- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Milyen TV-t vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Melyik tápegységet vegyem?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Computex 2024: Itt az új ROG Ally
ph Az ígéreteknek – és a kiszivárgott információknak megfelelően – az ASUS bemutatta kézikonzoljának X-szel jelölt változatát.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
ma WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Gravity1234 #89127 üzenetére
Ijesztően hosszút írtál,én is másodjára futottam neki és írásod tulajdonképp belső vívódásod tükrözi.Itt a 29"os hegyitől,a trekingen át a majdnem városi bringáig minden volt,így szerintem leghamarabb te kellene eldöntsd mi is kellene.Robusztus,lecsupaszított és divatos összvér (29" esetleg simább gumikkal),egy kevésbé fiatalos és ellenálló de fürgébb és könyebben felsárvédőzhető/csomagtartózható szarvas (trekking),vagy egy városi cirkáló,mely leginkább közlekedési eszköz és legkevésbé alkalmas sportolni.Én súlyodat is figyelembe véve,ezzel a ranglistát is felállítottam.
CyBORG...még annyi,hogy úgy a váltó,mint a hajtómű leírása tartalmazza az alkatrész láncvonalát.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
atok666
őstag
válasz Gravity1234 #89177 üzenetére
Sztem nem kell ezen sokat spilazni. Mikor elso - szinten cross - bringamat vettem, bementem a boltba es elhoztam egy also kategorias (~550€ korul) Specialized bringat, aminek a mai napig semmi baja, flottul mukodik rajta minden. Ha tetszik, vedd meg es hasznald - szerintem
Atok
[ Szerkesztve ]
-
atok666
őstag
válasz Gravity1234 #89180 üzenetére
Ha felvaltva hasznalnad a kettot, valszeg ereznel nemi difit, de ha megveszed az olcsobbikat, siman jo lesz az is - szerintem
Atok
-
peppe79
senior tag
válasz Gravity1234 #89177 üzenetére
Én úgy jó 20-25 évvel ezelőtt éltem "aktív" bringás korszakomat. Az első országútim egy tök egyszerű, Exage 500-as szettel szerelt, Columbus Cr-Mo vázas bringa volt. A világ végére eltekertem vele, még pár amatőr versenyen is indultam. Megismertem néhány jófej bringást, akikkel hétvégenként eljártunk túrázgatni. Valaki Csepel Apollóval, valaki meg cseh Favorittal vágott neki az útnak, ennek ellére soha nem volt olyan, hogy egymás kerékpárját fikáztuk volna. Sőt! Ha valakinek elromlott a bringája, természetesen az volt az első, hogy segítettünk rajta. Egyszer egy srác nem tudott velünk jönni, mert a hajtókarja "szépkopott" a négyszög tengely mentén. Neki még én bányásztam elő a garázs mélyéről egy régi Suntour hajtókaromat, monoblokkal együtt. Egy másik társunk meg kicserélte neki a panellakásuk garázsában kialakított műhelyben. Nem vártunk cserébe semmit, örültünk, hogy az aznapi túrára végül velünk jöhetett. A legszebb éveim voltak. Annak idején még erről szólt a kerékpározás, nem pedig arról, hogy kinek van drágább, vagy szebb biciklije. Picit csalódott is vagyok, amikor azt látom, hogy tavasz közepétől a tizenéves gyerekek 600-800 ezres, tükör fényesre polírozott összteleszkópos dirt kerékpárokkal cikáznak a városban. Minek? Nem sajnálom tőlük, meg nem is kellene ilyen bringa, csak valahogy nem értem.
Mindezt csak azért írtam le, mert nem hiszem, hogy azon múlik a dolog, hogy hány százezres bringád van. Mindenen lehet hibát találni, egy drágább kerékpáron is. Például én sem szerettem a régi montimon az akkoriban újdonságnak számító "négycsavaros" LX hajtókart, de azért együtt tudtam élni vele. Ha újra nekivágnék a hétvégi túrázásnak, biztos hogy nem a márkát nézném (pedig lenne rá pénzem), hanem vennék egy használt, Cr-Mo vázas, STX-RC, esetleg egy olcsó Alivio szettes trekkinget. Annak idején ez egy megfizethető kategória volt, és szinte örök életre szólt (legalábbis a Cr-Mo váz biztosan). Manapság lényegében az aluváz lett az alap. Én nem szeretem, de ha új bringát vennék, és csak ilyen vázzal lehetne választani, akkor is valami egyszerűbb trekkinget néznék. Mondjuk valami hasonlót:
https://www.viddabringat.hu/termek/ravenna-alivio-ffi-fekete-21-111061021015Egyébként ha egy tisztességes kerékpárüzletbe mész, ott biztosan tudnak neked segíteni a választásban. Ha kell, akár még a gyengébb alkatrészeket is lecserélik rajta, beszámítással.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Gravity1234 #89177 üzenetére
...még annyi,hogy a súlyod nem hagyhatod figyelmen kívűl,még akkor sem ha az folyamatosan megy lefele,hisz ez már a határ amelyre a vázat garantálni szokták.Ezért én helyedben nem a nagyon vékony,könnyű bringák körül nézelődnék.
(#89196) trialboj...ha már írtad elnézést,de van ott megállapított diagnózis,előzmény stb.?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Gravity1234 #89177 üzenetére
Visszaszokni a bringázáshoz, mindenes gépnek, nem kell drága gép. Pláne, hogy nem akarsz terepezni.
V-fékkel is teljesen jól el lehet lenni, de a tárcsafék azért komfortosabb, erősebb, jobban szeretnéd, és egy cross bringára ideálisabb megoldás. Illetve ha utólag úgy gondolnád, hogy jobb lenne a tárcsafék, sokkal többet kell rákölteni, mintha kapásból tárcsásat vettét volna, ezért én mindenképp ezt javaslom, hogy tárcsafékes cross gépet vegyél.
Egyébként egy montival is teljesen jól lehet túrázni, csak attól függ, hogy milyen montiról beszélünk.
Ha érdekel egy lehetőség, én Bergamont kerékpárban tudok neked segíteni, némi PH-s kedvezméynt tudok biztosítani.
Ezeket ajánlanám:
Helix 5.0EQ
Helix 5.0
Helix 5.0
Helix 6.0 EQ
Helix 7.0Ezek közül bármelyiket veszed, jó bringád lesz.
Nekem egyébként a 2016-os Zöld színű Helix 5.0 van, ezt használom melóba járásra és városi rohangálásra, nagyon szeretem, kényelmes, jól halad, nem tudok negatívumot mondani rá. Amire kitalálták, arra tökéletes.Egyébként karbantartani minden bringát ugyan úgy kell, sőt, általában minél drágább egy kerékpár, annál több törődést igényel, szóval pont fordítva van mint általában az emberek gondolnák.
A 10km-es lánccserét felejtsd is el, sokkal hamarabb kell, általában 3-5 ezer km után szokott esedékes lenni, de 11-12-es rendszereknél, főleg montikon, akár 1000-1500km után is kuka lehet egy lánc.
Ha egész évben használod a bringát, akkor javaslok egy évente legalább egyszeri teljes szétszedést, és az összes bontható csapágyat zsírozni kell! Illetve arra is figyelni kell, hogy a kerékpárboltok 95%-a úgy adja át neked az új bringát, hogy a kerékagy kónuszokhoz nem nyúlnak, ezek gyárilag szinte mindig túl vannak húzva, ami idő előtti kopást fog eredményezni. Én ezt is meg szoktam csinálni, mikor új bringát adok át.[ Szerkesztve ]
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Gravity1234 #89202 üzenetére
Nem szeretnélek elbizonytalanítani, de ezt is tudnám ajánlani. Ugyan MTB de jó fejlesztési alap, és keskeny gumival kb ugyanúgy megy mint egy cross. Persze alap cucokkal, de a kúpos fejcső miatt később egy komolyabb villát is tehetsz bele. Alapban tárcsafékes, később - igény szerint- az is fejleszthető. Kétféle színben, négyféle méretben, és még jól is néz ki szerintem. 130ezer+száll ktg. A száll. ktg. EU-n belül úgy látom 29euro. Tehát kb. 140e-ből itt van.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Gravity1234 #89202 üzenetére
Volt egy pár Bergamont bringám, mivel 2012-óta a forgalmazónál dolgozom, nekem ezt is éri meg megvenni, mert elég jó áron jutok hozzá. Ennek ellenére ha nem lenne minőségileg jó, biztos nem Bergamont bringáim lennének, mert a szar nem kell még olcsón se. Elég kritikus szemmel szoktam nézni a bringákat.
Tapasztalatom alapján azt tudom mondani, hogy prémium minőségű vázakat gyártanak.
Nyilván nem egy Specialized vagy Lapierre kategória, de mondjuk árban sem az.
Viszont tökéletesen egyenértékű a Cube, Focus, KTM, Merida stb középkategóriás gyártókkal.
A Bergamont Magyarországon nem annyira ismert, de egyébként már nem olyan új márka mint pl egy CTM.
A 90-es évek elején kezdték a kerékpár gyártást, Német tulajdonú cég. A BMC tulajdona volt, egészen mostanáig, most a Scott tulajdonába került a cég. Szóval, a világ egyik legjobb kerékpárgyártójának a tulajdonába!
Mivel Német gyártó, így MTB-ban és Trekkingben a legerősebbek, de az országúti gépeik se rosszak.
Attól nem kell félned, hogy valami rossz minőségű terméket kapsz, bőven hozza a prémium minőséget.
Az elmúlt évek alatt pár konténernyi bringa el lett adva, idáig még egy, azaz egy darab váz garanciát nem kellett intéznünk! Nem úgy mint például a sokak által magasztalt Gepidánál, ahol elég sok gyárilag selejtes vázzal találkoztunk, volt jó pár gyárilag ferde váz, nem is igazán értettük, hogy kerülhetett boltba a selejtes példány. Bergamontnál ilyet még soha nem láttam.280-ért az a Cube nem rossz, bár én hiányolom belőle a levegős villát. Szerintem ennyit már felesleges költened, arra a felhasználásra amit említettél. Illetve a 8-as rendszer karbantartása jóval olcsóbb mint a 10-es.
Mivel azt mondtad ez lenne a melóba járós gép is, így nem árt arra is gondolni, hogy ne egy valag pénz legyen hozzá a csere alkatrész, márpedig a 10-es cuccok nem olcsók, és nem is bírja addig a lánc + sor mint a 8-as. Egyébként én azon az állásponton vagyok, hogy amikor valaki nem csak munkába jár bringával, hanem hobbi sport célú felhasználásra is kell, akkor kifizetődőbb a 2db kerékpár mint az egyet mindenre. A drága gépre drágább az alkatrész, illetve sehol nem mered majd otthagyni. Hosszútávon olcsóbb lesz fenntartani a drágább gépet és mellé az olcsót melóba járásra, mintha mindenre csak a drága bicót használnád.
Ha mindenképpen egy gépet akarsz, akkor semmiképp se mennék 8-as rendszer fölé. Bőven elég ez általános felhasználásra. Amit kinéztél 145-ért, szerintem nem éri meg.ShiTmano: Tapasztalatból tudom mondani, hogy a Cross gép haladósabb, mint az azonos felszereltségű MTB. Használtam 29"-es merev vázas montit is, cross külsőkkel, de úgy érzem, hogy a Cross-al jobban haladok aszfalton. Én akkor javasolnám a montit, ha szeretne egy kicsit terepezni is, de ha csak aszfalt és maximum jó minőségű föld utakra kell, semmi haszna nem lesz a montinak.
[ Szerkesztve ]
-
peppe79
senior tag
válasz Gravity1234 #89202 üzenetére
Azt a 145 ezres bringát egy belépő szintű Tourney szettel, noname V-fékekkel szerelték. Semmi baj nincs vele, ha nincsenek túlzott elvárásaid vele szemben. A hajtókar nehéz, terhelés alatt hajlékony, de amúgy strapabíró. A váltó lassú, és néha pontatlan, a láncfeszítője gyenge. Sarat, dagonyát nem szereti, előfordulhat, hogy gyakran utána kell állítani. A többi alkatrész is (az M3010-es telóig bezárólag) jellemzően belépő szint, de városban való nyargalászásra, rövid túrákra megfelelő lehet.
-
geotigris9
tag
válasz Gravity1234 #89202 üzenetére
"tenyleg nem ertek semmit hozzajuk, minden ismeros, face book pajtas, aki bringazik Cube-ot mondd."
Azért mondták a kockát, mert teljesen népbringa lett, itt a fórumon is a legtöbb rider kockul.
Nincs baj ezekkel a bringákkal, de mindenkinek ilyen van kisebb túlzással, de bőven van jó márka minőségi bringa csak tudja megfizetni az ember.Én annyit javaslok, hogy felnifékes ne legyen a kiválasztott bringa szerintem nem éri meg normálisabb bringán használni. Valami megbízható tárcsafékkel szereltet néznék. (Akár az életed is múlhat egy jó féken..)
(#89174) TomMusic A napellenző a sisakon egyrészt feling dolog egy MTB bringáson és nem csak nap ellen éjszaka egy kicsit leszegett fejjel tekerve is látsz előre ha olyan helyen is mész ahol szembe refiznek az autósok bár itt fórumon it talán csak én szoktam ezt kihasználni szerintem. De erdőben ágaktól is védhet kicsit ha át kell törni a dzsindzsáson meg ha esik az eső az ellen is véd kicsit, ne vágódjon annyira az arcodba.
De nem egy létkérdés a sisakon, ha van. Van olyan haverom aki rögtön leszedte a napellenzőt lévén neki nem kell a sisakra pedig elsősorban montival jár. A lényeg, ha van napellenző egy sisakon az esetek 99%-n le lehet pattintani. Viszont ha nincs akkor nem lehet rá tenni utólagosan, vagy max. csak nagyon haeckelve.[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
flash-
veterán
válasz Gravity1234 #89177 üzenetére
elmondom a véleményem( 1 éve nyúzok egy cross-trekking bringát, pár ezer km-van már benne):
elmondom az előnyét:
-városban,aszfalton jól lehet vele haladni(egy jó állóképességgel 2-3órán át 23-25ös átlagsebesség hozható),kényelmes,kialakítása miatt nagyobb túrák esetén fel lehet cuccolni elöl hátul(ez 3-4-napos esetleg hetes túráknál szempont szerintem amúgy nem)
-sík,egyenes földúton(nem sok az olyan) nagyon jól lehet vele haladni a montisokhoz képest is..testsúly:
nem kell ettől parázni nekem egy 250ezres német import kerékpárom van és 110kilósan is mindent birt..elmondom amit nem árt tudni:
erdőbe,könnyebb terepre(köves-kavicsos-enyhén sziklás murvás vagy gyökeres) megkötésekkel lehet használni.. lassabban fogsz haladni mint egy montis mert nem lehet ilyen bringával normális tempóval menni ilyen terepen, illetve lehet de eléggé bizonytalan a haladás, instabil az érzet, az a bármikor megcsúszhatsz eleshetsz érzésed van,nem kellemes!
-illetve padkáknál, városi szintkülönbségeknél eléggé rizikós hajtani, érezni ahogy kapja az ütést a bringa, nem való neki ez sem!csúszós, laza terepen pedig maga a pokol... nem ajánlom senkinek!
elmondok még pár fontos dolgot:
csak hogy legyen mihez viszonyítani, nem vagyok rossz formában, 100kilósan 2-3 óráig néhány emelkedővel megtüzdtelt aszfalt úton tudom hozni a 23-25ös átlagsebességet...
ki fogsz fáradni,de nem kell hozzá nagy sportolónak lenned! de azt azért megemlíteném hogy a velem tekerő montis haverom aki nálam még jobb erőben van (kevesbbet teker, de vékonyabb,régebb óta sportol,sokat edz kondiban) a 26 os terpgumikkal lévő montijával ugyanazon a távon (70km) ugyanolyan átlagidőt megy..
Ezt elég fontos megemlíteni, mert ez azért sok mindent elárul.
Azt hogy terepgumis 26os kerékkel levő montival is lehet közepes túrákat-távokat jó sebességgel hozni és nem kell hozzá különleges erőnlét(itt még nem beszélünk téli görgőzésről sem).
Van olyan érzésem hogy a cross trekking inkább hasonlít a montihoz, hiába a nagyobb és vékonyabb kerék, a jobb áttét, az üléspozíció miatt keletkező légellenállás szerintem többet számít,lásd adatok.
Nincs releváns különbség a mtb és cross trekking között aszfaltos haladást illetően.
lehet hogy egy 20-22es átlagnál a montis hamarabb fárad el mint én, de egy 25ös áltlagnál már megszünik a különbség..
Ezzel azt akartam elmondani hogy a legfontosabb az állóképesség, illetve el kell felejteni az ilyen berögződéseket hogy montival nem lehet túrázni, haladni...barátaimmal úgy járunk túrázni hogy montival jönnek és köszönik szépen jól vannak..így toltunk le egy két napos balaton kört,stb.stb..[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
LustaDick123
tag
válasz Gravity1234 #89213 üzenetére
Átérzem a helyzeteted, én szintén kb. 15-20 éves kihagyás után kerestem bringát, hasonló célokra. Én sima trekkinget vettem (sárhányó, lámpa, csomagtartó, táska stb.), mert egy univerzális bringát szerettem volna. Nem gond, ha elkap egy zápor vagy besötétedik, nem gond, ha kisebb csomagot kell vinnem, befér a táskába a gyerek cucca, bevásárlás, a foci stb.
Budapesten az átlag kocabringástól nem maradok le tempóban (sőt!) a bringautakon, a könnyebb terepen (dülőút, töltés stb.) elmegy (bár a napokban éppen néztem, hogy Budaörs-XXII. kerület között pont a Kamaraerdő a legrövidebb), simán elindulok vele akár 70-80 kilométeres körökre is (0 kondival).Ha ilyen általános, átlagos felhasználásra keresel én az általad linkelt Gepida Alboin-szerű bringák közül választanék. Technikailag nem értek hozzájuk, de a topic olvasásából már leszűrtem, hogyha az alapok jók akkor onnan kezdve egy Lego a bringa is, szabvány alkatrészekből van, lehet csereberélni, testreszabni.
-
ivana
Ármester
válasz Gravity1234 #91258 üzenetére
Sok dolog lehet...
- Egyenes kormány?
- Milyen markolatod van?
- Milyen nyerged?
- Pls csinálj egy fotót a jelenlegi beállításról hajtásoldalról abból látszik ha valami nagyon nem oké
Alapvetően két dolog lehet 1. Túlságosan ránehezedsz a kezedre mert hibás a beállítás 2. A markolat rossz esetleg 3. simán nem bírja a kezed ami megeshet de ritka és akkor is megoldás szokott lenni egy másik kormány markolat -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Gravity1234 #91258 üzenetére
Nézz rá erre is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz Gravity1234 #91270 üzenetére
Ha runner állította be akkor azzal tuti nincs gond. Esetleg egy markolat csere játszhat, vagy kormány rövidítés.
-
veterán
válasz Gravity1234 #91270 üzenetére
Nezesd meg a kezedet orvossal, a csuklónál szoktak érdekes dolgok kialakulni kellemes számítógépes világunkban
Everybody lies.
-
5381
aktív tag
válasz Gravity1234 #91258 üzenetére
Ha 0-24-ben zsibbad, akkor nem biztos, hogy (csak) a bicikli miatt van. Lehet vitaminhiány, gyulladások, érproblémák....szerintem se vicceld el.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Gravity1234 #91274 üzenetére
Lehet az életmódváltozás miatt zsibbad ...viccet félretéve,próbáld a képen látható pontokban nem nyomni.Amúgy ha terhelésmentesen is zsibbad,okozhatja a nyakad is,nevezetesen egy kiegyenesedett nyaki lordózis,számítógép előtt ülés,rossz testtartás stb.miatt.Én jó idje szinte hanyattfeküdve gépezek irodai székemben,meg van álló notebook tartóm,hogy időnként felállhassak.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
tag
válasz Gravity1234 #91274 üzenetére
Ha a sürgősségi ügyeletet érted ügyelet alatt, onnan tényleg elhajtanak mindennel, ami nem a normál rendelési idő után történt aznap. Háziorvos, aztán szakrendelés vagy sportorvos. Lehet kapsz egy időpontot 4 hónap múlva, ahol azt mondják pihentesd. Mindenesetre meg kéne próbálni orvosnak is megmutatni, mert a fórumon nem fogjuk tudni meggyógyítani.
Eszembe jutott 2 zsibbadásos történet:
Van egy ismerősöm, elesett és beütötte a könyökét, valami ideg sérült a karjában és neki is is kéz és ujj zsibbadása volt. Valahogy megszerelték neki.Az egyenesnek mondott kormányomban is van egy kis hajlítás, nekem akkor zsibbadt a tenyerem, amikor a hajlítás miatt úgy állt a kormány, hogy a tenyerem külső élét jobban nyomata. Lecseréltem ergonomikusra a markolatot és addig forgattam a kormányt, amíg ki nem egyelítettem a nyomást a tenyeremen.
Még a hajlított csuklóval tekerés lehet gond. KÉP
[ Szerkesztve ]
Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
3shae
aktív tag
válasz Gravity1234 #91277 üzenetére
Szia!
Ezt
a hozzászólást is olvasd át![ Szerkesztve ]
Bármi kérdésed van a meghirdetett termékeimmel kapcsolatban, nyugodtan írj PÜ-t vagy hívj! Mi legyen a nicked? 2shae! Az már foglalt.. akkor legyen 3!
-
5381
aktív tag
válasz Gravity1234 #91280 üzenetére
Ez a fékkar beállítás nekem is gondot okozott, mikor elkezdtem hosszabb utakat menni. Bár nem zsibbadás volt, inkább csukló és kézfej fájdalom. Jellemzően, tekerés közben nem éreztem, de utána pár napig nagyon fájt.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Gravity1234 #91280 üzenetére
A kezeid túlterhelését is megvizsgálhatod,melyet túl magasra emelt,vagy előre billentett nyereg okozhat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bringasisti
őstag
válasz Gravity1234 #91258 üzenetére
Nekem volt ilyen a gerinced okozza ha érdekel pontosan leírom mit kell csinálni
BENEFON DELTA--------N8
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Gravity1234 #91286 üzenetére
Azt éreznek kell,hogy nagyon nyomod tenyered tekerés közben.Nekem attól zsibbadt hüvelyk és mutató ujjam,hogy fejem nagyon hátracsapva tekertem.Kormányszarvat fogtam és a szemüvegem miatt tovább is hátra kellett tekernem nyakam,hogy előre lássak.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bringasisti
őstag
válasz Gravity1234 #91285 üzenetére
Egy balesetben szétugrott a nyakcsigolyám. Mikor 50 évesen ismét elkezdtem tekerni zsibbadni kezdett az ujjam vége végül az egész kezem a vállamig, és mikor a jobbkezes utcába rántottam a fejem vezetés közben kótyagos lett a fejem mintha egy rövidet ittam volna és káprázott a szemem. Első nekifutásra mondták hogy ismét használjak sanz gallért, szedjek idegpálya kipárnázó vitamint, járjak gyógytornára. Ugyanis a gond hogy ahol az ideg kilép a gerincből sérülés, meszesedés miatt nyomja a csigolya és ez feszes izomtónust idéz elő és emiatt nem tökéletes a vérkeringés. Mindent kipróbáltam, semmi nem segített, majd szereztem egy beutalót " nappali kórházba" az ortopéd rendelésen és ott súlyfürdő , gyógytorna, izomlazító szuri, hisztamin kezelés oldotta meg a problémát.BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
őstag
válasz Gravity1234 #91291 üzenetére
Nekem se volt gondom a balesetem után 10 évig de ahogy a fejed megfeszül előjön a probléma, mert a csigolyák kanyarba dolgoznak mikor tekered a gépet.
BENEFON DELTA--------N8
-
Strezi
őstag
válasz Gravity1234 #91288 üzenetére
Fékar(ok) állítása helyett, mellett azt is próbálhatd hogy a kormányszár felsö csavarjait meglazítod és az agész kormányt fordítod kicsit elöre. Ha nem szög egyenes, akkor talán ennek van a legnagyobb szerepe a tenyered felfekvésében.
Nomeg, nem kell az újjakat a fékkaron tartani folyamatosan, fogd a kormányt marokra amannyit csak lehet. Ha fékezni kell az a fogásváltás segít áymozgatni a tenyered, ahelyett hogy statikus póz lenne.Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen