- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Computex 2024: Léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Hobby elektronika
- Mini-ITX
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HDD probléma (nem adatmentés)
Hirdetés
-
New York visszafogná a közösségi média algoritmusait
it A fiatalokat védenék azzal, hogy megtiltanák a tartalmak algoritmikus vezérlését a fiataloknál, szülői hozzájárulás hiányában.
-
Computex 2024: extravagáns üveg-alumínium házköltemény az In Wintől
ph A cég "lopakodó" alaplapokkal is kompatibilis, Signature sorozatú újdonságát szemügyre véve hirtelen azt sem tudjuk, hogy merre van az eleje és a hátulja.
-
Előbb csúcstábla aztán topmobil jöhet a OnePlustól
ma Középpontban a Snapdragon elit teljesítménye.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
őstag
válasz Samott #136150 üzenetére
Körzet mindent is elbír, de most így hát izé, ebben a verzióban mindent szabad a júzernek amit nem tilos, mi lett volna itt ha azt mondják bárkinek, hogy hát akkor háztartási méretű kiserőmű kuka? Ha meg utolérik fejlesztéssel, akkor 1.5 év múlva már lehet, csak akkor meg nincs támogatás kedvezmény és minden más? Így is káosz van, ezt senki nem fogja bevállalni. Körzet egy darabig mindent is elbír. Aztán meg nem. És ez várható volt, írtam én ezt 5 meg 10 éve is, most pont ott tartunk.
-
Samott
addikt
válasz Jahno #136151 üzenetére
De latod, hogy nem bir el mindent a korzet. Eleg lett volna megnezni a feszultsegszintet. Meg arra se voltak kepesek. Es az engedely meg arrol szol hogy vagy megadjak vagy sem. Ha mindenki gondolkodas nelkul megkapja, akkor csak egy ujabb lehuzas ertelmetlenul.
Ha a juzer nem kapa engedelyt akkor hamarabb borul a bili es hamarabb kell fejleszteni mert reklamalnak. Egyszerubb volt a szonyeg ala soporni a problemat.
Bytheway, dugokerdessel hogy allunk? Mit tapasztalsz? Most hogy vegetert a nyar nyolc utan azert erezheto a lassulas, dugulas a nyaron akkortajt szellos soroksarin/lagymanyosin. Meg hat a kormanysajto tele van apokaliptikus kepekkel...
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #136152 üzenetére
Dugókérdésben nem kaptam elég paramétert, de csinálhatok csiganyálat, jöttem-mentem kocsival, nem mindig mérvadó a probléma. Valamennyit nőtt a forgalom, de még mindig kérdés, hogy mi számít dugónak, mennyi a "sok" és mi a várható utazási idő A-ból B-be, amire azt mondjuk, hogy sok vagy kevés? Addig rinya az egész.
Cviilizáció meg olyan, nől. Szülni kell sok gyereket, agglomeráció is népesül, infrastruktúra meg nem bővül vagy nem tud. Fatornyos falum a szomszédban 3ezerről 9ezer lakosra nőtt, itt Szigetszentvalami körül 10ezerről 20ezerre, ami növeli az ingázók létszámát. De mit tegyen a paraszt? Tudom, költözzön oda, ahol meló van és egyéb csacsiságok, meg járjon a MÁVval, ami inkább megint nem jár, mint jár :-D
Dolgozóba kb. 29 perc alatt értem be, az szerintem nem vészes. Pont fele a tömegköznek de megszámolhatom, van időbélyeg, hogy mikor merre, mert XIIből XIbe is mentem, aztán vissza a II. kerület és vidékország, megnézhetem tömegközzel optimalizálva is, szerencsére a Sony szervíz előtt volt szabad parkoló, máshol meg kaptam saját udvart :-P
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #136156 üzenetére
Az mondjuk vasárnap de én is nézegetem, majd kell bujdynak az indokolás, hogy mennyire nem mérvadó a bicajos forgalom. Bár erre is itt a szabvány duma, mert még biztos nem elég jó az infrastruktúra csak tavaly még nem ez volt a duma. Van 1-2 Bíró Dani meg helyi hülye aki veri a nyálát és kész. Majd kiderül. Ezzel el leszünk éveket és lehet toporzékolni.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #136138 üzenetére
Arra tudok gondolni, hogy ha vannak fogyasztók és termelők és a normális "egyensúly" felborul (elég sokan táplálnak vissza a hálózatba, mert éppen süt a Nap, de a fogyasztás marad a default szokásos), akkor ezt a helyzetet csak egy dedikált load balancerhez hasonló megoldás tudná kezelni. Ugyanúgy, ahogy a fogyasztást is ki kell egyenlíteni egy adott topológiában a visszatáplálás is hasonló helyzet csak másik irányban.
Ez elég combos költség lehet nagyobb léptékben gondolkodva, mert kell kommunikáljon egymással minden pont és a hálózat is. Onnantól kezdve kell valami standardnak megfelelni, kell algoritmus, ami vállalható módon lépteti a betáp mértékét, hogy az egész hálózat egyenletes terhelést kapjon és ne legyenek oszcillációk sem.
Nem igazán vágom a hálózatos témákat, de a paraszti logikám valami ilyesmi irányba tereli a gondolataimat.
-
-
Jahno
őstag
válasz NauTiLUS_HUN #136161 üzenetére
És akkor mekkora felháborodás lenne, ha nem engednék, mert csak?
-
Jahno
őstag
válasz npera #136158 üzenetére
"mert kell kommunikáljon egymással minden pont és a hálózat is."
Nem merem mondani a fotelből, de egyik előző cégemnél ebbe hülyültem bele :-D Felvázolták A Tervet, aztán szoptunk évekig dolláreurócsillirádokból és nem lett belőle semmi. Most úgy néz ki újrakezdik.
Mire ekkorában kialakul valami egységes protokoll, amivel dumálnak az eszközök már teljesen máshol fog tartani a világ. Mittomén, kicsi vagyok én ehhez.
-
npera
újonc
válasz Jahno #136163 üzenetére
Ja-ja, a standardokat tipikusan seperc alatt megírják, lezongorázzák az egyeztetéseket és utána release. Aztán már csak be kell implementálni, conformity és mindenki boldog.
Egy példa. Kínai ECE UN R85 megfelelője a GB/T-18488. Ennek a 2015-ös kiadása van érvényben. De már évek óta megy a remissz az új kiadáson, ami elvileg 2024 nyarán lesz éles. Pikk-pakk.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #136164 üzenetére
Itt délutánra tele lett egy csomó máskor üres parkoló kocsival, aztán az ipari elkerülő úton majdnem a körforgalomtól állt a sor az építkezésig (most biztos tudjátok egyből melyikre gondolok ).... Néztem is, mint a hal a szatyorban, ahogy a bringaúton kábé 47 km/h tempóval elsuhantam mellettük
-
npera
újonc
Miért nem raknak oda pár akkumulátort inkább???
Dízelgenerátorok is besegítenek a Tesla néhány töltőjénél...
A portál egyik szerzője azonban kiszúrta, hogy a Harris Ranch Supercharger fő állomásaitól távolabb, egy Shell-benzinkút mögött kisebb dízelmotor-állomás helyezkedik el. Ez bekapcsolódik az áramtermelésbe, ha gyorstöltők üzemeltetéséhez erre szükség van. Annyiban nincs szó újdonságról, hogy ne lett volna ismert a Teslának ez a megoldása.
Először Edward Niedermeyer újságíró hívta fel rá a figyelmet 2015 májusában. Ami érdekes, hogy az eltelt nyolc évben nem változott a helyzet. Ez alatt ugyanis nagy utat tett meg a zöldenergia termelése az Egyesült Államokban is.
Az nem derül ki sem a korábbi, sem az újabb jelentésektől, hogy az elektromos autók ellátáshoz termelt áram mekkora arányát adják a dízelgenerátorok. Erre még azok az alkalmazások sem tudják a választ, amelyek a töltők energiaforrásait követik. Az viszont tény, hogy Elon Musk, a Tesla vezére azt ígérte, hogy a gyorstöltők 2017-től teljesen alternatív módon termelt elektromos energiát fognak szolgáltatni.
A villanyautók hívei részben azzal válaszolnak minderre, hogy ha csak a csúcsterhelések időszakában lépnek be a dízelgenerátorok az áramtermelésbe, az érthető. Minden elektromos rendszernek szüksége van az extrém igények kiszolgálására képes technológiára. Másrészt úgy vélik, hogy bár a Tesla nem tökéletes, de még mindig közelebb van ehhez, mint amit más autógyártók kínálnak.
-
Jahno
őstag
válasz NauTiLUS_HUN #136169 üzenetére
És a másik 100ezer marharépa nem így gondolkodik.
-
NauTiLUS_HUN
újonc
válasz Jahno #136170 üzenetére
Ha nem ment volna a csiribiri, hogy még van szaldó éves, de mindjárt már nem lesz, aztán mégse de visszamenőleg nem lesz, akkor nem lenne a cirkusz
a lehetőség, hogy ne kössenek új szerződést adott volt, a visszamenőleges egyoldalú feltételváltoztatás az azért erősen a Fidesz-Magyarország sajátossága. Az is, hogy összevissza variálnak youtube-on és tiktokon jelentenek be sok 100 ezer fáztartást érintő változást. -
Jahno
őstag
válasz NauTiLUS_HUN #136171 üzenetére
Ezért mondtam, hogy bedobták a bombát és nem győzték lekövetni. Napok alatt esett be annyi érdeklődés, mint ami előző években összesen. Ezzel mit kezdjen a szolgáltató, ilyen exponenciális káoszra mit fejlesszen és méretezzen?
-
Jahno
őstag
válasz NauTiLUS_HUN #136173 üzenetére
Ezekkel a rezsis kavarásokkal meg mindenfélével a szolgáltatók is akkorát oboáznak, mint állat. Nem nagyon hiányzott, csoda, hogy még valami papírmunka működik és tudják követni a variálásokat. Mert ugye X kilowattig ennyi a tarifa, családosok, egyebeket, igazából elég bedobni kb. két változót, lefuttatni egy selectet, aztán heló kész is van.
Amikor decemberben nem tudja megmondani, hogy mennyi lesz a tarifám januártól, csak pislognak, hogy nem tudják mi van akkor miből gondoljam, mennyi köze lehet hozzá? Vagy szétteszi a kezét, azt mondja bocs, mi is szopolunk, ha kijön az ár és nem tetszik akkor eltekintünk a felmondási időtől is, mert nem tudunk mit tenni, és akkor Te vagy a sorban a 17ezredik?
-
hobizoli
nagyúr
válasz Samott #136152 üzenetére
autok szamabol kiindulni baromsag
ismerek olyat, akinek 5 autoja meg 2 motorja van
de akkoris csak 1 segge van, ugyhogy csak az egyikkel jar az utakon egyszerre mindig
ebben van neki ceges auto, veteran auto, ritkasag auto, napi jaros auto... meg egy turamotor amival a Transfogarasi-n volt par hete, meg egy varosi naked bike Ducatiazert van tobb auto, mert az agglomeracioba kikoltozok sok helyerol csak azzal tudnak munkaba jarni, az epkezlab agglomeracios meg kulkeruleti tomegkozlekedes infrastruktura nelkul
arra meg nem lehet alapozni, hogy maaaaaajd 5-10ev mulva akar az is lehet, hogy lesz egy jarat, addig meg 1+ ora seta a vasutallomasig, ahol varhatod a vagy igen vagy nem keso vonatot
delutan/este meg ugyanez visszameg vidd bolcsibe-oviba a gyereket a telepules masik vegere, mert az meg oda epult 3 evtizeddel ezelott
csak azota 4x akkora lakosu lett az a hajdan volt falu, es saaaaajnos az onkorinak vannak ennel fontosabb dolgai is, mint ezen ferohelyekkel foglalkozniade azt bezzeg elvarnak, hogy szuljon 3+ gyereket minden no, csak bolcsi-ovi-suli temakorre is az infrastrukrura az jaaa arra niiiiiiiicspééééééz kategorias, meg óóóódddmeg
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #136175 üzenetére
Biztos ismerek olyat is, akinek 10 vagy több autója van, de nem mérvadó. Ennek ellenére most már sokszor családonként kettő is akad, meg ésvagy. Aki csak nyáron használ ide-oda utazni kabriót, azok vannak kevesebben. Vidékkel egyet is lehet érteni, azzal nehéz mit kezdeni. Haversrác is messze vidékről szokta osztani az eszet, aztán mikot megkérdezem, hogy elmúlt 3 napban hány kerületben járt Pesten, akkor megy a fejvakarás, mert 3 hónapja nem járt erre és tömegközön sem nagyon ült. Úgy majdnem könnyű. Mindig ott kötünk ki, menni kellene és hatékonyan, de egyszerre mindent nem lehet.
-
veterán
válasz Jahno #136125 üzenetére
néha elnézegetem azért a fujikat... az a6600 jó cucc, de szerintem indokolatlanul drága, ennyi pénzért szerintem már ff vázat vennék. mostanában megindult lefelé az a7iii-ak ára, de egy a7ii se feltétlenül nagyon rossz cucc. oké, a 7iii sokkal jobb
most már csak használni kéne, felháborítóan keveset fotózok hobbiból
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Jahno
őstag
válasz qnadam #136183 üzenetére
A7-IIIat nehezebben etetném obikkal. Bár egy már van rá :-D APSC-re meg már kettő... Ráérek, ráadásul 6600-ba és IIIba ugyanaz az akku kell és a távkioldót is meg lehet mókolni egyformára. Attól tartok mire 6600ba kellene/lehetne ruháznom, arra nagyon kifut és csak lekotlott darabok lesznek.
Fuji? Vonyítanál a fájdalomtól egy Sony után. Fókusza a kanyarban nincs, szinte kötelező, hogy obin gyűrűvel állítsd a blendét, meg ilyesmik. Másik Fujin még az ISO is tárcsával tekergetős. Hipszter masina teljesen. És természetesen itt is az van, hogy az idei H2esnek sokkal jobb a fókuzsa, de olyat sem fogtam még a kezembe. Aztán ha 900ezresért jobb is, ahhoz mérd a 6600at, ami jóval olcsóbb és bizonyított.
-
Jahno
őstag
válasz eattila #136184 üzenetére
Szombat délután madarászás, este csillagok, kedden Duna parti csillagok, lepkés makrós próbálkozás, de tegnap hattyúk és egyebek, de most is mindjárt megyek egy kört a töltésen. Ez egy aranyos lepke feje, ha mást nem akkor egy ilyet lekattintok valahol.
És akkor még hó végéig lenne két pályázat, amit érdemes lenne meglovagolni, egyikre nem sok ötletem van, de fotelból lehet készülni, másikra lenne, csak jobban meg kell mozdulni. Főleg mert évek óta kergetném a témát, felétek lehet közelebb is lenne.Este lehet gyártok egy hosszabb csillagosat, ha nem lesznek felhők.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #136188 üzenetére
A mindig szerintem túlzás, említettem vagy kétszer. 4es6ost és 1est többet emlegetem. Ezért szoktam kérdezni, hogy ki hány viszonylaton mozgolódott mostanában, aztán nézzük meg mennyire mérvadó. Váci vonat a héten legalább egyszer törlődött már az tuti, elvégre hét közepe van Az a nagy kedvencem és nem a 2es.
De ha a 3ast használod, akkor még melyiket?
-
hobizoli
nagyúr
válasz -NoVa- #136176 üzenetére
nem egyet ismerek hanem tobbet is
mivel autos korokben mozgok inakbb, mint bijacosban
az hogy tobbeknek 2-3 autoja is van, szinte tok "alap"
ez meg elferditi ezt a db/varos statisztikat hogy fuu mennyivel tobb auto van a Bp-re regisztralva
es?
a biztositasokat adokat befizeti utanuk, muszaki vizsgakon atmennek, mert rendben vannak tartva, aminek szinten van adovonzata, parkoltatasuk megoldott maganteruleten, akkor meg kinek megis mi koze hozza?
...de akkoris csak az egyikkel van az utcan, mintha csak 1 lenne neki
erdekes, amikor csengetni kell az adot meg az AFA-t akkor azt qrvara szeressuk
az egysegsugari bicajnáci mit halucinalgat ossze vmi szent próféta oldalra hivatkoztva, hogy utak fenntartasa/felujiasta tobbe kerul, csak az utak altalanos allapotan qrvara nem ezt venni eszre, hogy nagyon koltenenek rajuk...papiron persze lehet Mrd-k mennek ra, de az Ulloi kulso szakasza 20 eve egy sapka fos volt mar, aminek most alltak neki vegre, a Gyorsforgalmi meg mellette a Gyomroi hagyjukmar kategoria volt 10-15 eve is
...csak a tipikusan a belvarosi gettolako ezeken nem jar soha, de jopofa nagy velemenyei vannak barmirol ami autoval kapcsolatostöbb drón kell ;P
-
Grillo
senior tag
válasz ezittketto #136195 üzenetére
Hogy akinek Volvoja is van a fórumon, az is legalább 10 éves, és még a Subaru is megvan.
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #136196 üzenetére
Nomost Novának van 2 autója, vagy a családnak? Főleg ha a Subaru heti futása most sem volt olyan túl sok, Volvo meg inkább a vidéki pályákon hozta be a lemaradást. Többit nem tudom, de a 3 már elég erős. Főleg míg itt panelban kb. pont elférünk a 400 lakásra és tuti nincs 800 autó a környéken. Szerencsére.
-
hobizoli
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Vírusirtó topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen légkondit a lakásba?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Computex 2024: Léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- iMac 2019 27" Retina 5K / i5 3 GHz / 32 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 570X 4 GB
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- Dell SE2216H 22" 1920x1080 Full HD LED Monitor
- Dell Latitude 7390, 13,3" FHD IPS, I7-8650UU CPU, 8-16GB DDR4, 256GB NVMe SSD, WIN 10/11, Számla, Ga
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen