- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Videós, mozgóképes topik
- 3D nyomtatás
- Vezetékes FEJhallgatók
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen asztali médialejátszót?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
it Több intézkedést is hoznak, hogy óvják a gyerekeket a közösségi média káros hatásaitól.
-
Computex 2024: Az Akasa mágneses burkolatot ad, az SSD-t te rakhatod bele
ma Újabb MagSafe-es kiegészítő, más megközelítésből, mint az MSI-nél.
-
Computex 2024: extravagáns üveg-alumínium házköltemény az In Wintől
ph A cég "lopakodó" alaplapokkal is kompatibilis, Signature sorozatú újdonságát szemügyre véve hirtelen azt sem tudjuk, hogy merre van az eleje és a hátulja.
Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz WiZARD #135200 üzenetére
Ja, ezek vicces dolgok. Egy kolléga az elektromágneses dizájn csoportból pont hozzájuk ment át még a korona alatt. Mondta, hogy ott egy dolog fontos: power density. Kerülhet amennyibe kerül, lehet benne unobtainium, de a legmagasabb teljesítmény jöjjön ki a legkisebb térfogatból és tömegből.
Ott olyan a fejlesztés, hogy a recepciónál leadod a telefont, meg okosórát és benn nincs is simán nyitott internet. Lehet böngészni, de speciális eljáráson keresztül. Cserébe elég komoly infrastuktúrát raknak a fejlesztők köré, nem sok akadály van a melóban.
-
npera
újonc
válasz ezittketto #135202 üzenetére
Néha facséről linkelek, néha csak úgy "az internetről" bárhonnan. Biztos valami proxy nyűg. Céges gépről nézed? Mert akkor lehet hogy van valami PC-filter és nem mindig PC a kontent
-
Jahno
őstag
válasz npera #135208 üzenetére
Zsinnyegtettek itt mindent, volt ilyen, meg egy Mi2es ha jól tudom és sugárhajtómű. Ezen kívül szerintem más nem, de hát ez így pont elég. Tavaly haver vitt egyik sarokba retró diszkót meg adtam régi videójátékokat, mellette kertmozi.
Ja, motorindításból még ilyen helikopter volt, amiről van videójuk: [link]
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Sipi- #134890 üzenetére
Megkötöttem reggel.
Megvolt a horvát nyaralás.
Tanulságok:
- olcsóbb, mint a Balaton, de picsa drága, jövőre nem megyünk, az tuti (főleg, hogy jövőre IRL Parks játék a terv )...
- Odafelé fél órát töltött a Tesla Siófokon a Lidlben, onnan teli akksival mentünk tovább. (Sormás elesett a vihar miatt), vitorlázva (sebesség korlátokat betartva) eljutottunk Károlyvárosig, ott töltöttünk kb. 20 percet és már odaértünk Crikvenicára gond nélkül. Crikvenicában van töltő, simán 100%-on indultunk hazafelé, ki is tartott a kocsi Sormásig, ahol egy pisiszünet alatt (felváltva kellett menni két turnusban, mert a kölök nézte a farmot közben) kapott is elég naftát a kocsi, hazaértünk. Sormás az durva. A mi RWD Model Y-unk a legrosszabb hatótávú kocsi és csak 170 kW-tal tud tölteni (LR, Perf 250-nel tud) maximum, de az, hogy ilyen 800-900-1200 km/h töltési sebességet látok a műszerfalon, az durva. Sormásos 250 kW-os töltők vannak, Károlyváros, Zágráb csak 100 kW. Ha minden állás foglalt, akkor feleződik a kapacitás.
- tenger az tenger, nagyon szép,
- SUP az szívás. Olyan helyeken is izomlázam lett, amiről nem is tudtam!
- lányok kamaszodnak, így egyre inkább ügyesen kell tervezni, mert ha valaki a nyaralás felében nem mehet vízbe az szívás... -
Bujdy81
csendes tag
válasz -NoVa- #135180 üzenetére
Hát, ahol mi ettünk, ott 20-30 euró volt egy normális adag kaja. Szétnéztünk Crikvenicában töb helyen is, kb. azonosak az árak. Nyolc emberre úgy volt 167 EUR a számla, hogy abból hárman a 7 eurós gyerekadagot ették és nem ittunk pálinkát/bort. Ehhez képest Szegeden a Dóm téren koktéllal/pálinkával, tuti borral, segg kinyalással és desszerttel volt 68 ezer HUF a számla öt felnőttre. Szóval kb. ugyanannyit fizettünk, míg előbbi egy strand melletti kerthelyiség volt, utóbbi a Szegedi Szabadtéritől 10 méterre a város egy fő terén. Minőségben a szegedi sokkal jobb volt...
A fagyi 1.8 EUR-ért viszont ajándék volt, mert kb. 2x akkora, mint itthon egy gombóc. Ráadásul finom is!
-
-NoVa-
addikt
válasz Bujdy81 #135216 üzenetére
Büdipesten jobbfajta helyeken 40k huf körül van mostanában 4 főre nekünk, ha van benne grillezett rák, vagy tintahal. Alkoholt nem igazán iszunk otthon. Nyaralásnál egy-egy aperol vagy radler odakerül, de így is megáll 100€ körül.
Minőségre sincs panasz, mondjuk Nin, Vrsi környékén akad sok ismerős jó étterem, rutinból választanak a gyerekek is. Ez is olyan, mint Caorle, kikapcsolni járunk ide, nem világot látni. Aztán pártízezer lépés csak összejön naponta kikapcsolás közben :) -
Bujdy81
csendes tag
-
Bujdy81
csendes tag
válasz npera #135218 üzenetére
Vannak szabályok. A "kibaszom a négyes indexet a buszsávban" az pont annyira szabályos, mint autópályán kerékpározni. És nem is sokkal veszélytelenebb...
Kultúráltabb országokban vannak ilyen "öblök", ahol lehet árut rakodni. Ahol a 4 méter széles járda csak 1.5 méter széles egy 15-20 méteres szakaszon. Ott meg lehet állni 10-15 percre és pipa. Persze ehhez kellene, hogy a rendőrség (akinek nincsen sem jogköre, sem létszáma ehhez) szarra büntesse/lopóautóztassa azokat a csicskákat, aki parkolnak a rakodó helyeken...
Meg kellene úgynevezett "előre gondolkodás", "koncepció", ilyesmik. De sok országban műxik, szóval meg lehet oldani...
Crikvenicából hazafelé két autó villogott le, persze, hogy mindkettő magyar volt, még a határ túloldalán. Kezdtem elképedni, hogy mennyire legalja a közlekedési kultúránk, de szerencsére tegnap az M5-ön egy román szakadt Merci megmutatta, hogy nem vagyunk még a világ segglyuka, még csak a betyárkörte a partján!
-
zetor2000
senior tag
válasz Bujdy81 #135221 üzenetére
Akkor van baj az érveléseddel, amikor random időközönként kinő egy új busz/kerékpársáv ott, ahol eddig nem volt, és kinő a sáv mellé egy lebólyázott zóna, hogy se a mentő, se a taxi, se senki más, csak a cangás mehessen. Az meg k*rvára nem akar menni. 1000 autóra jut 8...13 cangás.
Pakolni sem lehet ott megállni, mert le van bólyázva, de 1 hete meg még nem. Vagy a nem közlekedő biciklisek verik ki a hisztit.
Ilyenkor azért eléggé utána (igazából megelőzve) oda kéne küldeni egy rakás "niggert", akik felvésik a helyet, és kialakítják az öblöt. Majd megcsinálják, hogy a bólyasoron oda lehessen parkolni kisáruszállítóval. A jövő héten, meg amikor megszűnik a sáv, akkor ki kellene megint küldeni ezt a marék jóravaló embert, és visszaállítani.
Minden egyes ilyen bólya 19...49E Ft, meg amennyiért megcsinálják, a TE meg az ÉN pénzemből is. Nem lehetne ezt másra jobban / értelmesebben felhasználni?
De ez itt nem az a hely, itt fogják, azt kiteszik a bólyákat, azt "jóvanazúgy".Én nagyon nem járok arra a felszínen, de néha van metrópótlás, és akkor jön, hogy de...
Forrás: [link][ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
-
Jahno
őstag
válasz npera #135218 üzenetére
Egyszerű válasz lesz: oldja meg. Meg nem az én dolgom, meg hasonlók.
De mintha én is írtam volna a rakodó/egyéb helyekről. Eddig már sokan nem látnak.
Csodálkozom, hogy egyáltalán a futárok és hasonlók működni tudnak, mert TAXI bele van számolva a közlekedésszervezésbe, mégis üresek a helyek, többieknek már nyűgösebb.
Valami kéne meg hűmegha, aztán rakparton is kitalálták, hogy DJ és buli reggelig, meg tilláromhajj, de szolgáltatóknak sincs rakodás vagy autózás. Romantikus ígéretek és lehetőségek vannak, megoldás már nem tetszetős. Csak néha 1-2nek lehet behajtani, mert mégis ugye valaki mindig akad aki nagyobb és mégis szabad amit tilos, így a híd előtti lezárástól mehetett volna kb. 400 méternyi talicskázás logisztikával.
De vicces, kolléga éppen most borult ki, hogy kurva anyjukat az olyan bicajosok akik egyre többen vannak és tojnak mindenre, mert Ő betartja az ilyen szabályokat és megáll a pirosnál is, de többség miatt már mindenki közutálatnak örvend mérlegelés nélkül. Ez ilyen, megdolgoztak érte aztán lehet a nézőpontokat bármerre csavarni ugye, ahogy azt egyszer lejátszottuk, csak értelme nem volt és az is egyoldalú.
-
zetor2000
senior tag
válasz Jahno #135228 üzenetére
[link]
"A vasúti közlekedés kapcsán egy korábbi cikkben már részletesen bemutattuk, hogy mennyire hiányzik a minimális szakmai hozzáértés, milyen gyorsan cserélődnek a hozzá nem értő kormányzati vezetők, a szakmai hozzáértést nélkülöző elgondolások. Nincs ez másként a közlekedésbiztonság terén sem. Érdemes átolvasni a Közlekedéstudományi Intézet közlekedésbiztonsági oldalát, ahol az érdeklődőnek nem is tűnik fel, hogy európai összehasonlításban a legrosszabbak a magyar adatok. Nincsen igazán komolyan vehető állami kezdeményezés arra, hogy a katasztrofális magyar közlekedésbiztonsági helyzeten változtassanak."Szerintük a szándék sincs meg...
[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
válasz zetor2000 #135229 üzenetére
Pedig nem lenne bonyolult, reggel meg kell nézni a Kazinczy utcát, meg időnként kinézni a fejünkből, hogy egy átlag gíroszoshoz is mennyi cucc jön-megy és éppen ilyen sörözős-kávézós (szóval drága és kihalt :-D) belvárost szeretnénk építeni. Amennyi eszük lesz ez itt-ott bele van számolva, de elég szarul, most meg majd megszűnik hisz úgysem lesznek autók.
Dec 30-án S8, ha éppen ráérsz. Meg most 26-án Jászai térnél kis buli. Az elég érdekes lesz, Necropolo jön gitárral, E-Diódások zenekarként, Vincenzo valami DJ szettel amit én sem tudok most hova tenni de nagy baj nem lehet belőle én meg 4. fellépőnek a szokásossal.
-
Samott
addikt
válasz zetor2000 #135222 üzenetére
Ha jol emlekeszem ezek a bolyak/kerekparsav miatt ott is isirtak, ahol korabban konkretan parkolo volt a helyen. Azon se tudott a mento meg a tuzolto menni, nem? Taxist meg pont leszarom az a legalja a pesti kozlekedesnek, oruljon hogy a buszsavot hasznalhatja.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz Jahno #135233 üzenetére
Ott parkolobol lett buszsav es most ahelyett lett kerkeparsav. De nyilvan ha a varos kibirta a buszsavot akkor ki fogja birni a kerekparsavot is. Buszsavban se lehett parkolni.
Ha a ferihegyi 2x2 savon felre tudunk allni a mentonek, akkor ezeken a helyeken is meg fogjuk tudni oldani az elengedesuket.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #133746 üzenetére
Juteszembe, szeptember 25ös hétfőt tudom vállalni, ha az jó lesz és egyéb jövőbeni dátumokat is, mert egy mérés nem mérés. Előtte hétfőkre nincs opcióm. Mondjuk azt még mindig nem tudjuk mennyi lenne az elvárt átlag és mikortól számít kisebb-nagyobb dugónak vagy erős forgalomnak, de addig még kiderülhet.
Terv meg a szokásos ha jó az úgy:
Bicajsávot addig méregesse más colstokkal, majd lesz abból is a valami.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Jahno #135235 üzenetére
Tehát az a baj, hogy a mentő/tűzoltó a jelenlegi jobbról második sávban áll meg villogva? Vagy mi is a pontos baj? Hogy a mentő nem fér el a kerékpárúton? Jézusom, itt a faluban sem fér el a kerékpárúton, azért megy a közúton... A dugók töredékét okozzák a mentők/tűzoltók várakozás közben, sokszorosát az áruszállítók/taxisok/csicskák, akik csak úgy megállnak...
-
Jahno
őstag
válasz Bujdy81 #135237 üzenetére
Többféle baj van, mert már az összes illetékes itt üzenget egymásnak legalább 1 hete, oszt azok is néha félreértelmeznek minden. Ahogy itt szoktuk
Eddig ugye az volt, hogy buszsávban tudott haladni, most ez kicsit nehezebb, meg kicentizve elfér és befér a karók közé, aztán majd ha oda kerül a sor, akkor kipróbálják és megírják a riportot. Tán ez volt az utolsó mondatuk, de azóta is tuti született 200 egyéb cikk mindenféle oldalról, azt bőven el lehet olvasni :-D És nem, nem arról van szó, hogy dugó, hanem pld. arról, hogy nem tudja lendületből feltenni a járdára, ami néha nem árt.
A többi csicska köcsög megint más kérdéskör, itt próbálnak jó fejek lenni és még dolgozni is. Fura nézőpont, hogy nem a szokásosat mondják, mindenki le van szarva megtehetjük és kész, hanem egymás mellett akarnak meglenni és közreműködni, mi?
Csicska fuvaros meg ugyanaz, nincs rakodóhely de oldja meg, ahogy a kocsog bicajos, mert nem szeret mazsolák közt menni a bicajúton és megteheti, mert joga van és majd más lassít ha kell, csak övő a világ. Na, mentősök meg páran szolgáltatók nem így gondolkoznak, cserébe ha nem így gondolkozol akkor szopol. Lehet mégis jobb lenne letojni mindent, oszt csika fuvarost is jól megbüntetni, kocsog bicajos a járdán/úton meg felrúgni a holdig és meg is vagyunk.
-
Vodike
tag
válasz -NoVa- #135219 üzenetére
Mi itt a Kali medenceben a nyaralotol nem messze levo pincenel szoktunk kajalni hetvegente. Most hetvegen 8 pizza szolomaglisztbol (egy fajta van, hazi paradicsomszosszal, hazi mangalica sonkaval es hazi sajttal) illetve 4 tanyer varganyas, tejszines teszta sultcsirkevel meg 4 uveg bor, szodaval, bodzaval es verjus-vel volt 40k.
Azert nem mindenki rablo itt.
exTiga
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Jahno #135238 üzenetére
"Eddig ugye az volt, hogy buszsávban tudott haladni, most ez kicsit nehezebb, meg kicentizve elfér és befér a karók közé"
Nem értem...
Egy sávval keskenyebb lett az út, ennyi történt. Nem a járdaszegély és a karók, hanem a karók és a szaggatott vonal között kellene menni a mentőnek, nem?
-
Jahno
őstag
válasz -NoVa- #135246 üzenetére
Mondjuk 13ezer a garnéla, hát X.
Itt vagy egytálételnek van 5ös körül, magában, tésztéra szokás meg nyárson darabra. Fejből most nem is tudok olyan helyet ahol így kihozzák de egy tál vajas/fehérboros/currys cuccal meg van kb. 5ezresből. Pálcikán a 3-5 darab 1000-1500 pénz (Dokk büfé persze lehúzós). Vegyes tálat polippal szirszartál kapsz 8ezresért, bár ott valószínű frissebb a cucc. Ezzel azért olaszoknál is jól voltam, ott a parton verték szét a sok lábút és lábatlanokat, belsőség ment a sirályoknak, többi az étterembe. Malagán is mondta az arc, hogy most nem tud adni, mert szabadnaposak voltak a halászok, de holnap reggelre garantáltan friss cucc lesz. Ezzel nehéz versenyezni, nem az árakkal, bár Budaörsre frissen jön, azt viszont magadnak grillezed. Főleg mióta tönkretettem a keszegezőt :-/ Többit meg mire megnézném arra zár be, ez ilyen. Ott hal a menő és van, itt a gulashszuppe.
Itt a szomszéd kajáldában egy jó miso leves vagy hasonló meg mondjuk lazacfilé grill zöldséggel teryakival mittoménmivel belefér 5ezer pénzbe. Egy bonyásabb leves mondjuk +700 forint.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Samott #135234 üzenetére
es megint lett egy sav aminek a kihasznaltsaga kozel sincs akkora, mint amit a magasroptu vetitos dumakban osszehaluznak a bicajnacik
szo szerint a semmire alapozva keszulnek ezek
foleg hogy pont most jon majd az a szezon, amikor a legtobb egysegsugaru hobbibringas is elteszi a technikat tavaszig...de a sav ott lesztöbb drón kell ;P
-
zetor2000
senior tag
válasz Bujdy81 #135237 üzenetére
A probléma onnan indult, hogy nincs hely megállni gyorsba ki-beugrani a városban egy csomó helyen. Aztán jött npera, hogy akkor az Üllőin a rakodók akkor hogyan is vannak?
Erre mondtam, hogy kösz, jól, mert most amikor tilosban elakadásjelzővel álltak meg, most 1 sávval beljebb kell tenniük, mert kibólyázták azt a helyet, ahol megállhatnának elakadásjelzővel. Most valahogy a belsőbb sávban kell tenni.
A metrófelújítás végén az autósok nem kapták vissza a lezárt sávokat, inkább kerékpársáv lett belőle, ott, ahol kábé nincs / elenyésző mennyiségű a kerékpáros.
Ha nem a kisáruszállító, hanem a mentő áll meg ott, ahol, akkor kábé dugót okoz. Akaratlanul is. Vagy a tűzoltó / egyéb készenléti szerv... Tudjuk, hogy kell a munkájuk, csak nem értem, hogy minek lebszni 2-3 méterenként egy bólyát, átlag 30 ropiért, ahelyett, hogy 5ezerért felfestenénk. Úgyse használja a sávot ott cangás / keci széles arrafelé a járda, akár onnan is lehetett volna elvenni cangásoknak nem használt sávot.A legnagyobb baj persze nem ez, hogy leszórtak 100-1000 oszlopot, hanem az, hogy senkivel nem egyeztettek. A készenléti szervek / mentők stb. problémán túl ott van, hogy a kukások se tudnak hozzáférni a szemetesekhet, anyuka-apuka a gyerekét továbbra sem tudja hol kitenni/felvenni, mert belsőbb sávban vészvillogva nem ér. Másik probléma, ha megint lenne a metróval probléma - nagyon nem kéne, de ez az orosz pótlás... - akkor a metrópótló sen fér el ott. A hókotró sem, meg az utcaseprő sem, de a dzsuva megáll ott. Persze az oszlopot ki kellett építeni, mert valakinek oszlop gyára van, meg haverja, aki le tudja tenni "olcsón". És mindez ott probléma, hogy az autósok simán visszakaphatták volna azt a 2x1 sávot, a cangás is elférne, ahogy eddig elfért, cserébe pár forintot a te meg az én pénzemből lehetett volna teljesen másra fordítani, aminek van értelme.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
Új hozzászólás Aktív témák
- I5 13600k rtx 4070 ti 32gb ram
- ASUS ROG STRIX RTX 3060 Ti OC LHR - eladó!
- iMac 2019 27" Retina 5K / i5 3 GHz / 32 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 570X 4 GB
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs