Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • npera

    újonc

    A gonosz DPF helyett inkább egy GPF kellene neki...

    A dpf-regenerálás a használati utasítás szerint egy észrevétlen 5-10, de max 15 perces folyamat, mely alatt folyamatos 2000-3000 közötti fordulaton kell tartani az autót s ezalatt a részecskeszűrőből magas hőmérsékleten kiégeti az összegyűlt károsanyagot - és amit egyébként nem érdemes megszakítani (habár nincs semmi visszajelzés arról, hogy épp történik, csak a pillanatnyi fogyasztáson látszik). Szerintük erről ennyit érdemes tudni, több szó nem is esik róla.

    Mi az a dpf-regenerálás a valóságban?
    - állsz a dugóban, és minden előjel nélkül elkezd a kocsid zúgni és 20 litert fogyasztani, nem tudod jelezni, hogy ez most nem lesz alkalmas
    - megérkezel épp az úticélodhoz, mikor bekapcsol a regenerálás, emiatt mehetsz valami hosszú és széles többsávos útra, hogy kiégesd 2-3000 fordulaton
    - elhatározod egy hosszú úton, hogy megállsz pihenni a következő étteremnél, pihensz, eszel valamit, majd mielőtt megállnál, bekapcsol a regenrálás

    3 év alatt összegyűlt sok ilyen történet. Szóval az autó ezen része botrány. Sokan (szabálytalanul) kiszedik az autóból, vannak, akik csak vidéken használják, csak országúton/autópályán - ott nem annyira tragikus, de azért ott is meg tud történni, hogy rosszkor érkezik a tisztítás.

Új hozzászólás Aktív témák