- Milyen széket vegyek?
- Apple notebookok
- Gaming notebook topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- Notebook / laptop alkatrészek cseréje (processzor, RAM, HDD)
Hirdetés
-
Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
it A jelentések szerint Musk arra kérte az NVIDIA-t, hogy a Teslának szánt AI-chipeket az X és az xAI felé irányítsa át. Idén 3-4 milliárd dollárt költhet NVIDIA hardverre a Tesla.
-
Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
ph A Strix Point kódnevű SoC APU lesz a cég első Copilot+ platformja.
-
Like a Dragon: Yakuza - Élőszereplős sorozat jön Amazonra
gp A premierre nem is kell sokat várni, már ősszel láthatjuk a végeredményt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Samott
addikt
En most megint elkezdtem villanyautot nezni, a BMW i3-ak szepen vesztik az arukat, es bar korlatozott a hatotavjuk, de nekem amugy is csak varoskoruli szaladgalasra kellene. De covid ota olyan keveset megyek, hogy semmi ertelme erre kolteni. Kethavonta tankolok, es ugy nez ki ha vegeter ez az egesz, akkor is csak heti egyszer fogunk bejarni az irodaba. Soha nem terulne meg, meg ingyen arammal se.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
blueboi69
csendes tag
válasz Jahno #109848 üzenetére
Drága az autó valóban. Én bízom benne, hogy olcsóbbak lesznek. De sztem az, hogy kiraksz pár napelemet amiről töltődik az autó és utána tudsz vele menni szinte ingyen, az sztem hatalmasat lendít a lelki békéhez. Össze sem akarom számolni, hogy hány millió forintot költöttem már üzemenyagra az elmúlt 20évben és simán lehet, hogy ez mind felesleges volt. Persze 20év nem volt elérhető más, de remélem érthető.
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #109849 üzenetére
"de nem a mechanikus, mozgó olajos alkatrészek. "
Persze, kefék, inverter, olyan szirszarok aminek a nevét sem hallottuk, 12 voltos körről volt párzsor szó, hol szervó, hol váltó van benne, oszt hűtőköröknek szívattyúk.
Motor körüli időzített bombával szívtam eddig a legkevesebbet. Egyszer cseréltünk gyújtótrafót, azóta még egyet, többi ki tudja mennyire bomba, ha most 1-1 kipufogós alkatrész ment el borért, régebben egy MAP szenzor, most a lambda.
Ugyanaz lesz, amit régebben a számítógépekre mondogattak, hogy jaaaaaj mi romlana el benne, nincs ott mozgó alkatrész. Ja, csak melegedő/feszülő cuccok, korrodáló meg kiszáradó felrobbanó dolgok. Más nincs, ja, csaj így igazából a sima öregedés.
És elektromosnál nem látom azt, hogy az 5-X milliós különbözetet be tudná hozni, vagy ha olyasmi baja lesz, akkor tákolható marad, lesz alkatrész és az meg is fizethető.
-
-NoVa-
addikt
válasz blueboi69 #109853 üzenetére
Nissanból már hallottunk felhasználói élményt eleget, BMW még nem volt a csoportban, de gyanítom abból is akadhat pár érdekesebb darab. Amúgy tetszik, szeretem az anyaghasználatot és a beltér kialakítását, még lenne is rá pénzem, de leginkább azért, mert nem autóban tartok ennyit
Egyszerűen nem jön ki éves 12k km környéki átlaggal pozitívra az egyenleg még. Gondolom később sem fog, max politikai nyomásra betiltják a benzineseket is egyszer, de addig élvezem az oldtimerezést. -
Jahno
őstag
válasz -NoVa- #109855 üzenetére
És láttunk egybe öntött hajtást, ami lehet elmegy 30 évet és 1.5 millió kilométert, de ha ott egy kis triakból kijön a füst, akkor a totálkár. És esély van rá. Meg eleve azt nem értem miképpen lehet ennyire folyadékos dolog karbantartásmentes. Persze egyik verzió az, hogy saját fejlesztésű csoda, mindent is kibíró tartós anyag, vagy másik verzió a "menjen el legalább 5 évet, utána minden perc ajándék". Erős tippem van az utóbbira.
-
blueboi69
csendes tag
válasz Jahno #109854 üzenetére
"És elektromosnál nem látom azt, hogy az 5-X milliós különbözetet be tudná hozni, vagy ha olyasmi baja lesz, akkor tákolható marad, lesz alkatrész és az meg is fizethető."
Én ebben nagyon borúlátó vagyok. Ahogy nova írja:
"Gondolom később sem fog, max politikai nyomásra betiltják a benzineseket is egyszer,"Szerintem is ez lesz, hogy egyszerűen a karbonsemlegesség miatt szinte minden elektromos lesz 2050ig. Persze addig még van idő, 28év, talán addigra élni sem fogok, de jóval előtte elindul a folyamat.
Egy ideig lesznek támogatások, mint ahogy most, aztán utána ez átcsap tiltásokba.Szóval én úgy látom, hogy itt 10év múlva nem ez lesz a bajunk, hogy megéri-e megvenni, hanem vagy megveszed a drágát, vagy nem lesz autód.
-
Sipi-
tag
válasz blueboi69 #109852 üzenetére
Én a Yarisba átlag havonta kétszer tankolok, ez havonta 32-35ezer forint. Mellette még a Mondeo-ba nagyon változó, hogy mennyit. Ha mindkét gyerek jár suliba (se betegség, se karantén), akkor abba is havonta kétszer (35-40ezer Ft), de pl. szeptemberben háromszor tankoltam, összesen 66ezerért. Viszont most pl. két hete be sem indítottam, mert mindenhova a Yarissal mentünk.
Az elektromos autóhoz nekem az önrész hiányzik, az akarat megvan a váltáshoz (illetve egy töltő is kellene a garázsba, de azt pár hét alatt be lehet húzatni). Leginkább a Mondeo-t lenne érdemes lecserélni elektromosra, mert az sokkal többet fogyaszt és amortizálódik, de akkor egy nagy kocsira kellene cserélni, mert a Yarissal nehézkes lenne elmenni nyaralni Akkor a Yaris futásteljesítménye is csökkenne, mert az válna másodlagos autóvá.
[ Szerkesztve ]
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Samott
addikt
válasz Phülöp #109858 üzenetére
A masodik sor ajto ablaka eleg velemenyes, meg a bicikli kerekek, de a tobbi nekem bejon. Van rendes csomagtere, eleg furge. Csak hat 5-7 milla. Azert vadiuj abarth 500-ast is kapni.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #109857 üzenetére
28 év? Addig tényleg szétrohad minden is és bármi lehet. Egyelőre belvárosokból is nehezen tiltották ki a dízeleket és a régebbi benyásokat. Aztán kiderül, sötétződség bármire is képes.
Szerelőm azt mondja, hogy nekem még szerencsém van, mert van alkatrész a kocsihoz, 1-2 dologból kell csak várni gyári cuccra, de már folyton belefut 10 évnél fiatalabb kocsiknál is abba, hogy nincs alkatrész. Ez is meredek kérdéskör lehet.
-
JonesC
csendes tag
Nekem szerdán honosul a Leaf, csütörtökön rendszám.
Majd írok tapasztalatokat
Addig, ha valakit érdekelnek a régi autók, vagy gyerkőcöt szereti mese elé ültetni, Mónivédőnő youtube-on apukája emlékére, aki veterán restaurátor volt, az utolsó munkájáról mondott egy mesét, nagyon aranyos, érdemes megnézni:
https://www.youtube.com/watch?v=uNf06u6SnqY&t=4s&ab_channel=M%C3%B3niv%C3%A9d%C5%91n%C5%91
[ Szerkesztve ]
-
Samott
addikt
A heten jon a Resident Alien masodik szezonja. Aki meg nem latta az elsot az surgosen potolja a hianyossagot. A tavalyi ev legjobb sorozata volt.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
blueboi69
csendes tag
válasz Phülöp #109858 üzenetére
Mindenki így van az i3-al, hogy elsőre az a vélemény, hogy fújdeocsmány. Aztán rájössz, hogy zseniális egy szerkezet. Mint kb minden ami BMW és megelőzte a korát.
Q-nak az egyik tulajával - a kettő közül - igencsjó kapcsolatot ápolok, neki van épp Tesla 3-asa, meg korábban volt több bmw-je is. Mármint egyszerre, nem egymás után. Vmi cabrio e91 féle még pár éve, X6M volt neki kb 6évvel ezelőtt, azóta frissítette újabb X6-okra, meg i3-as, meg vmi fullos merci kisbusz is a családnak, meg amiről nem tudok.
És mindezek mellett, mondta, hogy az i3 az egyik kedvence (akkor még nem volt meg a tesla model3).
Nézd meg róla a Karotta féle bemutatóvideót, igenjókat mond róla.
Tényleg előre fura, és emlékszem amikor asszonnyal láttunk először ilyet élőben, akkor az volt a közös vélemény, hogy pfúú a bmw szégyene egy ilyen kis vacak, meg hogy néz már ki. Azóta ott tartok, hogy városi autónak bármikor elfogadnék egy olyat. -
blueboi69
csendes tag
válasz Jahno #109861 üzenetére
Nem arra gondoltam,hogy 28évig használni valamit
Viszont bármi is lehet, ez igaz.Valszeg azért nem szoptál még a motorikusak kopó dolgokkal, mert nem volt sem dízel, sem turbós autód. Én sem szoptam még, de nem is szeretnék.
Sima szívóbenzines az tényleg a világból is kimegy kb, de ha csak szimplán emelgetik a benzinárakat, akkor kinyírják a jelenlegi autózást.
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #109870 üzenetére
Nem is fogok dízelt venni pont ezért és éppen elég volt haveroknál látni, mikor a bezzegdejóstrapabírónémet-be havonta vette az izzítógyergyákat csilliárdokért. Meg ilyesmik. Szerintem az összes létező szitokszót ismerem, bár akad aki jól el van vele, meg persze kicsit lefelé kerekít azzal, hogy ingyen van az üzemanyag.
Elmegy, meg világ végére és hosszú távra is, aztán ha egyszer zsebbe kell nyúlni, akkor az tényleg egy jó fél autó árfekvése. Egyéb sallanggal együtt már inkább egy teljes autó, az olyan.
-
blueboi69
csendes tag
válasz Sipi- #109872 üzenetére
Erre nincs befolyása, ahhoz a pénzügyigazgatóval kell jóban lenni, de ő meg most mondott fel
Egyébként szinte alig van már a Q-ban céges autó. Régebben minden managernek volt, a covid óta kb a flottának a 90%-át leépítették.
Ellenben ha X6ost szeretnék vezetni, akkor elkérhetem Nyáron a fiammal a vitorlását vezettem/kormányoztam (vezetésnek hívják?) a balcsin, az menő volt, tetszett. -
zetor2000
senior tag
válasz Jahno #109848 üzenetére
Valami 2.5-2.7M volt az autó (az ion), használtan, asszonyka olyan távokra használja, hogy belső égésű verda be sem melegedik rendesen. Ilyen 5-15km/ nap. Kollega meg ~40-50km/nap.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
blueboi69
csendes tag
-
-
-NoVa-
addikt
válasz blueboi69 #109867 üzenetére
Jó, ez kicsit a kisautóságról is szól. X6-al lehet vonulni a pályán békésen, de abból átülve egy i3 apró és könnyed, parkolásnál gondtalan izé. Ahogy én is a Subaru és a Volvo mellettinkább a Clio-val meg az 1.4 Turbo Fiat 500 sporttal szerettem mászkálni, teljesen más élmény könnyeden kevesebb felelősséggel apró gyösszel rohangálni.
Avagy M3/M5 gyűjtő Crytek társalapító ex kolléga is így volt a felesége Swiftjével. Kis könnyű gyösz elegendő motorral jó.
-
blueboi69
csendes tag
válasz zetor2000 #109877 üzenetére
Az szívás.
Egyébként az ingyentöltés ez csak a bevezetéskori támogatások egy része. Mint ahogy az ingyenes parkolás is. Ez szépen ki fog kopni. Mint ahogy már egyre több töltőállomás fizetős.
Aki tud napelemről tölteni, annak jó lesz.
Esetleg kialakítanak fedett parkolókat, amiknek a teteje napelem és akkor ott lehet lokálisan tölteni, olcsóbban, vagy fenetudja. -
Bujdy81
csendes tag
válasz blueboi69 #109870 üzenetére
Szerintem Te szerettél volna annyit szívni bármelyik szívó benzineseddel, mint én a most eladott turbódízel szarfranciával!
700.000 Ft volt az értékcsökkenése a kocsinak, kopó/fogyó dolgok mentek bele, vásárláskor egy vezérlés csere, plusz tűzkarika pótlás, valamint a 2019-es műszaki előtt egy szélvédő+bal hátsó lámpabúra csere. Ennyi. Ja, nem. Ljubljanában kiírta, hogy azonnal szervíz, a helyi márkaszervíz sürgősségi felárral kicserélt valamit 280 EUR értékben. Hogy mit, azt nem tudom, fémből volt és nem volt magánhangzó a nevében.
(ja, és én nulla munkaórát toltam el az SK bütykölésével.)Mentem vele bő 100.000 km-t.
-
Jahno
őstag
válasz zetor2000 #109877 üzenetére
Sosem tudom mikor ki merre lakik, de Bókay környékén a közérteknél van 4 darab, az tuti. Mondtam én ezt 5 éve, hogy már alakul, most ingyen van, lassan fizetős lesz és mire nem lesz elektromos autóm arra Csepel is jól fog állni töltőkkel és hatótávok is nőni fognak. Így is lett.
-
blueboi69
csendes tag
válasz Bujdy81 #109882 üzenetére
Tűzkarikacsere az hengerfejlevételt jelent. Szélvédőcsere. Ez a kettő nekem eléggé horrornak tűnik. Mármint tudom, hogy a szélvédőcsere kb rutinfeladat, Wizardnak is asszem korábban megnyomtak vmit, apámnál a műszerfalat törték el. (nyilván más cégekről beszélünk)
Elvileg az smaxon is cseréltek szélvédőt, de azt nem én csináltam.BMW-nél a motort nem kellett megbontani, abban is már több mint 400e km van, de azt mégsem éreztem időzített bombának.
Szóval nem győztél meg. Az e39-ben is a legfatálisabb hiba az volt, hogy ki kellett cserélni a benzinpumpát, azon kívül 1x volt szerelőnél a vízpumpa miatt, utána volt a fura hang, ami után állt egy kicsit és másik szerelő megcsinálta hamar.
Azon kívül nem volt vele szívás. Jahno meg a seattal.... mondjuk Jahno mindennel IS tud szopni, nemcsak ezzel -
hobizoli
nagyúr
hogy ezt a napot is megerhettem.... hivatalos TSCM alvazszamos lett az Ignis
ma hajnali 4-kor mar ebren voltam, ugy bennem volt az ideg mar ettoltöbb drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz -NoVa- #109895 üzenetére
Parkoló mondjuk elég vízszintes, de szerelőm kiszúrta 5 méterről, hogy odahaza cseréltettem szélvédőt, ezt múltkor emlegettem is. Meg alul valami 200 forintos baszt nem ragasztottak vissza, "ahogy szokták", mert úgy gyorsabb és 200 forinttal olcsóbb, cserébe hát jahh, válik el a sarka, ázik be és úgy egyáltalán.
-
npera
újonc
válasz Jahno #109854 üzenetére
Kollégám mozgássérült és átalakított utolsó faceliftes "régi" Ioniq gépkocsija van. Nemrég cserélték benne garanciában az elektromos gépet (!!!), mert megkotlott jól. Vélhetően típushiba, mert nem voltak meglepődve a szervizben, hogy cserélni kellett. Garanciában oké, garancia után főegység annak minden financiális vonzatával...
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #109855 üzenetére
Kollégám szopott a halogén ködlámpával, állandóan beázott. Más baja nem volt.
Ha jól értem i3-ban gigantikus felső puffer van, nyugodtan lehet tölteni 100%-ra, mert a puffer miatt akkor van kábé 80-90% között és nem mellyed meg a fullra töltéstől.
Mivel RWD, ezért elég kellemetlen vezetési élményt ad, télen össze-vissza csúszkál, meg hasonlók, szóval nem igazán jó
Új hozzászólás Aktív témák
- IBM Lenovo ThinkPad 20V 4.5A 65 és 90W gyári töltő
- HP laptop töltő, eredeti, 65W
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs