- Apple asztali gépek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Vezetékes FEJhallgatók
- DUNE médialejátszók topicja
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Hobby elektronika
- Milyen videókártyát?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
it Hiába a nagy tüntetések, a helyi önkormányzat rábólintott a Tesla német gyárbővítésére.
-
Konzolokra is megjelenik a The Glass Staircase
gp Alig néhány nap múlva PlayStationre, Xbox-ra és Nintendo Switch-re is elérhető lesz a program.
-
Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
ma Megnéztük, hogy tényleg okosóra lett-e a Huawei fitnesz karperecéből.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
flash-
veterán
válasz fulton #290350 üzenetére
biztos lehetsz benne hogy nem az airchecker téved ennyit.pláne hogy mindegyik autós kompresszor mást mutat,ha utána rámérek aircheckerrel, eleve azoknak a fejegységét odavágják a földhöz, használja boldog-boldogtalan,ott van esőbe,hóba, dobálják,már el is állítódik,meg aztán szerinted viszik évente kalibrálni? amig szét nem szakad addig ott van oszt jónapot..
elvileg lehet venni kalibráltat,vagy kalibráltatni, az biztos drága,de autónál is érzem, hogy ha sks el állitom be 2.2 barra akkor nem ragad a földhöz a kerék,de nem is pattog az autó.[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz fulton #290352 üzenetére
mindig ugyanazt méri. amig ráteszed -leveszed valami nevetségesen kevés levegő persze kimegy, talán 1 század bar
de a pumpa lehelyezésnél meg nálam fél bar megy ki...
ezért tarton full értelmetlennek mikor csinálnak egy köpeny légnyomás tesztet, hogy x külső milyen nyomásokon milyen ,aztán mühelypumpa mérőjét használják ami levételkor enged ki a belsőből mert nem tudod úgy leszedni hogy ne engedjen[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
fulton
addikt
válasz flash- #290353 üzenetére
azt olvastam ilyen szempontból nagyon jól fel lehet tenni, anélkül hogy érdemi levegő szökne ki. Ezt szeretem a schwalbe-ben is am. Szeretem míg el nem b* dik a gumi benne.
A topeak amit anno rendeltem, azt nem tudtam úgy feltenni hogy ne szökjön ki sok levegő/szintén levételkor.
(kinek mi a sok ugye.. )[ Szerkesztve ]
-
gordonfreemN
addikt
Keréképítős kérdésem lenne:
Dt350 agy, xm421 felni.
A küllő menetéből mennyinek kellene minimum beérni a küllőanyába (azt hiszem nipli a másik neve)?Csak mert vicces kedvében a dt swiss kalkulátor 293-mat adott a dt revolution küllőre fék oldalra, olvastam, hogy ilyen esetben jobb lefele kerekíteni, azaz 292mm-es küllő lett.
Ugyanakkor variáltam is egyet, mert végül a vastagabb competition küllő mellett döntöttem. Aztán mikor megkaptam mindent, ellenöriztem ujra a méreteket és látom, hogy a competition-re már 294-et ír. Remek.Nos ennek az lett a vége jeleneg, hogy középre húzva és centírozás (így is helyes...) után a "hosszabbik oldali küllő menete úgy 2/3-ig van betekerve az anyába.
A kérdés ez volna, gond-e ez és inkább cseréljem, vagy a 70kg-om alatt elfogadható még ez is?¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Maximum1
őstag
válasz fulton #290344 üzenetére
Ez csak 60-65km/h felett jelentkezik, ha ütést kap, kavics, gödör akármi, volt nekem is, nem egy jó élmény, azóta inkább 60 környékén szoktam ereszkedni.
Pro tipp: ha ilyenbe kerültök, térdet a vázra kell szorítani az megszünteti a vibrálást.ZavaBalazs
Mavic kerék, van még kérdés?[ Szerkesztve ]
-
Lacko32
tag
válasz sebgutkopf #290136 üzenetére
Köszi a választ!
Időközben megfejtettem, hogy ez egy Zoom Forgo névre hallgató csoda, vagy micsoda. Még nem ért haza hozzám, egy kedves ismerősöm szánta nekem, mondván, én több hasznát veszem. Annyi fix, hogy Void Bos tag van benne, Saint hajtás, olajos Shimano fékek, meg egy pár Easton kerék. L-es váz, amúgy képeken rendben van. Nagyából mi értéket képviselhet így látatlanba?
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
fulton
addikt
válasz Maximum1 #290357 üzenetére
én kaptam a meridán 40 fölött
Akkor belemásztam ebbe, külföldi oldalakon olvastam a témában sokat.
pl Volt egy srác, Giant TCR vett nem kevés összegért és sajnos sokszor kapott, 40 környékén is írta. Teljesen elment az önbizalma a bringával, nem mert már ereszkedni sem. Gariban cserélték neki a kereket, villát .. semmi nem segített, végül ha jól emlékszem kénytelen volt megválni a bicótól.
Én azt mondom valszeg nála is az lehetett amit nálam gondoltam, nem jól illeszkedett a geóra az illető. Szerintem ez nagyban közre játszhatott. De ez csak egy (saját) vélemény.Volt akinek a hosszabb stem segített, állítólag ki lehet jönni belőle, ha a térdeddel közre zárod a felsőcsövet és nem görcsösen markolod a kormányt stb....
Állítólag vannak hajlamosító tényezők mint meredek fejcsőszög stb...de én úgy vettem észre mindenki csak találgat miért is lehet.(Balázs esetét nem vonnám ide, nem is azért írtam, csak arra reflektáltam amit írtál hogy CSAK nagy sebességnél jöhet elő) de kétségtelen ott nagyobb az esély rá.
ui: én sem engedem magam 60 fölé...főleg ezekkel a kerekekkel. Egy szél lökés komoly gondot okozhat olyan tempónál már.
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz fulton #290359 üzenetére
Nem kell neki sok, van sok videó a jelenségről, a motorokon a kormányon van lengéscsillapító, hogy ne legyen ilyen.
Gondolom a gravelek majd kapnak ilyet is.
Én térdel támasztom a vázat mikor ereszkedem, biztos ami biztos alapon.[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
Elfejtettem kérdezni korábban , hidraulikus tárcsaféket milyen időközönként kell takarítani? Olvastam róla hogy a gyantás betétek jobban kopnak esős időben (bár azt vettem észre ha két esős idő között takarítom le a rotort és a betétet akkor a következő megázás alatt gyorsabban kopik össze a betét a rotor össze mivel a gyantás betét jobban esős időben), az elmúlt 2 hét "tartós" esős időjárás után elől és hátul tiszta fék poros volt a rotorok illetve betétek is nyiszorogtak megálláskor igaz normális volt a fékerőm csak bosszantott a hang . Mert nekem ez új hogy alig két hónapja pucoltam át a rendszert mikor BBB BBS-53-ra váltottam és most megint kezdhettem elölről. Ilyent a V-Féknél nem tapasztaltam ott csak akkor kellet takarítani ha végképp nem fogott a fék.
Tudom ezzel a problémával én vagyok egyedül így -
-
PartyShan
aktív tag
válasz fulton #290329 üzenetére
+1 szavazat innen is erre [sks airchecker 2] Felrakásnál semmi levegő nem szökik, levételnél nagyon minimális. Több egymás utáni mérésnél is ugyanazt mutatja, vagyis annyival kevesebbet, amennyi a levételnél elszökik. Van benne "real time measurement", ezzel istök jól be lehet állítani a nyomást, ha túlfújta volna az ember, vagy akár menetközben, ha túl keménynek éreznéd a kereket. Hasznos, szerintem.
-
Speedy007
őstag
válasz parandroid #290363 üzenetére
Rotort és a betéteket, kár nem csináltam róla képeket hogy nézett ki 2 hét esős használat után.
-
6030D
Ármester
válasz ZavaBalazs #290356 üzenetére
Én is az első kerékre tippelnék, gumi mindenhol egyformàn van felrakva, nem üt? Ha hajtásban van, akkor meg pörgesd fel állványon 60 fölé, ott is remegnie kell.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
arcitec
addikt
válasz Speedy007 #290362 üzenetére
[Tárcsafék Tisztító] Nem kell belőle sok, soha nem fogy el. Persze nem túránként,
én max 2x 1 évben, de legfőképp tavasszal. Még törölgetni sem kell elpárolog.[ Szerkesztve ]
-
Lacko32
tag
válasz Speedy007 #290365 üzenetére
A cucc, amit keresel, a féktisztító lesz. Alapos mosás magasnyomásúval, majd azzal átfújod a tárcsákat, betéthez is befújhatod. Kompresszorral pedig kifújod. Mechanikus fék nem túlzottan igényel karbantartást, az vagy fog, vagy nem. Freodor szállópor mindig lesz, az a betét összetételétől is számít, meg nyilván a tárcsától, hogy mennyire zabálja.
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
Speedy007
őstag
válasz mauimagic #290370 üzenetére
Hétvégém mindig erről szól hogy amit észre veszek hétköznap azt ilyenkor orvosolom, így kaptam szét tegnap a hátsó váltót is amit még az életemben nem csináltam még pláne kuplungossal
Egy hete a gyerek bicaját szettem szét ahol nincsen monoblokk csak golyó kosaras csapágyazás és zsíroztam át a kormány csapággyal együtt. Jövő héten jön a nagyobbik lányomnak a használtan vett "24-a bicaj azzal is el leszek darabig[ Szerkesztve ]
-
leroyclub
senior tag
válasz Maximum1 #290308 üzenetére
Köszönöm az infót, inkább valami márkásabb használtat néznék. Eddig a Cube, Ghost, Merida gépeket nézegettem. Mi az ami még ajánlott lehet? Pár dolog már van a fejembe hogy milyet szeretnék: hidrós tárcsafék, teleszkópos nyereg, rejtett bowden, az áttételezést még nem tudom jobban utánaolvasok majd.
Erről mi a véleményetek? Pont jó a méret.
https://hardverapro.hu/apro/cube_nature_exc_2020_2/friss.html -
Lacko32
tag
válasz arcitec #290369 üzenetére
Mire a kerti slaggal leveretem, lemegy a nap. Nyilván lehet szabályozni a víz erősségét, hőfokát. 60 fokon nem vadul szoktam átmosni a vázat meg a kerekeket. Ugyan a féknyereg és tárcsa vízet kap, mi baja lesz?
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
-
-=RelakS=-
veterán
válasz parandroid #290375 üzenetére
Lehet, hogy nyeregcsőre gondolt. Vagy rugóval alátámasztott nyeregre
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Lacko32
tag
válasz parandroid #290375 üzenetére
A nyereg csőből létezik teleszkópos változat, sőt, amit vágni se kell, akkorára csúsztatod össze, amekkora kell. Nekem anno a Mongoose-ba volt ilyen nyeregcső, nem buta dolog.
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
leroyclub
senior tag
válasz parandroid #290375 üzenetére
Igen a nyeregcsőre gondoltam Még kezdő vagyok na. 2 napja tudtam meg hogy egyáltalán létezik ilyen.
-
Lacko32
tag
válasz leroyclub #290373 üzenetére
Ha már Győr, pici idő ráfordítással tudsz spórolni. [link]
Ha veszel egy pályamatricát, megtankolod a kocsit olcsóbban jössz ki.Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
Csápájev
őstag
Ezt az aldis pumpát próbálta már valaki?
Extra kérdés: bringa gumit hol lehet leadni? Nálunk a hulladék udvarban sem veszik át
[ Szerkesztve ]
-
ZavaBalazs
őstag
válasz 6030D #290366 üzenetére
gumi rendben van, meg eddig nem jelentkezett, csak tegnap kezdte. de tényleg nem értem, mi köze lehetne ennek az elsőhöz,
40-nel tekerek -> nem csinálja,
60-nal tekerek -> nem csinálja,
40-nel gurulok -> csinálja.
és annyi is megoldja, hogy mondjuk 30-as fordulattal beletekerek, amikor mondjuk 80-90 kéne ahhoz, hogy erőt is fejtsek ki.
lehet rosszul jellemeztem, nehéz leírni, gyere el, próbáld ki kicsit olyan érzés, mintha motorfék lenne a bicikliben, és a vázból érzem a vibrációt, nem az első kerék inog.wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Piftuka
veterán
válasz lsebestyen #290309 üzenetére
Esetleg megoldod saját magad egy jó kis csiszolópapírral, és készítesz egy kiváló nyers, "relic" dizájnt a gyári festék eltávolításával... Akkor már nem tud mi repedezni.
"Aquila non captat muscas."
-
Maximum1
őstag
válasz Lacko32 #290379 üzenetére
Ilyen van itthon is, amúgy Crosstrekkinget keres.
#290373 leroyclub
Nem rossz gép, havernak is ilyenje van, szereti.
Most adta el Dark Archon a sajátját, megmondja ér e ez ennyit.
Amibe bele lehet kötni az a hajtás nem integrált és a kerekek is gyengék, de egynek jó.
-
Piftuka
veterán
válasz leroyclub #290373 üzenetére
Egy tipp: Ha használt bringákat is nézegetsz, akkor szerintem érdemes itt is körülnézni: [Bringabarát]
A vállalkozó Németországból hoz be bolti bemutató darabokat (vannak időnként gyári új példányok is), és alig használt, váráslásba beszámított bringákat.
Rendszeresen megy áruért, a meglévő készlet is pörög, szóval érdemes érdeklődni.Amennyiben Győrött laksz, azért szvsz Fejér Megye nem a világvége onnan. (Mielőtt lejönnél, mindenképpen hívd fel időpont egyeztetésre!)
Én a Google-ban keresgélve találtam rá a boltjára, és nála vettem meg a csodás kis "Stevens 6X" cross trekking bringámat.
"Aquila non captat muscas."
-
Maximum1
őstag
válasz Maximum1 #290383 üzenetére
Ez jobban felszerelt.
Kicsit drágábban, csomagtartó, sárvédő stb... -
Friczy
senior tag
válasz Piftuka #290303 üzenetére
Nem muszáj, minden megtanulható. Vagy majdnem minden. Persze ennek az a hátulütője, hogy megfelelő szerszámok is kellenek. Régen pár szerszámmal mindent darabokra lehetett szedni egy biciklin, most már szinte mindenre célszerszámok kellenek, azokból a jófajta drága, ráadásul mindig kitalálnak valami újat, és. lehet, hogy egy újabb bringához a szerszámkészlet felét is le kell cserélni. Cserébe nem függsz a szerviztől, tényleg csak a nagyobb munkákra kell elvinni. Ha szerencséd van, akkor ezekre ritkán van szükség. A jelenleg rendszeresen használt bringáim még nem láttak szervizt, igaz, nem is kellett velük sokat foglalkozni. A legrégebbi közülük nagyjából most öt éves, egyszer kellett rajta féket cserélni, azon kívül csak gumicsere volt, lánc tisztítás és cserélgetés, és eleinte párszor centrírozni kellett a kereket, és utánállítani a váltóbowdent.
Pedig egyik sem vitrinben tartott bringa. -
leroyclub
senior tag
válasz Maximum1 #290387 üzenetére
Köszönöm, ez a Focus jól néz ki, és elég jól felszereltnek tűnik.
Amit Lacko32 linkelt az MTB? Egyébként mi a különbség, kicsit mintha feljebb lenne összehegesztve elől a váz, de a kormány is hasonló. Más testtartásban ülünk rajta? Első blikkre meg sem tudod különböztetni őket...
Piftuka: Köszi figyelni fogom itt is! -
Lacko32
tag
válasz leroyclub #290389 üzenetére
Hirtelenjében én sem tudtam difit tenni aközött, amit küldtél, de ez mtb inkább, amit küldtem. Bár a kritériumoknak “nagyából” megfelel.
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lacko32 #290377 üzenetére
Azt (magyarul )droppernek hívják és messze nem az a szerepe, hogy beállitsd rajta milyen magasan jó neked a nyereg...ez, meg a 60°C fokra állított magasnyomásúval ajánlott kerékpármosás együtt arra enged következtetni, hogy nem sokat kerékpározol.
6030D...oJan jó bringám még nem volt mely gumival felszerelt hátsó kerekét 60km/h-ra hajtva ne ugrált volna az állványon. 🫣
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Lacko32
tag
válasz Hasaggymeg #290392 üzenetére
Köszi a felvilágosítást, leszokok a magasnyomásúról, az elmúlt 15 évben rengeteg bringát tönkretettem vele. Nem is értem, minek használtam eddig. Csak tőled kellett volna tanácsot kérnem.
[ Szerkesztve ]
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
gordonfreemN
addikt
válasz gordonfreemN #290355 üzenetére
Amennyiben más is keresné a jövőben a küllőanya (nippli) és a küllő kapcsolatának feltételeit (mennyi menet hova miért) az itt választ talál:
[link]
Ha valaki esetleg fáradt elolvasni, a lényeg:
Jó beállítás:
Rossz beállítás:¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
-
válasz Csápájev #290380 üzenetére
"Bringa gumit hol lehet leadni?"
Bárhol, ahol árulnak ilyet, kötelezően át is kell vegyék a hulladékot. Akkor is, ha nem náluk vetted. Nem érdemes visszaélni a helyzettel, de ha 1-1 darabbal is bunkóznak, mehet a feljelentés a környezetvédelemnél/fogyasztóvédelemnél. Ugyanez igaz a hulladékudvarra is amúgy. Ahol nem mellékesen soha semmit nem akarnak átvenni. Legutóbb üres öblösüvegeket vittem fel a hulladékudvarba két kartonnal anyám garázsából, ment a hiszti, hogy nincs helye, meg tele az üvegkonténer, meg ide ne hozzam. Mondtam, hogy akkor ide letettem, azt csinál vele, amit akar. Az a gyanúm, hogy a német rendszám miatt némi kenőpénzt/jattot szeretett volna kapni az öreg, nem tudom, mi a divat arrafelé, ha készséges lett volna, valszeg kap is a végén. Két öreg számítógépem volt még, egy szkennerem, meg egy CRT TV-m, azokkal érdekes módon nem volt gondja, még kipakolni is segített, gondolom arra volt kereslet.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Piftuka
veterán
Srácok, "vótmá"...?
Új, magyar kerékpár márka: AROZAÉn drukkolok minden magyar vállalkozásnak, és jó dolog, hogy egy tapasztalt versenyző áll mögötte, de...
Csak én gondolom, hogy élettartam garancia a vázra ide, minőségi alkatrészek oda, a csúcsmodell nagyon drága ~1 millió forintért?"Aquila non captat muscas."
-
ReFleXx
addikt
How to buy a MTB
jopofa video2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 10
- Apple asztali gépek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vezetékes FEJhallgatók
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- DUNE médialejátszók topicja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen