es belefer a vastagabb teli zokni is. Csak osszehasonlitaskent, nyari Speci szinten 43-as.
Erdemes Bike24-rol vagy Rose-rol rendelni, mert ha megsem jo, akkor van ingyenes visszaposta[ Szerkesztve ]
-
SteveAd
tag
Valaki tudja esetleg, hogy kerékpárvázra és kerékszettre mennyi a vám? Nem az Áfa (az ugye egyértelműen 27%), hanem maga a vámtarifa. Angliából rendelném, amerikai márka, a gyártási ország amúgy Kína vagy Tajvan.
-
SteveAd
tag
Minden szavaddal egyetertek. Sajnos mindannyian arerzekenyek (is) vagyunk, de azert ha kerekparbol nem a legaljat (pl. Tesco gazdasagosat) vasaroljuk meg bizonyos szint felett (hobbi sport), es kinaibol is legalabb egy Yoeleo vagy Winspace szamit minimum etalonnak, akkor en sem ertem, hogy miert vesz meg valaki egy ilyen filleres cuccot. Ha mar nyomatekkulcsot hasznalna valaki (mert pl. felti a karbon cuccait), akkor talan erdemes egy garantaltan es hosszabb tavon is megbizhato es tartos szerszamba beruhazni (lasd pl. Fulton Wera kulcsat, de van pl. Syntace vagy Topeak digitalis). Bocs, tenyleg nem akarok senkit se megbantani, se a penztarcajaban turkalni, de azt latom, hogy mikozben Fultont szivatjak sokan itt azert mert a Csepelhez Pirellit meg Castellit mert tarsitani, a ketsegtelenul jo minosegu sajat bringaik melle megrendelnek egy ilyen ketes cuccot leginkabb csak azert mert olcso volt a Temun. Nekem is volt Xiaomi telom a Sony mellett, meg a Speci cipomet is Kinaban gyartottak, de ezek a filleres (KKP altal vastagon szubvencionalt) olcso kacatok messze nem ugyanaz a kategoria. Lehet, hogy par ev mulva azza fogja valamelyik kinoni magat, de jelen pillanatban en sem mernem tartosabban hasznalni.
-
SteveAd
tag
Az ketsegtelen, hogy pl. a Rose sajat markas (nem emlekszem a fantazianevere, sok eve vettem, de mas nagyobb nemet webshopoknak is mind van sajat markas) ~ 50 euros lelektani hataron talalhato nyomatekkulcsa hasonlo (ketes) minoseg, nem teljesen megbizhatatlan/hasznalhatatlan, es latszatra nem sokkal jobb az ilyen olcso kinainal (utobbinak azert pl. a bitjei lehet, hogy kevesbe jok). De ebben az arkategoriaban erdemes akar pl. a Lezyne vagy a Topeak mini nyomatekszerszamait is megvenni (igaz, ezek hajtokarhoz nem jok, csak a 2-6 Nm tartomanyban, de amugy is ott fontosabb elkerulni a tulhuzast egy karbon kerekparon). Illetve erdemes 2-3 haverral osszeallni es kozosen megvenni egy jobb, megbizhatobb szerszamot.
Szerk. Ez most pl. ennyiert nagyon megeri (de gondolom csak az amerikai piacon van ez az 50%-os akcio) [link]
[ Szerkesztve ]
-
SteveAd
tag
100% egyetertek ismet. Anno (10+ eve) en is ugy vettem meg a Rose olcso kulcsat, hogy hatha jo lesz majd valamire, bar eleve a kijelzoje olyan, hogy +/- 0,5 Nm-re lehet csak beallitani nagyjabol. Aztan 1-2 evvel kesobb, az elso karbon vazammal megsporoltam egy Topeak D-Torque digitalis nyomatekkulcsra is (nem volt olcso, de sok ev tavlatabol ugy gondolom jo befektetes volt; evek ota problemak nelkul kb. mindent megszerelek magamnak). Nekem megerte, de azt is el tudom fogadni, hogy masoknak irracionalis egy ilyenre elkolteni 150-180 eurot. De akkor is vannak penztarcabaratabb, ugyanakkor megbizhato, szerszamok (mint az altalad is emlitett meltan hires Wera, vagy a Syntace stb.). Ez a filleres kinai domping szamomra teljesen felfoghatatlan, vagyis a marketingpszichologiai reszet ertem, de akkor is fura. Nyilvan nem fog mindenki S-Worksot meg Colnago C68-ast vasarolni, de az alternativa nem a masik veglet (a legolcsobb noname kinai vaz, joval a Yoeleo, Trifox es tarsai alatt).
Ja, es a szerelok eleg nagy reszet (tisztelet a kivetelnek) inkabb hagyjuk. Nem veletlenul ruhaztam be szerszamokba es autodidakta szerelesi gyakorlatba az evek soran. Bp-en pl. egy kezemen meg tudom szamolni hany boltban biznek meg, es ezzel nem vagyok egyedul itt a forumban sem.[ Szerkesztve ]
-
SteveAd
tag
válasz fulton #276929 üzenetére
Racing 3-tol felfele van ilyen
[link]
Az 5 eves Racing 3 felnifekes kerekemben meg egyszer sem kellett utanaallitani (amugy sokkal egyszerubb az is mint a Shimano konusz). Orszagutra csak ajanlani tudom, vajpuhan fut az ilyen kerek.
Igy nez ki a csapagykoszoru ami benne van (ezt sem kellett meg cserelni 5 eve nalam):
[link]
Szemmel lathatoan nagyobbak a golyok mint egy ipariban. -
SteveAd
tag
Az iment linkeltem a Fulcrum csapit. NEM iparis hanem konuszos (Racing 3-tol, az annal olcsobb modellek az iparisak, de ott nincs finomhangolas), de sokkal egyszerubb a konuszt allitani mint a hagyomanyos Shimi konuszt. Raadasul nem is tul gyakran kell, ha egyaltalan. A Fulcrum a Campa markaja, nem veletlenul van presztizse a Campa agyaknak.
Erdekes amugy, hogy gyakran a Campas modell olcsobb joval mint a neki megfelelo Fulcrum modell (es a Campas kerekhez is van gyarilag HG Shimano rotor). A karbon Shamal Disc pl. ennyiert nagyon best buy [link] A hasonlo Fulcrum kb. 200-250 euroval dragabb.
Vagy pl. a Fulcrum Racing 3 felnifekes kereke kb. 450 euro (itthon 190ezer), de a Bike-Discounton 100+ euroval olcsobb az gyak. vele azonos Campa Zonda kerek -
SteveAd
tag
válasz balintbaba #276978 üzenetére
+1 a szingora. Anno Froome (meg Sky-os idokben) is pl. csak versenyen hasznalta a csapatbringa Dogman, de edzesre mar nem (defekt eseten azert nem tul kenyelmes ha tavol vagy otthonrol). Meg ugye egyes csapatok (pl. a QuickStep) is mar evekkel ezelott atalltak sima belsos clincher vagy tubeless kerekekre.
Ha a profiknak sem annyira fontos a szingo, miert vallalna be egy full amator az extra kenyelmetlenseget vele. Talan meg cyclocross versenyen eri meg az alacsony nyomas miattA 2024-es evben a Shimano:Sram arany a World Tour csapatoknal 14:4 (mondjuk a Visma me a Bora is Srammal fog menni).
[ Szerkesztve ]
-
SteveAd
tag
válasz fulton #276993 üzenetére
A Racing Quattro valoban iparis, azt en nem vennem, inkabb Racing 3 vagy Racing Zero (vagy ha aero kell, akkor szinten valamelyik dragabb modell amiben nem iparis van hanem a konuszos (az USB felkeramias nem igazan eri meg amugy, inkabb a sima acelgolyos).
Az allitas a konuszos csapihoz ok, de iparival nem igazan eri meg a macerat (nem is ertem miert hozta ezt igy ossze a Fulcrum). Ebben a kategoriaban inkabb egy sima DT 240 vagy 350 agy.
[ Szerkesztve ]
-
SteveAd
tag
válasz fulton #277483 üzenetére
Iparis (alacsonyabb kategorias) Fulcrum soha nem fog olyan szepen futni mint egy DT. A konuszos Fulcrumok igen, de kerdes, hogy akarsz-e olyat venni most.
Az apro allitocsavarral termeszetesen orvosolni tudod (elmeletileg) a hatson a kotyogast (apro csavar kilazit jo minosegu imbuszkulccsal, picit tekersz az allito "galleron" es kozben nezed, hogy megszunt-e a kotyogas oldaliranyban; ha igen, akkor az allitocsavart meghuzod; a fokozatos allitgatas/finomhangolas a lenyeg, ha tul szorosra allitod, akkor szorulni fog). Ha az elson is van allito, azon lazits egy kicsit, lehet gyarilag tul szorosra lett beallitva. Kozben fentebb is leirtak
Ha a Csepeleden jobb DT kerek (1600 vagy 1400 szeria) van, akkor azt erdemes esetleg attenni ideiglenesen (tengelyveg-adapterekkel siman lehet atutosekre alakitani; a DT oldalan megadja az adapterek gyari szamat)
[ Szerkesztve ]
-
SteveAd
tag
válasz Hasaggymeg #277506 üzenetére
#277502
balintbaba...
A majdnem 2 millas Speci Tarmac SL7 (105Di2) is pl. az alap DT Swiss R470 alufelnis (no name agyas) kerekszettet kapja (ugyanazt mint a feleannyiba fajo Speci modellek, amelyek azert meg igy is suroljak alulrol az 1 millat). Szoval a legtobb gyarto nagyot sporol az OEM kerekein, ha igazan jo kereket szeretnel, iszonyatosat kell felfele ugrani arban.
Eppen ezert erdemes egy jobb kerekbe beruhazni elso upgrade-kent. Akar alu is, nem muszaj a karbon, csak ha aero kerekre gyur valaki. DT Swiss 1400-as szeria vagy Fulcrum R3/R0 (Campa Zonda/Shamal) pl. megvan 4-600 euro korul, es sokkal tobbet hoz ar-ertek aranyban mint egy 105>Ultegra ugras pl.Nekem pl. maszashoz sokat segit egy konnyebb kerek, de nyilvan sikon mas a helyzet, ott kellhet egy magas profilu karbonkerek ami dragabb.
-
SteveAd
tag
válasz balintbaba #277544 üzenetére
Mondjuk a Zippnek pont nem a legjobbak az agyai De azert ha valaki nem arerzekeny, akar LA-ben, akar Bp-en, lehet, hogy meg mindig inkabb egy Bora Ultra WTO-t vesz a Lun Hyper helyett (sulyra azonos, de sajnos a Campa 2x annyiba faj).
No meg azert vannak meg a "megfizethetetlen" kategoriaban a Princeton Carbon Works es tarsaik, ott nem pusztan a presztizs van, hanem azert kicsit tobb mint egy kinai kerekben.Montis fronton meg USA-ban azert van pl. a helyben gyartott es nem is tularazott kanadai We Are One, vagy a Santa Cruz/Pon istalloban a Reserve (akar DT agyakkal), ha ilyen kaliberre fajna a fogam, ezekben azert jobban megbiznek mint egy kinaiban (nem a gyartas helye miatt, hanem a minosegbiztositas miatt)
-
SteveAd
tag
válasz fulton #277800 üzenetére
A Fulcrum felni elegge specko, leginkabb sajat aggyal hasznalhato. Szoval DT agyba pl. nem nagyon fogod atfuzetni. En is ugyanazt tanacsolom, hogy add el most jo aron es vegyel egy kicsit dragabb alu szettet (nem aero pl. DT ER 1400 25 vagy PR 1400 32 vagy a konuszos Fulcrum Racing 3) ami sulyban picit azert jobb, arban nem sokkal dragabb, de nem lesz vele ilyen szopas.
Viszont az semmikeppen nem normalis, hogy ki kell lazitanod azt a rogzitocsavart hajtasoldalon ahhoz, hogy beletalaljon az atutotengely. Ott vagy valami vazhiba van (garis reklamacio azonnal), vagy kicsit megfolyt a festes es emiatt nem sikban rogzul a vazhoz a valtofulet is rogzito anya resze az atutotengelynek
-
SteveAd
tag
válasz fulton #277819 üzenetére
Nem, annak a pici csavarnak pont az a funkcioja, hogy viszonylag fixen rogzitse a fulet (ami anyakent is szolgal az atutotengelynek). Altalaban meg is van adva a pontos nyomatek (meretebol adodoan nem tul nagy) amire meghuzod azt a csavart, rogzitve a fulet mielott meg 12-15 Nm-rel megszoritanad az atutengelyt. Ha a fulet elore rogzitve nem passzol bele a menetbe a tengely, ott valami nem kerek.
-
SteveAd
tag
válasz Fall-N #277854 üzenetére
1. Van egy QR (gyorszaras) CX bicom tarcsafekkel. Kicsit tul van ragozva ez a "nem kerul vissza ugyanoda a tarcsa" dolog; nalam leginkabb nem szokott ez a gond elofordulni egyaltalan, pedig nem ritkan veszem ki a kereket. Amugy van egy hatul gyorszaras 29-es teli szezonos strapa-montim, azon sem kell utanaallitani kerek ki/be szereles utan a feknyerget. Persze, jobb az atutos szabvany, de azert tulzas amit a QR-rol irsz az en tapasztalatomban.
2. A Mavic meg a DT is boven gyart ugyanolyan (alacsonyabb) kategorias kereket mint ez a Fulcrum, szoval ez nem feltetlenul fillerb*szas/szemkiszuras. A Racing Quattrot eleg sokan szeretik es hasznaljak. En nagyon szeretem a Racing 3-ast (meg a DT-t is amugy), de az konuszos, raadasul 5+ ev alatt egyszer sem kotyogott vagy szorult, nem is kellett utanallitani. Eddig sosem ertettem, hogy miert kellett az olcsobb Fulcrumokba is ilyen elofeszito/allito, de ugyanilyen megoldast lattam egy filleres Novatec agyon is egyszer (az is iparis volt). Lehet, hogy van abban valami amit a csapagyfeszek megmunkalasi precizitasarol (vagyis annak a hianyarol) irtal?
[ Szerkesztve ]
-
SteveAd
tag
válasz jjeahh #277867 üzenetére
Bocs, de ezek anekdota-szinten valid megfigyelesek, viszont teves kovetkezteteseket lehet levonni. Mielott a Mavic atallt a DT-fele ratchetes szabadonfutokra, eleg rendszeresek voltak a panaszok (konkretan a korabbi magyar Mavic forgalmazotol is hallottam, de angol forumokon rengeteg nyoma volt ennek). Szoval nem lehet misztifikalni olyan szinten, hogy Mavic=jo / Fulcrum=rossz. Az 1000 km korul szethullo Fulcrum kerekek lehet, hogy valamelyik alap montis modellt erintik (de lassan ugy allitod be hogy "csak a Mavic", minden mas szar, ami eros koltoi tulzas), de a konuszos orszaguti kerekeik (gyak. Campag ikertesok) nagyon reg etalonnak szamitanak szaksajtoban/szakforumokban. Mellesleg volt 10+ eve alap iparis Fulcrum Racing 5 kerekem is (sot, meg regi 26-os idokben Fulcrum Red Metal), semmi gond nem volt veluk (ld. meg fentebb a 100ezer km-nel tarto Fulcrumos kollegat, ha mar anekdotak szintjen akarunk mindenkeppen altalanositani).
Nem tudom mit sporolnak ki az OEM Fulcrumokbol, de a bolti Racing Quattro nem veletlenul nepszeru kerekszett. Nekem (mivel nem megyek sokat sikon) nem fontos az aero, ezert a Racing 3 (ami konuszos) abszolut jo ar/ertek aranyt kepvisel (most vettem tartalekba nagyon jo aron egy testvermodell Campag Zondat): vajpuha futas, nem tul nehez, merev ugyanakkor nem raz szet, full zart felni (tehat nem kell szalag) stb.
Amugy szinte minden bringamon DT van, igazi "bombabiztos" kategoria, de azert pl. naluk is volt bizonyos modellcsaladoknal a ciripelo hatso kullok problemaja stb. A DT alapbol dolgozo Rovallal is vannak gondok (tulzott konnyites az agyban stb.). De azt sugallni Fultonnak (aki amugy is keresi a kakan a csomot, es ezt nem pejorative irom, mert en is hasonlo vagyok ), hogy atbasztak egy szar kerekszettel, mert a 200 euroval dragabb modell mar bezzeg DT-t (Mavicot stb.) kapott, kicsit torzitja a valosagot es csak felesleges "buyer's remorse"-erzeseket kelt. Ettol fuggetlenul, mint mar korabban irtam, en eladnam ujan azt a Fulcrum kereket es vennek helyette DT-t, de ha a hatso agy mizeriajat meg tudja oldani, nyugodtan hasznalhatja is egy ideig. Szamomra a komplett bolti modellek nagyon nagy reszebe ertelmezhetetlen a kerekvalasztas, szoval en eleve vagy vazat veszek es epitek, vagy komplett bico vasarlasakor belekalkulalom a szamomra szimpatikus kerekszett upgrade koltseget (illetve azt, hogy ezt nettoban mennyire lehet csokkenteni a gyari kerekek 0 km-es allapotban valo eladasaval)
-
SteveAd
tag
válasz fulton #277889 üzenetére
Milyen ferfias hangod van, Anita
Komolyra forditva: En ezt a helyedben elkuldenem a Cube-nak egy angol magyarazattal.
1. A valtoful es/vagy a tengelyrogzito anya problemas igy (vagy esetleg a karbon papucsresz a vazban?). Nem lenne szabad ugy elhuznia a menet sikjabol ha rogzited. Legrosszabb esetben minimum hatha kuldenek neked egy uj valtofulet & anyat, aztan hatha azzal meg is lesz oldva. Ha nem, akkor a Cube mindenkeppen adjon valami magyarazatot mert ez igy nem koser
2. A kereket is megirhatod nekik, mert azzal sem minden kerek. Ez nem ugy megy, hogy most legyen jo szoros (alig forog), aztan majd "bekopik".
Ezeket erdemes lenne igy 0 km-esen tisztazni a gyartoval -
SteveAd
tag
válasz Maximum1 #277897 üzenetére
3 atutos bringam van, egyikben sincs semmilyen holtjatek, viszont koncentrikus es sikban van, szoval szepen belepasszol a tengely menete. En azert is rakerdeznek; ha ez valoban a Cube "muszaki megoldasa", akkor le fogjak irni, es Fulton is megnyugodhat (ha esetleg nem, akkor remelhetoleg orvosoljak a hibat).
Az utobbi 15 evben volt saccra kb. 25 gyari kerekszettem (kozte 4-5 Fulcrum is), egyiket sem kellett bejaratni. A regi 26-os montis Fulcrum elso kereke kezdet anno kotyogni 2 ev hasznalat utan, de azt is 2 perc volt utanallitani.
Lehet hajtani is, de akkor kesobbi reklamacio soran a Cube szettarhatja a kezet azzal, hogy user error. Most igy uj allapotban nehezen tudnak ezt haritani
-
SteveAd
tag
válasz fulton #277903 üzenetére
nem kell bonyolitani.
A kerekre ird azt, hogy "There is some axial play in the rear wheel hub. If I adjust finely the preload collar on the non-drive side to take out the play, the wheel does not rotate freely (there is way too much friction in the hub)".Segithetek a valtofules resszel is, de lehet, hogy Runnernek van igaza. Nem lattam meg Cube-ot ilyen kozelrol, az en Speciimen nincs ilyen problema (fixre rogzitve is szepen beletalal a menetes vege a tengelynek). Cube-os kollegak talan tudnak ebben segiteni, mert lehet, hogy ez tenyleg igy van kitalalva
-
SteveAd
tag
válasz fulton #277930 üzenetére
Ld. fentebb az angol szoveget. Ennyiert nem varhatjak el, hogy 1000 km-t utazz a boltba. Vagy kuldjenek egy cserekereket vagy max. irjak jova ennek a szervizeleset a Bringalandban (ha meg tudjak egyaltalan csinalni). Nekik is irhatsz vagy hivd fel oket, hatha tudnak segiteni. Az is lehet, hogy csak csapagyat kell cserelni, vagy megnezni, hogy rendesen be van-e a huzva a csapagy az agyba
-
SteveAd
tag
válasz fulton #277939 üzenetére
Ideiglenesen akar egy ilyet is vehetsz (utana vagy eladod, vagy megtartod tartalekba, ennyiert szinte ingyen van--vettem innen par hete, abszolut megbizhato bolt), ameddig tisztazodik mi van a Fulcrummmal. Az irrealis elvaras lenne, hogy visszavidd a boltba, ird meg, hogy tul messze van, vagy kuldjenek uj kereket, vagy fizessek a postat es te bekuldod a kereket, hogy nezzek at (amennyiben megveszed a fenti DT hatsot, akkor ez jarhato ut lenne). Vagy a Bringaland szervize ha a Cube megteriti neked.
Nem tudom, jol ertem-e a sorrendet nalad, de en igy csinalnam: hatso kereket be, atutotengelyt meghuzod nyomatekra (gondolom 15 Nm korul, irja rajta elvileg), majd utana jatszanek az feszessegallitoval finomhangolva (persze csak akkor amennyiben igy hozza tudsz ferni az apro imbuszcsavarhoz)
-
SteveAd
tag
válasz rétisün #278038 üzenetére
Hany sebesseges rendszer es milyen gyarto? En is szerettem volna 12-30-as 11s Shimano sort, de ott derult ki, hogy nem lehet 12-25 & 11-30-as sorbol osszelegozni (lehet, csak szar lesz a valtas a ketfele sor kozti atmenetnel).
Persze van Miche meg egyebb opcio de en sajnos markab*zi vagyok (Shimano or die) -
SteveAd
tag
válasz fulton #278046 üzenetére
Ezt mar biztos linkeltek itt is korabban.
A 34-30 (1,13) vs 34-34 (1,00) kb. 10% atteteli arany kulonbseg. 1:1 attetelre (vagyis 34-34-re) leginkabb 15+%-os emelkedon lenne szukseged, gondolom nem gyakran maszol ilyet
Persze az 50-11-et sem fogod tul gyakran kiporgetni, ezert sem ertem miert nincs szeles atfogasu, 12T-vel kezdodo sora a Shimanonak a 11/12s csaladokban (10s-esnel volt az Ultegra 12-30). -
SteveAd
tag
válasz 6030D #278065 üzenetére
Fentebb irtam: NEM igazan lehet osszelegozni (roviden, a Shimanonal a fogaskerekek valtast segito rampai ugy vannak elrendezve, hogy egy adott soron menjen finoman a valtas). Pl. A sornak a 17T fogaskereke nem olyan kialakitasu mint B sornak a 17T fogaskereke (mert az A soron 16-17-19 a szekvencia, mig a B soron 15-17-19). Ha az A es B sorbol akarsz osszelegozni valamit es a 17T fogaskereknel van a ketfele sor talalkozasa, akkor vagy a 16>17 vagy a 15>17 valtas nem igazan lesz jo (elvileg mukodhet darabosan/ugralva, de egy 12 Di2 szettet nem azert vesz valaki, hogy egy 15 eves 8 sebesseges gagyi sor valtasi teljesitmenyet hozza egy ponton a kombinalt sor).
Bocs, ezt muszaj itt hangsulyoznom, eleg sokat kiserleteztem ezzel es utana is olvastam.
Ha mindenkeppen egyedi kiosztasu sor kell, akkor csak a pl. egyesevel tenylegesen kombinalhato Miche ajanlott (de azert az nem olyan mint a Shimi Hyperglide). Ha nem kell az egyedi kombo, akkor kompromisszumos valasztas van csak: pl. Fulton eseteben el kell donteni, hogy vesz egy uj 11-30-as sort (ami szerintem abszolut jo valasztas, a 11-34-es meg megmaradhat tartalekba olasz hagok meghoditasahoz), vagy marad a 11-34-nel es nem lesz 16T
-
SteveAd
tag
válasz 6030D #278081 üzenetére
Jelzi, csak ra kell keresni a Shimano oldalan. Nezd meg barmelyik sok robbantott abrajat vagy reszletes leirasat es ott van. Altalaban betukkel jelzik mindegyik fogaskereket (A, B, C). Itt egy pelda (Shimano Ultegra 11s. sorok).
A 10s sorok meg a regi szep idok, akkor ugye csereszabatos volt meg a montis meg az orszaguti sor (10s-nel mar a lanc nem). 11s es 12s soroknal ez mar nincs es legozni sem lehet a fentebb irtak miatt. 10s sort nem tudom, hogy lehetett-e legozni, azt anno nem probaltam. De a 11/12s orszaguti sorokkal garantalt, hogy szivni fogsz amennyiben 2 kulonbozo Shimanobol probalod osszehozni a szamodra idealis kiosztast
-
SteveAd
tag
válasz -=RelakS=- #278118 üzenetére
+1 Ket eve hasznalom a Brynje Super Thermo hosszuujjast (-3 fokban siman eleg egy jo kabat ala). Viszont a kevert (reszben merino) valtozatot ne vegyetek, mert nagyon osszezsugorodik mosasban (igen, 30 fokon mostam kimelo programmal, a forgalmazo vissza is adta az arat) es kevesbe vezeti el az izzadsagot. A 100% polypropilen Super Thermo a legjobb. Az osztrak forgalmazotol rendeltem, altalaban 2-3 nap alatt Bp-en volt a csomag. Ja, a meretezessel erdemes vigyazni (M-es mezeket/felsoket hordok, de ebbol S kellett, mert akkor mukodik 100%-osan ha testre tapad teljesen)
-
SteveAd
tag
válasz Hasaggymeg #278380 üzenetére
+1: levelet a boltnak, benne azt, hogy 1000km extra autozas arban nem fer bele, de valami megoldast (jovairas pl) javasoljanak. Igazabol a bolt indithatna egy garis eljarast a Cube fele cserekerekert.
Bringaland nem tud segiteni? Vagy OEM kereknel nem biztositanak semmi garis szolgaltatast Fulcrum kerekre?
Esetleg meg Stumpf Robit (Rob4Bike) is erdemes megkeresni, regebben forgalmazott es javitott is Fulcrumot, bar mintha egy idejen szuneteltetne a ceget. -
SteveAd
tag
válasz MPowerPH #278388 üzenetére
Mar irtam korabban, hogy 2 millas orszagutikon is siman van alap (olcso/nehez) kerekszett gyarilag. Csak egy masik elrettento pelda: 2,5 millas Bianchi Specialissima 11 (nem is 12) sebis Ultegra Di2 szett + netto ugyanez a Fulcrum Racing 400 (Quattro OEM verzioja) kerek mint amelyikkel a kollega is szenved
Mondjuk ezzel mas gond van, sulyban meg okes is lenne, nem is annyira olcso (nem Racing 7/700). A Canyon pl. anno azzal is lett sikeres, hogy relative non-name DTC vazaikra jo hajtas/fekek melle jo kereket is tettek gyarilag elfogadhato aron.
-
SteveAd
tag
válasz balintbaba #278391 üzenetére
En csak montin hasznalok 12-est, eddig egyszer es utana csere (persze nem kukaztam a regit, hanem eltettem tartalekba a nyeregtaskaba esetleges lancszakadast javitando). De mindenhol azt irjak nem hivatalosan, hogy 3-4 alkalommal lehet bontani es ujrahasznositani. Ha mar nem pattan be a helyere es kezzel is szinte konnyen bonthato, akkor mindenkeppen csere.
Hasznaltal 12-es Connex patentszemet? 10/11-es lancokon verhetetlen a Connex az en tapasztalatom szerint is, de a HG+ 12-es lancokkal nem tudom mennyire jo.
Új hozzászólás Aktív témák
- Toyota topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Hővezető paszták
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Hálózati / IP kamera
- EAFC 24
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- PlayStation 4
- PlayStation 5
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest