- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- Computex 2024: extravagáns üveg-alumínium házköltemény az In Wintől
- Computex 2024: asgardi ASUS ROG UPS játékosoknak
- Computex 2024: MagSafe külső SSD és Apple Lokátoros burkolat az MSI-től
- Computex 2024: színes e-papírral tenné egyedivé a laptopok megjelenését az ASUS
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Vezetékes FEJhallgatók
- Projektor topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
Hirdetés
-
Computex 2024: extravagáns üveg-alumínium házköltemény az In Wintől
ph A cég "lopakodó" alaplapokkal is kompatibilis, Signature sorozatú újdonságát szemügyre véve hirtelen azt sem tudjuk, hogy merre van az eleje és a hátulja.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Egyedi megoldást kínál majd a CMF első készüléke
ma Az első előzetesben látott, csavarszerű képződmény a Nothing Lock, amivel különféle kiegészítőket lehet majd a készülékre applikálni.
-
PROHARDVER!
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz ggabor02 #54189 üzenetére
Ezt nem értem: Természetesen miután elindult, azonnal feltöltöttem az IOSS bizonylatot a posta weboldalán, megadtam a telefonszámom, email címem.
Erre ilyen postai akármi adat beküldés nincs, csak a küldeményhez tartozó információkkal tudnak dolgozni, a vám-árúnyilatkozat neked nem áll rendelkezésedre amely tartalmazza az IOSS dolgot, anélkül semmit nem csinálnak és főleg ha még meg sem kapják a küldeményt.
A számla csak azt igazolja hogy ki lett fizetve az áfa, mást nem.
Ez kilóg a feldolgozási folyamatból, lényegében szükségtelen volt.[ Szerkesztve ]
-
maross
veterán
válasz ggabor02 #54206 üzenetére
ugy erzem hasonlo nalam is a problema. alin fizetett 21% afa utan kifizettem ujabb 27% afat, azon kivul, hogy kedves alis 2 csomagba rakta, tehat 2x kezelesi koltseg, valamint marhara nem kaptam rola ertesitot, csak beallitott a postas, hogy fizessek (=megemelt koltseg). Szoval az alap 80euros cucc amire fizettem alin vagy 100 eurot, most ujabb 30+ euroval bovult...
#54186 gebro: milyen cimre kuldted a postanak a dolgokat?[ Szerkesztve ]
eladó 100+ új/használt társasjátékom: https://tinyurl.com/tarsasjatekok
-
Topikgazda
válasz ggabor02 #54206 üzenetére
- a NAV nem mindig fogadja el az alis IOSS adatokat. Hazugság.
Ez úgy működik hogy Magyar Posta átküldi a vám-árúnyilatkozatot a rendszerén, a program ez a része kapcsolódik a NAV rendszeréhez, ha postás jó helyre írta az AliExpress IOSS azonosítóját akkor azt megnézi az EU-s IOSS adatbázisban és mivel benne van és érvényes az kerül visszajelzésre hogy kiadható. De ez a posta vámkezelési rendszerében megy.
Szóval az ügyintéző mutassa meg azt hogy a NAV azt mondta hogy nem érvényes ez az IOSS azonosító.
Az AliExpress-től nem kérheted vissza, az EU-s törvény alapján járnak el és az az áfa már hamarabb ideérhet mint az amit a Posta szed be és utalja a NAV-nak.
Az aki elsőnek szedte be az nem tud visszalépni, hiszen a termék itt van. Az tud, aki jogtalanul akar újból áfát beszedni.
Gondold el, mondjuk júliusban vásároltad, július utolsó napján az AliExpress a július havi áfát elküldi a holland adóhivatal számlájára, az áfa beszedés könyvelését az adott vásárlás, vásárló adataival 5 éves megőrzéssel eltárolja. A holland adóhatóság a vásárlók országa szerint továbbírtja a beszedett áfát a megfelelő társszervnek, nálunk a NAV felé.
Ez a pénz a magyar NAV-nál van.
Ezután jön a Maygar Posta és ugyanezen vásárlásra, termékre beszedi az áfát és majd augusztus végén utalja a NAV-nak az az összeget ami már a NAV-nál van.
Szóval mi az egyszerűbb a Maygar Posta törvényi felhatalmazás nélkül beszedett áfájának a sztornója, vagy az jogszabály alapján helyesen beszedett AlIexpress áfákjának a sztornója?
Ugyanis nincs semmi olyan előírása hogy az AliExpress lenne köteles a visszakönyvelési folyamatot megcsinálni, a NAV és holland adóhivatalon keresztül?
Aki ezt mondta az hülye - kérjem vissza a beszedett áfát az alis eladótól
Ahogy megbeszéltük nem az eladó szedte be, ő nem is találkozott áfával így nem is kérhető tőéle vissza főleg úgy, hogy az volt jogszerű.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz ggabor02 #55521 üzenetére
Nem egészen így működik az AliEpressen az eladóknak fix szállítási módókból kell választani, de más lehetőségük nincs, a szállítást a Cainiao intézi és nekik már Budapesten van a logisztikai részlegük április óta a Kelet-Közép-Európa légi áru elosztóközpont.
Ezért is van hogy mostanában néhány szállítási módnál a Posta nem jön szóba.
DPD és postai azonosító nem igazán van ilyen párosítás, DHL és posta az szokott lenni. -
Topikgazda
válasz ggabor02 #55573 üzenetére
Ez így már egyértelmű, a YP végű az nem postai azonosító, csak annak látszik, mert YP kódú ország nincs. Ez a Yanwen küldeményazonosítója és ehhez tartozik a DPD-s 1640...-es nyomkövetési szám. Beküldik Franciaországba a DPD központba és onnan szállítják ide.
Ez is jó módszer a Posta kikerülésre. -
veze
őstag
válasz ggabor02 #55782 üzenetére
Nekem egy 07. 13-án feladott küldeményem tünt el
kb 50 napja inditottam keresést a feladó postán a szevény birtokában ezt le is bélyegezték a hátoldalán de választ azota sem kaptam.3 hete újra reklamáltam, a postán ujra felvették a jegyzőkönyvet , arra sem válaszoltak.
Ma más tárgykörben kaptak tőlük üzenetet:
Korábban kezelt küldeményekkel kapcsolatos téves tájékoztatás:
Tájékoztatjuk, hogy 2021.09.29. 21:15 óra és 2021.09.30. 03:00 óra között küldött "Visszaigazolás VÁM online fizetésről " tárgyú e-mail(ek) nem aktuális, hanem korábbi küldeményével kapcsolatos értesítések, melyeket most egy rendszerfrissítés miatt generált ismét az üzenetküldő rendszer. Kérjük, ezen üzenet(ek)et tekintse tárgytalannak, azokkal Önnek semmilyen további teendője nincs. Elnézését kérjük az esetlegesen okozott kellemetlenség miatt.
És a mai online ügyintézéssel kapcsolatos tevékenységem során pedig ezt kaptam [kép]
[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz ggabor02 #56410 üzenetére
én kaptam egy visszajelző emailt is, amiben minden össze van foglalva ami a beadványba bele lett irva ( részlet az elejéből)
A Magyar Posta fogadta megkeresését
no-reply@posta.hu okt. 25., H 21:50
Tisztelt Ügyfelünk!
Az alábbi küldeményre vonatkozó felülvizsgálati kérelmét megkaptuk. Tájékoztatjuk, hogy a vámkezelési nyilatkozatok, illetve a kapcsolódó dokumentumok feldolgozása a beérkezés sorrendjében történik. Amennyiben a vámkezelési ügyintézés indokolja, felvesszük Önnel a kapcsolatot.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz ggabor02 #57241 üzenetére
Írtam régebben egy belsős információt, október 15-től kezdett működni az a rész ami ezeket feldolgozza. Ez adózási dolog, nincs köze hozzá a NMHH-nak mint felügyeleti szervnek, mert ez nem a postai szolgáltatás, hanem egyéb tevékenységi kör és áfa visszaigénylés. De majd kiderül, mert ha mondogatták ezt 120 napot akkor működni kellene, bár mindent lehet hosszabbítani.
-
ggabor02
aktív tag
válasz ggabor02 #59221 üzenetére
Megjött a posta válasz levele.
Az előzmény: augusztus ötödikén csomag jön, természetesen áfa (2000 HUF) ismét beszed, online fizetés nem volt elérhető.
Aznap beadtam a felülvizsgálati kérelmet. Pár hónap után telefonáltam, mondták a 120 napot. Pár hete írtam egy panaszt, erre ezt kaptam:Elnézését kérjük, hogy az RExxxxxxxCN azonosítószámú küldeménye esetében a felülvizsgálat eredményéről még nem kapott tájékoztatást.
A 2022. január 28-án tett panasza a felülvizsgálat elhúzódására vonatkozóan megalapozott. Informatikai hiba miatt a dokumentumok feldolgozása elhúzódott, ezért a felülvizsgálatok elintézési ideje meghosszabbodott.
Az elbírálásig további szíves türelmét kérjük.
Továbbá sajnálattal értesültünk arról, hogy nemzetközi ajánlott levele vámkezelése során megállapított díjakat nem tudta online kifizetni, az ÁFÁ-t pedig duplán fizette ki, azonban panasza jogvesztő határidőn túl érkezett.
A vámdíj online kiegyenlítését megakadályozó tényezőinek vizsgálatát, valamint a duplán beszedett ÁFÁ-t a hat hónapos határidő lejárta után, 2022. január 28-án tett bejelentésében kérte, ezért a vizsgálat lefolytatására már nincs lehetőségünk.
Panasz a postai küldeményhez kapcsolódóan a feladás napjától számított hat hónapos jogvesztő határidőn belül, sérelmezett tevékenység esetén az erről való tudomásszerzéstől számított harminc napon belül, de legkésőbb a tevékenység megvalósítását követő hat hónapon belül tehető. (Postai Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei 7. 1/A pont)
Mit szóltok hozzá? -
djsunstealer
aktív tag
válasz ggabor02 #59548 üzenetére
A magam (és természetesen mindannyiunk) nevében hálásan köszönöm, hogy erőfeszítéseket tettél az ügy rendezésére, akkor én ennek a körnek már neki sem futok. Múlt hét pénteken beadtam az Aliexpress-nél az összefoglaló szerinti reklamációt, de még választ nem kaptam (csak egy jelzést, hogy az expert team-nél van az ügyem). Makifeju és jobarat01 (neki is augusztusi ügy volt, ha jól emlékszem) fórumtársunk már állítólag vissza is kapta a pénzt.
Posta nonszensz.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz ggabor02 #59548 üzenetére
Nyilván valóan megint hazudnak. Egy nemzetközi küldemény esetén hogy kezdődne már a vámolási, áfáztatási panasz reklamálási ideje a feladás napjától?
Ha te náluk feladod akkor van a 6 hónap, de nem egy érkezőnél. Még a saját szabályozásukat sem tudják értelmezni.
Mivel augusztus 5-én lett jogtalanul kivetve rá az áfa, onnan indul a 30 nap és ha érvényes lenne a 6 hónap.
Az informatikai hibájukat nem te okoztad így nem is lehet neked felróni. semmiféle jogodat nem vesztetted el, ők hibáztak, ezért nem bújhatnak ki ilyen marhasággal.
Ez az ügyintéző teljesen hülye.
De neked nincs a levél végén hogy nem járulnak hozzá a nyilvánosságra hozáshoz?[ Szerkesztve ]
-
kigyi_23
addikt
válasz ggabor02 #59548 üzenetére
Az ugye megvan, hogy, ha nem veszíted el a kedved akkor te nyertél? Ez amit küldtek jogilag teljesen megalapozatlan, sőt olyan büntetést érne a posta irányába, hogy csak bámulnának... Gyakorlatilag az írásjeleket kivéve egy nagy félrevezetés az egész.
https://www.youtube.com/user/kigyi23/
-
Topikgazda
-
hroberto
veterán
válasz ggabor02 #64375 üzenetére
Én kb. egy éve nyújtottam be mindent az első eset után, de nekem sem válaszoltak a rohadékok.
Szállítás esetén azóta próbálom kikerülni ezt a tetű postát, de nem mindig lehetséges.
Csak most már a harmadik eset után érlelődött meg bennem a gondolat, hogy valahol be kellene már panaszolni őket, mert ez szimplán lopás.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Topikgazda
válasz ggabor02 #65974 üzenetére
Nem, hanem sávos díjazás a megadott érték alapján (az Összefoglalóban a vámolásnál ez is leírva) mert nem IOSS fizetéssel számoltak ezért lett kérve áfa is az eladó nem adta meg ezt az adatot. Az eBay topik Összefoglaló tartalmaz leíràst hogy azt az áfát amit ők szedtek be hogyan kell visszkérni. Ennél a Postai az rendben van, ezért kéred az eBaytől vissza az ottanit.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz ggabor02 #67333 üzenetére
Légy szíves olvass vissza. Semmi gond ezzel, felesleges a sajnos. Amíg belföldi futár cég kézbesíti az Aliexpress standard csomagot addig szerintem nincs gond. Akár EO, GLS, DPD, DHL Express, MPL.
Úgy egy hete jelent meg ez az új logisztikai azonosító, vagy Express One marad a kézbesítő vagy az MPL futár.
Akiknek ilyennel küldték még nem érhettek ide, de egy június 8-án megvásároltnak a kézbesítése 19-én vagy 20-án várható, így 10-15 munkanapon belül megkaphatjuk. Egy könyvelt belföldi csomag lesz (ha nem vált EO-ra) ezt követhetően meg fogod kapni.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz ggabor02 #67382 üzenetére
Nekem évek óta semmi érdemi gondom nincs az MPL-el, 10 év alatt és többszáázas csomag mellett 2 probléma, 1 elvesztés és egy 3 napos késés egy 24 órás kézbesítésű csomagnál.
Ezeket a PLUC-eket címen kézbesítik, nincs más opció, szóval az hogy te valamit máshova kértél és gond volt vele azért itt annyira nem releváns.
Az hogy nem mezei postával kézbesítik az már jó, gondolom te minden ESC...... kezdetű csomagodat rövid időn belül megkaptad, nem 10 nap után vagy nem veszett el.
Ugyanúgy neked nem veszett el EO-s csomagod és nem volt olyna hogy 2 hétbe tellett amíg megkaptad, mert azért ilyenek is történnek.
Szóval nem kéne temetni a dolgot, egy nyilvántartott csomaggal jobban jársz még ha érdemes figyelni a kézbesítés helyzetét. Arról meg nem ugazán a csomag tehet hogy az adott dolgozó nem maradéktalaanul végzi a dolgát. -
-
Topikgazda
válasz ggabor02 #67395 üzenetére
A Cainiao most velük kötött új szállítási szerződést, nem igazán tudjuk befolyásolni azt hogy szerintünk kivel kellene leszerződniük.
Azt gondolom ők is érzékelik hogy a Magyar Posta nem igazán megbízható és keresik az alternatívákat, ami nem sok van.
Nekem inkább legyen az MPL mint a Magyar Posta normál levél és csomagos kézbesítése. Tényleg évek óta hoznak visznek tőlem, tőlünk és csak egy elvesztés és egy késedelem volt az évek alatt és időben kézbesíteteék a többi csomagot.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz ggabor02 #67551 üzenetére
Egy másik cég dolgozza fel, nem az amelyik az Express One-nak adja oda, így az idő nem vethető össze.
Amit ma hoztak az 23-án péntek éjszaka volt vámolás komplett és 28-án adták át az MPL-nek ez 3 munkanap és ők 24 órán belül kézbesítették.
12 nap a vásárlás napjától, a 15 napban benne vagyunk. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz ggabor02 #67945 üzenetére
Nekem már 19 napja nem mozdul Kínából a méregdrága csöves erősítőm.....
Az eladó meg le se x@r, pedig ő biztosan utána tudna járni - ha akarna.#67948a1rl1ne: Nálam csak azok késnek (heteket is...) amiket a magyar posta sima levélként kézbesít. Egyik vackom most is július elseje óta a Királyi Postánál van (nem az MPL), de nem hozzák. Jártam már így többször, van amit egy hónapig kerülgettek valahol a postahivatalban. Mentségükre legyen szólva, hogy elveszni viszont - eddig - még semmi nem veszett el.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topikgazda
válasz ggabor02 #69071 üzenetére
Némileg megvezettek, no mindegy.
LS....NL csomaghoz semmi köze az MPL futárnak és ezek náluk prime levélnek nevezett termék kategória amelyre ez vonatkozik:
A Prime levelek értéknyilvánítás és ajánlott többletszolgáltatás nélküli küldemények, melyek esetében nyomkövetés biztosított a kézbesítési kísérletig vagy kézbesítésig, azonban postai kezelésük nem könyvelt postai küldeményekkel azonos. Személyes kézbesítésre nincs kötelezettségünk. -
Topikgazda
válasz ggabor02 #69084 üzenetére
Szerintem írtam hogy ha nincs meg a két kézbesítési kísérlet a címen a PNLUC.... azonosítós MPL üzleti csomagnál akkor az MPL ügyfélszolgálatnál ( nem a postainál) meg kell reklamálni és még pénzt is kaphatsz. Az hogy a kézbesítő postára leadják az nem jelenti azt hogy az ottani dolgozók rálátnak komolyabban az MPL futár témára, ők csak akkor kerülnek szóba ha nem tudja az MPL személyesen kézbesíteni, egyébként meg semmi közük hozzá.
Egyébként meg nem több csomag van, hanem a szabadságolás miatt kevesebben dolgoztak a teljes vonalon, így csúszik a feldolgozás, július, augusztus uborkaszezon netes vásárlás témában.
Nálam meg az Express One-nak nem adják át normális időben a csomagokat, van ami már 8 napja átesett a vámoláson, de még nem kapták meg. Eddig 2. nap mindig megkapták most mindegyik csúszott.[ Szerkesztve ]
-
LouiS22
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- HP Pavilion 27-ca2006nb - ÚJ - 27" All-IN-ONE PC - i5-13400T, 16GB, 1TB SSD, QHD 2k, 350nit
- Dell Optiplex 7070 SFF:Kis tervező/gamer PC:i7 9700, 32GB RAM, 512GB SSD,Quadro P1000,4xmDP+HDMI,Win
- Dell Latitude 7400 - i5 8365u/8GB/256GB Nvme SSD/Windows 11
- Sigma 23mm f/1.4 DC DN (C) Sony E objektív
- Delta 3400RPM 113CFM Ventilátor 12cm / 500+ Raktáron
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs