Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • semmiho

    tag

    Sokan jeleztétek érdeklődéseteket a Bike Ahead Composites vázas projektre, így írok pár sort elöljáróban.
    A projekt többé-kevésbé grammozós, viszont csak megbízható, bevált alkaltrészek felhasználását tervezem, melyek ha könnyűek is, de már bizonyítottak az utóbbi években nálam. A pontos alkatrészlistát még nem tudom, de egy biztos: 1x11-es váltással épül és rugózós villával. Még csak tervben sincsen a merev villa.
    Feltűnhet a fotón látható régi, használt SRAM XG-1195 soron a kék "tányér": nos, ez egy 2018-ban vásárolt WolfTooth GCX 44t tuning a gyári 42t helyett. Sajnos évek óta nem gyártják már - mázli, hogy anno rendeltem egyet. Hogy a váltás megbízhatóan működjön a 44t-n, a hátsó váltóhoz kissé hozzá kellett nyúlnom. Utóbbi egy régi, használt SRAM GX. Szóval, a kanál nem gyári, hanem Garbaruk, jockey wheels pedig Alugear.
    A váltóval lesz még munka: alu színűre felcsiszolom és kikönnyítem (brute force - szerintem vannak sejtéseitek, hogyan).

    A hajtómű Quarq XX1 lesz, amit a Giant Fathom bicajomról szerelek majd re és erre jön egy 104x4mm 30t WolfTooth narrow-wide tányér lesz majd.
    Fékek 2018-as Trickstuff Piccola szett, a régebbi, C21-es féknyergekkel.
    Kulacstartó egy használt, de alig 20 grammos Topeak (nagyon megbízható, soha nem esett még ki kulacsom belőle, 6 éve versenyzek ilyennel).

    Az L-es Bike Ahead Composites váz nagyon könnyű, 4 db kulacstartó csavarral + bowdenház gumodugóval 846 grammot mértem.

    Középcsapágy SRAM DUB lesz, többé-kevésbé bevált és olcsó is. Az építés trükkös lesz majd, először kell a fékcsövet és váltóbowdent végig vinnem a vázban, természetesen a fenti fotón látható Capgo szivacscsőben áthúzva és csak aztán préselhetem be a középcsapágyat. A váz egyébként IS 42/52 csapágyakat fogad, amihez felülre PRO SL csapágyat, alul régi tartalék Cane Creek A.E.R. csapágyat használok majd fel (évekkel ezelőtt rendeltem 2 szettet, szuperkönnyű és tartós, a merev villás setupomban 5 éve megy egy már).

    Villa a fotón látható 2020-as SID Carbon, csillapítás ebben már 3 éve nem gyári: Race Day csillapítás található benne: Trickstuff Dackne "dióval", tengellyel és Cane Creek "crow race"-szel együtt 1369 grammot mértem. Frissen szervizelve, új porlehúzók a lábban stb.
    Nem marad érintetlen ebben a formájában: hosszabb távú tervem a kék festés eltávolítása és a láb felpolírozása fényes alu színűre.
    Megjegyezném, a 2020-as SID Carbon amellett, hogy talán ha ~20 grammal nehezebb csak a 2021-es új SID SL-nél, jóval nagyobb a sárférőhelye, akár 2.6-os gumit is fogad és jóval merevebb - nem nyeklik-nyaklik annyira, mint az új SID SL - igaz, menet közben azon sem érezni különösebben.

    Kormány egy használt Berg 760mm, amit 740-re vágok és PRC 70mm stucni.

    Egyelőre itt tartok. Kerékszett első körben a Lux CFR-em gyári DT Swiss XRC1200 30mm szettje lesz. A váz az, ami egyedül új és pár apró alkatrész. Kb. 200 EUR-t ruháztam be az egész projektbe a váz árán túl, minden alkatrész régi és használt, tartalék volt, stb.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák