- Asztrofotózás
- Milyen TV-t vegyek?
- Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
- Mikrofon topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Projektor topic
- Milyen széket vegyek?
- Apple notebookok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
Hirdetés
-
Fejlesztői videón a The Casting of Frank Stone
gp A PC-re és konzolokra érkező alkotás a tervek szerint még idén elérhető lesz PC-re és konzolokra.
-
Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
it A kínai Ex-Robots hiperrealisztikus humanoid robotjai meggyőző arckifejezésekkel dolgoznak, a pszichoterápiában és az egészségügyben is bevethetik ezeket.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
peppe79
senior tag
válasz Gravity1234 #89177 üzenetére
Én úgy jó 20-25 évvel ezelőtt éltem "aktív" bringás korszakomat. Az első országútim egy tök egyszerű, Exage 500-as szettel szerelt, Columbus Cr-Mo vázas bringa volt. A világ végére eltekertem vele, még pár amatőr versenyen is indultam. Megismertem néhány jófej bringást, akikkel hétvégenként eljártunk túrázgatni. Valaki Csepel Apollóval, valaki meg cseh Favorittal vágott neki az útnak, ennek ellére soha nem volt olyan, hogy egymás kerékpárját fikáztuk volna. Sőt! Ha valakinek elromlott a bringája, természetesen az volt az első, hogy segítettünk rajta. Egyszer egy srác nem tudott velünk jönni, mert a hajtókarja "szépkopott" a négyszög tengely mentén. Neki még én bányásztam elő a garázs mélyéről egy régi Suntour hajtókaromat, monoblokkal együtt. Egy másik társunk meg kicserélte neki a panellakásuk garázsában kialakított műhelyben. Nem vártunk cserébe semmit, örültünk, hogy az aznapi túrára végül velünk jöhetett. A legszebb éveim voltak. Annak idején még erről szólt a kerékpározás, nem pedig arról, hogy kinek van drágább, vagy szebb biciklije. Picit csalódott is vagyok, amikor azt látom, hogy tavasz közepétől a tizenéves gyerekek 600-800 ezres, tükör fényesre polírozott összteleszkópos dirt kerékpárokkal cikáznak a városban. Minek? Nem sajnálom tőlük, meg nem is kellene ilyen bringa, csak valahogy nem értem.
Mindezt csak azért írtam le, mert nem hiszem, hogy azon múlik a dolog, hogy hány százezres bringád van. Mindenen lehet hibát találni, egy drágább kerékpáron is. Például én sem szerettem a régi montimon az akkoriban újdonságnak számító "négycsavaros" LX hajtókart, de azért együtt tudtam élni vele. Ha újra nekivágnék a hétvégi túrázásnak, biztos hogy nem a márkát nézném (pedig lenne rá pénzem), hanem vennék egy használt, Cr-Mo vázas, STX-RC, esetleg egy olcsó Alivio szettes trekkinget. Annak idején ez egy megfizethető kategória volt, és szinte örök életre szólt (legalábbis a Cr-Mo váz biztosan). Manapság lényegében az aluváz lett az alap. Én nem szeretem, de ha új bringát vennék, és csak ilyen vázzal lehetne választani, akkor is valami egyszerűbb trekkinget néznék. Mondjuk valami hasonlót:
https://www.viddabringat.hu/termek/ravenna-alivio-ffi-fekete-21-111061021015Egyébként ha egy tisztességes kerékpárüzletbe mész, ott biztosan tudnak neked segíteni a választásban. Ha kell, akár még a gyengébb alkatrészeket is lecserélik rajta, beszámítással.
-
peppe79
senior tag
Persze hogy egy komolyabb bringával történő összevetéskor érezhető a különbség. Ezen nincs is vita, sőt! Meg is tudom erősíteni, hiszen anno országútiban egy Columbus vázas full 105-ösig, montiban meg egy egyedi Reynolds vázas Sachs Quarz bringáig jutottam el. Természetes, hogy van létjogosultsága a drágább kerékpárnak, de ezt elsősorban a felhasználás köre határozza meg. Nyilvánvalóan DH-ra, időfutam versenyre, triálra, BMX crossra, félcsőre, egyebekre egy kommersz bringa alkalmatlan, sőt életveszélyes. Amikor azt írtam, hogy nem a kerékpár ára a mérvadó, akkor a kérdező esetére reagáltam. Arra a célra egy 100 ezres bringa is bőven megfelel, vagy egy használt fele annyiért.
[ Szerkesztve ]
-
peppe79
senior tag
Közben nekem is lenne egy kérdésem: a nejem aluvázas Capriolo városi bringáján eltörött a láncvilla. Úgy gondoltam, hogy vennék neki egy holland jellegű városi kerékpárt, de elég nehéz megfelelőt találni.
Igen sok holland kerékpárnál látom, hogy a hátsó támvilla nem hegesztett, hanem mindkét vége csavarkötéssel rögzített.
Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata, hogy mennyire strapabíró ez a megoldás?
Mi ennek az előnye? (ha van egyáltalán)Esetleg ha van valakinek eladó holland női acélvázas (kb. 54 cm-es), Nexus 3-as vagy SRAM 3-as, kontrafékes, elöl görgőfékes (vagy V-fékes) kerékpárja 622-es kerékkel, állapottól függően max. 50e Ft-ig, akkor az engem érdekelne.
-
peppe79
senior tag
válasz Gravity1234 #89202 üzenetére
Azt a 145 ezres bringát egy belépő szintű Tourney szettel, noname V-fékekkel szerelték. Semmi baj nincs vele, ha nincsenek túlzott elvárásaid vele szemben. A hajtókar nehéz, terhelés alatt hajlékony, de amúgy strapabíró. A váltó lassú, és néha pontatlan, a láncfeszítője gyenge. Sarat, dagonyát nem szereti, előfordulhat, hogy gyakran utána kell állítani. A többi alkatrész is (az M3010-es telóig bezárólag) jellemzően belépő szint, de városban való nyargalászásra, rövid túrákra megfelelő lehet.
-
peppe79
senior tag
Körbenéztem egy közeli kerékpárüzletben, és teljesen el vagyok képedve. Manapság tényleg különlegességnek számít a Cr-Mo váz? Nincs egyetlen hely sem az országban, ahol külön vázat, vagy komplett kerékpárt lehetne kapni? Kizárólag a manufaktúrák? A Kurtz, Merényi, Hunor vázakkal kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
-
peppe79
senior tag
válasz ro_bert17 #89237 üzenetére
Mikor még országúti kerékpárom volt, vettem egy méregdrága Zéfal műhelypumpát (a pontos típusra már nem emlékszem). Az 1,5 évig bírta; bár hozzáteszem: 7 bar körüli nyomásra kellett vele fújni. Utána kizárólag a lakásunktól párszáz méterre található benzinkútra jártam pumpálni, itthon csak egy kis kézipumpát tartottam defekt esetére.
Most, hogy pár éve kiköltöztünk falura, - benzinkút híján - újra esedékessé vált egy műhelypumpa. Mivel már csak két városi bringánk van, gondoltam, ezekhez nem veszek méregdrága pumpát. Vásároltam egy lábpumpát, de az idő előtt eltörött. Aztán kaptam egy ajándék Instersport utalványt, és mivel semmi értelmes dolgot nem találtam az üzletben, vettem rajta egy Cytec műhelypumpát. Az is pár hónap alatt megadta magát. Utána vettem egy piacos fém pumpát 1500-ért, de annak is reszeltek. Aztán egy hirtelen ötlettől vezérelve, próbaképp kikaptam a 2107-es Ladámból a gyári pumpát, és onnantól kezdve megoldódott a probléma. 4 éve használom, gyakorlatilag elnyűhetetlen. És úgy látom, nem csak én gondolom így:
https://www.testbike.hu/velemeny/pumpa/moszkvics-lada-pumpa -
peppe79
senior tag
válasz Sterilzona #89238 üzenetére
Ajándék lenne, azért ragaszkodsz az újhoz? Mert ennyi pénzből tényleg jobb inkább a használtak közt keresgélni. 60 éves hölgynek én inkább egy kontrás, agyváltóval szerelt bringát vennék. Azzal kevesebb a macera. 25-40 ezer között simán lehet találni női városi bringát, Nexus 3-as, vagy Sram/Sachs 3-as (nem Torpedo) agyváltóval. Jellemzően csak külsőt-belsőt kell/érdemes rajta cserélni, az meg 5-6 ezerből megvan.
-
peppe79
senior tag
Nem tudom pontosan, kézzel ellenőrzöm. A nejem bringájához pont megfelelő, én a 622/40-es kerekeimet viszont "keményebbre" fújom, olyankor rá szoktam még pumpálni az 5 kilométerre lévő benzinkúton.
Az Aldis pumpa gagyi (ha ugyanarról beszélünk), a kollégámnak olyan van...azaz volt.[ Szerkesztve ]
-
peppe79
senior tag
válasz Fred23 #89248 üzenetére
Sajnos ez sincs női vázas kivitelben. Nézgelődtem a használtak közt is, de egyelőre nem találtam megfelelőt.
Ez a Torpedo automatic tényleg érdekes darab, eddig nem is ismertem. Duomatic-om volt már, azt viszont nem szerettem. Meg automata nexus4-esem is, na az volt eddig a legnagyobb szívás: télen, -5 fok alatti hőmérsékleten lefagyott az elektronika, és olyankor a leggyengébb fokozatra állt be a váltó. A munkahelyemen kint van a kerékpártároló, és hát zárás után...előfordult, hogy betoltam a szomszédos Tesco áruház szélfogójába a bringát, és ott ácsorogtam 20-30 percig, hogy végre "felébredjen" az elektronika. Most egy 3 fokozatú Sturmey Archert használok. Ezt is kell azért szokni. Amit eddig nagyon szerettem, az a Spectro7-es, és a Nexus3-as volt.
-
peppe79
senior tag
válasz Fred23 #89256 üzenetére
A Duomaticcal mindössze annyi volt a bajom, hogy egy Picnic (német kemping) kerékpáron volt. Hozzá voltam szokva, hogy kontrával fékezek, és ilyenkor persze váltott is. Aztán próbáltam rászoktatni magam, hogy csak a patkóféket használom, de az meg életveszélyesen gyengén fogott.
Az Automatixot nem ismerem.
A Sturmey Archer agyváltók gyönyörű szépek. Nekem egy újabb, szabadonfutós SRF-3 agyváltóm van klasszikus váltókarral. 10e-ért vettem újonnan egy sráctól. Annyi negatív tapasztalatom van csak vele, hogy például egy szintén 3 fokozatú Nexushoz képest mintha nagyobb erőkifejtésre lenne szükség. Utána is fogok majd nézni, hogy milyen hatékonyságú ez az agyváltó. -
peppe79
senior tag
válasz Fred23 #89264 üzenetére
Na, ezt a régi cikket kerestem. Érdekes, hogy eddig mást tapasztaltam, mint amit a teszt mutat, azaz a Sturmey-t gyengébbnek érzem a Nexus 3-tól.
Nálam elég sok agyváltós bringa megfordult, de két típust szerettem a legjobban: a Sachs/SRAM Spectro 7-est, meg a Nexus 3-ast. Igaz, egyszer kifogtam egy rossz szériás Nexus 3-as agyváltót is, aminek a belseje széthullott. Óriásit firkáltam vele. De aztán a későbbi agyváltómmal nem volt ilyen gond, azt nagyon szerettem.
-
peppe79
senior tag
válasz Dyingsoul #89268 üzenetére
Arra a kerékpárra, amit belinkeltél, nem érdemes pénzt költeni. Hasonlóan régi, de megbízható alsó-középkategóriás, Cr-Mo vázas bringák:
- full STX szettes Williger trekking
- Alivio szettes Gazelle trekking
- Alto/Alivio szettes Free Spirit monti
Ha jobban kutakodsz, ezektől akár olcsóbbat is találhatsz. Tavaly a mórahalmi vásárban láttam egy LX szettes Univegát 40 ezerért.
-
peppe79
senior tag
válasz Dyingsoul #89312 üzenetére
Egy teljesen átlagos "diszkont" kerékpár. 19 kilós össztömeg, szénacél váz, a legegyszerűbb fix (nem állítható) első teló, olcsó Saccon V-fékek, Tourney és DNP váltó, olcsó kerekek, utólag rászerelt régi prizmás pedál stb. Annyi előnye van, hogy ha veszel rá egy Teszkós U-lakatot, a tolvajoknak nem éri meg vergődni vele, és valószínűleg békén hagyják.
Viszont szerintem már túl van azon az összegbeli határon, amiért megérné lázasan kapkodni érte. -
peppe79
senior tag
válasz Sterilzona #89344 üzenetére
Alacsony a hölgy testmagassága? (a 24"-os kerekű bringából kiindulva)
-
peppe79
senior tag
Sziasztok! Már javában tart a bringaszezon, és én még mindig nem találtam megfelelő, komfortos városi bringát a nejemnek. Se használtat, se újat. Ha használtat nézek, azok közt találok 1-2 jó geometriájú acél vázat, de azok szinte mind régi dobfékesek. Az új városi bringák még rosszabbak: vagy olcsó szénacél vázasokat látok pelenka alkatrészekkel, vagy aluvázas-teleszkópos bringákat. Őrület. Teljesen el vagyok keseredve...
-
peppe79
senior tag
válasz Hasaggymeg #90070 üzenetére
Cr-mo vázas, kontrafékes agyváltóval szerelt női city bike-ot szinte képtelenség találni, főleg újat. Úgy néz ki, hogy manapság ez már túlzottan magas elvárás. Egy ilyen Viva Dolce 3, vagy hasonló bringa tökéletesen megfelelne, de itthon ezeket nem forgalmazzák. Ez számomra azért is felfoghatatlan, mert városi használatra egy rugalmas acélváz messzemenően komfortosabb, mint egy átlagos aluváz. A teleszkópos city bike-oknak meg aztán végképp nem látom értelmét, hiszen annak teljesen más a rendeltetése. Tudom, hogy manapság ez a divat, de gondolhatnának a gyártók azokra is, akik számára a komfort előbbre való.
-
peppe79
senior tag
Valóban nem kifejezetten városi bringa. Csak azért linkeltem be, hogy szemléltessem: tényleg nincsenek komoly elvárásaim, egy ilyen tök egyszerű forma is megfelelne. De elsődlegesen valamilyen holland jellegű városi bringa érdekelne.
A Rocket bikes linket köszönöm! Sajnos egyelőre ott sem találtam olyat, amilyet keresek. -
peppe79
senior tag
válasz Hasaggymeg #90074 üzenetére
Pedig ehhez nem kell különösebben szakértőnek lenni. Én azon csodálkoznék, ha valaki nem érezné a kettő közti különbséget. Korábban egy aluvázas Capriolo női bringája volt. Azon eltörött a láncvilla, úgyhogy az alkatrészeket (pontosabban nagy részét) átszereltem egy klasszikus, MGI acélvázra. Később ő maga állapította meg, hogy az "új" kerékpárja sokkal jobban "elnyeli" az út egyenetlenségeit.
-
peppe79
senior tag
Az ötvözött acélhoz azért ragaszkodnék, mert abban eddig még nem csalódtam. Persze tudom, hogy ezek közt is találni "gyengébb" csöveket, és rossz munkát.
Hagyományos dobfékkel volt már negatív tapasztalatom: egy hirtelen fékezéskor egyszer megszorult, és elhajlította a villát. Ettől függetlenül nem zárkózom el tőle, de hátra mindenképpen kontra kellene, mert ahhoz szokott hozzá a nejem. Azért is emeltem ki, hogy kontrafékes agyváltót szeretnék, és Cr-Mo vázat. De amiket a többiek linkeltek, ott sem találtam ilyet. Persze elfogadom, hogy ez van, nem akarok a végtelenségig ezen a témán rugózni. Marad az épített kerékpár... -
peppe79
senior tag
Sziasztok!
Nos, nagy nehezen, de talán sikerült egy megfelelő bringát találni a nejemnek. A cr-mo vázról már letettem, szóval maradt a hi-ten acél. A következő volt az igény:
- legalább 19"-os (de inkább nagyobb), acélvázas női city bike (nem amsterdam jellegű)
- 28"-os kerekek
- 3 seb. agyváltó
- 100e Ft alatti árSzerintem ez nem egy valóságtól elrugaszkodott elvárás, mégis alig-alig találtam ilyen kerékpárt. Leginkább a vázmérettel volt probléma. Nem is értem, hogy miért erőltetik a 28"-as kerekű, 17-18"-os vázméretű bringákat (?). Sok fiatal, 175-180 cm körüli magasságú lányt látok ilyen bicajokon görnyeszkedni. Mindegy.
Az egyszerűbb kerékpárok közt a Koliken Stradat találtam, csupa olcsó alkatrésszel. Mondjuk az ára is ennek megfelelő: 55 eFt. Ránézésre olyan 21" körüli lehet a vázméret. Nem tudom, hogy manapság hol tart a Koliken, mennyire strapabíróak ezek a vázak, mindenesetre a szimplafalú Beretta felnit, meg az egyszezonos Ponely köpenyt tutira lecserélném. Még ha magam is fűzném át a kerekeket, egy belépő szintű duplafalú felni + normálisabb köpeny + acél küllők, akciós áron is benne lennének legalább 13-14 ezer Ft-ba. Így már közel 70 ezer Ft-nál tartanék, ami egy Kolikenért...
Akkor már jobban megéri: egy Csepel Velence N3-as, 66,5 ezres bevezető áron. Ezen egy fokkal jobb felni van (ez sem egy csúcs, de legalább duplafalú), plusz Kenda köpeny. A váz is szebb, meg színválaszték is van, úgyhogy... igaz, még csak 19"-os, de mégsem az a törpe magasság. A mostani Csepel vázakkal egyébként van valakinek tapasztalata?
És a végére hagytam a kiszemeltet, amit a múlt héten meg is rendeltem: egy Romet Cameo, 21"-os vázzal, 3 sebességes agyváltóval.
Itt 2 dologtól tartok csak: az átlépési magasságtól (picit magasnak tűnik), és az első agytól (a dobfék nem tartozik a kedvenceim közé, mint ahogy az agydinamó sem). Amúgy a bringa gyönyörűen fest.
Hát, ezt a 3 kerékpár találtam. Ha nem érkezne meg a Romet, akkor valószínűleg egy Csepel Velence N3-ast választok. Ár/érték arányban pillanatnyilag az a legjobb.[ Szerkesztve ]
-
peppe79
senior tag
Mi benne a marhaság? Hogy megfelelő méretű, és rendeltetésű bringát szeretnék neki venni? Ilyen megközelítésből én is vehetnék a 190 cm-es testmagasságomhoz mondjuk egy 16"-os MTB-t, vagy egy 54-es országútit.
A nejem amúgy közel 180 cm. Neki volt már például 18"-os Capriolo városi bringája. Na, olyan nem kell több, kisebb vázméretű meg főleg nem. Aztán volt már nagyon kényelmes, "Amsterdam" jellegű kerékpárja is, 54-es vázzal. Ez tökéles volt mindaddig, amíg bent laktunk a városban, és ott volt a közelben minden. Néha még én is használtam, amikor a boltba gurultam vele. Most viszont kiköltöztünk a kertvárosba, innen pedig már oda-vissza 17 kilométer a munkahelye. Egy 21 kg-os, egysebességes, klasszikus holland bringa alkalmatlan arra, hogy napi szinten ekkora távokat tegyen meg. Egyrészt a "döntött" ülésvázcső miatt nem lehet vele rendesen haladni, egy idő után már "görnyeszkedve" teker az ember. Másrészt az utat egy nagyobb vasúti töltés, meg 1-2 emelkedő is keresztezi, ahol jól jön a legalább 3 sebességes agyváltó. Innentől kezdve a tanyabike is kilőve.
A felsorolt 3 kerékpáron kívül (Koliken, Csepel, Romet) semmi mást nem találtam. Pontosabban találtam, csak azok már bőven 100 ezer (inkább 150 eFt) felett vannak.[ Szerkesztve ]
-
peppe79
senior tag
Azt hogy érted, hogy "tök random"?
A klasszikus tanyabike számomra az öreg Csepel Mátra (amin még "spagetti" fémpálcás fékkar van), meg esetleg az ősrégi Csepel Velence. Az öregasszonyok a mai napig ezeket hajtják itt a faluban. Ezek azért távol állnak a mai bringáktól.
Ami picit hasonlít a mostani városi kerékpárokhoz, az például a 80-as évekbeli Csepel Túra. De ha megnézed a 30-40 évvel ezelőtti Csepel bringákat, azért ott is felfedezhető a különbség a mostaniakhoz képest: a középcsapágy például olyan magasan van, hogy a láncvilla közel párhuzamosan fut a talajjal. Aztán nézd meg a hátsó támvilla - ülésvázcső - láncvilla elhelyezkedését: majdnem, mint egy egyenlő oldalú háromszög. Az első villa jobban ívelt, a homlokcső pedig jellemzően nem túl magas. Ilyen vázgeometria nem jellemző manapság.[ Szerkesztve ]
-
peppe79
senior tag
Sziasztok! A nejem új őrülete, hogy télire most sürgősen kell egy szobabicikli. Sajnos ő még nincsen vele tisztában, hogy egyrészt hamar bele fog unni, és pár hét után legfeljebb ruhafogasnak használja majd; másrészt, hogy a kiszemelt 40-60 ezres árkategóriában csak gagyi vackokat fog találni.
Ezért aztán arra gondoltam, hogy inkább veszek neki egy görgőt a meglévő városi bringájához. Az legalább szezonon kívül nem foglalja majd a helyet, vagy ha netán megunja, akkor könnyebben el tudjuk adni. Nekem annak idején, amikor országútiztam, volt egy szabadgörgőm, de nyilvánvalóan nem ilyet szánnék neki.
És akkor most jön a kérdés: tudnátok-e ajánlani olyan fix görgőt, ami olcsó, de használható, és nem gyorszáras kereket is lehet vele rögzíteni?[ Szerkesztve ]
-
peppe79
senior tag
válasz 6030D #122264 üzenetére
Köszi! Az a gond, hogy ha nem is hullik szét alatta ez a szobabringa, akkor is biztos vagyok benne, hogy nem használná sokáig az asszony. Tapasztalat. Az "átlag" emberek többsége, akik legfeljebb a boltba, vagy a munkahelyre járnak kerékpárral, semmilyen motivációt nem lelnek az otthoni, négy fal közti edzésben. Én fiatalon évekig országútiztam, de még nekem sem jött be. Inkább építettem télire egy olcsó cyclocross bringát, amire nem kellett vigyázni, és azt használtam a városban. Egyébként családi házban lakunk, szóval a zajjal nincs gond...a hellyel viszont annál inkább, mivel 70 négyzetméteren élünk a 6 hónapos gyerekünkkel (a babaágy, utazó járóka, babahinta már így is rengeteg helyet foglal).
[ Szerkesztve ]
-
peppe79
senior tag
válasz Mezga Aladár #122270 üzenetére
Bocs, nem az volt a célom, hogy bárkit megbántsak vele! De azt továbbra is tartom, hogy ezeket a szobakerékpárokat elsősorban nem bringásoknak tervezték. Sem a geometriája, sem pedig a konstrukciója nem alkalmas rá, hogy napi szinten több tíz kilométert tekerj bele.
Részemről én inkább egy görgőt, esetleg egy spin bike-ot tartok megfelelő alternatívának. De a helyszűke miatt inkább a görgő felé hajlanék...persze ha találok olyat, ami nem gyorszáras, hanem valamilyen módon agyváltós kereket is lehet rá rögzíteni.[ Szerkesztve ]
-
peppe79
senior tag
Elite Novo Mag Force Elastogel görgőt használ esetleg valaki?
-
peppe79
senior tag
válasz ZolkoW #122376 üzenetére
Köszi! A kérdés az, hogy ez használható-e az ANT+ -al, és kell-e még hozzá valami, hogy számítógépre köthessem?
Mi a különbség ez a görgő, és a Qubo Power Mag között? A neten nem találtam összehasonlító táblázatot, meg azt sem nagyon, hogy hogyan válik ezekből virtuális görgő, vagy hogy milyen szoftverekkel kompatibilis? -
peppe79
senior tag
Sziasztok! Nem tudom, van-e köztetek olyan, aki ismeri a régi Hercules bringákat? Cr-mo vázas női bringát, vagy csak önálló vázat keresek. Találtam itt egy - vélhetően - újrafényezett Hercules Borneo vázat. De ez tényleg Hercules, vagy csak találomra rádobták valamilyen vázra a márkajelzést? Úgy rémlik, hogy egyenes felsőcsővel inkább a régebbi, 50-es, 60-as évekbeli acél modelleket gyártották (pl. Balmoral). Vagy létezett ilyen acél Hercules vázgeometria a 80-as, 90-es években is?