Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tin

    veterán

    Lenne még egy amatőr kérdésem a váltóval kapcsolatban. A bicajon 3x9-es Shimano Alivio váltó van.

    Elöl többségében a középső tányért használom a középső hátsó 7-el, illetve az első nagy tányért a hátsó 4-5 kicsivel. Elöl a legkisebb tányér szinte soha nem kell. Az első váltó amúgy gond nélkül megy, rendesen utazik a tárcsák között a lánc.

    A hátsó váltó is tökéletes, amikor elöl a középső tányéron van a lánc. A hátsó váltások ilyenkor pontosak, nem cicereg a lánc, minden finoman megy.

    Viszont, ha elöl felváltok a nagy tárcsára, akkor már nem minden sima hátul. Egyik-másik hátsó fokozatnál ilyenkor cicereg a lánc, másoknál nem, de maga a hátsó váltás ilyenkor ritkán nem is teszi át a láncot, vagy csak pár fordulat után. Nem kell karasztrófálisnak gondolni, mert az esetek nagy részében működik, de gondolom a láncnak nem kéne bizonyos fokozatokban ciceregni, és a hátsó váltásnak az összes első tárcsával működnie kellene.

    Jelezném, hogy nem járatom keresztbe a láncot, a két szélső első tárcsáról az alsó/felső 5 hátsót használom, a középső tárcsáról pedig a középső 7 hátsót (a szélsőket nem). Az egyik cicergő fokozatnál amúgy szinte totál egyenesen fut a lánc.

    Láttam a korábban linkelt videót, hogy a váltókarnál és hátul is lehet csavarással finomítani a bovdent, de kérdés, hogy a feszítéssel helyre tudom hozni az első nagy tárcsás "hibákat", vagy azzal meg elmásznak majd a középső első tárcsánál a fokozatok? Hogyan lehet ezt normálisan beállítani úgy, hogy minden első és hátsó fokozatban finom legyen a váltás?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák