- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Apple notebookok
- Computex 2024: okosmonitorok az Acer standján
- Azonnali fotós kérdések órája
- Milyen SSD-t vegyek?
- Autós kamerák
- ASUS notebook topic
- Nikon DSLR topik
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
Hirdetés
-
Kanada feltalálta a Netflix-adót
it Az online streamingszolgáltatások a belföldi árbevételük 5 százalékát ezentúl kötelesek átadni.
-
Szupervékony külsővel jöhet a Mix Fold 4
ma A Xiaomi viszont nem ezt, hanem a Mix Flipet hozhatja a nemzetközi piacra.
-
Computex 2024: Léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett
ph Élőben is brutális a Fuzion hűtése, ami két verzióban, egy RTX 4090 és egy RTX 4080 Super kártyán is feltűnik.
-
PROHARDVER!
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz hroberto #64014 üzenetére
Te nem, más igen. Van valami probléma a logisztikás vámolásnál, tudtommal okmány problémák a szállítónál, erre neked semmi ráhatásod nincs.
Ennyi az utolsó bejegyzés: 09 Dec 2022 21:14 Customs inspection, delivery time might delay 2-10 days.
2 nap biztos kiesik mert hétvége van.
Mivel 5 dolog van összecsomagolva nem lehet tudni hoigy azok közül van az egyikkel gond, vagy az 5 összecsomagolás nem megfelelően dokumentálva, majd kitalálják.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
kosinalajos
csendes tag
-
Gabbbb
senior tag
válasz hroberto #64045 üzenetére
Meg tudom érteni, sokan éltek a Paypal-os ingyen visszaküldéssel és egyéb Paypal funkciókkal, mint például reklamáció PP-on keresztül. Igazából nem akkora tragédia,Ebay-en van paypal és egyre kevésbé éri meg az Alin vásárolni az egyre magasabb árak miatt. (relatív az ebay-es árakhoz képest)
-
ggabor02
aktív tag
válasz hroberto #64359 üzenetére
Semmit nem tudsz tenni. Beadtam én is az összes dokumentumot. Több hónapig semmi. Írtam nekik, hogy nem történt semmi. Majd írták, hogy 180 nap a benyújtás utáni ügyintézési határidő. Vártam, majd 180 nap után két héttel ismét írtam egy panaszbejelentést. Ekkor kaptam egy választ, hogy az ÁSZF alapján a küldemény feladása után 6 hónapon túl már semmilyen reklamációnak nincsen helye.
Messze el kell őket kerülni.
-
Topikgazda
válasz hroberto #64372 üzenetére
Én nem azt írtam hogy a Postával foglalkozzál, mert hosszadalmas az ügyintézés.
Nem véletlenül javaslom azt hogy az áfa újbóli beszedése esetén az AliExpress (eBay) által beszedett áfát tőlük kell visszaigényelni és 5 napon belül visszakapod. Az alább leírom hogy van amikor jogosan szedik be az áfát, annak ellenére hogy te kifizetted.
Azt is javaslom hogy olyan szállítással kell rendelni, ahol nincs a posta felé díj fizetési téma, ez is benne az Összefoglalóban.
Az hogy ők valamiért pénz kérnek amiért szerintünk nem kellene, az megint más téma, de megengedték nekik és kérik a kezelési díjat, akkor már nem úgy lehúzás hogy következmények nélkül.
Az sem lehúzás hogy az áfát beszedik, mert azzal a szállítási móddal amivel jött neked nem kapják meg azt az adatot hogy fizettél áfát.
Legtöbbször még az elektronikus elérhetőségi adataidat sem kapják meg, a nem megkapott elektronikus adatból a postai feldolgozó program nem tud dolgozni, ez nem egészen az ő hibájuk.
Most abba ne menjünk bele hogy miért csak 150 € feletti értéknél van emberi beavatkozásos feldolgozás.
Abba se menjük már bele hogy én védeném a postát, nem védem, de néha nem ők hibáznak.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz hroberto #64378 üzenetére
Nem menjünk már abba bele hogy hogyan működik az import termékek országba hozatala, nem topik téma.
De röviden az Express One már vámolt, címkézett terméket szállít belföldi szállítással, nagyon nem postai szállítási rendszer, a Cainiao logisztika feldolgozása az egész, hozzájuk nem érkezik adat, mert ők kezelik a megvásárlástól kezdve.
A jogszabály leírja hogy miként működik a 150 € alatti értékű termékek behozatal, áfa megállapítása, azon te nem tudsz reklamálni, törvényi szabályozás.
Lényeg az hogy te nem pótolhatod a termék beszállítójának, a kereskedőjének számára előírt okmányokat, ezért nincs utólagos igazolás.
Ők dolgoznak a rendelkezésre álló adatokkal, te pedig ha szükséges az AliExpress-től kéred vissza az áfát mert így van értelme.
Megosztottuk azt is hogy milyen szállítással vásárolj hogy ne legyenek ilyen gondjaid, már hosszabb ideje leírtuk. Szóval van megoldás, lehet ellene tenni.
De azt azért leírom hogy sajnos tűntek el Express One csomagok is és volt akinek összevont csomagról beszélünk és ő sem tud semmit sem tenni, csak az eladótól, AliExpress-től visszakérni a pénz és néha bizony nem igazán sikeres a dolog. -
Topikgazda
válasz hroberto #64383 üzenetére
Melyik része nem világos? Kaptak egy EU-n kívüli küldeményt, amelyhez nem volt mellékelve az az információ hogy IOSS rendszerben lett megvásárolva, ami azt jelenti hogy a kereskedő szedte be az áfát.
Ilyen esetekben a küldemény értéke (+szállítási költség) után meg kell állapítani az áfát és azt beszedni a Magyar Postának. Nem lopta el a pénzed senki sem, eljártak a vonatkozó törvény alapján. Amit nem tudnak, nem ismernek azt hogyan vegyék figyelembe?
Ha a Postát nem is lehet kikerülni, de azt hogy gagyi postával jöjjön ahol nem adják át az adatokat azt igen.
A másik dolog az hogy az AliExpress és a Posta is beszedi az áfát, mivel csak egy helyen kell fizetni ezért onnan kéred vissza ahonnan rövid időn belül és gyorsan visszaadják és jelen esetben ez az AliExpress.
Szóval nem igazán értelek, mert egy áfát mindenképp fizetned kell, így ha az a Posta által beszedett lesz akkor az is jó. 2-5 napig van "dupla áfa" azután mivel az első helyen beszedettet megkapod, minden rendben van.
Már tavaly augusztustól azt írtam hogy a Magyar Posta reklamációs határideje 150 nap és a legtöbb esetben (adathiány) ők nem jártak el jogtalanul, ezért elfogják utasítani, de mivel az AliExpress is tud erről a problémáról (nem csak magyar viszonylatról van szó) ezért ők csináltak egy megoldási lehetőséget. Nem kell itt a Postával vacakolni, csináld az egyszerűbb és célravezető módon.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz hroberto #64385 üzenetére
Légy szíves itt ne használj trágár kifejezéseket.
150 nap a válaszadási idő. Ha feltöltöd a megadott oldalon a dolgokat akkor kapsz visszaigazolást és onnan számol a 150 nap, ha nem ezt a felületet veszed igénybe akkor nem kell vele foglalkozniuk.
A jogszabály alapján kereskedőnek kell megadni az IOSS azonosítót és a vám-árúnyilatkozatot, te hiába küldöd be, mert nem dolgozhatják fel.
Egyébként nem adnak vissza semmit, mert az eljárásuk jogszerű volt, a kereskedőtől nem kapták meg azokat az adatokat ami alapján nem kell az áfát felszámolni, nem tudnak róla, így ők kötelezettek annak beszedésére.
Részemről befejeztem a témát mert már mindent leírtam.
Ha nem felel meg az eljárásuk akkor fordulj a felettes szervükhöz., de ezt a topikot nem olvassák.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz hroberto #64395 üzenetére
Leírtam hogy nem védem, hanem a tények azok tények.
Azt kérheted számon rajtuk amit ők követnek el hibát, de az ami a törvényi felhatalmazás alapján működik náluk, azt nem róhatod fel nekik, csak erre akartam azzal sok szövegeléssel utalni.
A nem áfáztatási dolgokról meg nem igazán írtam véleményt, mert nincs pozitív véleményem nekem sem általánosságban a tevékenységükről, szóval nem igazán róhatod fel nekem.
Ha visszaolvasol posta témában a hozzászólásaim közt, akkor láthatod hogy egyáltalán nem vagyok elégedett. -
LouiS22
veterán
válasz hroberto #64395 üzenetére
Két kínzó kérdés: ha olyan sokat rendelsz, akkor miért nem vagy tisztában a vonatkozó szabályokkal? Kettő: ha rossz a tapasztalat a postával, akkor miért választod a postai szállítást?
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
Jar
tag
válasz hroberto #64767 üzenetére
Nem biztos, hogy lesz, de lehet. Tapasztalatom szerint NL és BE végződésűek extrém lassan érkeznek és menet közben is hosszú időre megáll(hat)nak. Pozitívum, hogy a tracking numberrel ellátott és nem kézbesített küldeményre egyszerűbb a visszatérítés intézése.
https://youtu.be/UL7yJtYR_kw?si=5II7Zro1GjkXewT3
-
Topikgazda
válasz hroberto #65346 üzenetére
Mivel nem veszett el nincs biztosítási, kártérítési esemény, így a szállítótól ha könyvelten adta fel nem kap semmit, sőt a kézbesítés miatt visszaszokták kérni ha esetleg fizettek volna valamit.
Ha előfizetett az AliExpress kiemelt eladói védelmére akkor esetleg nem tőle vonták le a visszaadott pénzt, de kötve hiszem hogy ennyit bevállalt az AliExpress.
Akkor eladod azt amire nincs szükséged.
De ez üzleti dolog, nem jótékonysági szervezeti, nem ajándékot kaptál, a szállító késedelme (mostanában azért vannak bizonyos körülmények) nem az eladó hibája. Ő elküldte neked amit meg is kaptál így az eladó teljesítette au adás-vételei szerződés ráeső részét, reklamáltál úgy, hogy nem egészen volt bizonyított az elvesztés, csak feltételezve volt, erre visszaadta a pénzed. Szerintem korrekt volt az eladó hozzáállása. A te térfeleden pattog a labda. -
baly81
aktív tag
válasz hroberto #68234 üzenetére
Én ezt úgy oldom meg az MPL-el, amikor megkapom a telefonszámot felhívom. Az EO-t ugye látom, de az MPL-t nem, így megkérdezem tőle nagyjából mikorra várható. Mivel dolgozunk, nincs otthon senki. Szerencsére el tudok ugrani haza. Irodában vagyok, ügyfelezek, nem mindig jön ki úgy, hogy időben tudjak menni, vagy előtte, vagy utána indulok. Így már hazafelé felhívom, hogy mondjon egy címet, ahol 10 perc múlva lesz. Odamegyek és mindenki happy. Szóval nem a lakcímemen veszem át a csomagokat.
Szerencsére a Debrecen belvárosi kézbesítők nagyon korrektek! Innen is üdvözlöm Tamást az MPL-től, aki a legnormálisabb és legkorrektebb a posta alkalmazásában. Istvánt és a többieket az EO-tól. Velük az eleje óta jó viszony alakult ki! Köszönöm nekik a sok-sok csomagot... Volt belőle néhány száz! 😅Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
-
ztibor
senior tag
válasz hroberto #70234 üzenetére
Nekem is van egy ilyenem. A mobilappon írja ezt. A weben ha rákattintok a track orderre, akkor egy üres oldalra visz, viszont ha csak fölé tartom az egeret, akkor mutat egy LP kezdetű TN-t, és jelen pillanatban ott tart a szállítás hogy : Shipment information received by warehouse electronically
Szóval én várok pár napot, és meglátjuk merre indul el a történet.
-
cree
csendes tag
válasz hroberto #70234 üzenetére
feladás után 10 nap ha bármi történik nyomkövetésel tudsz refundot nyitni alin ne foglalkoz az eladóval csak idö pocsékolás azonal alival kezd jogi rész (vita) az eladó mindenelel tisztában vanak teljes logisztikai szállitás ö (megbizó)látnak minden tételt amit kiadtak !
Tudás ingyen van csak a tudatlanságot kell megfizetni!
-
Topikgazda
válasz hroberto #70254 üzenetére
Ez jó lenne, csak munkaidőben kérj operátort. De ha rányomsz a The tracking információnk.........>-ra akkor van nyomkövetési azonosítód? Bár ott a Request process gombod is szerintem a feladási idő emeléséhez, ha még nincs szállítva vagy megvárod hogy lejárjon és visszakapod a pénzt. De ha a processing Time ketyeg annak az a lényege hogy akár az utolsó napon is feladva még rendben van a dolog.
[ Szerkesztve ]
-
baly81
aktív tag
válasz hroberto #74287 üzenetére
Köszi a tippet!
Így már látom a TN-t. Bár az ali rendszere semmi bejegyzést nem hoz, de a parcelsapp-on látom, hogy mozgolódnak a csomagok. Nem is tudom, talán 7-8 éve volt ilyenem utoljára, hogy a ali apk-ban nem láttam valamit. Azóta nem volt ilyenem, pedig évi 2-400 csomagot mozgatok...
THX még 1x! Neked is V/![ Szerkesztve ]
Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
-
fecus
őstag
válasz hroberto #74706 üzenetére
Az ExpressOne is romlik. A múltkor semmit sem kaptam.
De már többször volt, hogy reggel 7-kor kaptam emailt és 7:30-kor ott volt a sikertelen kézbesítés. Én meg edzésen.
Amúgy át szoktam irányítani csomagpontra, ha időben megkapom a második emailt."Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi
-
Topikgazda
válasz hroberto #74706 üzenetére
Oké, de az előtti értesítések is mennek. Innentől hogy az nap mikor kerül a kézbesítőhöz nem igazán fontos információ, hiszen tudod hogy az nap viszik. Az hogy az értesítő csúszik egy kicsit, akkor is ha meg van az e-mail cím, nem azonos hiba kategória azzal hogy nem kapod meg a küldeményt.
-
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Politika
- Spórolós topik
- Apple notebookok
- Computex 2024: okosmonitorok az Acer standján
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Parfüm topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Xiaomi Watch S1 - szép az idő
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen